Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Godt med komplimenter når det begynner å synes hva vi driver med :-)

Jeg lo forresten godt av det med ribbena! :-)

 

Jeg går litt å føler at jeg egentlig ikke gjør så mye for denne nedgangen.. Når man kan spise 2000 kalorier, så er det ikke mye man forsaker! (Hvis man ser bort i fra sjokolade!) Derfor har jeg laget en liste over alle de riktige valgene jeg har gjort denne uka, samt en målsetting for helga og uken som kommer!

 

Denne uka har jeg fått til følgende:

-Spist mellom 1600 og 2300 hver dag (kun 1 dag (en bursdag) på 2300)

-Har hatt sjokolade liggende i skapet hele uka, uten å røre den!

-Og ungene's Smarties ligger der også :-)

-Har trent på Wii'en 3 ganger, mer enn 30 minutter hver gang. (mot ingenting på 141 dager)

-Har sagt nei takk til kake på jobben, selv om den var hjemmelaget av en mannlig kolega.. litt dårlig samvittighet for den der, men jeg var standhaftig og fortalte årsaken

-drukket noe mer vann enn vanlig

-Latt ungene spise restene fra bursdagenen som dessert, uten å ta noe selv.

 

 

I ukene som kommer har jeg som mål å få til følgende:

-Drikke Pepsi Max kun i helgene!

-Trene minst 5 ganger på Wii, (minst 30 min hver gang)

-Gå 2 turer i uka

-La sjokoladene bli liggende i skapet

-Legge meg tidligere (alle monner drar, og jeg er sikker på at søvnmangel er en negativ faktor på vekt reduksjon!)

-Drikker mer vann (skjer vel automatisk når Pepsi Max'en må bort!)

 

Det var det hele.. Jeg har ett par andre mål også, men de får komme litt etterhvert!

 

Da er jeg klar for helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Hei kan du hjelpe meg

Jeg er helt ny i denne klubben' date=' og skjønner ikke hvordan jeg skal være med i diskusjon uten at jeg valgte å sitere ditt innlegg.

Hvordan finner jeg ut hvor mye jeg kan spise, hvor ofte osv

Jeg vil helst gå ned 30 kg, men har vel som delmål å greie 10 kg til jul.

Håper du kan hjelpe meg i gang. Har planer om å foreta innhandling av div matvarer som jeg kan trenge i morgen, så skal jeg veie/måle meg på fredag og starte opp da.[/quote']

 

Jeg håper du er i gang nå!

 

Jeg fant ett bra svar på hva du bør spise her inne, så bare kopier denne linken, så får du alle svar du trenger! -Og har du likevel noen flere spørsmål, så bare spør!

 

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på lunsj med noen venner, og rundstykkene var gode (og fine, ikke grove), og det ble servert gulrotkake. Hun hadde bakt til oss 3, og jeg hadde ikke samvittighet til ikke å forsyne meg. Nøyde meg med ett bitte lite stykke, og skrev det på kosemerker. Har ikke hatt noen denne uka, så det er egentlig greit.

 

-Men i hele dag har jeg vært sulten! Kjenner det gnager i magen, og det var så vidt jeg klarte å slutte å spise etter frokosten. Måtte ta en litt liten middag pga av lunsjen som ble stor, og nå har jeg kun kvelds igjen. Nå skal jeg ut å lage kveldsmaten, må bare mobilisere viljestyrke til å kun spise det jeg skal! Håper det blir enklere i morgen!

 

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....til nå denne uka!!! Dette ser ut til å bli en bra uke!!!

 

Veiedag i morgen og jeg er som vanlig ille nervøs! Har hatt fredag, lørdag og søndag uten trening denne uka.

Ikke blitt mye mat i helga heller...men en de alkohol.

Så om jeg går ned noe i det heletatt skal jeg være fornøyd tror jeg...

 

Lykke til i morgen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg hadde håpet på å komme under 110 denne uka, men måtta ta til takke med 110,2. Det er faktisk 1,2 ned, så egentlig er jeg ganske fornøyd :-)

 

15,1 trimpoeng er jo kjempebra Knerte! Jeg ligger på rundt 7.. Det er ikke nok, men jeg trenger litt tid for å komme i gang ;-)

 

Er spent på å høre resultatet ditt også! Er du kommet under 110???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg gaatt opp 600g!!!!! Forbannet paa meg selv!!

 

Saa i dag har jeg og samboeren jogget og gaatt superfort i 1time og 45min!!

Neste uke skal jeg gaa ned MYE!! Jeg blir saa sint! Men vet det er pga helga!

 

GRATULERER TIL DEG!!! 1.2 er KJEMPEBRA!!!!!

Jeg faar vel bare staa paa videre..hjelper ikke aa gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg skjønner godt at 600 gram opp ikke er noe gøy, men du er fremdeles her inne, og da er du fremdeles i gang! Jeg har savnet deg :-)

 

Jeg merker også at det går litt opp i helga! I tillegg spiste jeg fårikål kvelden før veining, og den satt ganske hardt! Det er vanseklig når vaner brytes, og man gjør noe utenom det vanlige. Du er fremdeles superflink til å trene! -Der sliter jeg fremdeles. -Jeg har trent litt innimellom, men de store antallene med trimpoeng er jeg ikke i nærheten av.

 

Ikke gi opp, sett deg mål for uka som kommer, og spesielt for helga før den er helt over deg. -Bestem deg for hva du skal fokusere på, og planlegg hva du skal spise før du spiser det. -Ikke la det skli helt ut, så du må bruke hele uka på å "reparere" etter en mett helg!

 

Fra lista mi forrige uke har jeg klart noe:

-Drikke Pepsi Max kun i helgene!

>Kuttet mye ned og har hatt hodepine pga mangel på koffein :-)

 

-Trene minst 5 ganger på Wii, (minst 30 min hver gang)

>Har vært på Wii'en 5 ganger, men har kun trent 2 ganger.. Forbedringspotensiale!

 

-Gå 2 turer i uka

>Eh, satte nok opp målene etter forrige helg, så disse turene må komme nå til helga!

 

-La sjokoladene bli liggende i skapet

>Den ligger der, pent som bare det!

 

-Legge meg tidligere (alle monner drar, og jeg er sikker på at søvnmangel er en negativ faktor på vekt reduksjon!)

>Er blitt litt flinkere, men har fremdeles forbedringspotensiale

 

-Drikker mer vann (skjer vel automatisk når Pepsi Max'en må bort!)

>Drikker mer, men antakeligvis ikke nok. Gjelder å huske på det!

 

Ønsker deg en riktig god helg, Knerte, og ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var saa sint i gaar at jeg bare orket aa si hva jeg hadde gaatt opp! hehe...er litt roligere naa!

Denne helga ser ut til aa bli bedre...jeg jobber begge dager (noe som hjelper til aa spise mer regelmessig)...og vi skal heller ikke i noe bryllup eller fest hos noen naboer...saa dette er virkelig en helg jeg kan klare aa vaere flink!

 

Men i morgen vil jeg liksom ha noe spes mat...noe annerledes enn vi har hver dag ellers. HVA ER SUNDT OG KOS I SAMME SLENG? finnes det? jeg er veldig glad i skalldyr da...

Jeg skal sette meg ned sammen med samboeren i dag og finne ut hva vi skal spise i morgen! Tror det er lurt som du sier aa planlegge!

 

Saa koselig aa hoere at du har savenet meg da!! hahaha...proever aa ikke vaere saa mye paa dataen (fryktelig usosialt). Men jeg tar turen innom for aa sjekke om det er noen nye innlegg stadig vekk!

 

Faarikaal er godt vettu! Men det er jo ogsaa ganske sundt da...kaal og lammekjoett...og litt potet!

Ser jo ikke ut som du trenger no mer trimpoeng naar du gaar ned 1.2kg!!!

naa har jeg 22 trimpoeng....trimmen har egentlig aldri vaert no problem for meg...for jeg liker aa svette og bli anpusten og sliten! Det er en GOD foelelse! :)

 

Vet ikke hvordan det blir med trening i dag, men skal faa til noe paa soendag;)

 

God helg til deg! Kjenner det er godt aa ha din stoette her inne!!

 

Staa paa og lykke til med gode valg i helga!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er lei av aa drive og gaa opp og ned rundt 111kg naa saa neste uke skal jeg ned!!!

Titta litt paa vektkurven min og gar opp og ned og opp og ned...ingen gjevn nedgang...men har siden februar gaat ned 10kg da...saa NOE har jeg jammen faatt til i aar og! Og klarer jeg 10 til til jul er jeg superglad!!!

 

jeg vil saa inderlig...men er jeg villig til aa "ofre" ??

 

Det umiddelbare svaret er ja paa det spoersmaalet, men ser ikke ut som jeg er saa flink til det likevel! Som du sier CamBamBam....FORBEDRINGSPOTENSIALE!

 

nei denne helgen skal jeg ta meg sammen!!! VIL NOK TIL AA KLARE DET DENNE GANG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Forrige gang jeg gikk ned mye, så begynte det å gå opp for meg hva jeg måtte gi opp. Alt fra sjokolade, all kosen med mat (det føles sånn, selv om det faktisk ikke er sånn), godis, portvin, øl og potetgull (akkurat potetgull er jeg ikke så glad i, heldigivs). Jeg var ganske nedfor en stund og vurderte fordeler med alt snopet og maten i forhold til fordelene ved å være slank.

 

Det er faktisk litt trist, men samtidig, så er det snakk om å lære seg å kose seg uten av det må være snakk om de store mengdene! -I kveld skal jeg spise 50 gram Wasabi-erter, noe av det beste jeg vet. Jeg kunne byttet det ut med 50 gram sjokolade, men jeg tillater meg ikke begge deler. Jeg skal ta 50 gram sjokolade i morgen! -Det er dette det handler om; å kunne velge en godsak, eller ett kakestykke, og begrense det til 1-2 ganger i uka. Jeg bruker vekta aktivt selv når jeg sitter å har på de forskjellige ingrediensene på Taco'n.. Alt skrives opp, og alt kontrolleres. Ikke alle trenger det, men jeg har vært mat-syk i hodet i så veldig mange år, at jeg sikkert bør skrive i minst 1-2 år, igjennom hele stabiliseringen også.

 

Jeg har forresten klart å komme opp med en motivasjonsfaktor til:

 

Jeg har 85F i BH, og når jeg er under 90 så skal jeg til vurdering for bryst reduksjon. Det vil gjøre at jeg føler meg lettere, kommer inn i flere vanlige klær, og spare mine ømme skuldre og rygg for mye smerte både nå og i fremtiden!

 

I tillegg merker jeg allerede at jeg får positiv tilbakemelding fra folk rundt meg. Humøret mitt er bedre når jeg er flink, og jeg har det bedre med meg selv og andre. -Det er dette jeg må huske på hver gang jeg er på vei utfor.. -Og det handler ikke om at jeg er slankere, men at jeg rett og slett får bedre selvtillitt og humør når jeg føler meg flink!! Hver gang jeg er nedfor, så er det altfor lett å glemme denne positive "rusen" det gir å mestre kostholdet. -Lurer på om det varer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de ertene du snakker om?

 

Enig i at humoeret blir bedre naar man spiser riktig..faar mer energi og hverdagen blir bedre! Ogsaa da for folk rundt deg!#

 

Jeg vet ikke hva vi skal spise i kveld...hmmm..jeg vil ha noe godt...saa tror det blir det vi har lyst paa naar vi gaar i butikken MEN jeg skal gjoere som du sier...BEGRENSE meg! Det er ikke oe jeg hater mer enn aa spise meg stappmett! Den foelelsen er grusom, men det er saa alt for lett naar man spiser feil mat!

og saa skal jeg ta meg 3 glass vin...kanskje 4! Og spise druer (gjorde jeg i gaar og funka bra)...ikke kake, sjokolade, eller potetgull! For i morgen er det middag hos svigers og da er det alltid deilig dessert!

 

haaper denne uka gaar litt bedre enn forrige!

og jeg SKAL gaa til innkjoep av vekt for maten min! Det tror jeg kan hjelpe meg mye! Skriver opp mine kcal paa ark i boka mi i stedet for her inne for matvarene er saa annerledes saa mye lettere aa bare skrive ned! Og da trenger jeg vekt!

 

haaper helgen gaar bra for deg! Godt aa ha deg her inne CamBamBam! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg gikk ned mye' date=' så begynte det å gå opp for meg hva jeg måtte gi opp. Alt fra sjokolade, all kosen med mat (det føles sånn, selv om det faktisk ikke er sånn), godis, portvin, øl og potetgull (akkurat potetgull er jeg ikke så glad i, heldigivs). Jeg var ganske nedfor en stund og vurderte fordeler med alt snopet og maten i forhold til fordelene ved å være slank.

 

Det er faktisk litt trist, men samtidig, så er det snakk om å lære seg å kose seg uten av det må være snakk om de store mengdene! -I kveld skal jeg spise 50 gram Wasabi-erter, noe av det beste jeg vet. Jeg kunne byttet det ut med 50 gram sjokolade, men jeg tillater meg ikke begge deler. Jeg skal ta 50 gram sjokolade i morgen! -Det er dette det handler om; å kunne velge en godsak, eller ett kakestykke, og begrense det til 1-2 ganger i uka. Jeg bruker vekta aktivt selv når jeg sitter å har på de forskjellige ingrediensene på Taco'n.. Alt skrives opp, og alt kontrolleres. Ikke alle trenger det, men jeg har vært mat-syk i hodet i så veldig mange år, at jeg sikkert bør skrive i minst 1-2 år, igjennom hele stabiliseringen også.

 

Jeg har forresten klart å komme opp med en motivasjonsfaktor til:

 

Jeg har 85F i BH, og når jeg er under 90 så skal jeg til vurdering for bryst reduksjon. Det vil gjøre at jeg føler meg lettere, kommer inn i flere vanlige klær, og spare mine ømme skuldre og rygg for mye smerte både nå og i fremtiden!

 

I tillegg merker jeg allerede at jeg får positiv tilbakemelding fra folk rundt meg. Humøret mitt er bedre når jeg er flink, og jeg har det bedre med meg selv og andre. -Det er dette jeg må huske på hver gang jeg er på vei utfor.. -Og det handler ikke om at jeg er slankere, men at jeg rett og slett får bedre selvtillitt og humør når jeg føler meg flink!! Hver gang jeg er nedfor, så er det altfor lett å glemme denne positive "rusen" det gir å mestre kostholdet. -Lurer på om det varer...?[/quote']

 

Jeg ville bare si at jeg vet hvordan det føles.. Jeg kunne ha skrevet dette innlegget selv. Jeg vet at jeg er iferd med å bli "matfrisk" nå, men jeg kommer nok også til å trenge å veie maten min lenge enda. Selv når jeg blir normalvektig må jeg nok holde på med det en stund. Jeg trenger å lære hva som er normalt. Det er vanskelig å skulle få et normalt forhold til mat, etter å ha vært "matsyk" i mange år. Jeg har brukt mat til å stresse ned med, trøste meg med og kose meg med i årevis. Nå finner jeg nye strategier hver dag :-) Det er veldig godt at det finnes flere her som vet hva dette dreier seg om :-) Tusen takk for at dere er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH
Jeg ville bare si at jeg vet hvordan det føles.. Jeg kunne ha skrevet dette innlegget selv. Jeg vet at jeg er iferd med å bli "matfrisk" nå' date=' men jeg kommer nok også til å trenge å veie maten min lenge enda. Selv når jeg blir normalvektig må jeg nok holde på med det en stund. Jeg trenger å lære hva som er normalt. Det er vanskelig å skulle få et normalt forhold til mat, etter å ha vært "matsyk" i mange år. Jeg har brukt mat til å stresse ned med, trøste meg med og kose meg med i årevis. Nå finner jeg nye strategier hver dag :-) Det er veldig godt at det finnes flere her som vet hva dette dreier seg om :-) Tusen takk for at dere er her![/quote']

 

Jeg kunne også skrevet det her - føles akkurat slik. Jeg har klart å ha kontroll nå i 10 uker - altså har jeg bare såvidt begynt - jeg har også innsett at det er mye jeg må kutte ut - akkurat som jeg har omtalt på tråden min om sigarett røyking. Det er godt å se lys i tunnelen - og mye av grunnen til at jeg vet jeg lykkes denne gangen er alle dere her inne som leser tråden min og gir tilbakemeldinger.

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Hei Knerte, Lisa, Hermine og alle andre som kikker innom!

 

Tusen takk for tilbakemelding på det forrige innlegget. -Det er alltid hyggelig å se at noen faktisk leser det man skriver :-) Det er godt å vite vi er flere med liknende tanker!

 

Joda, helga er overstått, og jeg har stort sett klart å ta de rette valgene. Jeg hadde søsteren min på besøk, så det ble lite tid på nettet :-)

 

Vi hadde kjøpt inn til grønnsaksdip på lørdagen, men byttet den ut med sjokoladen jeg har hatt liggende i skapet de siste 2 ukene. Den smakte ganske godt. -Kanskje mest fordi jeg delte med søsteren min og mannen min, pluss at det fremdeles ligger en rute igjen i skapet på kjøkkenet! -Jeg klarte å begrense meg, og jeg klarte å stoppe før det var tomt!

 

Jeg har fremdeles veid og skrevet alt, men jeg føler meg ganske oppblåst og full av vann i kroppen. Jeg har smug-veid meg, og har gått litt opp i forhold til forrige veing. Jeg har ikke fått trent noe, så det er mulig det er årsaken. Vet jeg ikke har gjort noe galt, så derfor satser jeg på at eventuelt vann eller "rusk" i systemet er borte til Torsdag, så jeg får en OK veing igjen!

 

Wasabi-erter, Knerte; Liker du sushi? Du vet det grønne supersterke man han på sushi, sammen med soyasaus? Det er wasabi. I innvandrerbutikker selger de nå peanøtter med wasabi, rissnack og erter med wasabi. Det smaker som veldig sterk sennep, og det er ganske sunt som snaks iallefall. Kan anbefales for de som liker litt spicy snacks!

 

I dag har jeg heller ikke fått trent (vinter-shopping til barna!), men jeg skrev en time middels gange på 2 timer shopping! Det er skikkelg slitsomt! I morgen skal vi gå lunsj-tur på jobben, jeg og noen kollegaer. Det blir bra :-)

 

Hvordan gikk forresten helgen din, Knerte? Klarte du å holde deg til det du bestemte? Når det gjelder vekt, så anbefaler jeg en snerten liten elektrisk en med god veieflate. Jeg legger alltid tallerken/asjett oppå, tarerer, og får vekten nøyaktig på grammet. Jeg har den under tallerkenen på middagsbordet til og med :-) Det er først når man skriver inn detaljert at man oppdager hva man faktisk får i seg!

 

Er spent på på hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her foeler jeg at det gaar ganske bra egentlig (men det er skummelt aa si det hoeyt)!

I helga spiste jeg litt cashewnoetter (noe jeg ikke skulle). ellers druer...ille glad i druer! Det ble to glass vin mer enn planlagt fordi naboen kom og banka paa 22.00 og spurte om vi ville bli med paa pubben (30sek aa gaa)...og klart da sier man jo ikke nei. Saa hadde 2glass roedvin der (1large og 1small).

 

Men saa fikk jeg og samboeren jammen meg til en gaatur paa loerdag (1time og 5min) haha alle min teller!! Og jeg gjorde til og med all styrketreninga mi!

Soendag gikk jeg til og fra jobb (1time hver vei)...UTROLIG OVERRASKET OVER MEG SELV DER). var ute og gikk foer klokka var 9 en soendag morgen...men det var nyydelig! Sol og saa stille...vakkert!

 

Det ble dessert hos svigers og, men var ikke av verste sorten...ovnsbakt eple med varm custard!! mmmmm...kunne ha vaert verre!

 

I gaar fikk jeg skvisa inn 40min rask gange foer jobb nr 2! Jobber morgen, handlet paa dagen og gikk tur pluss fikk i meg middag foer min 2.jobb fra 4-8...saa det var bra. Godt aa spise middag litt tidlig innimellom..spiser som regel 6.30pm...da kommer samboeren hjem fra jobb! :(

 

I dag har jeg klart meg bra! Og vi skal svoemme i kveld...saa det gaar vel som planlagt tenker jeg. Er alltid saa sulten naar jeg kommer hjem fra svoemming, men det er saa seint (22.00). men tar meg 2broedskiver med no sundt og et glass melk!

 

Jeg lurer paa noe...jeg har delt opp dagen min slik!

Frokost 350 (kcal)

Lunsj 350

MM 250

Middag 600

Kvelds 250

 

Det blir 1800 til sammen...er det ogsaa inkl. melk og frukt? Ja det er vel det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg lurer paa noe...jeg har delt opp dagen min slik!

Frokost 350 (kcal)

Lunsj 350

MM 250

Middag 600

Kvelds 250

 

Det blir 1800 til sammen...er det ogsaa inkl. melk og frukt? Ja det er vel det!

 

Så flott at du har alt under kontroll! Her går det også ganske så bra! Jeg har ikke jukse-veid meg de siste 2-3 dagene, og det føles ganske rart. -Jeg er ganske hekta på å veie meg hver dag.. Grunne til at jeg ikke har veid meg er at jeg har ryddet på rommet og sortert bøker og blader utover på gulvet! -Dermed er det ingen steder å sette vekta! -Skal rydde bort alt i morgens å vekta kan brukes torsdag morgen :-)

 

Det har blitt lite trening i det siste dessverre. Forsøker litt innilellom, men både jobb, unger og fritidsyssler tar for mye tid. Skal en tur på Wii'en nå, så får vi se hvordan BMI'en ligger an også!

 

Ha en fin kveld, snart er det veing, og jeg er spent!

 

Har du noengang gått på GR-kurs, Knerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man må skvise inn trening når man kan!!

Hvert min teller vettu :(

Vi skulle egentlig svømme, men gikk tur i stedet...i regnet. egentlig ganske deilig!

 

Ja jeg har gått på 2 kurs! Gikk ned 8kg på det første og 2.5 på det andre. hehe..var vel ikke HELT motivert på det siste! :D

 

Har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar for veiedag i morgen CamBamBam!!!!???

 

Jeg tror jammen jeg er det...kroppen foeles bra!

Naa gjenstaar det aa holde ut i heeele dag og vaere flink...og i kveld skal vi svoemme (ble jo ikke no i gaar).

 

Grugleder meg jeg...for foeler at jeg har gaatt ned litt og da blir skuffelsen desto stoerre hvis jeg ikke har det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har alt under kontroll! Her går det også ganske så bra! Jeg har ikke jukse-veid meg de siste 2-3 dagene' date=' og det føles ganske rart. -Jeg er ganske hekta på å veie meg hver dag.. Grunne til at jeg ikke har veid meg er at jeg har ryddet på rommet og sortert bøker og blader utover på gulvet! -Dermed er det ingen steder å sette vekta! -Skal rydde bort alt i morgens å vekta kan brukes torsdag morgen :-)

 

Det har blitt lite trening i det siste dessverre. Forsøker litt innilellom, men både jobb, unger og fritidsyssler tar for mye tid. Skal en tur på Wii'en nå, så får vi se hvordan BMI'en ligger an også!

 

Ha en fin kveld, snart er det veing, og jeg er spent!

 

Har du noengang gått på GR-kurs, Knerte?[/quote']

Har du ikke et annet gulv aa sette vekta paa? men BRA du ikke har snikveid deg!! For det er IKKE bra...det har jeg erfart mange ganger...noen ganger gaar jeg paa morgen og kveld! haha...

Jeg gaar som regel paa kvelden foer veiedag...for aa se hvordan det ligger ann. Da kan jeg vaere litt forberedt hvis jeg ikke skulle gaa ned noe...mister litt over 1kg over natten jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam
Har du ikke et annet gulv aa sette vekta paa? men BRA du ikke har snikveid deg!! For det er IKKE bra...det har jeg erfart mange ganger...noen ganger gaar jeg paa morgen og kveld! haha...

Jeg gaar som regel paa kvelden foer veiedag...for aa se hvordan det ligger ann. Da kan jeg vaere litt forberedt hvis jeg ikke skulle gaa ned noe...mister litt over 1kg over natten jeg...

 

Hehe, jeg begynte å le da jeg så spørsmålet ditt om jeg ikke har noe annet gulv :-) Det kan jo virke som det er litt vel trangt her hjemme! -Jo da, jeg har mange flere gulv, men vekta står under en stol, og alle bøkene lå i hauger rundt stolen! -Dermed så var det vel egentlig vekta som var utilgjengelig, og ikke gulvet.. :-)

 

Men i kveld har jeg ryddet, bøkene er lagt i bokhyller i kjelleren, eller i bokhylla ved senga, avhengig av om jeg har lest dem eller ikke! Jeg er klar for veining i morgen!

 

Dagen etter forrige veining veide var jeg på 109,4, men da hadde jeg spise lite kvelden før tydeligvis, for jeg tror ikke jeg kommer så langt ned i morgen. Regner med å være under 110 i morgen, men bare så vidt..

 

God natt! Nå ble det altfor sent igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har fått rydda plass...!!! hehe

 

Nå ble jeg så gira så nå sitter jeg her med frokosten og skriver...jeg gikk ned 1.5kg!!!!!!

Det er jeg sinnsykt fornøyd med!!! Dette betyr at jeg har nå ENDELIG nådd mitt neste delmål på 110.0kg!

For det var det vekta sa TO ganger på morran i dag...110 BLANK!! Jeg er såå lykkelig i sjela mi og det er godt å kjenne at man får betalt for strevet!

 

Så delmål 4 er nådd og jeg har gått ned 25!!!!!kg til sammen nå! Dette betyr at jeg er faktisk 5kg over halvveis...nå har jeg "bare" 20kg igjen!!

 

Jeg er såååå glad!!! :D

 

Dette skal jeg jammen meg fortsette med! (fikk 7 trimpoeng i går, gikk til og fra svømming, 30min hver vei)!!!

 

Livet er herlig dere!! :(

 

 

CamBamBam nå er jeg spent!! Hvordan har det gått med deg i dag!!??????

 

Krysser fingrene for under 110!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Joda, Knerte! Jeg er godt under 110! Faktisk viste vekta 108,8 i dag morges! -1,4kg! Herlig!

 

Jeg må forresten si no om dine 25 kilo hittil: Fantastisk!!! Kjempe bra! Godt over halvveis til mål og det er ett tøft mål du har hatt og fremdeles har!

 

Jeg er klar for å følge deg de siste 20 kiloene! :-)

 

Jeg er også imponert over treninga di. Jeg klarte å få inn 2,3 trimpoeng i går på en raskt spasertur, men ellers blir det altfor lite! Skal forsøke å være flink i helgen! Jeg er forresten veldig glad i å svømme, men det blir fort så mye tiltak.. Det blir ikke noe av det i første omgang, men det er noe jeg kan tenke meg å starte med fast etterhvert!

 

Vi sees snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg nesten er litt misunnelig paa dine 108kg!!!

Herregud det er jo BARE 8KG IGJEN FOER JUL!!!! Dette klarer du!!!

 

naa hoeres ikke 8kg mye ut i det heletatt!! haha..jeg har 10 kg igjen...merker ejg begynner aa miste haapet litt naar det gjelder akkurat det...jeg tror jeg maa begynne aa forberede meg mentalt paa jula...NEKTER aa gaa opp for mye!!

Da blir jeg saa deprimert og skuffet over meg selv! SOm sommerferien...hvis jeg hade vaert flink og IKKE gaatt opp noe i sommer men staatt stille kunne jeg vaert 104kg naa!! ja tenk det du...klarte til sammen og gaa opp 6kg i sommer!!! DET ER KVALMT!!! men naa er de borte og skal ALDRI mer paa meg igjen!!

 

Men jeg gir ikke opp selv om jeg foeler det blir toeft aa naa maalet, jeg skal proeve alt jeg kan! tenk om jeg kunne klare aa fokusere saa mye hver uke som jeg har gjort denne uka!! DA blir det bra da!!

 

og hvem stopper meg fra det? INGEN!! Kun meg selv!

Det foeles saa godt aa tenke paa at jeg har vaert 25kg tyngre...eller at jeg har klart aa slanke de bort! Det har skjedd ENORME forandringer med meg paa den tiden, jeg kan ikke fatte at jeg faktisk liker aa gaa tur! Pleide aa hate det.

 

jeg spiser ikke lenger godis...i det heletatt!!! Da mener jeg smaagodt og sjokolade. og tro det eller ei men jeg er paa min 4uke UTEN potetgull!!!

 

FLINK JEG! hahaha :( Er i hvertfall veldig fornoeyd med det...

 

Saa naa gjelder det aa klare aa holde motivasjonen oppe i hele dag...for som HermineH sa en gang...veiedag ER antiklimaks. Kjenner jeg er stygt inne paa tanken om aa ikke trene i dag og at jeg kunne tenkt meg pizza til middag!!

 

men det er ikke saann det funker! jeg gaar ikke ned i vekt av det! jeg MAA klare aa holde fokus i dag og jeg vet jeg kan!!!

 

Gleder meg turen vaar ned gjennom de SISTE 20kg!!!

Du er veldig god stoette for meg og jeg gleder meg til aa sjekke om du har skrevet noe...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Ja, 108 var veldig bra i dag! -Jeg merket at jeg var litt forsiktig med kveldsmaten i går, så det er mulig jeg "juksa" litt, men dermed blir det bare enda større utfordring å klar å gå ned neste uke! -Og det skal jeg klare!

 

6 kg opp på en sommer er ganske mye, og jeg har nok gjort noe likende selv. Jeg satt å regnet på det før jeg satte i gang denne runden.. Jeg har tilsammen slanket meg over 100kg! -Hvis jeg ikke hadde gått opp igjen alt sammen (og mere til), så hadde jeg praktisk talt vært borte ;-) Denne gangen er det ingen bønn, jeg skal og MÅ i mål, og jeg må fortsette løpet i mange år etter at målet er nådd.

 

Hvordan er familien din i forhold til mat og overvekt? På min side har mamma slanket seg hele livet (takk for opplæringen!), mens svigers er naturlig slanke.. Det fine er at alle støtter meg når jeg forsøker å ta meg sammen, selv om jeg blir noe irritert på svigers når de forsøker å motivere meg.. Jeg har skjønt at jeg foretrekker motivasjon fra fremmede, eller iallefall folk utenfor familien :-) Takk for at du er der, Knerte! Jeg kikker også innom flere ganger om dagen for å sjekke om du har vært innom!

 

Du er kjempe flink som har klart deg uten potetgull! Har skjønt at det er tøft for ganske mange! -Selv liker jeg det ikke :-) Sjokolade derimot.. Mmmm.

 

True Blood om 20 minutter :-)

Ha en finfin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...