Gå til innhold

Jeg ammer og er utrolig søthungrig....


Gjest kvinne26

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre når jeg får dette søthungeret?? Dessverre har jeg nok spist litt for mye sjokoladekake og småkaker i det siste... selv om jeg har vært flink til å gå turer med og uten vogn uten at vekten har vist noe endring. (Vet at det ikke er sunt å slanke seg når man ammer).. PRøver å spise sunt, men er livredd for at minsten på 2 måneder skal reagere på det jeg spiser siden jeg ammer. Vet at hun har reagert på løk og kål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spise minst hver 3.time og spis proteiner eks. kokt skinke, ost, cottage cheese, egg osv. Det metter veldig godt og er ofte kalorifattig. Litt fett er også bra, gjerne brelett oliven. Drikk skummet melk til brødmåltidene og vann ellers. Da blir man mett og blodsukkeret holder seg stabilt slik at man ikke blir så søtsugen. Dessuten, hvis du klarer å holde deg unna sukker og sjokolade i en ukes tid så avtar søtsuget for man blir avhengig ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også fruktsalat med Yoplait Dobbel 0% vanilje fungerer veldig bra i en overgangsperiode. ;) Kan også anbefale New Dream Yoghurtis - mye mindre kalorier og suuupergod!

 

Ellers fungerer tipsene til koala veldig godt, og er mye sundere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søthunger ved amming er helt utrolig altså.. Jeg hadde det noe veldig og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg til tider.. UFf.. Kan egnetlig ikke si jeg vet om noe som hjalp heller.. Iallefall spise nok med kcalorier iløpet av dagen..

 

Men det forsvant liksom ikke før jeg kuttet ut litt amming.. Eller etter hun begynte med litt fast føde...

 

KAn jo bare forestille seg hvor mye man forbrenner og hvor hardt dette går utover fett lagrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming hjalp ikke meg - jeg gikk OPP etter at jeg fødte!!! Måtte bare kutte. Ikke amming altså, men sjokolade. ;)

 

Kom på en annen ting jeg lager når jeg får sug. Kjører frosne bær (f.eks. blåbær og bringebær) med soyamelk eller melk i mixer. Har oppi litt kunstig søtningsstoff og noen dråper vaniljeessens også - da blir den ekstra smaskens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar og flotte tips! :P Da skal jeg prøve å spise hver 3. time for å unngå søthungeret og spise mat som er proteinrikt. Dessuten skal jeg få kjøpt inn en pose med fryste bær og vanilje youghurt yoplait. Så kan jeg koose meg med det når søthungeret blir for sterkt med god samvittighet (i forhold til sjokoladekake og småkaker...).. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...