Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Endelig Fredag!

 

I dag har jeg vært hjemme med syke barn' date=' men nå skal jeg en tur ned på jobb for å få ferdig en rapport :-(

 

-Men SÅ er det fredag!

 

Det begynner å bli en del folk innom her nå.. Puppola som startet tråden har jo ikke vært innom etterpå, men nå er det mia, trønderpi, Fara, rugemor, og iines har vært innom en gang! Det er godt å se at så mange vil være med, og mange av dere har allerede kommet godt i gang!

 

Knerte, Gratulerer med 700 gram ned! Godt å endelig være under 110! Jeg synes det var forsuftig å justere jule-målet! Det er SÅ mye morsommere når man faktiwsk kan nå målene man setter seg! -Og så motiverende det er når man bikker en 10-tall :-) Tenkt på jubelen når vi bikker 100, og kan skrive vekta på 2 siffer!!

 

Jeg begynner å kjenne at problemene blir mindre og matlysten større, men jeg har bestemt meg for å holde litt på følelsen av manglende matlyst.. Det handler egentli mest om å kjenne etter når man faktisk er mett, og ikke spise mer bare fordi det er godt, og fordi det fremdeles er mer mat på tallerknen. Jeg tror jeg kan opprettholde målet under 100 til jul, men jeg vet det krever at jeg kommer i gang med noen form for trening.. Er altfor slapp på det området!

 

Ønsker alle en flott helg med moderat inntak av alkohol og usunnheter! -Knerte; Har foreldrene dine sett deg etter at du har gått ned så mye? Blir spennende :-) Du får lage til noen godsaker fra oppskriftene her inn på GR-sidene når de kommer! Laget en gang tapas med oppskrifter her inne, og det var stor sukksess!

 

Vi snakkes,

Cam[/quote']

 

CamBamBam: Saa koselig at du titter innom! mamma og pappa har sett meg ja...saa de sist i begynnelsen av August da var vi hjemme i Norge paa sommerferie! hehe..men de sier de ser forandring hver gang! og det er veldig moro aa hoere! Vi har tenkt aa lage no skalldyr mat neste helg naar de kommer...saa faar jeg heller bare la vaere aa spise saa mye tilbehoer og kanskje lage en salat!?

 

DU gaar jo ned i vekt uten aa trene du mor, saa hvis du begynner aa trene kommer kiloene til aa rase av!

 

Jeg kjenner jeg er utrolig klar for helg naa...rart det der..jobbet i 5 dager og er sliten liksom...psykisk det der! Ene og alene fordi vi vet det er fredag og helg! :P

Jeg skal vaere forsiktig med alkoholen i helga og det kommer til aa gaa bra..ingen store festligheter. Eller skal bort til et vennepar i morgen men jeg har bestemt meg for aa si jeg kan kjoere (foerste gang jeg hilser paa de saa er ikke saa keen paa aa sove over). Er ikke lenger enn Birmingham (30min). Saa det gaar nok bra!

 

Fara: DET er saaa deilig naar den buksa man pleier aa passe er blitt FOR STOR!! Gratulerer med den! Det burde vaere god motivator for aa klare seg gjennom helgen!!

 

 

GOD HELG ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest doneitbefore

Hei, jeg er en voksen gutt som er blitt fryktelig tung, 112 Kg veide jeg forrige søndag....da bestemte jeg meg....kurs og vektklubb....

 

Har gjordt dette før, i 2000, da jeg på 8-9 mnd ramlet ned 25 Kg etter kurs på Grete Rhode...

 

faresone med hjerte og ikke minst diabetes....

Nå er det nok og jeg har startet å registrere meg denne uken og trent i tillegg..

Påmelding til kurs er sendt inn, uten at jeg har hørt noe ennå, men det kommer nok..

motivert akkurat nå men vet at jeg trenger hjelp av dere der ute.......og at kanskje jeg kan hjelpe litt tilbake...

God helg til dere alle...skal på Jan Teigen konsert idag med påfølgende middag med 13 venner...Kjører så da trenger jeg ikke alko men vann. Middag, ja, får passe på da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg er en voksen gutt som er blitt fryktelig tung, 112 Kg veide jeg forrige søndag....da bestemte jeg meg....kurs og vektklubb....

 

Har gjordt dette før, i 2000, da jeg på 8-9 mnd ramlet ned 25 Kg etter kurs på Grete Rhode...

 

faresone med hjerte og ikke minst diabetes....

Nå er det nok og jeg har startet å registrere meg denne uken og trent i tillegg..

Påmelding til kurs er sendt inn, uten at jeg har hørt noe ennå, men det kommer nok..

motivert akkurat nå men vet at jeg trenger hjelp av dere der ute.......og at kanskje jeg kan hjelpe litt tilbake...

God helg til dere alle...skal på Jan Teigen konsert idag med påfølgende middag med 13 venner...Kjører så da trenger jeg ikke alko men vann. Middag, ja, får passe på da....[/quote']

 

Velkommen :-) Vi har vel alle "doneitbefore" her tenker jeg :-) I alle fall mange av oss. Forskjellen er at denne gangen så skal vi gå ned og holde oss nede. Det er viktig å tro på det, og det er viktig å bestemme seg for det. Det har alt å si har jeg funnet ut. Jeg hørte et foredrag her om dagen hvor det ble lagt vekt på at vi selv bestemte hvordan livet vårt skulle være ved å ta de valgene vi tar. Ikke noe jeg ikke hadde hørt før, men jeg merket at det gjorde inntrykk denne gangen. Jeg kjenner at jeg har bestemt meg, og har begynt et nytt liv hvor jeg tar bevisste valg. Ingenting er ulovlig, men mye skal mengdebegrenses. Alkohol for eksempel :-) Jeg slanker meg ikke når jeg spiser middag på restaurant, siden det skjer såpass sjelden, men det er resten av året som teller. Skal ikke tenke kalorier på julaften heller (håper jeg). Jeg har sprukket flere ganger underveis, men forskjellen fra tidligere er at jeg har startet opp igjen med sunn mat med en gang etterpå istedenfor at alt er ødelagt om jeg har spist en sjokolade. Det går nedover med meg sakte men sikkert :-) Jeg har gått ned over ti kg på knappe tre måneder og er kjempefornøyd med det. Så da ønsker jeg deg lykke til med livsstilsendringen! Husk å kose deg på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Tusen takk for innlegget. Ja det hele kommer vel an på å leve normalt, bare med litt større bevissthet på hva en putter i munnen og mengden på dette. I tillegg vet jeg jo hvor tøfft det er å være motivert hele tiden...Det var utrolig deilig å hoppe over alt kryddersmøret, sausen og velge en kjøttrett som ikke var SÅÅÅ fet. Særlig stolt over å hoppe over desserten og bare drikke vann til middagen.

 

Forøvrig var shovet til Jahn Teigen fantastisk og godt å se responsen han fikk...

 

Tilbake til motivasjonen så vet jeg at det er her jeg trenger hjelp og siden jeg er konkurransemann så må jeg konkurrere og dessuten hater jeg å tape, og dette kan jeg benytte positivt i motivasjonen min.

 

Siden jeg startet på mandag, regner jeg med å ha mistet 2Kg (skal veies idag)

Likeledes så skal jeg på kurs i tillegg for å opprettholde motivasjonen.

 

Så alle innspill tas i mot med takk

 

 

 

 

Velkommen :-) Vi har vel alle "doneitbefore" her tenker jeg :-) I alle fall mange av oss. Forskjellen er at denne gangen så skal vi gå ned og holde oss nede. Det er viktig å tro på det' date=' og det er viktig å bestemme seg for det. Det har alt å si har jeg funnet ut. Jeg hørte et foredrag her om dagen hvor det ble lagt vekt på at vi selv bestemte hvordan livet vårt skulle være ved å ta de valgene vi tar. Ikke noe jeg ikke hadde hørt før, men jeg merket at det gjorde inntrykk denne gangen. Jeg kjenner at jeg har bestemt meg, og har begynt et nytt liv hvor jeg tar bevisste valg. Ingenting er ulovlig, men mye skal mengdebegrenses. Alkohol for eksempel :-) Jeg slanker meg ikke når jeg spiser middag på restaurant, siden det skjer såpass sjelden, men det er resten av året som teller. Skal ikke tenke kalorier på julaften heller (håper jeg). Jeg har sprukket flere ganger underveis, men forskjellen fra tidligere er at jeg har startet opp igjen med sunn mat med en gang etterpå istedenfor at alt er ødelagt om jeg har spist en sjokolade. Det går nedover med meg sakte men sikkert :-) Jeg har gått ned over ti kg på knappe tre måneder og er kjempefornøyd med det. Så da ønsker jeg deg lykke til med livsstilsendringen! Husk å kose deg på veien![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Jeg har hatt en fin helg, og har spist god mat, men ikke for mye av noe! Jeg kjenner at kroppen fungerer bedre og bedre, og nyter å være så godt i gang! Merker også at jeg ikke orker like mye som tidligere! Jeg jobber veldig med å slutte å spise når jeg "ikke er sulten" lenger.. Når jeg går opp, så spiser jeg helt til jeg er mett, og ofte altfor mett! Det er ikke så lett å kjenne signalene helt enda, så det er fint å ha faste mengder i GR-opplegget!

 

Knerte; Det ble ikke noe trening denne helga heller.. Ungene er fremdeles litt syke, så vi har tatt det rolig! -Mye husrydding og noe vask har det blitt, men ikke så mye at det ble noe ordentlig trim ut av det.. Skal få meg minst 2 runder på Wii Fit i løpet av uka iallefall. Er alene med ungene det meste av denne uka, så dermed blir det umulig å komme seg ut. (Ikke at jeg er noe flink selv når mannen er hjemme ;-) )

 

Velkommen doneitbefore :-) Ett godt valgt navn! Det hadde passet på meg også! Synes du var flink som taklet middag og show uten å ta helt av!

 

Det jeg synes er det vanskeligste er å godta at jeg faktisk er nødt til å endre livsstil for resten av livet.. Da jeg skjønte det forrige gang, så ble jeg skikkelig depromert. Jeg trodde jeg klarte å forsone meg med det, men jeg gikk opp etterpå alikevel. Jeg har forøverig aldri kommet helt i mål, ofte fordi målene mine er tilpasset kroppen jeg hadde som 18-åring, og fordi jeg ofte blir "fornøyd" og litt lei før jeg er i mål. Denne gangen har jeg justert ned målsetningen. Målet før var å komme under 80, mens nå nøyer jeg meg med å komme under 90 så jeg kan stabilisere meg der!

 

Jeg kjenner jeg har god tro på at jeg skal komme under 100 før jula, og denne jula har jeg ikke tenkt å nekte meg noe, men jeg skal helt klart begrense mengder hele veien! Bare tanken på å overspise på ribbe og pinnekjøtt gjør at det vrenger seg i magen!

 

Neste uke er det Halloween, og på området der vi bor er det stort blant ungene.. Må nok kjøpe inn endel, og regner med at poden skal ut å gå på godis jakt han også.. Han er skikkelig kresen på godis, men heldigvis stiller pappa'n opp for å spise eller kaste alt han vraker ;-)

 

Håper dere alle har hatt en fin helg og ønsker dere alle en flott uke! Gleder meg til veiedag på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..til veiedag allerede!

 

Jeg har ikke trena i går el i dag...føler vel at det har blitt for mye a vdet gode i helga. Men kjærsten spør om vi skal gå en tur i kveld...så jeg kan jo bare ikke si nei til det. Nå sitter jeg med et glass rødvin...det smaker nydelig og jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet! Er det feil? Burde jeg ha det?

 

Velkommen Doneitbefore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Dette var en bra uke 1, selv om jeg ikke har klart å få bekreftet fysisk kurs ennå...har sendt mailer og SMSér så det ordner seg sikkert.

 

Min veiedag er da søndag og etter en uke med masse motivasjon hvor jeg har vært ute å riktig gått bort Kg'ene og samlet 12,9 trimmepoeng så føler jeg at nå er jeg igang.

 

Fikk med meg Kona på gåtur i ettermiddag og vi gikk i svært rask gange litt i overkant av 7Km og brukte 1 time og 20 minutter..drivende svett når jeg kom hjem..

 

uansett åssen det nå er så er vekten og synet av den nesten så en blir små nervøs.

Men hurra, ned 2,1 Kg og for første gang under 110, havnet på 109,9 og det var utrolig deilig.

 

Oppildnet av dette så satte jeg øyeblikelig målet om å være 100 til jul....og da har jeg 10Kg som skal bort på litt over 8 uker....dvs 1,3Kg i uken... det er absolutt gjennomførbart.....og ikke for fort heller...

 

Så kanskje vi kan ha konkurranse? Under 100 til Lille Julaften??? det er i hvertfall mitt mål.

 

Gled dere over en ny uke med mange muligheter for endringer...Sov godt og drøm om målene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

bruk av kosepoeng er vel endel av vårt ukentlige opplegg. man skal vel ikke bli munk, vel???

Så lenge som man kan trene og fokusere på målene igjen i morgen!

Takk for din velkomst av meg.

 

 

..til veiedag allerede!

 

Jeg har ikke trena i går el i dag...føler vel at det har blitt for mye a vdet gode i helga. Men kjærsten spør om vi skal gå en tur i kveld...så jeg kan jo bare ikke si nei til det. Nå sitter jeg med et glass rødvin...det smaker nydelig og jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet! Er det feil? Burde jeg ha det?

 

Velkommen Doneitbefore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam
Fikk med meg Kona på gåtur i ettermiddag og vi gikk i svært rask gange litt i overkant av 7Km og brukte 1 time og 20 minutter..drivende svett når jeg kom hjem..

 

uansett åssen det nå er så er vekten og synet av den nesten så en blir små nervøs.

Men hurra' date=' ned 2,1 Kg og for første gang under 110, havnet på 109,9 og det var utrolig deilig.

 

Oppildnet av dette så satte jeg øyeblikelig målet om å være 100 til jul....og da har jeg 10Kg som skal bort på litt over 8 uker....dvs 1,3Kg i uken... det er absolutt gjennomførbart.....og ikke for fort heller...

 

Så kanskje vi kan ha konkurranse? Under 100 til Lille Julaften??? det er i hvertfall mitt mål.[/quote']

 

Joda, jeg er gjerne med på en liten "vennskapelig" ( ;-) ) konkurranse! Jeg veide 106,4 forrige torsdag og startet på 113,8 for 4 uker siden! Målet er under 100 før jul, og siden jeg har veiedag på selveste julaften, så passer det fint!

 

Imponerende tur du fikk til! Merker at det er vanskelig å få til sånt med 2 unger, men det er helt sikkert nok av folk som får til begge deler! Jeg har en date med Wii Fit i kveld, så da kan jeg iallefall kjøre med på Hjemme-arobic, rockering turnering og hvis det er noe spennende å se på TV'en, så blir det en "opp og ned-runde" på step maskinen med rytmen i bakgrunnen på TV'en :-)

 

Knerte, Vin er vel egentlig ganske sunt? Selv på Lav-karbo idett regnes vin som OK, og så er de antioksydantene i tillegg! -Så lenge det er 1 glass eller 2, så nyt det med god samvittighet! Men ikke fall av lasset! Vi trenger deg her inne! Jeg har faktisk spist en liten Mint Bar i dag.. En liten sjokolade stang som er vannvittig god. Jeg har ikke dårlig sammvittighet for den heller. For meg, så er det nesten terapi å spise _litt_ sjokolade. Vanligvis når jeg går ned, så lever jeg veldig asketisk, og unner meg ingenting. -Dermed blir tilslutt lysten på noe for stor, og jeg sprekker totalt. Nå vet jeg at den lille sjokoladen er 180 kcal, og jeg unner meg ett par stykker i uka. Jeg tror faktisk dette kan være det som hjelper meg i mål denne gangen, og deretter til å holde meg i mål!

 

Jeg har stor tro på konkurranse, doneitbefore, så jeg er med! (La meg gjette; Du drev med individuell idrett som barn/ungdom?? -Det gjorde iallefall jeg :-) )

 

Her er en liste over konkurranse-deltakere med målsetning før jul:

 

Doneitbefore: 100

CamCamBam: 100

Knerte: 105

 

Noen flere som vil konkurrere?? Bare sett dere på listen!

 

Ha en fantastisk dag, folkens!

 

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nemlig også en forferdelig dårlig taper!!! Så dette er jeg med på...målet er 105 kg som Cam skriver, men innerst inne håper jeg fortsatt på litt mer. Men nå har jeg det som mål først. Når jeg det skal jeg kjøre knallhardt for å nå 100kg (var jo det som i utgangspunktet var målet mitt).

 

Konkurranse er digg!!! Så lenge jeg ikke taper! hahaha...

 

Cam: NEI er du gal jeg faller ikke av lasset denne gangen! Nå har jeg vært ute og gått 1time og 40min. Det har blitt en vanlig gåtur for meg nå, så har jeg gjort styrkedelen min også! Så i dag er jeg fornøyd...gikk på vekta til morra i dag (liker å se hvordan jeg ligger ann etter helga) og det var betydelig bedre enn forrige uke så har trua på ok nedgang den uka her! Nå er det bare å kjøre på for fullt fram til torsdag! Det her er egentlig litt moro når man endelig har kommet inn i det igjen...som sagt får jeg en utfordring til helga når mamma og pappa kommer på besøk, men jeg skal ikke glemme at jeg er tross alt med i en VELDIG VIKTIG KONKURRANSE!! hahahaha...kan kose meg uten å frotse nå! Det er det som har forandret seg..frotser jeg blir jeg kvalm og uvell nå! Ble ikke det før, fikk bare dårlig samvittighet! Så kroppen min ahr forandret seg!

 

Må bare si en ting...gåturen som i dag tok 1t og 40min tok vanligvis neste to timer for bare 3-4 uker siden. Dette må bety at jeg blir i bedre form! men så blir jeg litt skuffet når jeg kommer hjem og "bare" har gått i 1t og 40min...ville gå to timer. Men jeg har nesten ikke flere ruter rundt her å gå...skal jeg gå lenger enn jeg gjør så virkelig det så utrolig langt. hmmm...

 

Kom igjen dere! Konkurranse på gang!! Flere som er med?????

Jo fler jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

I dag har jeg vært flink, gått meget raskt og sågar jogget noen strekninger og med mine 109,9 så synes jeg dette var deilig. Både jeg og bikkja var pumpa når vi kom hjem.

 

Så over til konkurransen, dette blir gøy og kanskje kan vi med bakgrunn, om alle har en skritt teller, summere dette i antall KM og se om vi har besøkt hverandre i løpet av tiden eller om vi f.eks har som mål å tilbakelegge 200km eller noe.....

Bor forøvrig på Vik i Tyrifjorden.

Har regnet ut at et skritt tilsvarer ca. 70 cm og som idag da jeg landet på 12500 skritt vil dette bli en distanse på 8,75km. Hvis vi sier at vi skal klare 40000 skritt i uken, tilsvarer dette 2,8mil i uken og med 8 uker så vil vi ha lagt en distanse på 22,4 mil, som tilsvarer strekningen Sandvika - Hemsedal.

 

Har vel hele tiden vært opptatt av å konkurrere, på ski, på golfbanen og ikke minst som aktiv fotballspiller ( ikke så veldig opp i divisjonen, men ok) Driver med salg som yrke og det er jo også konkurransepreget...

 

Kjempetøfft å ha dere der ute og at vi kan ha en uhøytidelig konkurranse. Premie? Kanskje premien er at alle de taperne må kjøpe en CD til vinneren....?

 

Dette lover bra og jeg gleder meg til fortsettelsen

 

 

Joda' date=' jeg er gjerne med på en liten "vennskapelig" ( ;-) ) konkurranse! Jeg veide 106,4 forrige torsdag og startet på 113,8 for 4 uker siden! Målet er under 100 før jul, og siden jeg har veiedag på selveste julaften, så passer det fint!

 

Imponerende tur du fikk til! Merker at det er vanskelig å få til sånt med 2 unger, men det er helt sikkert nok av folk som får til begge deler! Jeg har en date med Wii Fit i kveld, så da kan jeg iallefall kjøre med på Hjemme-arobic, rockering turnering og hvis det er noe spennende å se på TV'en, så blir det en "opp og ned-runde" på step maskinen med rytmen i bakgrunnen på TV'en :-)

 

Knerte, Vin er vel egentlig ganske sunt? Selv på Lav-karbo idett regnes vin som OK, og så er de antioksydantene i tillegg! -Så lenge det er 1 glass eller 2, så nyt det med god samvittighet! Men ikke fall av lasset! Vi trenger deg her inne! Jeg har faktisk spist en liten Mint Bar i dag.. En liten sjokolade stang som er vannvittig god. Jeg har ikke dårlig sammvittighet for den heller. For meg, så er det nesten terapi å spise _litt_ sjokolade. Vanligvis når jeg går ned, så lever jeg veldig asketisk, og unner meg ingenting. -Dermed blir tilslutt lysten på noe for stor, og jeg sprekker totalt. Nå vet jeg at den lille sjokoladen er 180 kcal, og jeg unner meg ett par stykker i uka. Jeg tror faktisk dette kan være det som hjelper meg i mål denne gangen, og deretter til å holde meg i mål!

 

Jeg har stor tro på konkurranse, doneitbefore, så jeg er med! (La meg gjette; Du drev med individuell idrett som barn/ungdom?? -Det gjorde iallefall jeg :-) )

 

Her er en liste over konkurranse-deltakere med målsetning før jul:

 

Doneitbefore: 100

CamCamBam: 100

Knerte: 105

 

Noen flere som vil konkurrere?? Bare sett dere på listen!

 

Ha en fantastisk dag, folkens!

 

Cam[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Gru-gleder meg......første kursdag med fysisk og psykisk kursleder.....lenge siden sist....

 

Tenk om min vekt viser 5 Kg for lite?

Tenk om at jeg ikke når målet mitt..?

 

Nei, slutt å tenke negativt...her er det bare å trå til......så fra nå av blir min offisielle veiedag tirsdager.

 

Tenk så spennende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg gått tur i 45min VELDIG raskt...og så har vi svømt bryst i 45min!

nok trimpoeng i dag...får alltid hetta og blir veldig nervøs når veiedag nærmer seg. Prøver å planlegge to gåturer i morgen!

 

Jeg MÅ gå ned den uka her...ååååå...driver å snikveier meg hver morgen og ser ikke ut som jeg kommer til å gå ned...må slutte med snikveiing!

IGJEN!

 

Håper kurs gikk bra Doneitbefore!

 

Så lurer jeg veldig på hvordan det går med min kjære CamBamBam!!!

 

Maten for meg denne uka har gått bra...trimmet ingenting torsdag og lørdag. men jeg tenker at 5 dager i uka med trim må vel være nok???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

That's the question..

Hei Knerte...bra jobba, 5 dager i uka, det er mye og jeg er imponert over det. Stå på....2 x 45 minutter med allsidig trening, det lyser det respekt av!

 

Jeg fikk et aldri så lite problem, dvs utfordring, da jeg ble veiet inn i dag og selvsagt så var mine 109,9(hjemmeveid) blitt til 112,8...

Deprimerende, men allikevel ikke altfor avskrekkende avstand med 3 Kg feilkalibrering av vekter...

 

Ble korrigert inn til meny 4, noe jeg er forundret over.....jeg har jo problemer med å komme over 1600 og skal nå ha 2200....men så har jeg ikke spist kvelds før, etter middag ca. i 17.30 tiden..

 

Står fortsatt på at jeg skal klare 1,3Kg i uka i 8 uker, da blir jeg 103 i stedet for 100 til den 22.12 som er veiedagen min.

Skal se om jeg ikke klarer mitt opprinnelige mål også, det hadde vært morsomt.

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle på denne tråden er:-) Motiverende å lese.

Det gikk ikke så bra denne uken. Bare ned 100 g. Synes egentlig det går veldig bra, og spiser godt. Pga amming så har jeg vært på meny 5, så det har aldri vært et problem at alle kcaloriene er brukt opp... utenom på lørdag.... Var i bursdag, hadde bestemt meg for å drikke vin, men pluttselig så sto jeg med en halvliter i hånda... Det er vannvittig mye kcalorier i øl... Spesielt når en blir til 4, men det var veldig godt.... Så satser på at det går bedre neste uke...

 

Startet på kurs 2 denne uken, og ble enig med kursleder om å gå ned til meny 4. Kommer snart til å gi junior litt mat, og da kan jeg ikke godskrive like mange kcalorier på amming lenger... Men har faktisk gått ned 7.5 kg med å spise over 2200 kcal nesten hver dag.

 

Så til konkurransen... Jeg eier egentlig ikke konkurranseinstinkt, men er med likevel... Ligger på 103.2 nå og skulle ønske jeg klarte 95 til jul, men tror det er litt opptimistisk... Så jeg satser på 97 kg til 23. desember.

Begynte på nytt trimpoeng-tre i Vektklubben forrige uke, og har planer om å fylle det opp frem til julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade også bare gått ned 100 gram den første uka, men ser at det har forsvunnet noen centimeter. Jeg har ikke klart å få i meg 2200 kcal om dagen så det kan nok være grunnen. Har klart å få over 7 trimpoeng og syns et er en god start. To glass vin på fredagen er den eneste utskeielsen min og jeg er fornøyd med å ha motstått fristelser på jobb og idag på foreldrekaffe på SFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på at det viser mer igjen på vekta neste uke, Fara... Men egentlig så er det jo cm som viser, så en nedgang der er jo det viktigste. Har tatt mål av meg, men tar ikke nye hver uke, men sjekker sånn av og til.

Det er jo motiverende å se at man blir smalere rundt livet:-)

Det er bra mat man kan drikke noe rødvin med god samvittighet. Har hørt at det bremser forbrenningen, men det får heler være... Det er jo så godt... (Spesielt etter at man har holdt seg unna i 9 mnd pga graviditet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på vekta igjen...som alle andre uker. 800g ned denne uka! Og har nå 22 trimpoeng denne uka og det er bare torsdag!!! (men blir nok heller dårlig med trim resten av uka siden jeg får besøk fra fedrelandet i dag!!

 

Gleder meg som en liten unge!

 

Så...800g ned er jeg i grunn ganske fornøyd med. Ser ut som det er det tempoet det går nedover for meg i nå og det er helt greit!

 

Dette betyr at jeg har gått ned 26.2kg og har "bare" igjen 18.8kg til oppnådd mål!! Dette klarer jeg!!! :) Da har jeg til sammen gått ned 45kg!!! Tenk å kunne si det til folk a...herlighet det er en hel person!!!

Så jeg er motivert og klar for å fortsette denne uka...jeg vet det blir ulovelig mat og drikek i helga, men skal prøve å komme meg ut på MINST 30min gange hver dag. Tenker å gjøre det på morran når alle andre sover...tenk for en god start det er på dagen da..og da er det lettere å holde seg til sund mat og når man trener litt!!

 

-800g...jeg er kjempefornøyd!!!! :) Nå veier jeg 108.8kg!! Enda et nytt tall...ikke 109 lenger men 108!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam
-800g...jeg er kjempefornøyd!!!! :) Nå veier jeg 108.8kg!! Enda et nytt tall...ikke 109 lenger men 108!!!! ;)

 

Gratulerer med 800 gram ned Knerte! Dette går riktig vei!

 

Her gikk det smått denne uka, noe som kjapt kan forklares med fdor stor middag i går kveld, og Yoghurt is til dessert.. Det ble alikevel -0,2, så nå er jeg nede i 106,2. Jeg satser på ett litt større hoppe neste uke!

 

Kjedelig når disse kurs-vektene er så vannvittig aggressive, doneitbefore! Hadde det samme problemet i forrige kurs runde. -Hjemme veier jeg meg oftest om morgenen uten klær, mens på kurs har jeg gjerne spist og synes det er mest passende å beholde klærne på!

 

100 gram på både rugemor og Fara! -Det går riktig vei for dere også :-)

 

Nå skal jeg avgårde å hente unger for å se Dinosaur Show på Spectrum! Det blir nok en kjapp middag ute, men skal forsøke å gjøre den så sunn som mulig!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hei Knerte og CamBamBam

Navnevalget må dere forklare meg....

 

Bra med 800 ned og helt enig i at det er deilig med et annen og selvsagt mindre tall å forholde seg til.....imponert over 22 TP...åsse i all verden klarer du det? skal selv ha 12. Stå på....

 

Flytta vekten til et annet rom, uten fliser og har du sett, den har løyet til meg hele tida.....Har passet på å veie meg om kvelden..og vips så stemte vekten med innveiing...nesten i hvert fall

 

Sliter med å få i meg 2200 og da er jeg redd for at jeg går for fort ned og ikke klarer å tilpasse dette...og blir slapp..

I dag så frokost 326, lunsj 326 (matpakke med meg på jobb) mellommåltid Wasa Sandwitch 170 i bilen sammen med et eple....bare litt over 950 så langt.

Nå er det ris, kylling(uten skinn) og mais som står på menyen...får ta litt ekstra der..

 

Etterpå : 80 minutters trening og deretter kvelds....er redd jeg ikke kommer opp i 2000 engang.. Rekorden er 1919 i går..

 

Puh, strever litt men det ordner seg vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

5 seigmenn og et glass rødvin, ingen god kombinasjon men skal nok klare å trøkke det ned..

 

I dag har gått nesten 7000 skritt og hatt 1/2 time på ergometersykkel, greit nok.

Føler meg stinn og at jeg står i stampe....

 

Det var en som sa til meg her om dagen at trening betyr gram og kosthold betyr Kg. Egentlig veldig godt beskrevet da jeg ikke har tenkt på det akkurat slik før...

Derfor en permanent livsstilendring...

 

Fortsatt motivasjon på topp og begynner å bli nervær for tirsdagen med veiing.

 

Riktig god helg til dere og velg kosemerkene med omhu...de er så deilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle her inne ville bare si i fra at jeg har startet en trimpoeng tråd inne på 40+ den er for at vil skaln innspirere hverandre med trimen vår og kansje sette inn litt konkuranse innstinkt for oss som bruker det.

 

doneitbefore: når det gjelder kcal... bruk litt fetere pålegg på maten ..litt ekstra saus...ha alltid nøtter i boks liggende i bilen...ha nutrilett eller fedon bar eller en annen du liker liggende bilen og husk at du ALLTID skal spise noe etter en trenings økt.

 

kos dere alle og ha en fin kvel og helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ja, nå blir det spennende, hadde over 18 trimpoeng forrige uke og er kjempeglad for det...fortsatt klarer jeg ikke å komme opp i 2200 men jeg nærmer meg...har stabilisert meg rundt 2000. Igjen kommer følelsen av "hva om jeg har gått opp i vekt?" guffent.

 

Går mellom 3500 - 6500 skritt pr. dag men dette tar jeg ikke med i TP utregningen, det er bonus.

 

Det blir egentlig en liten generalprøve i morgen, for å se om det virker..2. offisielle veiing hos trener..Spent til 1000, dvs gram.

 

Gikk ned 2,1 Kg uken før jeg meldte meg på kurs, og det var kun med å fokusere gjennom vektklubben.

 

Middag idag var Toro Szachuan med kinesisk polert rundris og 100 gram kylling med brokkoli og løk og paprika i Wok'n. Kjempegodt og ikke så gærnt kalorimessig.

Anbefales..

 

Så til alle dere andre kompanjonger, kaller dere det, så stå på....fokuser og tell, det er jo litt konkurranse i seg selv. Vi er jo så flinke, synes dere ikke

Startvekt uken før kurs 114,9

Startvekt 1. veiing på kurs : 112,8 (masse vesketap)

 

MÅL til 22.desember 102

MÅL til 22.april 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går der med alle ivrige slankere der ute!!???

 

Ser du står på Doneitbefore! Du er flink!...Det går nok bra på vekta i kveld! jeg blir alltid nervøs også..og får ekkel følelse av at jeg ikke har gjort nok HVER UKE!

 

jeg har hatt mamma og pappa på besøk i helga så det ble mye mer kcal enn det burde...men jeg har hatt en knall helg! Vært i Birmingham for første gang og det blir definitivt ikke den siste!! :) Anbefales!

 

Men i går var det mandag og jeg var godt tilbake i rutinene mine...det er ikke noe problem i det heletatt for meg nå...etter helg å komme inn i rutiner mandag igjen...sånn er det bare! og det er vel god tbevis på at jeg har forandret meg!!

 

jeg håper jeg klarer 3.6kg til før jul! Det tror jeg at jeg gjør! og da har jeg til sammen gått ned 30kg!!! Det er mitt 5. delmål på veien og betyr at jeg "bare" har 4 igjen...det betyr at jeg er OVER HALVVEIS!!!

 

Her er det bare å stå på!

 

Og konkurransen ja...jeg vet jeg kan nå mitt mål..hadde ikke gjort noe å gå ned litt mer ;)

 

JUL!

jeg skal lage meg en slagplan for jul...jeg måå planlegge for skal ikke ende opp som i sommerferien med å gå opp 5kg!! SKAL IKKE!!

Jeg skal ikke ha 2 uker blowout...men julaften og en el to dager til er ok! Resten må jeg holde hodet kaldt!!!

Bare tneker på hvor mye jeg kommer til å takke meg selv når jeg kommer tilbake etter jul!! Så planlegging er i gang!

 

 

Hvordan går det med alle dere konkurransemennekser der ute???

Fler som vil være med å sette seg kortsiktig mål til jul!!!!???

 

Kom igjen a!!! Vi kan jo BARE vinne på å prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...