Gå til innhold

Begynner på kurs 27 oktober 2009


Anbefalte innlegg

Og er superfornøyd med resultatet! Det hadde jeg aldri trodd! Det sier vel litt om hva jeg spiste før denne uken startet. Min mann har tatt av 2 kg, så vi er definitivt i siget!! Regner ikke med at dette fortsetter, men det er godt med en god start. Motiverende!

 

Nei, med alt det måtehold som du har hatt fullfres, samt all treningen, så skjønner jeg godt at det ikke føles rettferdig! Men bygger du ikke muskler av all den svømmingen? Det veier jo litt det! Kanskje du får et annet resultat på målene dine? Krysser uansett fingrene for onsdagen, mye kan skje på to dager!!

 

Gøy å ha noen av den eldre garde her inne! Men litt trist å høre at "en slanker er alltid en slanker". Ser ikke for meg å drive med dette hele livet. Jeg liker vel egentlig ikke å kalle dette en slankekur heller. Bare en metode som gjør at en lærer å spise riktig, altså regelmessig og sunt. Så er bieffekten at overvekten forsvinner! Jeg spiser jo mer nå enn jeg har gjort før, så jeg sulter absolutt ikke. En varig endring for resten av livet er det jeg håper på. Så får tiden vise om du har rett besta. Jeg håper ikke det :-) Lykke til på kurset, blir spennende å høre hvordan det går med deg!

 

Kjenner meg relativt lik deg fullfres når det gjelder sjokolade. Jeg ELSKER sjokolade. Og det MÅ jeg bare lære meg å spise litt av!

 

Besta, har du noen gode tips fra perioder hvor du har vært flink over lengre tid? Og hva var det som gjorde at det gikk feil vei igjen? Alle gode tips og råd mottas med stor glede :-)

 

Ha en fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Jubel og glede - gratulerer med fantastisk pangstart, hmmrfffff. Sånt er jo helt fantastisk motiverende. Høres veldig kjekt ut at både du og mannen din følger samme opplegg.

 

At vekta mi står på stedet hvil er ikke noe jeg får panikk av. Jeg vet at innsatsen min kommer til å lønne seg, men kroppen kan være lunefull. Blant annet vet jeg fra før at musklene min "holder på vann" etter større anstrengelser, og den svømmeøkta på fredag er en ganske god økt for meg. Håper likevel det løsner før kurskveld i morgen, for det er så MYE artigere når vekta går ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Gratulerer med flott start hmmrfffff! Utrolig motiverende start ikke sant:-)

 

Jeg er også så heldig å få med mannen min på dette - så er det lettere å unngå all småspisinga innimellom og etegilde i helgene!

Kom oss godt gjennom helga - fant noen utrolig gode oppskrifter her på "helgemat" så følte ikke at jeg gikk glipp av noe...

 

Men, som flere andre er også jeg utrolig glad i sjokolade - og er veldig vanskelig å stoppe når jeg først har begynt. Så med masse "halloween-godteri" i huset lørdag var det ikke fritt for at det røynet på etterhvert:-)

 

Om vekta står på stede hvil en uke eller to skal vi ikke fortvile - sannsynligvis er målebåndet positivt - eller så kommer det et ordentlig skrell etterpå! Stå på!

 

Håper alle får en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Så bra at vi er flere som skal ta i et tak før jul! Jeg begynner også nå. Jeg skal ned 6 kilo hadde jeg tenkt... Det har jeg tenkt i årevis, men likevel så står jeg på stedet hvil. Veldig frustrerende. Jeg pleier å miste motivasjonen når jeg ikke ser kjappe resultater. Jeg trener masse og spiser sunt, men jeg gjør noe feil. nå veier jeg 81 kilo - 6 for mye. Så derfor skal jeg på kurs. Hadde tenkt at denne gangen burde det da gå... Kanskje sammen med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Lykke til inspirasjon! Denne gangen går det:-)

Å gå på kurs er veldig motiverende - det føles mye mer forpliktende når noen andre også følger opp hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Tusen takk! Føler meg mer motivert allerede ;) Det ser ut til at dere er på en god bølge alle sammen. Så utrolig bra! Da prøver jeg meg, også. Jeg er 34 år, 180 høy og veier 81 kilo. Jeg veide 75 for leeenge siden, men har som mange andre kjempet med de ekstra kiloene i årevis. Men nå er jeg i gang sammen med dere... Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjon, velkommen til oss.

Enig med marianne som sier at kurs gir en helt annen forpliktelse.

 

Jeg har gått flere kurs de senere år, og kvittet meg med de samme kiloene igjen og igjen. Dessverre har jeg ikke funnet nøkkelen til varig stabil vekt - enda jeg gikk Hold Vekten og var stabil i et drøyt år...

 

Jeg har selvsagt gjort utallige forsøk på å gå ned på egen hånd også. Jeg syns jo det er forsmedelig å være avhengig av "støttekontakt" for å klare å sette ut i livet det jeg utmerket godt VET.

 

Men - heller kurs enn overvekt.

 

Jeg har grublet mye på hva det er som gjør kurs så utrolig effektivt. Jeg har vel funnet ut at det i mitt tilfelle handler om at jeg erkjenner at alle valg HVER ENESTE DAG er avgjørende for tallet på kursledervekta. På egen hånd blir det så lett å gjøre det ene unntaket etter det andre - det haster jo ikke SÅ å komme ned i vekt, og akkurat i dag...

Når man går på kurs vil man gjerne ha valuta for pengene og en pen framgang de få ukene kurset varer. Jeg tror svaret må ligge cirka der.

 

Så får jeg bare fortsette å gruble på hva som skal til for at jeg skal gjøre de sunne, gode valgene av meg selv - resten av livet.

 

Vi heier på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

For en fin gjeng dere er! og - jeg kjenner presset ;) det er bra! vi heier hverandre fram.

 

Jeg vurderte også en ekstra porsjon middag i dag, men tenkte på dere og lot det være.... Jeg har til og med tatt i en sjokoladebit i skapet og tenkt at "det kan vel ikke skade med en" - men jeg la den tilbake og lagde meg en kopp sjokoladekaffe med litt melk i stedet. Et veldig godt "dessert"-alternativ for meg!

 

Nå skal jeg ut og gå meg en lang tur i høstlufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje meininga å ta motet frå dykk med kommentaren: ein slankar er alltid ein slankar, men merk at ein slankar er alltid ein optimist og. Hadde lovt meg sjølv at eg ikkje skulle på eit einaste kurs meir, men så fekk eg ein diagnose der det er veldig viktig at eg tek av. Det er alltid ein grunn for at vi er overvektige, og vi veit sjølv kva vi gjer feil. Eg er ein nattetar, det nærmar seg ein forstyrrelse, og eg MÅ berre få det vekk, og frå før veit eg at opplegget tilG.R. er bra, og no er det endå betre!! Før i tida skulle vi ete lite etter kl 18, no kan vi ha eit liv om kvelden også! Flott! Dette går faktisk bra! 1 kg ned på ei veke er bra! Eg satsar på ei god førjul med Serinakake som kosemerke, side 64, 23 kcal. i den røde boka. Lukka til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gårkveld var det tredje kurskveld, og etter snikveiing som viste stillstand for noen dager siden var jeg lettere skeptisk til å gå på kursledervekta. Men noe må ha løsnet, for den viste 0.9 kg ned. Kjempeglad!

Nå blir det også litt roligere dager på jobb i tiden framover, så da blir det vel lettere å få litt mosjon.

Hadde knappe 8 trimpoeng i uka som gikk, men mange av dem var fra svært rolige spaserturer med familien. Vil gjerne presse meg bittelitt.

 

Minus 3 cm siste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Så flott, gratulerer med -0.9 kilo og 3 centimeter! Jeg hadde min veiedag i dag - 1.1 kilo! Ble utrolig overrasket og glad. Omsider peker pilen nedover. Må bare holde motet oppe, nå som det snør og det er så hyggelig å være inne og kose seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Trådstarter her,men ikke vært særlig aktiv.

 

KJempe koselig at så mange følger hverandre.

 

Jeg har begynt å jobbe, og er fulltidsstudent i tillegg.

 

Jeg har også 4 barn i alderen 5 år og nedover.

 

Så jeg har det med andre ord ganske så hektisk :(

 

Jeg var på 2 kurskveld på tirsdag. Hadde ikke trodd jeg skulle gått ned, men jaggu var det minus -800 gram :)

 

Har lest gjennom hele tråden nå, og skal være flinkere til å oppdatere....

 

Jeg veier nå 75.5 kilo og håper å komme under 70 før jul :D

 

Idag har det ikke gått veldig bra. Jeg sprakk pga lite mat før på dagen,men nå er det kun kaffe før leggetid.

 

Ønsker alle sammen en fantastisk kveld!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Så bra resultater fullfres og inspirasjon. Til Trivsel2010 - høres ut som en hektisk hverdag - godt gjort å klare og følge et GR-opplegg i tillegg!

 

Hadde veiedag onsdag - og heldigvis 0,7 kg ned denne uka også! Cm er også godt på vei. Merker at jeg trimmer mer ja - gøy å se at det virker!

 

Det er ikke alltid like lett å motivere seg for en tur ut når det blåser og regner som verst - men det er ikke så galt når man først kommer ut.... Og utrolig godt etterpå:-)

 

Ønsker dere alle en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Gratulerer med slike gode resultater. Fantastisk bra jobbet!

 

Jeg har hatt en h¤#"%¤"#tes uke! Er garantert blitt smittet av svineinfluensa, for verken min mann eller jeg har noensinne vært så dårlig før! Vi pleier heller aldri å få sesonginfluensaen når den kommer. Jeg har ligget strekk ut med høy feber, verk i alle ledd, kraftig skallebank, utrolig sår hals, og på toppen av det hele, kvalme og oppkast som bivirkning av tamiflu medisinen :-( Har ikke tenkt på GR et sekund disse dagene som har gått. Gikk på vekta i dag morges og hadde faktisk gått opp 100 g, litt snodig da jeg har spist mellom 400 og 1000 kcal disse dagene. Men skal innrømme at jeg har trøstespist litt sjokolade og chips etterhvert som kvalmen ga seg...

 

Men nå begynner formen å komme tilbake heldigvis, så da må jeg pensle inn motivasjonen igjen. Hva er vel bedre enn å gå inn her og lese resultatene til dere denne uka! Kjempebra!

 

Jeg får prøve å begrense meg i helga, og begynne for fullt på mandag igjen. Har fremdeles ikke hals til å spise hele tiden.

 

Ønsker dere en god og svinefri helg (og fremtid!!)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en "svinete" uke ;-) Skal ikke klage, har jo ikke spist etter boka. Fornøyd med at jeg ikke har gått opp!

 

Klar for ny uke, men kjenner at motivasjonen har fått en liten knekk. Prøver å mane den frem!!

 

Spent på å høre hvordan det går på deres målinger!! Krysser fingre og tær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Noen ganger er det nærmest umulig å holde motivasjonen oppe... Denne uken har det ikke gått så bra for meg. Gruer meg til å gå på vekta. men vi må ikke gi oss! Vi MÅ klare det nå som vi har satt igang, eller? Prøver nemlig også å klamre meg fast til motivasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det nærmest umulig å holde motivasjonen oppe... Denne uken har det ikke gått så bra for meg. Gruer meg til å gå på vekta. men vi må ikke gi oss! Vi MÅ klare det nå som vi har satt igang' date=' eller? Prøver nemlig også å klamre meg fast til motivasjonen....[/quote']

 

Det er klart vi SKAL klare dette! Sammen er vi sterke - er det ikke noe som heter det?

 

Jeg har syklet 30 min nå og er godt fornøyd med det. Men jeg skal se om jeg ikk klarer ett trimpoeng til i dag før kurset. Hjelper litt på humøret at man har trent hvis (gud forby) vekta ikke har gått ned :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne69

Gratulerer trivsel2010! Flott nedgang!

 

Jeg hadde veiedag i dag - totalt ned på 3 uker med kurs er nå 1,8 kg - så jeg er fornøyd:-) To hakk inn på beltet også....

 

Så nå er det bare å holde fokus framover - føler at jeg har kommet inn igang med gode spise- og trim-vaner, selv om sjokoladehungeren er der....

 

Lykke til alle dere andre også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Marianne, da går det jo rette veien! Hvor langt er det igjen til målet ditt?

 

Jeg er super stolt av meg selv i dag!! Var på kino med mine nieser, som alle hadde kjøpt hver sin store godtepose. Selv hadde jeg med mandarin og vann :-) Kjøpte imidlertid en bitteliten eventyr melkesjokolade, men spiste bare halve!! Resten ligger nå "trygt" forvart i kjøleskapet. Mon tro om den får ligge til helga?

 

Kjenner at motivasjonen er på plass igjen! Noen som har gode tips til trening sammen med små barn i alderen 1 og 4 år? Er det mulig å få til i en hektisk hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom i full fart for å rapportere dagens veiing: Ned 0.2 kg.

 

Det er jo ikke mye å rope hurra for, men med 12 trimpoeng siste uke og matinntak "etter boka" er det ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette på stø kurs. Kroppen kan være litt lunefull - jeg skriver det på den kontoen.

 

Jeg har også meldt meg på et til kurs som starter i januar, ettersom jeg ikke tror jeg kommer til målet i løpet av dette kurset, som har siste kurskveld 9. des.

 

God natt, jenter. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

huff. jeg har hatt 5 feriedager med masse vin og deilig middager - og da raser kaloriene på... Jeg tenkte at det egentlig var fint å bare kose seg en uke og ha full ferie, men nå angrer jeg på den beslutningen.

 

Men jeg ser at dere har gjort det veldig bra! Nydelig å se. gratulerer! vær stolte av dere selv (og ikke minst nyt at beltet blir for stort!) Da er det bare for meg å konkludere med at ferien er over å sette i gang igjen... Også jeg som var så inspirert forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...