Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Fryd

Du har et meget ambisøst treningsopplegg på gang skjøner jeg. Gidder ikke si til deg at du må ta det litt med ro, du kan bl overtrent osv. Er så irriterende når folk sier slik. Du kjenner kroppen din best selv, så jeg ønsker deg heller lykke til :-)

 

Du har nok smittet meg :-) Og gjett om jeg kjenner meg igjen i det å ikke fortelle om trening. Mine venninner vet ikke at jeg trener hver dag engang. De ville trodd jeg var spik, spenna gal hvis de fikk høre det.

 

Er forberedet på det verste når det gjelder videre vektnedgang. Har hørt skrekkhistorier om at vekten kan stoppe lenge når man nærmer seg slutten. Er vel bare et tidsspørsmål før det inntreffer hos meg, men den tid den sorg...

 

Ha en fortreffelig ettermiddag/kveld. Nyt lutefisk og god treningssamvittighet ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hehe, godt å høre at du ikke gidder og si noe om overtrent osv.. Føler jeg har god kontroll og slapper av mye på jobb (dvs ikke i hodet men i kroppen, sitter jo bare på stolen). Hadde mye større treningsmengder da jeg var student og eliteutøver i en utholdenhetsidrett. Da var det ca 20 timer i uken. Er vel derfor kroppen også trenger såpass store mengder med trening for at den skal gi slipp på noen kg.

 

Jeg fikk plutselig mensen i dag, en uke før tiden. Kan jo ha noe med vektoppgangen å gjøre?! Selvom jeg normalt ikke merker så stor forskjell, har ihvertfall gått ned noen hundre gram tidligere...Rare greier...

 

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken Fryd!

 

Gratulerer med 300 gram nedgang, det er jo kjempeflott når du veier så lite;-)))

 

Ang. trening så ble det brystsvømming 40 min., Total og styrke&core 60 min., Power (styrke med vektstang) 55 min. og rask gange hver dag. Vil prøve å komme meg over 15 poeng i ukene som kommer også, trenger all den trening jeg kan få. Jeg er 40 år og da blir en vektnedgang MED trening helt nødvendig;-))

 

Til alle dere andree vil jeg si lykke lykke denne uka. STÅ PÅ JENTER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff "bare" 100 gram ned denne uken, men kan ikke fortvile fordeom. Skal snart ta meg en tur til treningssenteret og kose meg der=) tenkte jeg skulle oppdatere ipoden min med ny musikk, blir kanskje litt mer motivert?

 

Fluffy: Det høres ut for meg at du spiser for lite i forhold til hva du trener. For hvis du trener mye og spiser lite så vil kroppen tilslutt gå på sparebluss og vektnedgangen stoppe opp.( det er ialefall det jeg har fått beskjed om fra kursleder når jeg en gang gikk på GR kurs). Håper det er noe til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff "bare" 100 gram ned denne uken' date=' men kan ikke fortvile fordeom. Skal snart ta meg en tur til treningssenteret og kose meg der=) tenkte jeg skulle oppdatere ipoden min med ny musikk, blir kanskje litt mer motivert?

 

Fluffy: Det høres ut for meg at du spiser for lite i forhold til hva du trener. For hvis du trener mye og spiser lite så vil kroppen tilslutt gå på sparebluss og vektnedgangen stoppe opp.( det er ialefall det jeg har fått beskjed om fra kursleder når jeg en gang gikk på GR kurs). Håper det er noe til hjelp?[/quote']

 

 

Jeg tror ikke jeg spiser for lite. Spiser 1600-1700 kalorier hver dag, og det er masse mat. Den siste uka har jeg byttet ut knekkebrød med brød, men tror liksom ikke det skulle gjort utslaget.. Men hvis kroppen hadde gått på sparebluss, ville jeg da gått opp i vekt? Får sjekke ut hva som skjer den uka her, og heller revurdere litt spisingen da, men takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble det ned 400 gram. Trodde jeg skulle få pluss siden jeg hadde dåp med spekemat og kaker i går, så jeg er kjempefornøyd:)

Men dessverre fikk jeg ikke se 69 denne gangen. Får satse på det til neste mandag da.

 

Har sykla 1,2 mil nå, og forbrent 450 kcal. Så da har jeg hvertfall en bra start på uka.

 

Håper det går bra med dere andre!

 

Startvekt 73,6 (19.10)

Mål 63 kg

Høyde 170 cm

 

19.10 - 73,6

26.10 - 73,1

02.11 - 71,4

09.11 - 71,3

16.11 - 70,4

23.11 - 70,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

skal se om jeg får veid meg når jeg blir frisk :) håper jeg har gått ned noe :) jeg vil ikke være 69kg lenger!

 

nå har jeg ønsket meg pulsklokke til jul, håper jeg får det :)

 

tror dere det er mulig å nå 65.3kg til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er dagen gjennomført uten noen form for utskeielser, kun klementiner og det er jo sunt og godt :) All treningen er også gjennomført, noe som har gitt litt over 8 trimpoeng. Man kan ikke holde på sånn hver dag, men passer idag. Imorgen blir det enten kun en spinning time eller i tillegg høy puls/styrke. Så får se hvordan kroppen er i morgen, og hva den er klar for. En av delene blir det ihvertfall :) Laget en slags wok av lutefiskrestene fra i går, med masse grønnsaker og en potet. Ble kjempegodt og nesten ikke kalorier. Endte på litt over 1700 i dag, spist endel avocado som drar opp. Men nam så godt det er!

 

Lykke til med i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

fluffy4:

Godt å høre at det ikke blir slike dager på deg hele uken, men er greit å ha en dag med litt hardkjør innimellom. Tror det er lurt å variere litt i treningsveien slik at man ikke kjører kroppen fast i et vant spor. Jeg merker feks at jeg savner progresjon i treningen etter å ha fulgt med på faste timer siden september, men instruktørene bytter vel ikke program før etter jul nå tenker jeg. Så da får jeg heller prøve å gå på noen andre timer for litt variasjon.

 

Avocado er kjempebra å spise. Selv om det er mye kalorier, er det i hvert fall det riktige fettet som kroppen trenger for å forbrenne fett :-)

 

Tomo:

Synes du har vært kjempeflink med trening i uken som har gått jeg. Du har klart å spre trimpoengene utover flere varierte aktiviteter, og det er jo kjempebra :-)

 

Hvordan ser treningsplanene ut for derei uken som kommer da ? Jeg satser på bikke over 20 trimpoeng også denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld satser jeg på at det først blir 60 min spinning og deretter en 60 min Høypuls/Styrke. skal selvfølgelig se ann mellom timene om jeg er klar for en til, og har med banan :) Blir trolig litt mindre trening i helgen enn i uken, da vi skal ha med besøk på hytta. Men noe skal jeg klare å lure meg unna, eller dra de andre med ut på gåtur.

 

Skal det bli over 30 trimpoeng, må man virkelig stå på! I dag blir det wok med svin indrefilet til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

gud så flinke dere er med trening :) jeg blir grønn av misuneldse! vet god jeg kan få det til jeg å, men tror jeg får vente til jeg frisk, og i tilegg har jeg mensen! f**n også! hater den!

jeg tror ikke jeg tør å veie meg på noen uker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale at du veier deg stinelill. For meg funker ihvertfall det best, hvis jeg ikke veier meg mister hodet kontrollen og jeg propper i meg. Så her er det veiing opptil flere ganger i uken, selvom selvfølgelig en gang i uken er best. Rapporterer jo selvfølgelig bare en gang i uken.

 

I dag har jeg vært flink, ingen utskeielser hittil. Akkurat fortært en stor tallerken med wok, med masse grønnsaker, svin indrefilet og litt ris. Namnam :) Klar for spinning kl 18.00 og høy puls/styrke kl 19.00. Så da burde dagens to timers trening bli unnagjort :) Etter det er det endel klær som bør ryddes og en julekalender som mangler noen pakker...

 

Håper det har gått bra med andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du vil nå målet ditt :) Stå på, så går du nok ned de kg'ene sakte men sikkert!

 

I dag startet jeg dagen med en time styrke trening, og etter middag blir det 45 min spinning før jeg skal på møte resten av kvelden. Er så mye å gjøre på jobben at jeg burde egentlig jobba istedenfor både møte og trening, men prøver å holde fast på at det ikke skal bli noe overtid utover årsoppgjøret januar-mai... Og i helgen skal jeg jo på hyttetur så da blir det ingen jobbing. Til nå har jeg ca 16-17 trimpoeng denne uka, ganske bra ja :) Meldt bare dårlig vær i helgen, så spørs hvor mye trim det blir når jeg ikke har noe treningssenter i nærheten, er ikke så glad i å løpe i regn... :/

 

Stå på med en sunn og trivelig dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld må jeg være skjerpet. Først nå skal jeg på 45 min spinning, og en halvtime etter spinningen er slutt skal jeg på møte med pizza :s Huffhuff, jeg skal kun ta et pizza stykke, og om jeg klarer å la være så er det pluss i boka. Har spist salat til lunsj i dag, med bittelitt kylling og til middag ble det salat, med litt grov pasta og litt kylling. Så dagen til nå har vært veldig bra. Ekstra kryss i taket og boka om jeg klarer å la være og spise pizzaen...

 

Men nå må jeg stikke, spinning om 20 min :) Og da nærmer jeg meg 20 trimpoeng denne uka!! Jippi!!

 

 

Hvordan går det med resten av gjengen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Fluffy, hva slags eliteutøver var du? Nå høres det ut som jeg er en som faller ned fra himmelen og inn i denne tråden, men sannheten er at jeg har fulgt den lenge, det er bare det at jeg skriver mest i en annen tråd og kan ikke forplikte meg til å skrive så mange steder. Men du er så flink til å trene! Så jeg bare lurte på hva slags idrett du drev med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffy' date=' hva slags eliteutøver var du? Nå høres det ut som jeg er en som faller ned fra himmelen og inn i denne tråden, men sannheten er at jeg har fulgt den lenge, det er bare det at jeg skriver mest i en annen tråd og kan ikke forplikte meg til å skrive så mange steder. Men du er så flink til å trene! Så jeg bare lurte på hva slags idrett du drev med før.[/quote']

 

Hei! Bare koselig, man får mye motivasjon av å lese i andre sine tråder. Jeg har lest litt i den som du og Frøken Fryd skriver i også :) Dere er jo så flinke til å trene dere også!

 

Frem til jeg var ca 20-21 år løp jeg orientering veldig aktivt. Dvs trente mininum 10 økter i uka og ofte opp mot 14. Men pga sykdom og problemer med å komme opp i toppen igjen(junior) ble jeg lei og trappa veldig ned. Løper nesten ikke løp nå, men slenger med på et en gang imellom, men da ikke i noen elite klasse... Siden jeg gikk veldig lei av masse løping på den tida, så synes jeg det er veldig gøy å trene andre forskjellige ting nå. Begynte bl. a å spille håndball igjen, som jeg sluttet med når jeg var 17 år. Jeg merker på kroppen at den er vandt til å trene mye og tar seg fort inn igjen, og også at jeg må trene mye for at det skal ha endel virkning. Det har sikkert noe med å gjøre at jeg er vandt til å være i bra form og vil ha rask fremgang. Den siste uken har jeg også begynt å løpe endel igjen, og der stiger formen kjapt :) Som du sikkert har lest så har jeg ikke gått ned så mange kg egentlig, opp sist uke bl.a Men teorien min er at det faktisk har blitt endel kg med muskler og at det er endel av årsaken. Ser jo og kjenner jo på kroppen at den har blitt mye strammere og buksene er slække... Målte meg aldri når jeg startet, så det er litt dumt. Satser på at det raser av litt denne uka, føler det er fortjent :)

 

Lykke til med eksamener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble et lite pizza stykke og en farris på møte, følte jeg var superflink der de andre satt og gafla i seg :) Det ble kveldsmaten!

 

Tjohoo :) Og i morgen venter intervall trening, styrke + litt ballspill! Gleder meg til hyttetur i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Moro å høre om idrettsbakgrunnen din Fluffy, tok det for gitt at det var håndball du hadde drevet på elitenivå jeg, men der tok jeg feil. Bra med allsidighet i treningen for da går man ikke så fort lei. Går jo i løping, spinning, styrke og squash her i gården, men tenkte faktisk å prøve å dytte inn en time i svømmehallen til helgen. Greit å variere litt.

 

Ellers må jeg innrømme at jeg sliter med maten om dagen. Er sååå sulten hele tiden at jeg bare må spise litt ekstra til hvert måltid. Har ligget litt over 1800 kalorier mandag, tirsdag og i dag denne uken, men bare mer sunn mat da. Kanskje jeg bare skal tillate meg å ta en litt slapp uke i matveien, mulig kroppen trenger det. Tror jeg kjører en snikveiing i morgen tidlig, og bestemmer ukens videre løp derfra. Kjenner at jeg har problemer med å fokusere på mat nå, men kanskje jeg får meg en oppvekker når jeg går på vekten i morgen tidlig, hehe. treningen går heldigvis bra :-)

 

Jaja, det var nok om meg og mitt. Håper det går bedre for dere andre her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

kanskje det ikke er dumt for det å ligge på 1800kcal siden du trener en del?

Jeg skal slite meg gjennom en jobbdag i morgen selv om jeg ikke er pigg også må jeg få en treningsøkt fordet om, vet kroppen min ikke har godt av det nå, men jeg må jobbe fram over for å få det litt bedre!

skal klare 1.5kg til mandag!

også har jeg snik veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!

I går var en dårlig dag med totalsprekk. 3 store kakemenn og en rull smil- sjokolade. Skrev alikevel ned hver eneste kalori, det ble ca. 2400...

Starta på ny frisk i dag - spist Ingers rugbrød til frokost og satser på sunn mat resten av uka. Pga. sykdom i huset blir det ikke så mye trening heller, men har heldigvis ei venninne som skal ta meg med på luftetur i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...