Gå til innhold

Fettforbrenning


Anbefalte innlegg

Gjest dennejenta

Jeg har nettopp laget meg morgendagens lunsj. Den består av 40 gram pasta (veid som tørr), grønnsaksblanding, faktisk 400 gram, mest av det er brokkoli (jeg elsker brokkoli!) og 50 gram hermetisk skinke av renskåret kylling. Dette blir lunsjen sin! Kommer til å måtte spise den i to omganger, tenker jeg, for det er ganske mye. Jeg blir veldig fort mett...

 

Trenger ikke dressing på dette heller, så det er jo veldig magert. Tar nok bare på pepper og evt litt salt. Det hender at jeg kjøper dette i kantinen på universitetet, og da må jeg ofte ut med over 70 kr! Når jeg lager det selv koster det kanskje 10-15 kr... Og ikke tar det lang tid heller. Dampkokte grønnsakene (de var alle frosne) og kokte pasta, skar skinke i biter og vips, så er det ferdig.

 

Skal ikke trene rett etter frokost i morgen, så spiser nok mer havregrøt slik at det varer lenger. Skal ha en "prøve" på jobben. Så spiser jeg meg mett på lunsjen, drar på skolen og trener og ordner noe papirarbeid, da blir jeg sikkert sulten igjen etter trening og har resten jeg kan spise + et eple jeg tar med. Bør holde til middag dette her. :) Hva tror du? Jeg har et håp om å vippe under 60 kg i morgen, den som lever får se... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var inne på Vektklubben. Har ikke hatt tid til å skrive.

 

Guro91. Du har virkelig erfaring med fettforbrenning! Kjempefint å lese. :) Jeg har samme erfaring som deg mht suppen. Det er bare å spise den når som helst. Jeg blir god og mett og det går en god stund før jeg blir sulten igjen. Jeg har erfart at magen min har det bedre når jeg ikke spiser kjøtt. Da jeg spiste kjøtt til tre måltider for to dager siden, hadde jeg vondt i magen om kvelden da jeg skulle legge meg for natten. Neste uke skal jeg bytte ut den ene kjøtt-dagen med fisk (takk for tipset). :-)

 

De to siste dagene har vekta mi stått stille. ;) Jeg synes det er litt rart for jeg holder meg fortsatt til boka og følger dietten 98%. Det kan være noen råvarer jeg ikke har tilgjengelig eller noe krydder jeg ikke har fått tak i. De to siste dagene har jeg ikke trent. Kanskje det er årsaken.

 

I morgen starter jeg på min andre uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Jeg lurer rett og slett på om jeg lar være å gå ned når jeg spiser brød. I går spiste jeg rundstykker på kvelden, og jeg spiste brød hele den perioden jeg stod stille på 62 kg. Er det flere som får denne virkningen av brød? Litt synd, for jeg er så glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer rett og slett på om jeg lar være å gå ned når jeg spiser brød. I går spiste jeg rundstykker på kvelden' date=' og jeg spiste brød hele den perioden jeg stod stille på 62 kg. Er det flere som får denne virkningen av brød? Litt synd, for jeg er så glad i det.[/quote']Det spørs hva slags brød du spiser. Pass på å velge brød med langsomme karbohydrater (lav GI). Noen produkter med lav GI er flerkornbrød, havregryn, bygg. :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første uka med fettforbrennende kur må jeg si meg relativt fornøyd med selv om jeg kunne tenke meg enda bedre resultat. :( Total vektreduksjon ble 1,8 kg og 5 cm mindre mål rundt hals, bryst, armer, midje, ende og lår. Det beste er at jeg har følt meg frisk og opplagt hele tiden. :D Har ikke merket at maten jeg har spist har inneholdt lite kalorier. Brød har jeg holdt meg helt unna. I går ble det en liten utskeielse. En kollega hadde bursdag og hadde tatt med krydderkake på jobben. For syns skyld ble det et lite stykke.

 

Vektreduksjonen er god motiviasjon til å fortsette en uke til. Når uke 2 er ferdig, skal jeg over på stabiliseringskur. Da blir det mer variert kost med bl.a. fullkornbrød, yoghurt, skalldyr, fisk og nøtter.

 

Start 26.9.2009

26/9: 60,5 kg, 4 TP, 85 cm

27/9: 60,0 kg, 5,5 TP, 84 cm

28/9: 59,5 kg, 3,5 TP

29/9: 59,4 kg, 2,9 TP

30/9: 59,0 kg

1/10: 59,4 kg

2/10: 59,2 kg, 1,3 TP

3/10: 58,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Hei, jeg har spist veldig sunt brød, da jeg hadde denne brødperioden for et par uker siden. Grovhet på nesten 90% og sånn (stod det på Ultra, i alle fall), og prøvde også økologisk brød som skal holde lenger fordi det ikke er tilsatt fett. Men jeg stod like forbannet bom stille på vekten, selv om kaloriene var nøye opptalt. Jeg vet ikke helt... Men har ikke noe problemer med å kutte i brødet, trenger ikke å spise det til vanlig. Men er fint å ha på matpakken og kveldsmaten av og til. Og jeg blir fort lei knekkebrød.

 

Brokkoli-blandingen min med gulrøtter, litt pasta, skinke osv var veldig god løsning, ble helt stappmett av den. I dag nådde jeg 60,0 kg på vekten og tenker å feire med å lage hjemmelagede brownies. Skal prøve å begrense meg i spisingen, og heller putte resten i fryseren, evt ta det med dit vi skal i morgen.

 

Det blir dårlig med trening på meg i dag, er så stygt vær, og jeg gidder ikke å dra på universitetet. Men jeg skal gå en tur og handle, og kommer nok til å velge butikken som ligger lengst unna, samt å bære alt hjem igjen. :( Så tar jeg litt styrketrening senere i kveld (med strikk og wii active). Jeg har sovet ut litt og skrevet oppgave i hele dag.

 

Uke 2 med kur ja, godt jobbet egentlig. Jeg får prøve deler av kuren, grønnsaker til lunsj og så skal jeg prøve suppen til uken. Men jeg kommer til å ha kjøtt oppi den... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier nå 60 kg og skal egentlig bare ned til 58' date=' siden jeg er 170,5 cm høy. Jeg har gått ned fra 76 totalt, men 74 siden jeg begynte å legge inn her i månedsskiftet april/mai. Så jeg har jo gått rask ned uten så store forandringer i kosten (jeg har forandret kosten, men ikke sluttet å spise enkelte ting).[/quote']Jeg synes du har vært kjempeflink som har klart å gå så mye ned i vekt :(. De siste kiloene er de vanskeligste.

 

Jeg får prøve deler av kuren' date=' grønnsaker til lunsj og så skal jeg prøve suppen til uken. Men jeg kommer til å ha kjøtt oppi den... [/quote'] Du er der jeg var i fjor vinter. Da prøvde også jeg deler av kuren. Lagde suppe med kjøtt oppi. For meg har dette vært en prossess. Jeg har tenkt mange ganger på å følge kuren 100%, men har aldri hatt nok motivasjon til å starte. Da motivasjonen kom forrige lørdag, var det bare å sette i gang.

 

I går ettermiddag fikk jeg med noen ekstra trimpoeng også. Løp 12km og fikk 3,9 TP. Skal sykle litt senere i dag. Vaske bil og skifte dekk først...

 

Start 26.9.2009

26/9: 60,5 kg, 4,0 TP, 85 cm

27/9: 60,0 kg, 5,5 TP, 84 cm

28/9: 59,5 kg, 3,5 TP

29/9: 59,4 kg, 2,9 TP

30/9: 59,0 kg

1/10: 59,4 kg

2/10: 59,2 kg, 1,3 TP

3/10: 58,7 kg, 3,9 TP, 82 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stoppet vekta på 58,0 kg. Det gikk over all forventning i helga. I går var jeg også en tur på rulleski og trente intervall. Men i dag har det vært tungt. Merker at jeg savner mat med smak i. Det blir ganske ensforming med bare frukt og grønnsaker. Jeg er redd vekta går opp igjen i morgen. Men da blir det litt bedre siden både bananer og skummet melk står på menyen.

 

Start 26.9.2009

26/9: 60,5 kg, 4,0 TP, 85 cm

27/9: 60,0 kg, 5,5 TP, 84 cm

28/9: 59,5 kg, 3,5 TP

29/9: 59,4 kg, 2,9 TP

30/9: 59,0 kg

1/10: 59,4 kg

2/10: 59,2 kg, 1,3 TP

3/10: 58,7 kg, 3,9 TP, 82 cm

4/10: 58,5 kg, 3,8 TP

5/10: 58,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hei Huii

 

Jeg vet ikke om jeg skjønte spørsmålet ditt. Hvis du mente hvordan jeg registrere kalorier, bruker jeg puls-klokke/-belte.

 

Hvis du ikke har pulsklokke, kan du registrere den tiden du bruker inkl. intervallpausene og opp-/ned-varming på den aktiviteten du utfører. Jeg har sammenlignet dette på løping og kommet fram til at det ikke er så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...