Gå til innhold

Josefins dagbok. 5 kilo ned til 59. Femtiniiii !


Gjest josefin

Anbefalte innlegg

46 år og alltid vektpasser. Bor med datter snart voksen. Glad i god mat og vin. Syk med ME/kronisk utmattelsessyndrom. Mye bedre nå og kan trene, iallefall sånn der 1 trimpoeng om dagen, på gode dager mer.

 

Også jeg med egen tråd. Mer forpliktende nå. Vil gå ned 5 kilo. Liker ikke å tenke på at jeg er en yoyoslanker. Men har gått sånn der 5 kilo opp og ned etter at jeg fikk barn. --For snart 20 år siden. Gikk ned 15 kilo, fra 70kg til 55 på 2 GRkurs etter siste datter. Så litt opp og ned, ett GRkurs igjen for 5 år siden. Vært fornøyd når jeg har vært rundt 60 kg. Av en eller grunn mistet jeg matlysten i fjor og gikk ned til 56 kilo. Det ble litt for mye, så jeg begynte å spise mat med mye kalorier for å stoppe nedgangen. De matvanene der har jeg visst beholdt, også etter at matlysten kom tilbake. Opp til 64 kilo på under et år. 1 kilo i måneden det! Det gikk opp for meg nå. Kan ikke fortsette sånn! NOPE. Buksene sprekker snart, og det er helt uaktuellt å kjøpe nye fordi jeg har lagt på meg! Speilbildet ser heller ikke helt bra ut.

 

Tallenes tale:

 

030809: 64,0 kg.

100809: 63,1 kg. Hoftemål 101 Midje 79

170809: 63,8 kg. Hoftemål 100 Midje 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Opp 700 gr sist uke, men ned i cm-mål. Fikk aha-opplevelse med registrering av mat siste uke. Kortversjon: Lagt meg til å spise for mye. Nå blir det registrering av alt, for her må ting tydeligvis læres på nytt. Atdetgåran -- å bare fortrenge gammel lærdom sånn. Etter utregning pr formel blir det 1200 kcal pr dag på dager med 1 trimpoeng, litt mer på dager med mer trening. Da skal jeg gå ned en halv kilo pr uke ca. Så var jeg forkjølet sist uke, så ukens 7 trimpoeng ble sanket de 3 siste dagene. Vann i musklene i dag? Iallefall: jeg er på rett vei, litt skjelvende men oppreist.

 

Trener på treningssenter, går turer, sykler, gjør yoga. NOE blir det hver dag, etter hva jeg er motivert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint i går. Biffmiddag med dessert til tross. endte på 1500 kcal totalt. Så fint å kunne spise så god mat, med både litt soppstuing og litt moltekrem; innenfor de 1500 kcal. Altså spise LITE av det. Klarte det. Det hjalp at jeg rett etterpå skulle på treningssenteret da, lite fristende det med stappet mage.

 

Det forbedrete kostholdet begynner å merkes. Kjenner meg mer vel nå, og sprekere. Kjenner jeg har godt av maten. . Mye grønt og mye vann er godt for meg. Skal gå over til litt mer proteinholdig mat. Blitt for mye brød hittil, for det er jo så enkelt. Blir mettere av mer proteinholdig mat. Blodsukkeret holder seg mer stabilt, og det kjennes. Får ikke den store skjelven når jeg blir sulten. Så frokost i dag ble en omelett av ett egg, en tynn skive brød, litt tomatbønner og en grønn salat. En STOR tallerken, 225 kcal, og jeg holder meg god og mett lenge.

 

Og det var da virkelig på tide å avslutte sommerens vin-hver-kveld-opplegg. Nå kun i helga. Så blir jo vin godt igjen også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fekk lyst å skrive ein liten melding på tråden din, for eg syntes eg kjente meg igjen i mykje av det du skriv. Har sjølv ME, men er ikkje så bra at eg kan trene. Utanom husarbeid blir det ikkje mykje bevegelse. Går ein tur på 1,5 km ein gong annakvar veke kanskje. Synes det er litt frustrerande, for ein må jammen vera forsiktig med maten hvis ein ikkje vil gå opp i vekt, og iallefall hvis ein vil ned...

Har hatt ME i 3 år, og la først på meg litt, ca 5 kg. Men i mai i fjor begynte eg å følge kostholdsråda eg fekk av Harald Nyland, ME-spesialist på Haukeland. Egentlig heilt likt Grete Roede kosthold. Registrerte maten her på vektklubben og la meg på ca 1000 kcal for dagen. Gjekk ned 10 kg til august, og ytterligare 2 kg til jul.

Gjekk så opp igjen 3 kg utover vinteren, og dei har eg veldig lyst å få vekk igjen, men er ikkje lett. Er veldig glad i sjokolade, og når formen er dårlig og eg har alt for mykje å gjere og tenke på er det veldig lett å trøstespise litt...

Men tåler det egentlig ikkje, blir mykje verre av mykje søtt. Har det aller best med heilt vanlig sunt kosthold.

Vil berre seie lykke til med prosjektet ditt, kjem nok til å følge med på tråden din og av og til skrive litt. Håpar du klarar å nå målet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å gå ned! Ikke enkelt med lav forbrenning som vi har. Og ikke enkelt å holde orden på matinntaket når energinivået og innsatsevnen er lav. Godt gjort :)

 

Har ikke godt av sukker jeg heller. Heller ikke mye brød, eller melk. Har det bedre, og mindre vondt i kroppen av sunn mat med mye grønt, mat laget av råvarer, lite tilsetningsstoffer, mye fisk, egg og kylling.

 

I dårlige perioder har jeg klart små turer innimellom, litt yoga, eller qi gong (medisinsk qigong lært på kurs). Trener konsentrasjon på der og "lærer" å puste.. Nå er jeg mye bedre og kan trene tilnærmet normalt igjen. Godt. Klarer iallefall 7 trimpoeng i uka. Mer enn det vet jeg ikke om jeg har godt av, prøver meg frem litt.

 

Lykke til du også! Skriv gjerne her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var trøtt eller hva det var som kom over meg i går kveld -- 280 extra kcal i form av knekkebrød og brød med ost :) så det ble 1700 totalt, for mye for meg det. Kanskje fordi jeg er brødavhengig og når jeg nå spiser mindre kommer abstinensen? Så er jeg også alltid supersulten etter kveldsturer. Stavgang i en time i går ble over 2 trimpoeng men DEN sulten .. Neste gang: 2 knekkebrød på tallerkenen masse te, og så STOPP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Fort gjort å ete litt ekstra, ja! Har det litt for hektisk om dagane i forhold til korleis formen er, med mykje som skal planleggast og ordnast, og då slit eg med å klare å fokusere nok på kostholdet...Blir egentlig sånn fram til onsdag, men då må eg prøve å få litt orden på det igjen. Har jo dobbel grunn til å vere flink, blir både dårlig og går opp i vekt hvis eg et feil og for mykje! Høres ut som eg et veldig mykje, men det er berre i forhold til aktivitetsnivået det blir feil. Andre hadde sikkert rast ned i vekt hvis dei åt det eg et i løpet av ein dag!

Har du gjort noko spesielt for å bli bedre av ME-en? Er du i jobb? Her føler eg egentlig at det berre går nedover, ikkje nokon god følelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje: Jeg har sendt deg en mail.

 

Det har vært for stort inntak her. -Kort og presist. Det ble vinkveld med venner og tre glass vin, så bursdag i går med ett kakestykke, det blir fest i kveld med god drikke, moltekrem til dessert har jeg hørt, og kaker.. Har fortært i gjennomsnitt 1600 kcal om dagen denne uka. Det er for mye!! 7 trimpoeng hittil, blir vel 10 totalt på uka. Går ned bare noen gram i uka på det der jeg, blir ikke ferdig med de der kilo før langt utpå våren,, Så jeg må gå tøffere til verks. Blir nix moltekrem, ett glass vin, ett lite kakestykke og lite mat i kveld. Ugh det er tøfft å gå ned! --kan noen minne meg på dette, så jeg ikke legger på meg igjen etter de nådde 59 kilo denne gangen??? Men jeg bør vel klare å holde orden på meg selv snart :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vekta i morgen:

8 trimpoeng, om jeg ikke slår til med 2 extra etter middag her.

Ga opp å telle kalorier i går. Spiste ikke så mye, men mye salat. Ble mer enn ett glass vin, søren heller.

Tror derfor ikke jeg går så veldig mye ned nei.. Men den vektoppgangen sist uke var jeg ikke rett på en eller annen måte, vann i kroppen kanskje. Håper på 63 blank.

Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,0 kilo i går. Iallefall: etter 3 ukers innsats har vekta gått ned bare en kilo. Men så har da inntaket vært varierende, med mange fristelser. Bedre tider nå fremover sånn sett, mest hverdager, lite festligheter planlagt. Falt i synd i går også, med venninner. Ble for mye mat, rett og slett. Ble nok en 1800 kcal anslagsvis beregning. Passe for å HOLDE vekta igjen det. Ikke trim hverken i går eller i dag. Har ikke tid.

 

Trenger KONSENTRASJON og FOKUS for uke 4!

 

Mindre brød: Det er en greie med meg. Karbohydrathungeren. Fortsatt spist brød hver morgen og lunsj. Brød er som bensin på et bål til meg. Får sukkerhunger og hele pakka følger med. Prøver å få ned brødinntaket denne uka. Mer salat, mer proteiner, Ryvita heller enn vanlig brød. Det har hjulpet meg før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Etter ei veldig hektisk veke, er eg no klar til å ta meg sjølv i nakken, og begynne å ete sunt og riktig igjen. Har blitt alt for mykje snop og kaker i det siste, og for lite vanlig mat. Kan vel kalle det trøstespising, for det har vore hardt både fysisk og psykisk denne veka, akkurat som om det hjelper med godteri då...

Tar den offisielle veginga på lørdag, men reknar med eg skal ned ca 4 kg.Trives best på ca.55 kg.Fornya heile garderoben når eg hadde tatt av 12 kg i fjor, og den har eg lyst å kunne beholde!

Har bestemt meg for å ikkje ete godteri frå no og ut september til høstferien begynner. Synes det er enklare med avhold enn måtehold, blir så sugen hvis eg først tar litt.

Einaste unntaket er hvis eg skal på kino og evt litt nøtter på lørdagskvelden.

Er som regel ikkje maten som er eit problem for meg, det er det søte. Og eg får lite kaloriar frå drikke, drikk kun litt melk og masse vatn, så der sparar eg jo mykje.

Lykke til til oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag og kake i går også. Tok det pent i kakefatene jeg men det blir i overkant mye kalorier på en dag likevel. Vanvittig mye kalorier i ei fliiis marsipankake. Det er en og en halv uke til neste bursdag. Ett kakestykke da, og ikke før. Fredag og vin i kveld. To glass. Først en times trening :)

 

Hatt en masse trøbbel med fordøyelse i det siste. Årsak er selvfølgelig at jeg har inntatt for mye hvitt mel, søtt, bær, frukt, is... Spist endel bær, druer, nektariner,, sunt det for de fleste, men ikke for meg. Rips med vaniljesaus noe av det verste jeg kan spise. Så starter nå en kur uten melk, hvetemel, frukt og sukker. Hjelper alltid det. Omelett med salat, gode middager laget av råvarer, ryvita, rugsprø, havregrøt. Så kan jeg få litt fart på vektnedgangen også. Føler bare det går saaakte. Så vi er to der rosalilje :)

 

Avhold altså her også. Fungerer kanskje bedre ja. Må få opp farten litt. Kjennes ikke ut som jeg har gått ned. Ikke reg kalorier siste dager for komplisert når mye ute på farten. Veier meg mandag.

 

Tre dager uten søtt rosalilje, og søthungeren er over. Sånn omtrent er det for meg. God avholdshelg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Då har eg vore på vekta, og dommen var 59,3 kg. Så altså 4,3 kg til mål. Det vil nok ta litt tid, men no er eg iallefall i gang. Registrerer foreløpig ikkje inntak, veit ganske godt kva eg skal ha etter kvart. Ligg på ca.1000-1100 kcal for dagen.

Har også mykje trøbbel med fordøyelsen, trur det må vera noko meir enn søtt eg ikkje tåler så godt. Et lite kvitt mjøl, men burde kanskje prøvd ut uten melk. Har ikkje orka det endå, virkar som om det er melk i nesten alt.

Faktisk godt å vere tilbake til sunt kosthold, har det så mykje bedre då!

Neste utfordringar som eg ser er bursdagsbesøk neste søndag og sannsynligvis søndag om to veker og. Men skal vere flink alle dei andre dagane og kose med med måte då!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.august: 64,0 kg.

10.august 63,1 kg. Hoftemål 101 cm. Midje 79 cm. 6 trimpoeng

17.august 63,8 kg. Hoftemål 100 cm. Midje 75 cm. 7 trimpoeng

24.august 63,0 kg. Hoftemål 100 cm. Midje 75 cm. 8 trimpoeng

31.august 63,2 kg. Hoftemål 100 cm. Midje 74 cm. 10 trimpoeng

 

4,2 kg til målet

 

Går saaakte. Vann i kroppen i dag, har mensen. Men jeg er på rett vei. Faktisk gått ned 5 cm i midjemål totalt. Nekter å gi opp noe som helst!! Vært for sløv med registrering i det siste, og for ettergivende når fristelsene står foran meg.

 

Gjort meg godt med kostomlegging til melk-, hvetemel-, og sukkerfri diett de siste dagene. Mage i godlage nå, mindre vondt i kroppen. Fortsetter sånn. Sukkerhungeren minker faktisk. Godt.

 

Lite festligheter denne uka, det ligger an til en sunn uke.

 

Rosalilje: det er nokså krevende å gå over på denne dietten. Og ja, nesten all ferdigmat inneholder melk, og hvete.. Men jeg er ikke helt kategorisk. Får jeg servert noe det er litt melk/hvete i, forsyner jeg meg forsiktig. Er jo ikke allergisk mot det. Jeg har levd på denne dietten flere ganger før, så nå går det nokså greit. Og helt OK å lage middag fra bunnen av, trenger ikke toro :D

 

Gyver løs på en ny uke. Har tro på resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Du høres skikkelig motivert ut no! Har sendt deg ein Pm, Josefin.

Her går også alt etter planen, anna enn at det allerede har blitt kinotur! Trudde ikkje det skulle skje så raskt, for er ikkje akkurat så veldig ofte der. Men eg og ungane blei bedt med, og det blei veldig kjekt. Tok 10 smågodt bitar, og det var faktisk akkurat like godt som når eg har ein stor pose. Var litt forsiktig ellers på dagen, så trur ikkje eg gjekk over likevel.

Har ikkje sove skikkelig sidan torsdag, er ganske sliten no.

Målet for denne veka blir å holde meg til 1000-1100 kcal for dagen, sikkert litt over på søndag då me skal feire bursdag for 3 stk. Men er jo lurt at det kun blir 1 selskap istadenfor tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er motivert, selv om vektkurven mine er en pen og jevn sikksakkbord :)

Vært flink med maten, registrert alt og full over sikt i TO dager nå :)

så er det bare å fortsette..

Kino i kveld her også.. hm.. KAFFE og pastiller blir det vel da...eller litt tigging fra datters pose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inne i en god stim. 2 trimpoeng om dagen og 1400 kcal omtrent. NÅ må det da skje noe med den vekta til mandag!!

 

Det blir en aktiv dag i dag også. Sykle til byen, kaffe uten nogo attåt unntatt medbragt ryvita. Jeg har så godt av å spise som jeg nå gjør. Uten melk, hvete og sukker. Bedre i hele kroppen, mage - hode- muskler. Bare fin . Tror jeg må vurdere å gå over til dette kostholdet permanent. Det er liksom en lang vei dit, enkelt å motivere meg for en periode på den dietten, for alltid er en tyngre tanke.

 

Så først ned 4 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av dei som ikkje klarer å kun vege meg ein dag i veka, og foreløpig ser det bra ut for veging til lørdag. Maten går det bra med, og klarer å holde meg heilt unna søtt. Har det også mykje bedre sånn som eg et no. Tar noko som heiter Vi-Siblin for å holde magen i gang. Rører ut eit pulver som ser ut som oppmalt bark i vatn(ekkelt!)og i tillegg til det må eg drikke mykje vatn. Så når eg har tatt det er eg egentlig mett, trur nesten det blir litt for lite mat for tida, er jo ikkje bra det heller...

Men synes ikkje det har så stor effekt på magen, føler meg mest stinn og oppblåst av det, så trur eg sluttar når pakken er tom. var legen som anbefalte det at eg kunne ta det.

Nydelig vær her i dag, no skal eg rett og slett gå meg ein tur. Sikkert tre veker sidan sist. Har ikkje hatt overskudd til det på lenge, har vore ganske dårlig og mykje anna og ordne.

Stå på vidare, no er me i siget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veging på lørdag viste 58,2 kg, og det er 1,1 ned på ei veke. Det er eg fornøyd med, sjølv om eg faktisk var 57,8 kg på fredag...I går var det kaffibesøk, og åt vel litt meir enn eg hadde tenkt, men mykje mindre enn eg vanligvis ville gjort, så det får vera bra tross alt.

No veit eg ikkje om noko spesielt før søndag og mandag, då er det kaffibesøk igjen. Så skal holde stramme tøylar til då. Helga gjekk fint ellers, åt kun litt usalta peanøtter lørdag kveld. Sånne med skall på som ein knekker sjølv. Lurt, for ein et mykje mindre då fann eg ut enn når ein berre tar seg ein håndfull i ei skål! Var og enklare å begrense seg når dei ikkje var salte, synes eg. Var ganske førnøyd med meg sjølv, for bordet var fullt med skåler med godteri og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

030809: 64,0 kg.

100809: 63,1 kg. Hoftemål 101 Midje 79, 6 trimpoeng

170809: 63,8 kg. Hoftemål 100 Midje 75, 7 trimpoeng

240809: 63,0 kg. Hoftemål 100 Midje 75, 8 trimpoeng

310809: 63,2 kg. Hoftemål 100 Midje 74, 10 trimpoeng

060909: 64,2 kg. Hoftemål 100 Midje 74, 12 trimpoeng

 

5,2 kilo til målet

 

Noe er feil i min kropp. Registrert inntak mandag til fredag, 1300-1600 kcal, i helga noe mer, ikke regnet ut - men ikke mye mer inntak. Trimmet 12 poeng. Tenkte jeg trengte såpass med kalorier med såpass mye trim, men kjente det på kroppen i helga - jeg går ikke ned noe som helst. I tillegg har jeg masse vann i kroppen. Fingrene er tykke som tømmerstokker i dag. Så den kiloen er IKKE bare fett, eller ikke fett i det hele tatt.

 

Det gjør noe med motivasjonen da. Registrerer og styrer, takker nei til det meste. Er det virkelig ikke mulig å få det til denne gangen? er det alderen? Forbrenningen går drastisk ned på kvinner i min alder?

 

Ett å gjøre- ned på stramme 1200 kcal om dagen, trimme som jeg gjør nå. MÅ ha resultat snart. UGH

 

GODT Å LESE DINE INNLEGG ROSALILJE. DU FÅR DET TIL! GRATULERER! God ide med "knekkepeanøtter". Om du ikke hadde skrevet noe her inne nå, hadde jeg gitt opp denne tråden i dag! Så fortsetter jeg da. Positivt: har ikke søthunger lenger. Har det fint på dette kostholdet.

 

Ps prøvd vi-siblin jeg også. ikke effekt på min mage heller, annet enn at det fyller opp. God ide! jeg kjøper.. :) Hilsen desperat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig synd på deg no! Ein ting er å gå opp hvis ein veit at ein har ete alt for mykje og feil, men det er mykje verre og frustrerande når ein har gjort alt etter boka. Høres jo ut som om det kan vera mykje vatn då, du får ta ein kontroll-veging om eit par dagar. Kanskje du kunne prøvd ein rensekur? Prøvde ein for ein stund sidan, trur rett og slett den heitte Kuren. Syntes den virka godt, fekk mykje mindre vatn i kroppen.

Har du rekna ut kor mange kaloriar du skal ha for dagen?Eg skal ha 1600 for å holde vekta, så har lagt meg på 1000-1100 for å gå ned. Er ikkje så mykje, men når eg heile tida velger mager mat, kan eg allikevel ete ein del.

Håpar det løsnar for deg snart så du ikkje mistar motivasjonen. Skal vere litt flinkare å skrive ofte her inne. Stå på vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,5 kg i dag, fortsatt tykke fingre, men noe vann har forsvunnet. Regner med at den kiloen mer er vann. Men da har jeg ikke gått ned sist uke. Hvorfor ikke? Enkelt.. Jeg spiser for mye. Det blir for mange dager med 1600 kcal. Så kommer jo grønnsakene i tillegg, som jeg ikke registrerer. Regnet ut at jeg trenger 1600 kcal pr dag for å holde vekten. Med ett trimpoeng om dagen 1800. For å gå en halv kilo ned pr uke må jeg holde meg innenfor 1300 kcal. Kanskje jeg spiser 100 kcal i grønnsaker. så da MÅ registreringen stoppe på 1200.

 

1200. 1200. Ikke over. Har lurt meg selv. Har vært så flink til å trimme og tror jeg kan spise litt mer. Gått kveldsturer, som jeg blir URsulten av, og spist kveldsmat. Endt opp på 1600 flere dager. Ikke reg i helgene, da har det blitt mer enn 1600. Må jo ha blitt det, når jeg ikke går ned.

 

Tallenes tale er klar. Starter rensekur torsdag. Etter en bursdag imorra..

Supper og grønnsaker og grapefruktjuice. Takk for support Rosalilje! Du er god!

 

Ferie 23. okt. Nice og rivieraen. Det er 7 uker til. 3,5 kilo ned til da, og jeg slipper å kveles i buksene mine. Er jeg flink, ser jeg 59-tallet da :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No høres du ut som om du har funne motivasjonen igjen! Lurt at du tok ein utrekning igjen for å sjå kva du egentlig treng av kaloriar for å gå ned. Då ser ein tallenes klare tale for kva ein må ete for å gå ned i vekt. 1300 for dagen høres bra ut!

Er jo utrulig motiverande å ha ein sånn tur å sjå fram til og jobbe mot då!

Tenk på kor vel du føler deg hvis du klarer å gå ned litt til den!

Skal sjølv til Syden i desember, og då er det kjekt å føle seg vel i bikini på stranda. Så det er jo ein ekstra motivasjon no framover.

Har klart å gå tur i dag og, deilig sjølv om det regna og blas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent mye mer enn før. Gått 3 timer i dag, og merker godt at jeg er sprekere. =Fått mer muskler som veier mer enn fett

 

Gått ned 5 cm rundt midje og 1 cm hofte

 

Lært mye om eget kosthold og vaner. Svak for fristelser -bare denne gangen etc,, funker ikke med sånne tanker, må være konsekvent

 

Finnes masse mat med lite kalorier og som jeg LIKER :)

 

---Så da fortsetter jeg da, selv om det skar seg noe på bursdagen i går...

---Den fine dongeribuksa til kr 1100 er for fin til å ligge i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegde meg i dag og då viste vekta 57,7. Skal egentlig vege meg i morgon, men er redd den er litt høgare då, for eg skal på tacoparty i kveld, og har erfaring med at den som regel går litt opp etter så salt mat seint på kvelden. Men då veit eg iallefall kva som gjer det.

På lørdag har me bedt folk på besøk her hjå oss, søndag og mandag skal me vekk i kaffibesøk, så her gjeld det å passe på!Satsar på å ete veldig fornuftig både før besøk og i besøk. Er egentlig veldig godt å ha bestemt seg for å ikkje ete godteri, for då er ikkje det eit problem i besøk iallefall. Pleier ha litt problem med å berre ta litt...

Er alt for mykje program for meg på ei helg, så eg får prøve å kvile godt og gjere minst mulig ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...