Gå til innhold

Haster! Ønsker oppskrift på god kyllinggryte (med ferdig grillet kylling)


Gjest Gelica

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Til helgen skal vi feire 3-årsdagen til datteren vår og det er familieselskap med voksne og barn.

Jeg tenkte å servere pølser til barna og lage en type gryte til de voksne.

Jeg er verken veldig flink eller spesielt glad i å bruke lang tid på å lage mat, så jeg tenkte først å kjøpe Baligryte å tilsette ferdig stekt kylling, men den er egentlig ikke SÅ god....

 

Lurer derfor på om noen der ute har en god oppskrift på kyllinggryte jeg kan lage fra bunnen, men med bruk av ferdig grillet kylling?

Helst noe man kan putte i en form, men er åpen for alle forslag:-)

 

Jeg fant en oppskrift med kylling, makaroni, paprika, purre o.l. men det skulle være både en kartong fløte og en boks rømme i, så det virket som en kaloribombe.....:-(

 

Krysser fingrene å håper på tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en oppskift som jeg pleier å bruke kyllingfilet i, men det fungerer nok helt fint med ferdig grillet kylling! Hvor mange er dere som skal spise? Jeg pleier å lage mat til to personer, så du får gange opp oppskrifta evt :D

 

4-5 champignonger i skiver

1 løk, hakket

1 paprika (lager du større oppskift kan du bruke forskjellige farger)

1-2 gulrøtter hakket

2 kyllingfileter (da tar du ferdig grillet evt)

 

Dette steker du lett med litt olje, er kyllingen ferdig stekt så hakker du opp kyllingen og blander inn i grønnsakene. Smuldre over en kyllingbuljongterning og litt vann så buljongen løser seg opp.

Så tar jeg over 1/2 beger lett creme fraiche og rører inn. Smaker til med krydder og soyasaus. La det putre litt.

 

Serverer med grønn salat ved siden av og enten ris eller poteter. Veldig godt og enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leter i oppskriftene på siden her, så finner du ei kyllinggryte med soppsaus som er supergod og veldig enkel :D

bytter gjerne ut grønnsakene mot noe jeg har liggende, eller alt etter hva jeg har lyst på i butikken.

servert med salat og ris er dette kjempesnadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...