Gå til innhold

8-10 kilo før jul...


Gjest kvinne39

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne39

Ja, da er jeg igang igjen. Jente, akkurat fylt 40 år, vekt 75 kilo, høyde 168.

Har to alternativ: Enten må jeg skjerpe meg noe dugelig med mat og trim, ellers så blir det bukseinnkjøp. Har nemlig lagt på meg igjen i sommer.

 

Hvorfor er det sååå vanskelig å holde vekta?? Vet vel egentlig svaret, går bra i perioder, men plutselig så er alt det fornuftige glemt, og jeg hiver innpå alt som er usunt.

 

Ifjor sommer veide jeg 69 kilo, men det varte ikke så lenge. Har et håp om å komme ned til 65-67 kilo før jul. For å klare dette, må jeg være flinkere enn jeg har vært en periode. Er ganske flink til å trimme, og spiser ganske normalt med mat, det er nok alt det usunne jeg putter i munnen ellers som er problemet.

 

Nå skal jeg skjerpe meg, og ved å skrive innlegg her tror jeg kanskje jeg forplikter meg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei du.

Ville bare ønske deg lykke til!!:-) Vi har ca. samme mål (jeg er 166cm og veide 72.2kg forrige fredag) og vil ned til samme vekt. Det virker også som om vi har ganske lik hverdag også med en del trening og grei mat til vanlig. Og så kommer disse periodene der fornuften sier hasta la vista og inntaket øker. Irriterende, ikke sant?

Det er ikke så mange kiloene som skal til men åååå så godt de sitter;) Håper uansett du finner motivasjon til å gjennomføre dette nå. Jeg skal kikke innom for å se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne39

Tusen takk! Motivasjonen er på topp akkurat nå, så de første dagene skal det vel gå greit. Prøver å tenke både på velværet jeg vil føle når jeg har tatt av noen kilo, og ikke minst at det er bra helsemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Høres fornuftig ut!! Jeg skal komme meg på trening rett etter jobb i dag slik at jeg ikke går i sofa-fellen når jeg kommer hjem:-) Har holdt på i 3 uker nå og jeg kjenner allerede at jeg har mer energi og overskudd. For ikke å snakke om forbedring i humøret.. Utrolig hva det har å si og sakte men sikkert føle seg bedre. Det meste i hverdagen føles lettere synes jeg. Mulig jeg er litt vel sensitiv men for meg så er kg opp det samme som humør og selvfølelse ned. Dumt og unødvendig? Åja! Men vanskelig å gjøre noe med desverre. Derfor er jeg ekstra glad for at jeg har tatt tak i ting nå!

Ha en fin ettermiddag og kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne39

En regntung dag i dag, men ellers er starten på dagen bra!

Gårsdagen gikk greit, ikke store utskeielser gitt! Fikk en liten gå/jogge tur på 40 minutter i går ettermiddag. Det gjør godt med litt trim, får liksom mere energi da.

 

I dag vet jeg ikke om jeg får lagt inn noe trim, eldstegutten på 14 har fotballkamp i dag, og den må jeg nok ha med. Får se om jeg får tid til en rask gåtur på kvelden.

 

Var forresten på vekta i dag, den viste 74,2. Godt å se at det går litt nedover i hvertfall. Rart hvordan følelsen blir når vekta går ned i stedet for opp... Kommer nok til å ha veiedag onsdager tror jeg. Regner med at vekta ikke går ned så mye til neste uke, da jeg har mitt månedlige, men det er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne39

Har skeia litt ut i dag... Ble en Cafe Bakeriet kjeks etter lunsj nå, og den er vel ikke av de med minst kalorier. At jeg ikke kan motså slike ting irriterer meg litt. Motivasjonen er jo egentlig på topp, men noen ganger "detter" jeg ut...

Får bare skjerpe meg, og prøve å motstå mest mulig kjeks osv heretter.

 

Ellers går det ganske bra, ble ingen trim i går, og det ser vel ikke ut til at det blir noe i dag heller. Får prøve å få til noen økter i helga. Ikke fullt så travelt i helgene som ellers. Synes det er kjempegodt å komme ut i frisk luft for en jogge/gå tur, og humøret er på topp etter en sånn tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hei igjen du.

Så bra at motivasjonen fremdeles er på topp, blir motivert selv av å høre slikt:-) Jeg skjønner at du blir irritert for utskeielsen, men husk at det er snakk om èn kjeks. Det kunne vært så utrolig mye værre, og i tillegg er det tidlig på dagen slik at du fremdeles kan gjøre mange ting for å kvitte deg med de ekstra kaloriene.

Ha en fin helg når den kommer med masse flotte turer i frisk luft:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne39

Takk Pittelille! Ble en kjeks til av samme slaget i går kveld, men det får stå til...Ingen trim som sagt i går, men vaska et forsamlingslokale, så det var da noen kcal som gikk med der.

 

I kveld må jeg ta en tørn på hjemmebane, har vært litt slapp i det siste, så nå må jeg bare ta fatt. Er koselig med rent og ryddig hus til helga.

Ellers er ikke været særlig innbydende i dag heller, regn, regn, og atter regn. Når skal det bli noen fine dager igjen? Får i allefall håpe på litt oppholdsvær, slik at det går an å komme seg ut en tur.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian72

Hei damer! Jeg (jente på 37) har også et ønske om å komme ned 8-10 kg før jul. Syns det er å gape litt stort, så jeg satser på 4-5 kg ned innen slutten av oktober. Jeg veier i utgangspunktet mer enn dere, 84 kg, men er kraftig bygd og er 173 cm høy. Så "tynn" blir jeg nok aldri, men slankere og spenstigere enn dette er fullt mulig!

Som dere er jeg superflink hele dagen i gjennom, trener minst 2 ganger i uka og går i tillegg litt turer hver dag med den lille hunden min. Men, så var det alt som skjedde med de gode rutinene når 21-nyhetene begynner på TV2 da ;-(

Akkurat som å slå på en bryter, jo! Gubben sitter og mesker seg med noe godt (og er like slank som alltid...), ungene roer seg for kvelden og sofaen kaller, da rakner alt...

Men hvis jeg heller er inne på denne tråden, så får jeg kanskje litt ekstra motivasjon til å stå i mot presset fra peanøttskåla og sjokoladebitene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...