Gå til innhold

Hei, ny her og har termin i mai.

Gjest Endeligmammatil4

Anbefalte innlegg

Gjest Endeligmammatil4

Jeg har kikket litt her noen dager, tenker det er på tide å presentere meg.

Jeg er 34 år har 3 barn. Nå er jeg gravid igjen og har termin 15 mai. er vel kommet til noe sånt som 4+5 nå.

Jeg har alltid vært stor og veide i utgangspunktet 10 kg for mye første gang jeg ble gravid - 81 kg. Jeg la på meg 16 kg med første mann og 24 kg med tvillingene Har nesten gått ned alt og veier nå 86 kg. Jeg er 170 høy og bør vel helst ikke gå opp noe særlig de neste månedene. Det som blir tøffes er å ikke spise sjokolade og drikke brus. Kjenner suget allerede...

4+5 - 86,6 kg

6 - 86,5 kg

8 - 86 kg

11 - 86,4 kg

12+1 -86,2 kg

15+1 -85,6 kg

19 -86 kg

21+1 -87 kg

23 -89 kg

24 - 89,2 kg

25 - 89,8 kg

27 - 92,1 kg

28 - 93,6 kg

30 - 94,5 kg

32 - 95,6 kg

36 -100 kg - hjelp hva skjer!!!!

39 -104 kg

40 -105 kg - stønn

Etter fødsel

Uke 1 -93 kg - 12 kg :)

Uke 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Hei du! Ja, da er vi med unntak av like mange barn, mer eller mindre i samme båt! :) Jeg er 5 uker på vei med nr 2, nr 1 er bare 10 mnd, så dette skal bli spennende.

Jeg var relativt flink i forrige svangerskap, men lå på 80 før jeg ble gravid hvilket var 15 kilo pluss, så nå er jeg på 82 og FAST bestemt på å gå ned i mens jeg er gravid. Jeg håper det skal gå, forrige gang trente jeg ikke, men oppholdte meg i Malaysia i 2 mnd og jeg tror nok det gjorde sitt til lite vektoppgang :)

Jeg vet egentlig lite om slanking mens en er gravid, men satser på at det skal gå nogenlunde greit?! Trening er nok alfa og omega!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Takk for tilbakemeldingen:)

Trener du noe nå og hva trener du? Jeg går på bassengtrening og svømmer og så skal jeg begynne hos fysioterapaut etterhvert. Kjenner bekkenet murrer allerede.

Jeg har vært uggen og kvalm de siste dagene, det har gått i knekkebrød og brus. Nå er det tomt for brus så da er det over på isvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Siste 14 dagene har jeg vært forferdelig kvalm, småspiser hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Har fått dilla på hotdogs av alle ting! Bekkenet er fullstendig på bærtur og jeg lurer litt på hvordan det her skal gå. Har ikke veid meg siden 14 september vet ikke helt om jeg tør. Føler meg forferdelig feit og ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du sikkert ikke! Vi er like høye og hadde omtrent samme utgangspunkt vektmessig og 3.svangerskap. Så hvis du vil kan du se på vektutviklingen min under "gravide som vil kontrollere vekten"-tråden

Som du ser gikk jeg opp endel men gått ned en god del alt 4 uker etter fødsel. Kan anbefale gravid-nettkurs om du vil holde kontrollen litt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Hei Koala!

Tusen takk men det føles litt sånn for magen er så oppblåst, som en stor ballong. Skal se på tråden din. Takk for tips.

Har ikke vært her på en stund, vekten står stille heldighvis. Tror kvalmen er i ferd med å gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Uke 12 og jeg har fremdeles ikke gått opp i vekt. Kjempefornlyd men jeg vet også at det er lenge igjen. Nå har godis suget kommet for fult og for kvalmen har nesten gitt seg. Skal jobbe med at det bare er gotterier i hus i helgene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

så flink du er. jeg startet på 70 kg, er nå 12+4 og har gått opp 3,6 kg.. huff.. meen, har ekstrem bekkenløsning, så kan ikke bevege meg noe særlig, så er litt forberedt på endel vektøkning, bare håper det ikke blir mer enn 15-20 kg max.

lykke til videre. du er superflink, halveis og ingen vetøkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Da var julen overstått og vekten viser 87 kg. Har gått opp litt, men ikke mer enn jeg hadde regnet med - heldighvis. Nå blir det ikke noe godterier fremover bare sunn mat. Håper vektoppgangen bremser nå.

Rita87- Lykke til videre i svangerskapet. Det er grusomt med bekkenløsningsplager. Sliter med det selv. Det har ikke vært så ille helt frem til nå. Jeg regner med å bli sykemeldt nå og være sykemeldt resten av svangerskapet. Nå klarer jeg såvidt å sitte pga smerter i symfysen - blæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

heisann.. tok meg litt i nakken etter jula, og endte opp med en vekt på 72,5 på kontroll hos legen i går, og jeg er så fornøyd, det vil si jeg har gått opp bare 2,5 kg på 16 uker. og det er supert.

bekkenet er like dårlig enda, sliter med sittestillinger nå for det river i rompa og lårene, og symfysen ,så det virker som venstrefoten er på tur å dette av. :P

ellers går det bra, holder meg til knekkebrød, magert pålegg, lite søtsaker, null brus, og spiser endel nøtter og cottage cheese. så dette går veldig bra, tror jeg. med mindre jeg får noen sære lyster, har ingen enda, heldigvis :P

hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Jeg er visst ikke helt ferdig med julen enda. Det er såååå godt med sjokolade og det begynner nå å vises på vekten +2,5 kg er ikke så mye etter 23 uker men jeg kunne ogdt være dem foruten.

Nå er jeg sykemeldt og sitter stort sett helt i ro pga bekkenet. Nå må jeg ta meg sammen og ikke spise godterier fremover.

rita87- 2,5 kg på 16 uker er bra. Håper du får litt hjelp hos fysioterapaut med bekkenet ditt, vondt når det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte desverre avslutte fysioterapi, pga av det ble forverret, så nå er jeg stort sett bare hjemme og gjør ingenting annet enn å styre med hus og heim og prøver å være flink med kosten og spise regelmessig :D

i dag har jeg bare drukket vann, hele 2,3 liter :D

åhh. du er jo heldig 2,5 kg på 23 uker, er jo kjempeflott, det er jo ingenting :P

stå på, du klarer det nok helt frem til terminen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Sjokolade er supergodt for tiden og vekten er på vei oppover forløpig bare +200 gram denne uken. Bekkenet er fullstendig på bærtur, sitter stortsett på rumpa hele dagen nå. Tror jeg må bli litt mer aktiv her for ellers så begraver jeg meg i snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snop er flott, men i små mengder, huff er fort gjort å spise for mye og være i for lite aktivitet.

har ikke veid meg på lenge, så vet ikke hvordan jeg ligger an nå. men håper jeg ikke har gått opp noe særlig .

Ul på fredagen, åhh, som jeg gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

+ 600 gr på en uke - hjelpes, nå kommer kiloene ja. Men jeg har jo ikke klart å skjerpe inn så mye på sjokoladen som jeg burde, så det er ikke så vedig merkelig igrunn. Nå er det tomt for sjokkis i skapene så da blir litt lettere å ikke gå å småspise. Planen nå er å sende mannen på butikken for han handler ikke godt:)

rita87 - Håper det gikk bra på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei, gjekk veldig bra på UL, har en liten gutt i magen <3

har ikke fått sjekka vekta i det siste, men har en fæl mistanke om at det har økt endel :( ska ikke på kontroll før 23 februar, så da får eg se ka vekta sei. prøv å ikke spis mye dritt å sånt, pga eg ikke får rørt meg nåkka. men det e ikke så enkelt syns eg.. får bere håp eg ikke bi meir enn 15 kg pluss..

kordan går det ellers? eg e no ofte her inne å ser, me nsjelden det e skrevet nå her inne.

no sett eg å lur på om eg sku ha kjøpt meg ei badevekt, men mannen e ikke heilt over bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Nå kommer kiloene på i rekordfart. +5,5 kg har jeg lagt på meg nå og nå må jeg pakke vekk de første mammaklærne for de har jeg vokst ut av:S

Rita87: grattis med en gutt i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiloene kommer fortere på slutten ja.. har du fått noe vann i kroppen?

jeg har allerede begynt å merke hovne fingre og føtter på kveldene.

har enda ikke fått veid meg, men tipper ca 5 kg opp nå.. håper det ikke er noe mer, da blir jeg nok lei meg ja.. :(

ellers er formen grei, bekkenet er litt greiere, men blir veeldig fort sliten og plages litt med sterke kynnere av og til. og lavt blodtrykk, så kan bli ganske svimmel om jeg står lenge..

nå er jeg 20+2 uker.. så er heldigvis over halveis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

+7,4 kg og nå er jeg endelig i 3 trimester. Har mye som skal gjøres - redebygging- og så må jeg bli veldig mye flinkere med å ikke putte godterier i munnen. nå må jeg bevege meg mer ser det ut som. Kroppen suger til seg alt jeg putter i den for tiden.

Nå er det 12 uker igjen, håper jeg klarer å stoppe vektoppgangen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldige du.. jeg har nå tippet over 9 kg.. faen altså.. jeg spiser nesten ikke snop, ikke brus, drikker mye vann og har til og med klart å gå litt turer i det siste.. huff.. noen er vel bare slik at di legger på seg som gravid.. :)

du har bare 12 uker igjen, og 7,4.. du har jo myye å gå på.. tenk på at under fødselen er du sikret å gå ned ihvertfall 5 kg :o

jaja, jeg får bare fortsette som før jeg å spise sunt, lite og gå di små turene mine, kan jo ikke gjøre det verre i hvertfall?

håper på å slippe over 20 kg.. hadde jeg kunnet la være å bli over 90 kg, så skulle jeg ikke klaget, men tror ikke det skjer, for jeg er allerede 78-79 kg nå..

vi har også endel ting som skal gjøres før fødsel, men føler enda at jeg har all verdens med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

30 uker og pluss 8,3 kg. ca 10 uker igjen og jeg bare digger sjokolade i alle mulige former... Å lage sunne smoothies med frukt og bær gjør ikke samme susen som sjokolade. Vektoppgangen er ifølge jormor ikke veldig høy så dette går nok bra men magen er virkelig stor og alt dette sukkeret kan gi en mega baby.

Nå er jeg sykemeldt pga bekkenet og kommer meg rett og slett ingen vei - blææ

Må lage en plan jeg mener jeg kan holde meg til i løpet av denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

håper på å slippe over 20 kg.. hadde jeg kunnet la være å bli over 90 kg' date=' så skulle jeg ikke klaget, men tror ikke det skjer, for jeg er allerede 78-79 kg nå..

vi har også endel ting som skal gjøres før fødsel, men føler enda at jeg har all verdens med tid.[/quote']

Ikke alt man har kontroll på under svangerskapet altså, vekta er en av de tingene. kroppen har en tendens til å suge til seg det den mener den trenger også. Du klarer sikkert å holde deg under 90 kg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

satser på det :D men det ser dårlig ut.. har begynt å få skikkelig sug etter både snop og potetgull og sjokolade.. huffe.. føler jeg spiser noe hele tiden..

prøver å drikke masse vann for å holde suget i sjakk, men det er ikke så enkelt :)

har ikke veid meg på god stund nå og jeg gidder ikke veie meg før neste kontroll hos lege den 17 mars. så kan bli spennende å se resultatet da. gruer meg veldig egentlig.

ellers er bekkenet slik som før, så klarer en liten tur 3-5 ganger i uka, men ikke nå mer, og jeg er meget plaget med det lave blodtrykket som er 89/50 nå :(

så her sitter jeg, er ikke så mye å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...