Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

5kg pa 5 uker KAN gaa! Jeg har 3.5kg paa 4 uker og det MAA gaa! haha :)paa at det har gaat 3 uker, ikke tenk paa at naa maa du fortsette aa holde pa osv...bare fortsett akkurat som du har begynt uten aa tenke no mer paa det, saa kommer det til aa gaa superbra!!!

 

Jeg gjoer ofte det samme som deg, naa har jeg vaert flink i hele 3-4 uker, naa blir det vanskelig naa. Men hva er grunnen til at det skal bli vanskeligere???? Gjoer ikke det vettu, er BARE psykisk!! Bare fortsett du! UTEN aa tenke for mye! Konsentrer deg om hva du har gjort til naa og hvordan du har gjort det og saa fortsetter du i sammen tralten saa skal jeg si deg at du klarer 5kg pa 5 uker!! Jeg heier paa deg!!!

 

Naa skal jeg paa kjokkenet aa skrelle eple for saa aa koke det med en kanelstang, saa har snuppa mi litt mat (dessert) i morgen og ;)

 

Moro aa lage litt hjemmelaget til ho. Bare ille dritt naar ho ikke liker det jeg har laget haha :)

 

 

Hold ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Jeg er ny akkurat her men ikke ny i slankeverdenen. Har gått opp og ned i mange år men nå er det slutt og jeg vil ha hjelp fra andre og håper vi kan følge hverandre. Mitt mål er å gå ned fra 101 som jeg veier nå og ned til rundt 80 i første omgang. Er 1.70 høy så det er endel som bør av.

Jeg vil gjerne menge meg med andre i samme situasjon så vi sammen kan "backe" hverandre opp. Lykke til!

 

 

Er i samme bås som deg skal å ønsker å legge til side 20 kg, tøft skal det jammen være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei Wibbi og Knerte :-)

 

Først til Wibbi; Puppola som startet denne tråden var kun inne den ene gangen han eller hun postet det første innlegget! -Men vi har vært en gruppe som har holdt liv i debatten her litt av og på siden 2009. Noen kommer til, og andre faller fra, og du er velkommen til å bli med! Selv er jeg 180cam, og skal ned ca 30 kg fra der jeg er i dag.. Har allerede tatt av 6 kg i denne runden.

 

I går skulle vi sette målsetning for kurset, og jeg hadde allerede bestemt meg for 5kg, men oppdaget at det kun er igjen 4 uker. -men pytt sann! Jeg vil klare det uansett!

Jeg ble også bedt om å spise en ekstra skive eller noe, dersom jeg blir veldig sulten. -Må bare passe på så ikke psyken tar over kontrollen, slik at jeg stapper i meg no feil!

 

Husker da mine var små.. De spyttet ut alt jeg lagde av hjemmelaget, men elsket plass :-P Men epler med kanel høres god tut for de aller fleste :-)

 

Ha en rikitg fin helg!

Hilsen

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Etter en tøff gårsdag med fest, alkohol og Grandis til nattmat (1/4 til meg), så startet jeg dagen med spinning og en hjemme-traningsøkt med styrke. Jeg har en plan og å få til styrke ca 2-3 ganger i uka, og da har jeg tenkt å kjøre det samme programmet. Jeg tar 2 og 2 øvelser sammen, slik at jeg først tar planken, og deretter sitte mote vegg, så planken igjen ovs..

 

3 x Planken (37s, 1.02s, 1.15s)

3 x sitte med rygg mot vegg (1.15s, 53s, 1,01s)

3 x 20 triceps

3 x 15 situps sideveis

3 x 15 biceps

3 x 15 mage, bein heving (nedre mageregion)

3 x 15 pushups (10 på hel hel lengde + 5 kne)

6 x 15 utfall (3 på hvert ben)

3 x 15 push back (øvre rygg region, men strikk)

4 x 12 indre og ytre overarm (vinkel arm, inn more kropp og fra kropp)

 

Jeg tok tiden de 2 første øvelsene, og har nok potensiale til å bli mye sterkere!

 

Jeg bruker vekter på tri- og biceps. 3kg på triceps, og 5kg på biceps. Mange av øvelsene er så tunge at jeg har vondt i muskelene fremdeles. Det må visst litt smerte til for å få kroppen i den formen jeg vil.. (Eller en annen variant: Smerte er bra, for å få den kroppen jeg vil ha..) Noen bedre forslag til styyrke-motto? :-P

 

Nå er det middag hos svigers. Tror det blir fet fisk, og det passer meg utmerket :-)

 

Ha en riktig fin og god uke!

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa flink du er!!!

 

Jeg skal tenke paa styrke motto!!! Det er viktig aa ha noen saanne!! Saa kan en skrive de pent ned og henge paa godteskapet og kjoleskapet og paa do dora osv!!!!

 

Du er flink! Staa paa!! Jeg har faatt til litt styrke i dag men ingen gaatur! Forferdelig vaer her om dagen! Men er da litt trim i aa lope rundt etter snuppa og!! :)

 

Kommer sterkere tilbake med skriving en annen dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Det ble ned nye 2,1kg på kurs denne torsdagen, og jeg har da gått ned 8 kg på 4 uker. Det er går litt i raskeste laget, men samtidig vet jeg ar jeg spiser nok og riktig, og jeg unner meg både kosemerker og litt ekstra mat når jeg er sulten. Treningen gjør hele forskejllen, og jeg nyter å kjenne at kroppen begynner å fungere igjen. Jeg har meldt guttene mine inn på Mudo nå, og planen er at jeg kan trene litt styrke på treningssenter mens de trener i sal like ved. Jeg skal prøve meg for første gang i morgen med styrkeveilieder. Skal stå tidlig opp i morgen og ta planken+situps også! Det er noe jeg egentlig alltid har ville gjøre, men jeg liker å sove lenge om morgenen, så det har liksom ikke blitt noe av..

 

Håper du har hatt en deilig helg, og ønsker deg en sprek og sunn uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Det ble ned nye 2,1kg på kurs denne torsdagen, og jeg har da gått ned 8 kg på 4 uker. Det er går litt i raskeste laget, men samtidig vet jeg ar jeg spiser nok og riktig, og jeg unner meg både kosemerker og litt ekstra mat når jeg er sulten. Treningen gjør hele forskejllen, og jeg nyter å kjenne at kroppen begynner å fungere igjen. Jeg har meldt guttene mine inn på Mudo nå, og planen er at jeg kan trene litt styrke på treningssenter mens de trener i sal like ved. Jeg skal prøve meg for første gang i morgen med styrkeveilieder. Skal stå tidlig opp i morgen og ta planken+situps også! Det er noe jeg egentlig alltid har ville gjøre, men jeg liker å sove lenge om morgenen, så det har liksom ikke blitt noe av..

 

Håper du har hatt en deilig helg, og ønsker deg en sprek og sunn uke :-)

 

Herlighet saa flink du er!!! Jeg maa se aa komme i gang med mer trening!!! Kjenner at det begynner aa bli slapt her og der. Forste omgang kan maalet vaere gaaturer i hoyt tempo!

 

Akkurat naa har snuppa mi omgangssyken staker hjerterota mi!!! Bare kos paa sofaen. Men det faar bare vaere!

 

Prover aa fokusere paa bra mat.

 

Litt rart aa bare veie seg en gang i mnd, men veldig deilig og paa en maate. Bare redd jeg blir FOR laid back. Kan hende jeg sniker meg paa vekta i lopet av uka!

staa paa! du er virkelig til inspirasjon for meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du faatt til den linja under der hvor "du" svommer mot maalet?? Den var fin! Saann vil jeg ha og! hehe :)

 

Naa har jeg endelig litt tid her! Blir saa ille hast naar jeg er innom naar snuppa er vaaken. Naa sovnet ho endelig etter 45 min byssing. Klarer liksom ikke legge ho ned i senga og la ho graate naar jeg vet ho ikke er frisk. Det er en annen sak naar jeg vet ho er i fin form, da er det bare fordi ho vil jeg skal ta ho opp. Men jammen fikk ikke min samboer ho til aa sove. Ho var heeelt utslitt og sinnsykt overtrott! Men naa sover hun sott! Haaper hun faar litt ordentlig hvile! Litt bedre i dag, ikke kastet opp siden frokost. Dakar nutta mi!!!

 

Saa over til det jeg egentlig skriver inn for. Vekt nedgang og trening og slik ja.

Blitt lite tid til trening da vi stort sett er ute paa noe hver dag nesten hele dagen. Jeg lurer paa om vi skal begynne aa begrense oss der og heller ha HVER morgen hjemme og gaa ut en tur saa ho faar morgen luren sin i vogna ute i frisk luft, i stedet for i bilen paa vei til et el annet! Og saa kan jeg faa trimmen min og! Hvis jeg venter til ettermiddagen saa er det ofte at det ikke blir noe av. Lurer paa hvor mange turer jeg skal prove aa faa til i uka. Hva med 3 til aa begynne med og hvis jeg faar til flere er det bare superbra. Haaper paa 4-5! jeg maa se aa faa trimma av meg disse kg! Og saa maa jeg spise mer gronnsaker!

 

Jeg maa ogsaa finne sunne og enkle lunch alternativer som ikke tar noe tid aa forberede! Har du noen tips Camilla???

 

Jeg vil saa ille at dette skal bli mitt aar og komme i maal vektmessig!!

Dette kan du og jeg klare!!! Det vet jeg for vi vet hvs som skal til! DU har jo allerede faatt en knallstart! Jeg vil vaere like flink som deg!!!!

 

Gleder meg til aa hoere fra deg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan faar jeg lagt inn startvekt????

Staar at jeg har gaatt opp 113.4kg siden jeg begynte i januar 2008. hahaha...113.4kg er det jeg veier naa. Ser jeg kan endre startdato, men ikke startvekt og start-midjemaal??????

 

Sittet her lenge naa, men finner ikke ut av det!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan faar jeg lagt inn startvekt????

Staar at jeg har gaatt opp 113.4kg siden jeg begynte i januar 2008. hahaha...113.4kg er det jeg veier naa. Ser jeg kan endre startdato, men ikke startvekt og start-midjemaal??????

 

Sittet her lenge naa, men finner ikke ut av det!! :o

 

Hei! For å endre startvekt må du endre Startdato må du inn på Roede-klubben, og inn på Min Startside. Til høyre er en lilla meny "Kalorier i dag", og i den er en link som heter "Endre startdato"! Håper du finner den!

 

Når det gjelder den fine svømmer'n min, så forsøkte jeg å oppdatere vekta på den i dag, men det gikk ikke :-( Så prøvde jeg å lage en ny en fra scratch, men det gikk heller ikke.. De har mange kule designer, så ta en kikk! (Håper det funker for deg! Og meg igjen snart!) http://www.tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php

 

Lunsjen på jobb gjør det enkelt for meg, for vi har en god kantine med en kjøtt-rett og en fisk/vegetar, samt en god salatbar. Hvis det ikke er noe rent kjøtt eller fisk i varmettene, så tar jeg salat. -Gjerne med litt kokt egg, kylling eller tunfisk til, og litt dressing. (enten sweet chilli eller noe annet som ikke ser så fett ut) Jeg sliter alltid mer med lunsjen når jeg er hjemme. Særlig i helgene, så hender det jeg sover over frokosten, og tar frokost/lunsj i ett.. De gangene jeg gjør en innsats har det blitt salat med grillet kylling, eggeomelett, med skinke, paprika og tomat. Gjerne på en veldig grov skive.

 

På jobb har vi også en stor grønnsaks- og frukt buffet som er åpen både før og etter lunsj. Der er jeg ofte og forsyner meg med blomkål, kålrabi, gulrøtter, cherrytomater, eller noe frukt. Så hverdager er absolutt enklest.

 

Til kvelds spiser jeg ofte 1-2 skiver med veldig grovt brød. Enten med lettere nøkkelost eller brunost, makrell i tomat eller roastbeef. Jeg tror rett og slett ikke jeg har noen gode forslag, men det er endel gode oppskrifter her inne.. -Men mange av dem tar nok litt tid å tilberede.

 

I kveld delte jeg opp en haug med grønnsaker og lagde meg Holoday dipmix med Rømmekolle (ekstra lett rømme) Spise en svær haug med grønnsaker og dyppet i dip til det blbe tomt. (Boksene for rømmekolle inneholder 175g og har 119 kcal per 100g, så det er endel kalorier i det likevel)

 

Jeg målte meg i dag, og så at målene endelig har gått ett stykke ned. Jeg kjenner det på bukser og klær, og ser det i ansiktet. Gleder meg til å komme i mål, og gleder meg til å forsette med de gode vanene! Jeg må fortsette å trene 2-4 ganger i uka, selv når jeg er kommet i mål på vekta!

 

Morgenturer høres lurt ut! Det er så lett at man lager planer for trim og kosthold! Jeg har forresten alltid Wasa Sanwich i veska nå. -Og i går var i på ett aktivitetssenter med barna, og jeg hadde med meg matpakke! Den var mye bedre og riktigere enn noe jeg kunne få tak!

 

Hva spiser du til lunsj nå for tiden?

 

Godt å høre fra deg! Det er blitt litt vel hektisk her for tiden, ettersom vi har aktiviteter med barna alle hverdager unntatt fredag. Mye tid går med til kjøring og oppfølging.

 

Håper du har hatt en fin helg! Og ønsker deg en god, sunn og sprek uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man litt tid og ikkeminst lyst til aa sette seg ned aa skrive litt igjen! Foerst av alt: Hvordan gaar det med deg???

 

Her tror jeg det gaar ok. Har den siste uka gaatt tur hver dag paa 1-2 timer. Saa det sier jeg meg veldig fornoyd med. Noe jeg ikke er SAA fornoyd med er at jeg i dag spiste lunch og SAA lagde meg 2 plater vafler. Det var utrolig godt, men HVORFOR?????

 

Saa Torsdag er det veiedag for meg. 1.feb veide jeg 114.6kg (tror jeg det var) Saa skal bli spennende aa se naa. Faar holde 100% fokus de siste dagene og fortsette aa gaa tur (har forresten ogsaa tatt armboyninger og situps hver dag). Spise veldig sundt! haha ;)

Torsdag kommer mine foreldre paa besok og sodag blir jeg og lille suppa nmed de tilbake til Norge for 2 uker! Da er det alltid mye mer mat og kos og ikke like mye gaaturer! Det skal jeg gjore en forandring paa naa. Denne gangen skal jeg fortsette aa gaa tur HVER dag. For der kan jeg faktisk gaa tur i skogen hvor det er deilig aa stille (her er det bare mulig nesten aa gaa langs veien med lastebiler og busser osv hele tiden. Fryktelig slitsomt!!!!!)

 

Og saa kan jeg spise eple med vaniljekesam! hehe...og kanskje jeg skal prove de wasa sandwichene!!! ;)

 

jaja hold fokus og videre lykke til! Jeg skal ikke gi med denne gangen!!! ;) VIL I MAAL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knerte!

 

Det har vært vinterferie hos oss i forrege uke, med hyttetur og litt ekstra kos.. Jeg har spist litt snop og sjokolade både 1,2 og 3 ganger. Til gjengjeld har jeg spist lite mat, så det er ikke sikkert jeg har fått for mye kalorimessig.. Men i idag er det egentlig en vanlig dag, men jeg hadde "abstinenser" og kjøpte meg sannelig en sjokolade i dag også :-( Har blitt litt lite med trening også denne uka, men i dag kom jeg meg i svømmehallen. -Og hvilken opptur! Jeg svømte fortere enn jeg har gjort på mange år! Dro fra flere av gutta, og klarte å presse meg selv hele trening! Det var utrolig deilig! -Og nå er det bare 1 uke og 4 dager igjen til NM! Jeg har også torsdager som veiedag, så jeg har 3 dager å rette opp igjen tabbene denne uka.. Jeg visste jo at det var siste sjokolade på en stund i dag, men etter den treninga kom motivasjonen tilbake, og jeg vet jeg kan ta meg sammen igjen!

 

Så deilig med en Norgestur for deg og snuppa! Turer er en fin måte å forbrenne på uten risiko for skader (med mindre man blir truffet av en av lastebilene!). Jeg skal til fysioterapeut i morgen, og har tenkt å trene styrke i samme slengen, og deretter gå hjem. Jeg har ikke klart å ta armhevinger og situps hver dag som planlagt.. Tanken var å gjøre det om morgenen, men jeg er så trøtt, så jeg sover heller de 15 minuttene ekstra..:-(

 

Håper du får ett supert resultat på torsdag, og at du klarer å holde motivasjonen og pågangsmotet oppe! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare aa holde hodet hoyt og glemme at man har gjort "feil" og kjore paa videre! Ikke gaa i "naa har jeg gjort en ting feil saa naa gjoer det ikke noe om jeg tar en sjokolade til-fellen". hahaha

For den har nemlig jeg veldig lett for aa havne i!

 

Men husk at det ER lov aa kose seg litt mer naar det er ferie osv saa lenge en strammer inn igjen naar hverdagen kommer! Men hver gang jeg drar hjem kan jeg ikke se paa det som ferie for da gaar det galt! haha...jul og sommer et litt annerledes! Saa denne gangen skal vi snu trenden og vaere flink! Skal se min mamma og pappa blir overrasket! haha...for det er en ny meg som kommer hjem med STORT maal for 2012 og det er aa komme i maal vektmessig! Saa gjenstaar det aa se hvor en ligger foer jul! hahaha..tenk saa deilig det hadde vaert aa faktisk NAA MAALET denne gangen!! ;)

 

Men da kan jeg ikke gjore som i dag kjopte meg en "Cheesetwist" de er saa sinnsykt gode! Men bare haugevis av tomme faele kcal!!!! Angrer veldig paa det, men de ligger der i ferke broddisken og frister meg hver gang! Kanskje jeg skal begynne aa se paa de som uvennene mine som vil meg vondt! Da skal jeg jammen klare aa la de ligge der og vaere slemme mot andre mennesker enn meg!!! haha ;)

 

Vi "snakkes" snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest QueenCam

Hei Knerte!

 

I det siste har det vært veldig hektisk her hjemme. Jeg har meldt på ungene på altfor mye aktiviteter, så nå har vi fullt kjør hver dag unntatt fredagene fra klokka 17. på ettermiddaagen. Vi rekker ikke engang hjemom for å spise, så det påvirker hele familien.

 

I tillegg var det NM i svømming for veteraner i forrige helg. Jeg deltok, og fikk til og med medalje :-) Det var ikke allverdens konkurranse, men jeg svømte bra, og hadde det veldig gøy!

 

Resultatene kommer fremdeles på rekke og rad :-) Den første uka på nytt kurs gikk jeg ned 2,0 kg, og denne uka gikk jeg ned 0,7kg. Tilsammen har jeg gått ned 13,7kg! Mye, men det er fremdeles ganske mye igjen! Mannen min mener jeg kan roe litt ned når jeg nærmer meg 95kg.. Han vil ikke at jeg skal bli for tynn. Men jeg tror ikke det er noe far før jeg nermer meg 80..

 

På NM unnet jeg meg en Cuba-sjokolade, men ellers har jeg spist ganske greit. -Kanskje ett par litt store middager, og endel akohol på banketten, men når jeg er i svømme-miljøet og er omringet av flott slanke jenter (damer), så er veien til godis-hylla i butikken faktisk lenger enn vanlig. Jeg har ikke lyst til å være den tykkeste i NM til neste år! (det var jeg faktisk ikke i år heller, men neste år skal jeg være ganske sprek!)

 

Du er kanskje i Norge nå, du? Håper du klarer å kose deg uten at det blir ferie-kosthold! Og CheeseTwist høres ganske skummelt ut! Er du av typen som klarer å ta 1-2 biter, og så la resten ligge? Jeg lurer på om jeg etterhvert skal trene på å spise litt sjokolade, for det er nesten alltid det jeg sprekker på til slutt.. Men jeg klarte faktisk å spise den Cuba'n uten så spise noe feil dagen etterpå. Jeg slet riktignok med søtsuget de nærmeste dagene, men motivasjonen var sterkere denne gangen!

 

Ønsker deg en deilig helg, Knerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...