Gå til innhold

BB`s blogg


Gjest BigAndBeautiful82b

Anbefalte innlegg

Gjest BigAndBeautiful82b

Tenkte jeg skulle starte min egen lille blogg, begynne litt på "nytt":)

Jeg er en jente på 26 år. Jeg gikk på GRkurs for ca 8 år siden og da gikk jeg ned 20 kg, men de er sakte men sikkert kommet tilbake.

Min startvekt nå som var forrige tirsdag var 101kg og mitt mål er 75 kilo. Har hatt en del problemer med motivasjonen, men føler jeg er igang nå og det kan jeg faktisk takker HermineH får, hun inspirerer meg:)

Har vært flink denne uka, kommer ikke helt opp i 1600kcal, men det kommer vel etterhvert. Tror og jeg har fått 22 trimpoeng denne uka, tror aldri jeg har hatt så mye før. Så veiinga på tirsdag blir veldig spennende:)

 

Men nå er det såpass sent at jeg tror det er tid for senga. Skal nå prøve å skrive litt om dagen min her hver dag, tror det hjelper mye. (takk for tipset HermineH)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Da har jeg fått i meg frokosten, har fri på mandager så sov litt ekstra i dag.

Jeg har snik veid meg litt denne uka, det funka fint det helt til i dag..... Jeg skjønner nå de sier at det er lurt å holde seg til en dag i uka. I dag veide jeg 1,7kg mer enn i går, men jeg får vente å se på veiedagen i morra.

Skal prøve å komme ut på en liten tur snart, kan ikke gi opp pga en liten nedtur...:) Fikk 7,7 trimpoeng i går, så tror ikke det blir så lang tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

BiMa: Takk for tipset, har ikke tenkt på det. Kanskje jeg spiser for lite ja, bør jeg gå opp til meny 3 da kanskje??

 

Nå har jeg spist middag, deilig hjemmelaget kjøttbrød av hjort, med poteter og sjysaus:) og litt fruktsalat til dessert. Sparte litt av fruktsalaten så jeg kan kose meg litt i kveld, har og en pose med snack a jack som jeg ikke fikk spist i helgen.

Fikk gått meg en tur i dag, ble vel litt over en time, 830kcal forbrent:) Nå blir det spennende å se hva vekten sier i morgen.

 

Da får jeg prøve å finne ut om jeg skal opp på matinntaket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Da er kveldsen unnagjort, i dag ble det josefine brød med litt smør og spekeskinke og nå koser jeg meg med fruktsalat. Er veldig spent på morra dagen, håper vekten går den riktige veien. Håper ihvertfall 2SIFFRATALL!!:)

Har meldt meg på internett kurs i dag og, skal begynne neste mandag. Har gått på internett kurs før, men har ikke gått så bra. Så nå bestillte jeg et grunnkurs, for å begynne med blanke ark:) Føler motivasjonen er på topp nå. ENDELIG:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror nok at du skal ha meny 3.

Kjempeskuffet over bare 0,6 ned denne uken...men det var nok resultat etter 3 glass rødvin og et lite stykke marsipankake på fredag. Kursleder mener jeg skal få et bedre resultat neste uke, hvis jeg fortsatt spiser 1900 og trener som nå. Så jeg må jo håpe på det da!!!

Lykke til med morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

BiMa:0,6 er jo bra det da, er over 1/2kilo.... Man ønsker jo selfølgelig å gå ned mer, men er bedre å gå litt ned enn opp ihvertfall:)

Da får jeg begynne med Meny 3 i morra, da må jeg titte litt i gr-kurs boka, husker ikke helt åssen den var....

Går du på internett kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

-0,9..... flott det, men hadde håpa på mer. Der er vel og fordi jeg så 98 tallet denne uka. syns det er litt kjipt, når man har 26,8 trimpoeng og bare gå ned 0,9..... men men, ned er ned....

jeg må på møte, stikker innom senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0' date='9..... flott det, men hadde håpa på mer. Der er vel og fordi jeg så 98 tallet denne uka. syns det er litt kjipt, når man har 26,8 trimpoeng og bare gå ned 0,9..... men men, ned er ned....

jeg må på møte, stikker innom senere:)[/quote']

 

vet hvordan du føler når du har jobbet hardt og ikke går ned alt for mye MEN herlighet du har jo (NESTEN) gått ned 1kg!!!!!

SYns det er utrolig bra jeg!! ;)

Dette skal du vøre fornøyd med!! Hvordan funker det forresten og ha egen blogg? har tenkt litt på det selv men vet ikke om jeg klarer å følge det opp helt...

 

Stå på du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0' date='9..... flott det, men hadde håpa på mer. Der er vel og fordi jeg så 98 tallet denne uka. syns det er litt kjipt, når man har 26,8 trimpoeng og bare gå ned 0,9..... men men, ned er ned....

jeg må på møte, stikker innom senere:)[/quote']

 

Hallo BB, du har jo tatt av 900 gram - det er nesten TO PAKKER MELANGE MARGARIN - RENT FETT! Jeg synes virkelig du skulle gjøre noe helt sykt i dag. Stikk innom butikken å kjøp to 0,5 kg pakker med smør. Romtemperer det og ta det med i dusjen. Så KLINER du fettet på maven/hoftene....... VIL DU HA DET TILBAKE DER DET FETTET DU HAR SLANKET BORT SISTE UKE? NEI? OK, da kan du bare skrape det av å slenge det i søpla eller do - ta deg en deilig dusj å føle deg 900 gram lettere:-)

 

Det er jo fantastisk at du har så masse trimpoeng - du er jo superflink! Trøst deg med at dette får du igjen - kroppen kryper uansett når du trener muskler på kroppen. Det som har skjedd er jo at du har fått mer muskler - ikke rart det når du er så superflink til å trene:-) Musker er mye mindre enn fett, så i tillegg til å ha mistet 900 gram RENT FETT har du erstattet masse fett med muskelmasse. Dette gjør deg bare lekker og veltrent. Jeg håper du har målt deg underveis - har du det vil du se at du kryper sammen og blir den berta etterhvert.

 

Når du klarer å ha så mange trimpoeng ble jeg også motivert....... Ligger dårlig ann denne uken, men nå skal jeg stå på:-)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Da er jeg kommet meg på jobben, sykla i dag, veldig deilig egentlig. Håper det er lenge til snøen kommer:) Var og hos legen i dag, skal slutte å røyke. Så nå er det mange ting som jeg må konsetrere meg om, men håper det går.

Har begynt på meny 3 nå, får se om det hjelper. Håper det setter litt fart på forbrennningen.

Skal til kiel til helgen, så er litt spent på åssen det går på vekten på tirsdag. Skal prøve å være bevist på hva jeg spiser nå jeg er på tur, men det er jo ikke alltid så lett:)

 

HemineH: er veldig fornøyd med -0,9, men nå jeg er så dum og snik veier meg, så blei jeg litt skuffa. Var på det meste en nedgang på 2,5 kg......... så nå er det slutt på snik veiinga:)

 

Knerte: syns det er litt morro med min egen blogg jeg. Jeg skriver når det passer meg egentlig, men prøver å skrive litt hver dag. hjelper meg litt og tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 700g i dag og som deg så er jeg litt skuffa fordi jeg og har drevet og snikveid meg!

 

Det er det bare å slutte med med en gang!! hehe...

 

Ellers klarte jeg å motstå en fristelse i dag!

kom hjem fra jobb, utrolig sliten i dag, mensen (noe jeg og tror kan være grunn til mindre vekttap) og for ikke å snakke om fysen på noe usundt! Tror jeg kunne bestilt meg en stor pizza og spist hele alene!!

Men jeg stekte to egg og hadde en brødskive og sopp til...så i kjøleskapet lå det EN STAKKARS camembert (stor rund breaded ost) med..hold dere fast 238kcal i EN!!!

Så begynte jeg å legge sammen kcal ca...to stekte egg ca 200kcal (tror jeg), en brødskive var 85kcal og da med den osten ble det 523 kcal (til et mellommåltid!!!)

 

haha og da sa jeg til meg selv at det var sånn den gamle meg hadde gjort..og kjente jeg ble ordentlig sint og skuffet over meg selv...pakket osten bort og lukket kjøleskapet!

 

Så i stedet for 523kcal ble det 285!!! Noe som er perfekt for et mellom måltid for meg!

 

Veldig fornøyd med den!! Men er fortsatt sugen på noe USUNDT!!!

Jeg biter tenna sammen og skylder på mensen og at den ikke skal få meg til å skeie ut på en torsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du tenkte deg om og ikke bare dyttet osten inn et annet sted enn kjøleskapet' date=' hvor den hørte hjemme! Det er en seier!!!![/quote']

 

Takk for det!! Ja angrer ikke akkurat! :) Velfig fornøyd! Hadde vært såå enkelt å bare spise den liksom! ;)

 

Men kanskje jeg har forandret meg litt??

Nå skal jeg synke ned i badekaret og sove litt...hahaha...er så sliten at jeg finner det slitsomt å sitte i sofaen! hahaha...vært hard uke på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

Da er jeg tilbake fra en helt fantastisk helg med kiel båten, vært helt supert med spa og alt. Var kanskje ikke helt den sunneste helgen, men jeg hadde lyst å kose meg litt ekstra, så da får jeg heller være ekstra flink neste helg.

Måtte selfølgelig kose meg med kebab og potetgull når jeg kom hjem, men var ute etterpå og stabla ved, så håper det hjalp litt. Blir så sur på meg slev, men gjort er gjort.

 

Har laga meg et par skiver og litt fruktsalat til kvelds. Så nå er det bare å ta seg i nakken og være like flink som jeg har vært:)

 

Håper alle har harr en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra en helt fantastisk helg med kiel båten' date=' vært helt supert med spa og alt. Var kanskje ikke helt den sunneste helgen, men jeg hadde lyst å kose meg litt ekstra, så da får jeg heller være ekstra flink neste helg.

Måtte selfølgelig kose meg med kebab og potetgull når jeg kom hjem, men var ute etterpå og stabla ved, så håper det hjalp litt. Blir så sur på meg slev, men gjort er gjort.

 

Har laga meg et par skiver og litt fruktsalat til kvelds. Så nå er det bare å ta seg i nakken og være like flink som jeg har vært:)

 

Håper alle har harr en fin helg:)[/quote']

Godt å ha deg tilbake!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

jeg trenger noen råd. Har tenkt å kjøpe meg litt müsli i morra, som jeg kan ha i yougurten min. Noen som har noe forslag på hva jeg kan kjøpe?? Har ikke kjøpt det før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BigAndBeautiful82b

14/9= 100,1

21/9= 100,2 (+0,1)

29/9= 100,8 (+0,6)

10,5 timpoeng

 

Skal ikke være enkelt jenter.... men denne gangen er det fult og helt min feil. var så flink i uka, fikk sykla på jobben et par dager, følte jeg var flink med maten..... sååååå kom lørdagen..... jeg kom på en unnskyldning om at siden det var den siste helgen som jeg røykte så kunne vi ta oss en fest..... er sinnsykt god på unnskyldninger så da ble det en skikkelig fest og bare drittmat "dagen der på". Så nå er jeg på an igjen.

Denne uka skal jeg sykkle på jobben hver dag, ikke fest i helgen, skal bare være super flink jente jeg gidder ikke å sitte å sutre over helgen, jeg har heller fått mer motivasjon til klare dette, uansettt hvor lang tid det tar.

Er og forresten min 3 røykefrie dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbra!!! Tenk du er røykfri!! DET ER SÅ GODT! (jeg sluttet for 5år siden)

Ny dag, nye nuligheter!

Dumt å dvele ved fortiden men utrolig mye bedre å se framover..!!! Men vi kan lære av våre feil! Og det er bra!! ;)

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...