Gå til innhold

"slankeblogg"


Gjest fysen

Anbefalte innlegg

Jeg har som mål å gå ned 7 kilo. Har lenge hatt ønske om dette, men har alltid hatt en unnskyldning for og ikke begynne.

Jeg vil gjerne oppnå et resultat som skal vare, som er grunnen til at jeg bruker denne "bloggen" som motivasjon.

 

Jeg skal prøve å blogge så ofte jeg kan - helst hver dag.

 

Dette blir både en mat- og treningsdagbok, og hver uke setter jeg meg mål.

Denne ukas mål: - Samle minst 10 trimpoeng

- spise 5 sunne måltider hver dag

- drikke minsr 2 l vann hver dag

- én "kosedag"

 

- Ønsk meg lykke til ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ! Det er alltid fint å ha en og annen som kan komme å skjekke innom.

 

Jeg tenker at jeg begynner for fullt på mandag, men de betyr ikke at jeg skal ligge på latsiden av den grunn. Nå skal jeg ut på joggetur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger hjemme, med 39 i feber, og full influensa. jeg beynte for fult på tirsdag som var, så har snart holdt på i en uke, men nå når jeg er syk, er det ikke nå trimming, og vanskelig med maten, når matlysten sier blæææh, til alt :D

 

håper på å bli frisk snart :)

 

mine mål er 65 kg 23.12.09

og 60 kg 01.06.10

 

håper jeg klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg ! Ingenting er verre enn å ligge syk og sliten når man egentlig vil være sunn, frisk og være ute å løpe. Jeg føler absolutt med deg, men du får heller gjøre det beste ut av det. Planlegg ukene framover og prøv å samle opp en ekstra dose med motivasjon til den tiden du har foran deg. Ellers ønsker jeg deg masse lykke til og er sikker på at du kommer til å nå målene dine :)

 

Ellers sitter jeg og lader opp til min nye livsstil. jeg vet ikke hva det er, men jeg har alltid tenkt at det kun er mandager som jeg kan legge om livet mitt på. Ny uke, blanke ark. Noe rart i det.

I dag har jeg satt av tid til litt morsom trening. Jeg skal på dans i en time, og gleder meg kjempe mye. Trikset er å gjøre treningen morsom og nyte det. Føler jeg ikke for å jogge den dagen, gjør jeg noe annet som kan holde meg i aktivitet. Enten om det er fotball, dansing, svømming eller bare en økt med husarbeid hjemme :)

 

Jeg vet desverre ikke om noen kcal teller som jeg kan anbefale, men jeg er sikker på at du finner noe hvis du søker på nettet.

Jeg prøver å få i meg minst 5 måltider om dagen, kanskje til og med mer. Jeg har aldri noen fasit på hvor mye jeg skal spise annet enn at jeg stopper når jeg er passe mett. Jeg prøver altså å fordele det ut til mange små måltider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

i dag har jeg vært ute å gått tur i 1,5 time, handlet inn litt mat til denne uka, spist 3 sunne måltider ca hver andre time. og snikveid meg, og jeg veier nå 69 kg, jeg ble kjempeglad :) da har jeg gått ned 1 kilo på en uke og det er supert :)

 

håper det går godt med deg. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! Først og fremst vil jeg gratulere så mye :) Det virker som du er godt på vei i riktig retning. Fortsett sånn :)

 

Som tidligere nevnt begynte jeg for fullt i går. Det har gått strålende hittil, får bare håpe på at det fortsetter. Det eneste jeg sliter litt med er å få i meg nok med vann, noen tips ? :) Ellers har jeg hatt en lang økt i dag, drøye 2 timer som jeg er godt fornøyd med !

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hjelpe å drikke litt om gangen, ikke pøse på med store mengder vann, da kan det fort bli for mye. jeg drikker et glass vann før hvert måltid, og det fungerer veldig bra, da minsker jeg sultfølelsen og overspiser ikke :)

 

dessuten er det godt å tilsette vannet litt smak med sitronskiver, lime, eple, agurk, peppermynte, ja det er bare fantsien som setter en stopp :)

 

ja jeg gleder meg veldig til å nå målet mitt, det skal bli veldig godt, men irriterer meg over at alt på kroppen min er så slapt etter en graviditet og overvekt.. så jeg håper at dette vil stramme seg opp etterhvert som fettet blir borte.

 

i dag skal jeg vaske hus, og gjøre husarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! Må bare takke for tipset, det er mye lettere å få i seg nok vann nå !

Nå er det tid for litt alternativ trening igjen :) Denne gangen er det dansing som står på programmet, og jeg må si at jeg faktisk gleder meg !

 

Har fortsatt klart å holde meg til "skjemaet" og det har allerede sett ut til å gi resultater.

Måtte snikveie meg til morgen i dag, og jeg har gått ned nesten 1 kilo og det har ikke gått en uke enda :) Kjempe fornøyd med det !

 

Lykke til videre med deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra det fugerer å få i deg mere vann nå, det hjelper for meg i allefall :)

 

i dag har jeg bare fått i meg 1145 kcal, så jeg må vel ha et lite måltid til i kveld, før jeg legger meg :) ellers har jeg hatt to gåturer i dag på tilsammen 1,5 time :)

 

spiste fiskegrateng til middag, og det er sååå godt..

 

nå er jeg nesten frisk, gleder meg til å dra å trene :)

 

nå er det snart helg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...