Gå til innhold

Da skal jeg prøve meg igjen. Vurder min diet plan er dere snille


Gjest Twang

Anbefalte innlegg

Frokost grovkorn med melk, 1 glass saft 1 glass vann

 

Lunsj dagens suppe, 1 Grov brød, 1 glass saft 1 glass vann, litt proteiner av dagens lunsj, ca 50-75 gram kjøtt

 

Middag mye salat + salat for senere på dagen. 2 glass saft, litt proteiner av dagens middag. ca 50-100 gram kjøtt

 

 

jogging 20 minutter, 60 KG 10x2 rep benk, 12.5 KG 20x2 rep biceps, og bein og rygg, og mage vekselvis jogging 15minutter, spurt 5min intensivt

 

Spise protein, karbo og drikke masse vann etter trening.

 

Redigert

 

jeg er 183 cm høy, og veier 91kg

 

kanskje jeg skal øke frokosten med

 

en toppet skål med frokost blanding av den grove typen, en stk grovbrød med skinke uten smør, og 2 glass med vann

 

lunsj en skål med suppe 2 grovbrød uten pålegg dersom jeg spiser ca 100gram kjøtt fra lunsjen

 

middag, mye salat og ca 150 gram kjøtt fra middagen, pluss at jeg sparer opp ca samme mengde til senere på dagen

 

 

(jeg er i militæret og får faste måltider derifra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at det virker som for lite mat. Men jeg kjenner ikke verken din vekt, alder, høyde eller aktivitetsnivå - dette er faktorer som bør inngå under vurdering av mat/trening.

 

Gå inn på denne tråden - den beskriver innholdet i GR-filosofien og hvordan du skal sette opp en diett tilpasset din egen situasjon.

 

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333&page=1 (Litt lenger ut i tråden finner du en link til en kalkulator slik at du slipper å gjøre regnestykkene beskrevet først i tråden "for hånd")

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten beregne selv. Gå inn på linken som er lagt inn over, der finner du link til en internettkalkulator - som beregner hvor mange kcal du trenger hver dag. Deretter går du inn på "Registrering" [Mat og trim] øverst oppe til venstre i menyene dine - og legger inn all mat for en dag. Så finner du ut hvordan du ligger an. Vi kan ikke bedømme om dette er for mye eller for lite for deg, for vi vet ikke hva vi skal putte i kalkulatoren for å beregne hva du trenger. (https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi - her er kalkulatoren.)

 

Men jeg er nysgjerrig på hva slags saft du drikker? Saft er vel egentlig NEI-mat hvis det er en type med sukker i. Da skal det gå på "kosemerkene" dine (50 kcal pr. dag). Hvis det er fun-saft trenger du ikke registrere det, da går det som vann. Det er kanskje bedre å prøve å få i seg litt melk og mer frukt. Grete Roede anbefaler 3 "melkeporsjoner" pr. dag (f.eks. ost, yoghurt, melk) og 3 frukter pr. dag (hvorav 1 kan være et glass juice). Les tråden du har fått link til over ("så mye skal du spise i løpet av en dag"), det tar nok en god stund å lese hele tråden, men du burde sette av tid til å gjøre dette. Den tråden inneholder omtrent all viktig informasjon fra første kursboken til Grete Roede. Så ser du hvordan menyene burde bygges opp, hvorfor det er viktig å spise frukt, melk og sunt fett, og hvorfor man burde begrense "kosematen".

 

Lykke til.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...