Gå til innhold

Hei, ny her og har termin i mai.

Gjest Endeligmammatil4

Anbefalte innlegg

Gjest Endeligmammatil4

+9 kg og 32 uker. Føler meg smellfeit og ubeskrivelig stor. Synes magen er kjempediger nå og jeg tror denne ungen er svææær :S

8 uker til termin og jeg er igrunn fødeklar, må bare ordne noen småting først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann ja.. ni kilo er ikke mye i det heletatt :)

jeg har lagt på meg 12 kg til nå og har 14 uker igjen.. huff.. ville gråte på legekontoret, men klarte å la være..

så nå prøver jeg så godt jeg kan å følge den smale stien med kosten og trim det er et fremmedord.

jeg har ikke bekken/kropp til å trimme, så det blir av og til en tur på 15-30 min ca. som er bedre enn ingenting :)

menmen.. har egentlig slått meg til ro at det blir maaange kilo denne gangen også. og som legen min sa. noen legger bare på seg mere enn andre.

ingen er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

Da har jeg kommet til uke 36, gikk på vekten i dag og fikk sjokk - 100 kg, herregud 3 siffret vekt! Måtte gråte litt og kjenner at gråten ikke er langt unna. Jeg som har vært så flink, men tydlighvis ikke flink nok.

Nå er jeg lei av å være gravid, vil ha kroppen min og kontrollen over den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhh.. forstår at du gråter, det gjorde jeg for bare noen dager siden da jeg gikk på vekta og var tippet over 85 kg, altså 15 kg opp på 29 uker.. men det kan ikke sammenlignes med å tippe over 100, det er mitt verste mareritt :)

nå har du heldigvis ikke mange dagene igjen til det blir fødsel og du får amme og trille turer og forhåpentligvis klare å spise sunt og passelig mye og holde deg unna snop og slikt :) jeg er i vertfall veldig motivert for alt dette allerede, så jeg kan nesten ikke vente på at juli og babytid skal komme :)

gir deg en stooooor klem og prøver å trøste deg litt. snart over vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

heisann.. hvordan går det med deg? snart termin nå?

her går det godt, har ikke gått så veldig mye opp siden sist kontroll den 8 april. i uke 28, da var jeg 85 kg, nå er jeg 85,8 og i uke 31 og veeeeeldig fornøyd med det :) naboen har fått badvekt, så da er det lett å løpe opp å veie meg :)

skal til legen neste onsdag, så er spent på hva den vekta viser, for den jeg får på hos jordmor og til naboen er digital, men det er ikke den hos legen.

har holdt meg littegrann i skinnet og spist lite, sunt og ofte, så håper det er det som gir utslaget :)

ellers har jeg et kranglete bekken, så er ikke mye ute å trimmer, er mest stillesittende. :D jaja, snart sommer og baby med trilleturer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Fortsatt gravid og nå er jeg skikkelig godt fornøyd med å være det. Runder uke 39 i morgen og nesten +20 kg. Vil ha tilbake kroppen min og kooose meg med babyen.

Har nesten kommet meg over sjokket over den enorme vektoppgangen, men jeg er ikke akkurat fornøyd med det. Det har blitt veldig mye som skal vekk, godt det kommer en sommer nå så jeg kan gå på tur. Strollometer er kjøpt inn og montert på vogna så jeg er klar.

Tenker litt på tiden etterpå og har kommet frem til at jeg skal gå for å nå 70 kg, dvs at det blir nærmere 35 kg som skal vekk. Hvis jeg er superheldig så forsvinner det 10 kg av seg selv etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

ja nå nærmer termin seg med stormskritt for deg.

hva er et strollometer og hvor kjøpes dette? er det noe som viser hvor langt du går eller noe slikt? hadde jo vært supert å hatt en slik ting festet for å se hvor langt man går. :)

jeg var på kontroll i uke 32 og da hadde jeg gått opp 15 kg. satser på det ikke blir noe særlig mere enn 5-6 kg før lillegutten min kommer ut :D

bytter uker på tirsdager, så på tirsdag er jeg i uke 33, og har kun 7 uker igjen til termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Holder på å klikke i vinkel her, ingen tegn til fødsel og vekten bare øker.. Mye av det er ødemer da, så det forsvinner jo greit. Spent på å treffe mageboeren nå:)

Rita: Håper de siste ukene dine går greit. Det er slitsomt med bekkensmerter. Mine ble veldig mye bedre når han la seg med hodet ned. Stabiliserte det hele sånn at jeg faktisk fikk gjort litt mer:) Strollometer kjøpte jeg på barneshoppen.no Det festes på vognen og så måler det avstand, fart osv. En skritt teller hadde vel gjort samme nytten... men en del av det å kjøpe strollometeret er å motivere meg selv til å gå på trilleturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

strollometer hørtes veldig lurt ut, men har skritteller, så jeg får bare bruke den :)

får håpe det går fort nå til lillegullet ditt er ute :)

ja nå er det bare 6 uker igjen :) kun 44 dager igjen til terminen min. spennende. har ikke peiling på om jeg har gått noe opp i vekt siden sist kontroll. men jeg har ikke gått opp noe i cm di siste 2 ukene og det er jo bra :)

gleder meg til å få høre når du er ferdig med fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Endeligmammatil4

18 mai ble gullet født. En Skikkelig kraftkar på 4,6 kg og 53 cm. Han er helt fantastisk!!!

Nå en drøy uke etterpå har jeg gått ned 12 kg- dvs at jeg har 8 kg igjen etter svangerskapet og totalt 21 kg igjen til drømmekroppen. Med tanke på vektoppgangen i løpet av svangerskapet er jeg veldig fornøyd med det.

Bekkenet er veldig skranglete enda så jeg må ta det litt med ro med trilliturer enn så lenge. Skal prøve å få meg en fysiotime til uken på tide å komme igang med trening igjen. Hittil har jeg bare vært hjemme å prøvd å få kontroll på hverdagen. Travelt er det med 4 barn, men livet med dem er herlig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Rita87

gratulerer så masse :(

nå har du mye å gjøre fremover ja. kan tenke meg at det ikke blir mye sofasliting med 4 barn :)

lykke til. :) skal følge med deg :) jeg har nå 3 uker og 5 dager til termin. spennende å se når jeg får. har gått opp 18 kg til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...