Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

motivertIII: Takk for at du har troen på meg i forhold til veiing på mandag. Problemet er at jeg er bedt på en fest i morgen, så et par glas vin blir det nok. Men, er flink til å ligge unna snacksen og nattmaten, og har kjøleskapet fullt av gode, sunne ting til dagen derpå :-)

Angående middagstips til deg, har jeg et spm. Har du mikrobølgeovn på jobben ? I så fall kan du lage sunne middager hjemme, kjøle de ned, legge de i plastboks, og ta med til oppvarming. Et annet altermativ er å lage sunne supper å ha de i en termos. En god termos kan holde på varmen i mange timer. Ellers så har man jo utallige muligheter i salatveien, men jeg personlig holder en knapp på varm middag. Du kan jo evt lage en deilig sandwich bestående tynne grovbrødskiver, en kyllingfilet i midten sammen med friske grønnsaker. En av mine favorittsandwicher er grovbrød med en ss sweetchilisaus på, kyllingfilet, tomat, litt løk og frisk koriander. Du kan jo evt bruke en liten dæsj majones/philadelphia som "smør", friske urter gjør susen sammen med dine favorittgrønnsaker.

 

Stinelill:

Vet ikke hvorvidt det er lurt å drive på med slanking dersom det faktisk viser seg at du er gravid. Synes du burde konsultere videre slanking med legen din, slik at du finner en best mulig løsning for deg :-)

 

Ha en god kveld alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

til frokost ble det 2 husmans knekkebrød med baconost, 1glassvann og folat

til lunsj tok jeg 2 husmans knekkebrød med baconost

 

nå får jeg gå mine 15min bort til jobben, så vi snakkes seinere ;)

vekta har gått opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde ligge på 1600kcal' date=' men i dag har jeg bare kommet til 722kcal, har igjen kveldsmat og kanskje noe snop, sånn at jeg havner litt nærmere 1600kcal![/quote']

 

Her forsøkte jeg spørre deg tidligere;

planlegger du dagen før hva du skal spise?

 

For om du legger inn alt på "mat og trim", så ser du jo hva du må gjøre, hvilke tiltak som kreves, og da skal det ikke komme som noen overraskelse på deg.

 

Å spise snop er IKKE løsningen på å komme seg opp noen kalorier. Da bør du satse på litt valnøtter e.l.

Det handler om å gi kroppen den maten den trenger, og spiser du alt for lite og i tillegg godteri så blir kroppen din helt forvirret!

 

Å spise kun frokost og lunch vil ikke bidra til noe vektnedgang, og heller ikke å få deg opp på riktig kalori-innhold. Du må spise noe mellom de 3 hovedmåltidene.

 

Du går jo på Meny 2, og den skal se slik ut:

Frokost: 220. Lunch: 220. Middag: 400. Kvelds: 100 = 940.

Og så er det melk: 200. Frukt: 200. Mellom: 200. Kosemerker: 50 (som kan spares til helga).

 

Jeg spiser 6-7 måltider om dagen, og havner på ca. 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STERKT å holde seg unna sjokoladeskåla!

Lørdagsgodtet smaker sikkert ti ganger bedre da man har vært flink i uka!

 

;) (Jeg har ikke vært flink' date=' jamfør baileysen)[/quote']

 

Så lenge man ligger på under 2000 kcal én dag, så går du jo i det minste ikke opp! :)

 

 

Har bare spist 300 kalorier hittil i dag dessverre, og klokken er 18:40. Fikk noen helt tragiske nyheter som har gjort at jeg bare ikke orker...

Før GR tydde jeg til godteposen som trøst. Nå lar jeg bare være å spise. Vet ikke hva som er verst, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg vet jeg burde spise sundere men er ikke lett. men kom meg opp på 1771kcal, må bli flinkere med å spise sundt, tar det igjen til søndag siden jeg vil feire med snop i morgen om jeg er gravid!

skal prøve å få trent litt i morgen, men tar ikke så hardt i enda, prøver å gå en tur eller 2!

 

Malib du burde spise mer, eller i det minste drikke noe med litt mer kcal i, er ikke bra å spise så lite, jeg vet alt om det å ty til godis! ikke bra det heller, men sånn er det, ender med alt for lite jeg å..

 

men prøv å få i deg meny 1 i det minste:

 

Meny 1 er på 1300 kcal:

Frokost 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner 220kcal

Lunsj 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner 220 kcal

Middag 1 middagsrasjon, 1 potetrasjon, saus/tilbehør 400 kcal

Melk, 3 melkerasjoner 200 kcal

Frukt, 3 frukter 200 kcal

ja grønnsaker (teller ikke kcalpå dette)

2 kosemrker, 50 kcal

 

jeg er vel ikke akkurat den rette til å si det, men jeg må bli flinkere med maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

ja jeg planlegger dagen min:

 

Matplan!

Frokost: 2 knekkebrød m/pålegg, og paprika og agurk

~ te og et glass melk

 

Lunsj: 2 knekkebrød m/pålegg, og paprika og agurk

~ te

 

Middag:

~ En liten porsjon

Og masse grønnsaker.

 

Kvelds: 1knekkebrød m/pålegg, yoghurt eller frukt og grønt

~te, vann

 

 

Frukt og bær

~ x3

 

Uten om kan man passe på å få i seg:

~ vann

~ vitaminer

 

Kos:

~ sukkerfri tyggis

~ sukkerfri pastiller

~ popcorn

~ yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg planlegger dagen min:

 

Matplan!

Frokost: 2 knekkebrød m/pålegg' date=' og paprika og agurk

~ te og et glass melk

 

Lunsj: 2 knekkebrød m/pålegg, og paprika og agurk

~ te

 

Middag:

~ En liten porsjon

Og masse grønnsaker.

 

Kvelds: 1knekkebrød m/pålegg, yoghurt eller frukt og grønt

~te, vann

 

 

Frukt og bær

~ x3

 

Uten om kan man passe på å få i seg:

~ vann

~ vitaminer

 

Kos:

~ sukkerfri tyggis

~ sukkerfri pastiller

~ popcorn

~ yoghurt[/quote']

 

Youghurt går under melk.

Og popcorn går under kosemerker, sammen med sukkerfrie pastiller.

 

Jepp, vet jeg bør spise. Men i dag er et enkelttilfelle. Når noen jeg kjenner har gått bort under tragiske omstendigheter driter jeg totalt i meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

å beklager, kondolerer så mye!

da er det forstålig at du ikke orker mat!

håper alt går bra med deg da ;)

 

 

btw testen viste negativ men jeg har symptomer til graviditet, men like vel var jeg ikke gravid, tror jeg testet for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devilina

Ja det gjør jeg ;)

Om jeg får lov da, hehe

 

Startet 30.09.09

Vekt 89kg

Midjemål 95cm

28 år gammel og målet er å komme til 75kg.

Er 177 cm høy og har kraftig beinbygning.

 

Nå skal det jobbes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

jeg føler meg flink i dag, er snart på 500kcal, det er ikke dårlig, snart er det lunsj ;)

jeg som nesten ikke får i meg noe.er så flink nå :)

håper jeg er så flink resten av dagen!

 

nå vil jeg ha snø snart, er jo så kaldt ute så da syns jeg nesten snøn kan komme også, jeg må gå til innkjøp av vintersko snart også :) tar det på tirsdag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 dager igjen til veiing nå. Stå på alle sammen :) Jeg skal på en time spinning etterpå, og satser på en eller annen form for trening imorgen også :) Håper på en løpetur, bare det ikke regner så fælt som det gjør i dag...

 

Ble litt snop i går, men mye mindre enn om jeg ikke hadde vært med her :) Og to glass vin, men trente 2 ganger i går, så kalorimessig ble det ikke så ille.

 

Vær flinke med trening og mat resten av helgen, så ser vi resultater på mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

flinke dere er til å trene ;) jeg vet vekta går opp til da, føler meg så tung i hele kroppen, kanskje jeg forbrenner litt om jeg sover noen timer!

er ikke i humør i dag, æsj også! jeg føler meg ekkel er ekkel også!

god natt jeg skal sove noen timer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom jeg selv føler jeg har vært veldig flink den uka her, var ikke snikveiingen i dag veldig positiv. Har begynt å trene styrke igjen, så jeg krysser fingrene for at det er skylden... Har ikke målt cm, må få meg et målebånd først. Tror vel at det hadde vært litt mer positiv lesing! Menmen kan jo hende det er ned imorgen, selvom det var opp 200 g ved snikveiingen.

 

Håper alle er flinke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

leit å høre igrunn,men skal krysse alt som går ann å krysse for at du går ned til i morgen jeg :( jeg snik veide meg både i går og i dag, i går var vekta 71.9kg og i dag 71.1kg, så blir spennende i morgen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk:) Har troa, sikkert litt som henger igjen etter to vinglass på fredag... Så det er nok borte til i morra :( satser ihvertfall på at det er ned, selvom det ikke blir så mye.. Neste helg er det tur med jobben, så det blir en utfordring.. Litt gøy må man jo ha innimellom, skal ha en super uke med trening, før vi drar på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Ja det syns jeg også at man burde ha en gang i blandt, denne helgen for min del har ente i dass matmessig, men fornøyd med at vekta er på vei riktig retning igjen og det varmer på innsiden :(

tror jeg kommer til å gå ned 100-200gram bare til i morgen men uansett så gjør det ikke noe for det er uansett bra! jeg vil at magen og låra skal bli mindre også, men kommer vel etter vært det å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

ja klart det :( det er helt opp til vær og en når man velger å veie seg, jeg veier meg alltid om morgnen for da syns jeg vekta er mest riktig, men seff opp til deg når du vil veie deg :D

masse lykke til<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Det spiller ingen rolle om man veier seg morgen eller kveld, men man bør veie seg på samme tidspunkt hver gang, for man varierer mye fra morgen til kveld. Selv kan jeg godt veie 1 kg eller 2 mer om kvelden enn på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Håper alle sammen har hatt en fin helg. Ble litt vin på meg i helgen, men vært flink med mat og trim. Nå ser jeg ikke altfor mørkt på veiing i morgen.

 

Vil ønske alle lykke til med veiing i morgen. skal bli spennende å se hvordan det går for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

Helgen har vært så som så, i går ble det alt for mye usundt, men endret på det i dag, gikk 1times tur mest oppoverbakker, og spiste en sund å god middag i dag, bare spist sundt i dag, hurra jeg er flink nå :( håper jeg klarer 10kg til jul, og resten til sommeren...

nå er det snart ut å gå tur igjen :D

 

hvordan har det gått med dere i helgen?

 

jeg glerder meg til i morgen ja<3 veiing, jobb, trening, ut og møte folk<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...