Gå til innhold

Blir man egentlig fornøyd?


Gjest Schumi

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går nå på mitt ned i vekt kurs II, og har hittil gått ned 5 kg. Jeg er ca 163 høy og veier nå 59,9.

Jeg opplever at jeg for tiden blir mindre og mindre fornøyd med kroppen min, og blir så utrolig irritert over de siste kiloene som ligger på mage, rumpe og lår! Jeg trener styrke to ganger i uken og går ellers mye tur. Jeg er ikke interessert i å bruke timesvis av intens trening eller gå på spesielle dietter pga disse fettvalkene utover det jeg allerede gjør, vil bare at de mirakuløst skal forsvinne!

Jeg er 33 år og fikk et barn for 3 år siden, men veier mindre nå enn jeg har gjort på maaaange år, så en skarve fødsel er vel ingen unnskyldning?

 

Er det noen som har super-oppskriften på perfekt kropp:) eller bare andre som vil klage sammen med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det er vel ca 20 supermodeller på verdensbasis... vi andre får ta til takke med kropper som ikke er perfekte, men forhåpentligvis gode nok og funksjonelle for vårt bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe pulsklokke, og for å legge om treningen litt. Jeg skal satse på å forbrenne fett, nå har jeg en tendens til å gå hardt ut og fortsette litt hardere. Tror det blir lettere å trene riktig med pulsklokke siden jeg stort sett går fort i tillegg til styrketrening hos fysioterapeut.

 

Ser det er mange dyre pulsklokker til salgs - noen som har råd? Vil satse på en billig og enkel siden jeg er nybegynner. GPS hadde vel vært grei for en med min stedsans :) men det blir uten.

 

Heldigvis ned 0,5 denne uken. Det går smått men riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg har akkurat kjøpt en Polar F4. Damemodellen er rød og passe feminin. Klokken er absolutt ikke av de mest avanserte, så den var enkel å sette i gang og ta i bruk. Jeg er kjempefornøyd! Den kan kjøpes for Trumf-poeng... :)

 

Jeg har forøvrig samme opplevelse som deg. Alle klærne mine passer eller er for store, men jeg irriterer meg mer over valkene nå enn da jeg startet. Pulsklokken hjalp meg å få et mer målrettet syn på treningen min. Det er ikke lenger nok å bare komme seg ut, jeg skal oppnå noe også. Og det er fort gjort å jobbe med for høy puls i forhold til fettforbrenning. Skremmende hvor raskt alarmen begynte å pipe i klokka. Da er det bare å roe ned.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt pulsklokke. Det ble Polar FT40 tror jeg. Hakket over F4, denne har bl.a. mykt belte. Ellers tror jeg ikke det er store forskjellen. Den er grønn og har litt snirklemønster som er så in for tiden - og veldig fint. Gleder/gruer meg til den kommer. Det blir bra å trene med den, men først må man vel måle makspuls? Det ser jeg ikke frem til!

 

Og jeg blir gal av venner og bekjente. Har nå møtt tre venninner jeg ikke har sett siden før sommeren (dsv ca 4 kg siden), og alle vet jeg går på Grete Roede og har gått ned, men INGEN kommenterer det! De MÅ bare se at kg'ene har forsvunnet? Jeg hintet også (dvs jeg sa rett ut at jeg hadde gått ned en del), men fremdeles ingen INGEN oppløftende ord. Og alle tre er tynnere enn meg, så de kan ikke være misunnelige. Og det var ikke akkurat plaster på såret at mamma kommenterte at jeg var blitt tynnere (mannen min teller ikke). Mammaer skal jo si sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Gratulerer med nyervervelsen! :) Det er alltid spennende med nye duppedingser. Klokka mi regnet ut makspuls ut fra alder, men det er selvfølgelig mer nøyaktig å teste det selv. Men da snakker vi blodsmak i munnen over tid... Jeg valgte å stå over den biten.

 

Det er kjipt med venninner som ikke klarer å være støttende/oppmuntrende. Hvis de alltid har vært tynne, så vet de kanskje ikke hvor mye det betyr for oss som må slite litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makspuls ut fra alder hørtes unektelig fristende ut... Vet du hvor (u)nøyaktig det er? Har ikke helt satt meg inn i trening med pulsklokke enda, venter til den kommer. Men er ganske spent.

 

Jeg skjønner meg bare ikke på venninnene mine. Jeg fortjener uansett ros fordi jeg lever sunt og er aktiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Aner ikke nøyaktigheten på den måten å regne det ut. Jeg vet at det er vist i undersøkelser at formelen stemmer på et gjennomsnitt av befolkningen over tid, men det kan jo være individuelle forskjeller. Jeg tenker som så at jeg kan alltids teste makspuls en gang hvis jeg får lyst, men at jeg sier meg fornøyd med den formelen enn så lenge. :) Klokka har virkelig gitt meg et nytt syn på treningen. Jeg trodde jeg ikke trente hvis jeg ikke pustet og peste og hadde melkesyre over alt. Nå viser klokka meg at jeg trener fint i sonen for mest fettforbrenning. Deilig! Har fremdeles igjen en hel masse lesestoff inne på nettsidene til produsenten og lærer hver gang jeg er der.

 

Glem de jentene. De er bare tankeløse. Det viktigste er jo at du vet med deg selv at du har gjort forandringer i livet ditt som er bra for deg. Du kan være kjempestolt av deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...