Gå til innhold

Ned 20-30kg. 17.Januar


Gjest morsomt

Anbefalte innlegg

Mornings alle medslankereJ

 

I går var bare helt grusom, jeg hadde lyst på ALT og var så sulten så sultenÂ… Jeg klarte å holde meg innenfor det jeg skal ha av kcal. men det gikk mye i ferdigmat. Fiskegrateng, brokkoligrateng, kalkunpannetter med ost, stekte poteter (uten fett) you name it.

Får bare håpe det går bedre i dag, har hørt at det er normalt og ha slike dager og kan vel være litt stolt at jeg klarte og holde meg innenfor kcal. men all den ferdigmat kan umulig være sunn...

Fikk trent litt styrkeøvelser og kjenner jeg er støl i muskler jeg ikke visste jeg hadde, men det er utrolig deilig og vite at jeg har brukt kroppen litt. Tenkte og prøve meg litt i dag også viss jeg ikke er alt for ødelagt da;)

Skal til en kamerat i dag og jeg vet at med hans studentøkonomi er det ikke mye mat i det huset så tenkte jeg skulle ta med noe sundt og godt vi begge kan spise. Tunfisksalat kanskje? Alt for ikke å være like dårlig som i går, he heÂ…

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner sakte men sikkert å skjønne at de siste 15kg mine kommer til å ta lang tid hvis jeg fortsetter i dette tempoet..... Jeg hadde også en dag hvor jeg hadde lyst på alt mulig i går, men det var så pass sent på kvelden at jeg la meg tidlig og tok fram en god bok isteden, og det gikk bra. Boken var kjempespennende og alle ville lyster på mat og godis var glemt. Heldigvis......

 

Denne uken skal jeg hvertfall være flink til å spise riktig og nok.Tror det er ett stikkord for meg som trener ganske mye.Har nok ikke vært flink nok. Synes det er vanskelig å få i meg oppmot 1900kcal hver dag.

 

Ellers får dere ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også litt med motivasjonen og å få til den riktige spisingen for tiden. -Det som ofte er problemet med halv- og hel-fabrikata mat er at det er mye mer kalorier i dette enn i mat laget fra scratch. (Iallefall hvis man velger de rette ingrediensene. -Dermed blir man mer sulten av å spise fabrikert mat, siden man får mindre mengder for de samme kaloriene. -Og da får man gjerne mer ustabilt blodsukker, som igjen gjør at man blir fysen på raske kalorier (snop, ferdigmat ol)

 

Jeg kom litt skjevt ut av det hele på Søndag, da jeg ikke fikk spist mellommåltider. -Dermed klarte jeg ikke å avstå fra kake, og var senere på kvelden (sen middag også!) så skrubbsulten at pizza "va eneste løsningen" -Og det henger igjen fremdeles! -Skal jobbe hardt for å komme ut av fella i dag!

 

Har tross alt igjen godt over 15 kilo jeg også, asjo! -Og de skal ned relativt raskt, og ingen rester bør henge igjen til sommeren!

 

Vet at trening hjelper på motivasjonen min, så i dag blir det spinning!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

kan noen av dere som går på kurs fortelle meg et eksempel på hva dere spiser i løpet av en dag?

 

Jeg vurderer alvorlig å begynne på kurs selv. Klarer liksom ikke dette helt på egen hånd - går for tregt rett og slett. Men det går da nedover :D

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flere som sliter med diverse her ser jeg;) Vel; jeg er vel inget unntak:) Får ikke kommet igang med treningen:( Jeg er fryktelig trøtt om dagen, jobber halvt og sover i flere timer etterpå. Skal i det minste prøve å gå en liten tur etterpå! Får southbeach boken i morgen, trenger litt alternativer til at brødet som er i GR opplegget;)

Håper på en mer opplagt dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk hverdag her starter med 2 skiver brød med alt fra makrell i tomat til hjemmelaget plommesyltatøy, magerost eller mager leverpostei med sylteagurk. I tillegg drikker jeg ett glass Biola med blåbær/bringebær.

 

Før lunsj spiser jeg gjerne ett beger med Mild og Lett vanilje yoghurt og en frukt. (Spesielt hvis jeg skal spinne i lunsjen. Spiser uansett mer lunsj etterpå!)

 

Lunsj 11.30-12-30 består av en stor bolle lunsj med salat, tomat, agurk, brune bønner, kanskje litt aspargis og gjerne tunfisk eller cottage cheese. I tillegg spiser jeg 1 fullkornskive med kalkunskinke og av og til litt kyllingsalat under (veldig tynt lag, altså!). + Ett glass appelsinjuice.

 

Klokken 3 spiser jeg 2 knekkebrøk med magerost. og en frukt.

 

Middag i 18-tiden med enten potet/ris eller pasta og kylling/kjøtt eller fisk. Ente stor bolle salat til, eller rå eller kokte grønnsaker.

 

Kvelds i 20-21-tiden blir enten ett eple med Mild og Lett yoghurt og kanel, eller bare frukt, eller kålrabi/gulrøtter rå. -Kveldsmaten avhenger litt av hva jeg har spist tidligere. Holder meg til 3 frukter og 3 melkerasjoner. Dropper av og til frukt før lunsj eller juice til lunsjen.

 

Mild og lett youhurt med vanilje og blåbær er laget av lettmelk, og ikke skummet, så mam kan egentlig bare spise 1 om dagen, og den er neste 2 melkerasjoner.

-Til eple og kanel kveldsen min tar jeg stor sett bare en halv youghurt.

 

Dagen i dag har vært fin fin, ingen utskjeielser, og spinning i lunsjen! -Føles godt, og jeg håper igjen på ett godt resultat på kurset i morgen kveld!

 

Jeg har tidligere gått opp og ned mange kilo på egen hånd (fulgte GR's gamel opplegg for meg selv), men etter at jeg fikk barn sitter både kiloene OG motivasjoene hardere/lenger inne! Nå trenger jeg kurs og oppfølging hele veien! Med en god kursleder er det helt uvurderlig! -Ser for meg at jeg må gå hold vekten kurs i mange år etter dette, men det er en liten økonomisk invistering i forhold til gevinsten i helse og trivsel!

 

Ha en god kveld/natt!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...