Gå til innhold

Begynner på kurs 27 oktober 2009


Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Så koselig at du titter innom :P

 

Kurset her begynte også denne uken, men jeg gikk glipp av første kurskveld.

 

Men er i full gang for det.

 

Ble litt lite mat igår desverre, men idag går det bedre.

 

Jeg skal ligge på rundt 1600 kcal daglig.

 

Du da? Hvilken meny følger du?

 

Selv er jeg 27 år, er 168 cm høy og veier 76.2 kilo.

 

Ønsker meg ned under 70 til jul :P

 

Håper du titter innom igjen og at det kommer flere som slenger seg på også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Vi har veldig likt utgangspunkt: Jeg er 170 cm høy, veier 74,1 kg ved oppstart og skal ligge på meny 2. Målet mitt er 65 kilo, og i løpet av dette kurset håper jeg å gå ned de første 6 kiloene.

 

Jeg er 44 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Ser at det er flere som er nye! jeg er i uke 2 på internettkurset, og er skikkelig motivert for å komme med 6-7 kg til jul. tok 1 kg første uka, og ser ut til at det går en til denne uka. jeg er 45 år, har mann og to barn, er 176 høy og veier rett over 80. før jeg gir meg skal jeg se 70 blank.

utfordringen nå er ikke hverdagen hjemme, men sosiale lag når jeg ikke ser de harde fakta på hva jeg putter inn. har lett for å lure meg selv, det er iallefall erfaringen fra tidligere.

 

Mie64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Vi har veldig likt utgangspunkt: Jeg er 170 cm høy' date=' veier 74,1 kg ved oppstart og skal ligge på meny 2. Målet mitt er 65 kilo, og i løpet av dette kurset håper jeg å gå ned de første 6 kiloene.

 

Jeg er 44 år.[/quote']

 

Hei

 

Ja her var det ganske likt.... Vi får være flinke til å backe hverandre opp og gi hverandre noen tips underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Ser at det er flere som er nye! jeg er i uke 2 på internettkurset' date=' og er skikkelig motivert for å komme med 6-7 kg til jul. tok 1 kg første uka, og ser ut til at det går en til denne uka. jeg er 45 år, har mann og to barn, er 176 høy og veier rett over 80. før jeg gir meg skal jeg se 70 blank.

utfordringen nå er ikke hverdagen hjemme, men sosiale lag når jeg ikke ser de harde fakta på hva jeg putter inn. har lett for å lure meg selv, det er iallefall erfaringen fra tidligere.

 

Mie64[/quote']

 

Hei Mie64

 

Jeg har gått på internettkurs en gang jeg også. Da jeg gikk gravid :P

 

Synes det er helt supert.... Nå skal jeg prøve meg på et vanlig kurs og så håper jeg at jeg finner trivselsvekta mi underveis.

 

Jeg har størt utfordring her hjemme jeg da. Jobber mye hjemme og da er det vanskelig til tider, men nå er jeg super motivert og dette skal jeg jammen klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg startet på mitt første kurs 21.10. Sålangt har det gått nogenlunde greit, men synes det har vært mye pes med all maten og regning av kcal, håper det blir lettere etterhvert. Jeg er nettopp blitt samboer,og vi meldte oss på kurs i lag for å ikke gå i den vanlige "samboerfella". Jeg har funnet ut at jeg har spist alt for lite,alt for sjeldent, og alt for usunt. Så nå sliter jeg litt med å få i meg all maten jeg trenger på en dag. Jeg er 1.68 høy, veier 67 kg, og målet er ned til 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ei aktiv og fin helg, og også jeg har snikveid og konstatert at det går nedover.

 

Fredag kveld var mannen min og jeg i bassenget og svømte intensivt i 40 minutter, lørdag trasket jeg i butikker og bygater i timevis, og i går var vi på flott fjelltur i fire timer, hvorav minst tre timer var aktiv gange med ryggsekk. Jeg syns det er vanskelig å vite hvordan fjellturer skal registreres mht trimpoeng, men jeg la den inn som to timer "gå i bakker".

 

Jeg syns det går greit med maten, men har et sug etter sjokolade. Det er vel ikke så rart, så vant som jeg har vært til å spise tildels store mengder sjokolade hver dag...

 

Jeg går den nye uka optimistisk i møte, og gleder meg til klærne sitter pent igjen!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på internettkurs i dag, og er supermotivert for å få til en livsstilsendring!! Jeg følte jeg hadde ganske mye til felles med dere og vil veldig gjerne være med på å gi backup og støtte, samt å få det samme tilbake :-) Er det greit at jeg hiver meg på?

 

Vil først beklage mitt nick! Jeg forsøkte først med mange andre nick og fikk bare opp at det var systemfeil og at jeg måtte kontakte support. Så i et siste desperat forsøk (ville jo snakke med dere!!) skrev jeg hmmrffff, og da gikk alt som smurt. Klikket meg glad og fornøyd inn på profilen igjen for å endre nick, for nå visste jeg jo at det ikke var noe i veien med systemet, og da fikk jeg beskjed om at det ikke gikk an å endre. Må i så tilfelle kontakte support.... Hmmmrfff!!

 

Vel vel, nok om det....litt om meg selv: Jeg fyller snart 33 (1. desember), har to fantastiske små troll, en kjekk mann og en gammel lat hund. Er 1,69 høy og veide i dag 78,3 kg. Målet er å komme under 70 kg før jul.

 

Har gått på kurs for tre år siden, da gikk jeg lokalt. Var fornøyd med resultatet da, men det gikk dessverre fort oppover igjen. Er spent på hvordan internettkurset fungerer, so far so good :-)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg på meg en bukse som var veldig stram sist jeg brukte den. I dag sitter den plutselig litt løsere. Så herlig!

 

Morsomt at vi blir flere her inne.

Når har dere veiedag?

Jeg skal på kurs og veiing i morgen kveld. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Hei

 

Jeg begynte også på kurs i forrige uke. Slenger meg med på tråden - ser at vi er flere i samme båt:-)

 

Jeg er 40 år, 1.70 høy og veide 76,1 første kursdag. Har som mål å gå ned 6 kg før jul og så ned til 65 i løpet av januar/februar.

 

Jeg har veiedag på onsdag, og er veldig spent. Skal spise 1600 kcal, og føler at det faktisk er veldig mye! Gikk på kurs for 8 år siden, og skulle spise 1200 kcal, og det gikk kjempegreitt med 10 kg ned i løpet av 3 mnd, men de kom jo på igjen etterhvert da...

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Det er nå dag tre i mitt nye liv med sunn mat og aktiv hverdag. De to siste har vært preget av intens hodeverk, oppblåst mage og svimmelhet :-( Jeg undres på om det kan være kroppens signal på at det savner sin daglige sukkerdose...? Uff, det er da en ser hvor avhengig en er blitt av å få tilført sukker til stimulans av endorfinene!

 

Noen av dere som har opplevd det samme?

 

Vel vel, i kveld er det middag på restaurant. Ikke ideelt, men jeg kan jo ikke melde meg ut av samfunnet heller. Skal velge det sunneste på menyen og bare drikke vann :-)

 

Veiedagen min er forresten mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det andre kurskveld. Myyye morsommere enn oppstartkvelden, som stort sett bare består i at kursleder redegjør for opplegget (som jeg jo har vært gjennom nokså nylig, og derfor - i teorien - kan)

 

I dag fikk alle snakket litt om uka som gikk, og jeg følte jeg fikk bittelitt inntrykk av hvem de andre er.

 

Ikke noe skummelt å gå på vekta, for målebåndet viste i morges at jeg har mistet 15 cm (!) sammenlagt siden forrige uke, så jeg var ikke et øyeblikk i tvil om at ting går rett vei.

 

Men det er hyggelig å se tallet på vekta: minus 1,7 kg første uke, og det er jeg selvsagt strålende fornøyd med.

 

Jeg har virkelig fått energien og pågangsmotet tilbake, og føler det som "å komme hjem" å ta affære med mat, måltider og mosjon.

 

Håper det går bra med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs i går, altså tirsdag 27.10, og kaster meg derfor med i denne gruppen.

I dag er første dagen som jeg har gjennomsført GR menyen, og jeg føler jeg ikke gjør annet enn å spise. Andre som føler det samme?

 

Er selv 21år, 165cm og veier 77kg. Har som mål å komme under 70-tallet før jul. Så nå er det bare å gi gass å håpe kiloene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

Her snikveide jeg meg i dag og hadde gått ned 800 gram ;)

 

Ellers går det veldig bra med maten! Har problemer med å komme meg opp i riktig kcal inntak da' date=' men det kommer vel etterhvert :)[/quote']

 

Kom du deg på kurs denne uka? Hvordan syns du det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig mye fint i butikkene nå, og jeg kunne godt tenkt meg en ny kjole eller noe annet å pynte meg med. Men - liten vits i å kjøpe noe akkurat nå, ettersom jeg jo skal kvitte meg med noen kg i ukene fram mot jul.

 

Det er deilig at det er fredag. Har hatt ei travel og slitsom uke på jobb, og er kjempemotivert for ei LEDIG helg! Skal innlede den med en tur på svømmehallen - det er verdens beste avslutning på uka.

 

Det ble så mistenkelig stille i denne tråden, men jeg håper alle har det fint.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Ja nå begynner magen og hodet å venne seg til den nye livsstilen. Det var behagelig! Våkner om morgenen og føler meg opplagt faktisk! En deilig følelse!

 

Er spent på helgen som kommer. Blir uvant å ikke ligge å gasse seg med snop og vin foran tv'en... Tror dette krever nøye planlegging ja.

 

Noen som har tips til sunn og smaksrik tv kos??

 

Imponert over resultatene dine "fullfres"! Håper jeg opplever det samme på mandag! Trener du mye eller er du bare en av de heldige.

 

Håper også å fornye garderoben før jul. Jeg trenger sårt bukser, men det er ikke vits å kjøpe dem enda nei. Drømmer om størrelse 38..... :-D

 

God helg til dere alle, både nye og gamle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmrff - mitt beste tips når det gjelder ting å kose seg med foran tv er kanskje litt kjipt, men det funker for meg: Jeg spiser ikke foran tv. Jeg må bare innse at MANGE kilo har sneket seg på nettopp i tv-stolen, så vi spiser heller kvelds eller evt sein middag ved spisebordet og ser tv etterpå.

Det hender selvsagt jeg gjør unntak, hvis det er et program jeg absolutt vil ha med meg, og jeg er sulten. Men da lager jeg maten ferdig på fat på kjøkkenet, så jeg er sikker på at kun spiser det jeg trenger.

 

Jeg trener ikke så mye, nei. Forrige uke hadde jeg 11 trimpoeng, det var litt over ukesmålet mitt (som er 7 tp), og skyldes en lang fjelltur på søndag. Ellers er min mosjon stort sett raske gåturer, og kanskje litt svømming.

 

Et så stort vekttap som jeg hadde sist uke er selvsagt ikke hverdagskost, men jeg tror forbrenninga er på høygir så lenge jeg passer på å spise ofte nok - og selvsagt holde meg til nyttig mat.

 

Ønsker deg lykke til på vekta på mandag - du må legge inn resultatet her!

 

Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Enig med "fullfres", det beste er nok å ikke ha noe foran tv'en:-( Men, stor suksess her i huset med grønnsaksdipp. Gulrot, kålrot, agurk mm i staver og kesam med dipmix i smaker kjempegodt - og metter.

 

Ellers var første uka litt så som så for meg. Har hatt problemer med å spise nok, men gikk ned 0,7 kg så burde være fornøyd? Men, tidligere har første uka vært kjempemotiverende med et skrell på vekta, så har det avtatt litt etterhvert.... Men, kurslederen min presiserer at det kommer etterhvert bare man holder seg til rette kalori-inntak - så jeg får vel tro på det:-)

 

Ha en riktig god og slank helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er livet i slankemodus :-) Hvem skulle trodd at min mann og jeg skulle skru av tv og jobbe med småting i huset både fredag og lørdag!?! Slik blir det altså når det ikke lokkes med smågodt og chips i tv-kroken :-) Deilig at min mann ønsker å være med på dietten (han har meny 3), så slipper jeg å se på at han godter seg med alt mulig.

 

Altså ingenting spisende foran tv, det er notert! Høres fornuftig ut det!Grønnsaksdipp hørtes godt ut, det skal jeg prøve :-)

 

Ellers kan jeg meddele at jeg snikveide meg i dag (første gang). Ned 1,7 kg :-D Får håpe det er det samme resultatet på mandag!

 

Jeg tror kropper er forskjellige, noen tar et par uker før en ser resultater. Men 0,7 er jo kjempebra Marianne! Det er jo helt etter boken det egentlig!

 

Jaja, får spise noen stratosbiter til før leggetid :-)

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan eg er 68 år, er det tydeleg at ein slankar er alltid ein slankar. Diverre.

Gjekk mitt fyrste kurs 1976! Men ein slankar er også ein optimist! Etter mange kurer, og mange slankebøker er det på`n att denne veka.

Det går bra, har veldig inspirerande vertinne, og arbeidsboka er slik laga at ein verkeleg må sette seg inn i stoffet.

Eg er pensjonist, likar å lage mat, har god tid til både å trimme og å lage mat.

Til eldre ein vert, til meir vert det viktig med å gå ned i vekt for helsa si skuld.

Eg har sjølvsagt gått gjennom livet med overvekt opp og ned, og kjenner til korleis det er med travle dagar, barn, jobb, mat til ein svolten familie.

Så ikkje miss motet alle de unge som strevar, sidan G.R har vore på banen i 35 år har ho lært mange om det kosthaldet som du kan ha resten av livet.Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marianne69 - du skal absolutt være fornøyd med 0.7 kilo! Jeg pleier å si til meg selv: Jeg skal være like glad for hvert gram ned som jeg ergrer meg over hvert gram opp.

 

hmmrfffff - jeg har faktisk oppdaget akkurat det samme som deg: å sitte foran tv-en blir ikke riktig så attraktivt når godteskåla er borte. Man kan få utrettet mye praktisk og hyggelig de timene som tv-en ellers stjeler, det er helt sikkert.

 

Snikveiingen din er jo også ytterst lovende - krysser fingre for deg. Det er i hvert fall hevet over tvil at nå er du i støtet!

 

besta - så hyggelig at du stikker innom her. Ja, Roede-metoden er en slitesterk metode. Men det var sikkert atskillig mindre mat og mye mer sult da du gikk ditt første kurs?

 

Helga har vært fin. Jeg syns det er litt stusslig å ikke kunne unne seg noe særlig snadder. Tok ti nonstop og to biter lakris samt et glass vin til middagen lørdag, og fem flak potetgull på fredag. Pluss en halv kule vaniljeis til hjemmelaget fruktsalat-dessert i går. Jeg må bare innrømme at jeg savner å kunne høvle innpå. Sjokolade er min STORE svakhet - jeg kan spise en stor melkesjokolade uten å blunke, og elsker smaken. Men jeg MÅ få øvd inn måtehold som en naturlig refleks, ellers fyker jeg opp igjen så snart kurset er omme. Og det VIL JEG IKKE!

 

Innledet helga med å svømme 2.000 meter fredag ettermiddag - det tok akkurat en time i mitt brystsvømmings-tempo, så da følte jeg meg flink.

Både lørdag og søndag var familien ute på en times spasertur - nokså rolig, ettersom mannen min har problemer med en fot, men det er i hvert fall aktivitet. Og det blir alltid så god prat på sånne spaserturer.

 

En liten snikveiing i morges tyder på at vekta mi står på stedet hvil... Det føles ikke helt rettferdig, men kroppen er jo ingen maskin, så ting skjer litt i rykk og napp. Det blir ekstra spennende å gå på kursledervekta på onsdag!

 

Ha ei strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...