Gå til innhold

2. dag på rad jeg ikke får trent..


Gjest doneitbefore

Anbefalte innlegg

Gjest doneitbefore

Fytte rakker'n!!!

Føler meg sååå skyldig....veiedag på tirsdager ( nesten umulig å trene) og onsdager er opptatt med andre ting og er ikke hjemme før rundt midnatt... (helt umulig å trene...

 

Da er det 5 dager igjen i uka, som det MÅ trenes på..

Mål er på 12 Trimpoeng i denne første fasen..

 

Klarer alle å sette av tid alle dager eller har dere også noen dager som er umulige? Skal man kutte litt ned på matinntaket da? Har meny 4...

 

Jeg går mye og har akkurat begynt å gå/jogge litt....fra 60 - 80 minutter..Har sykkel i kjelleren men det er kjedelig og jeg utsetter dette til det blir for ille vær ute!

 

Noen annen form man kan drive med? Har bikkje så jeg må jo ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei doneitbefore

 

har du regnet ut meny i forhold til 7 tp i uka eller mer...det er jo regnet ut i forhold til hvor my eenergi du bruker...jeg trener selv 3-4 dager i uka ..men prøver og legge inn litt ekstra aktivitet på jobb osv ..hva jobber du med ...kan du gå i trapper, en liten tur ut og gå litt raskt, ta noen knebøy ...bruke armene mye når du går ...og du har sikkert mange tanker og ider til dette selv også.

jeg er faktisk ikke helt sikker om man skal ta mindre kcal inntak når men ikke trener...men vet jo at det er flere her inne som gjør det.

 

går ikke du på kurs også....sjekk i tilfelle der med en sms til kursleder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hallo Maysa..

 

Jo aktivitetsnivået mitt er regnet ut til 4 dager i uka, med et energiforbruk på litt over 3000..da havnet jeg på 2200 og meny 4..

 

Har en nokså stillesittende arbeid, men er ofte ute på farten i bil. Derfor har det tidligere vært masse "statoil" sjokoladeboller og kaffe mellom møter, på vei til møter, på vei hjemover, kort sagt endel...når en hadde tid mellom slagene. ofte ingenting og masse til middag...

 

Jeg er klokket inn på 12 trimpoeng i uka og det er jo ikke noe problem, ennå. Derimot ser jeg at det er dager hvor jeg IKKE kan eller har mulighet for trening og da får jeg dårlig samvittighet.

 

Ute i går i 1 time og 15 i rask gange (6km) hvor jeg prøvde å løpe kortere distanser....kjempebra men det er jo så kjedelig selv om jeg har med bikkja.. totalt 13787 skritt i går, ca. 9500 på gåturen.. Har også pulsklokke

 

Har et "treningsrom" med sykkel og liten ribbevegg. Har installert TV så det er jo egentlig bare å sette igang. Men også dette er jo et tiltak...merkelig forresten, når man kan ha på seg shorts og det er godt og varmt.

 

Prøver å parkere litt unna kontoret og gå litt der, men du vet.....Skal sykle litt i dag med en god DVD til så får vi se. Må uansett ut med Bikkja..

 

Lykke til for deg og så får vi oppdatere hverandre litt underveis.....

 

Hei doneitbefore

 

har du regnet ut meny i forhold til 7 tp i uka eller mer...det er jo regnet ut i forhold til hvor my eenergi du bruker...jeg trener selv 3-4 dager i uka ..men prøver og legge inn litt ekstra aktivitet på jobb osv ..hva jobber du med ...kan du gå i trapper' date=' en liten tur ut og gå litt raskt, ta noen knebøy ...bruke armene mye når du går ...og du har sikkert mange tanker og ider til dette selv også.

jeg er faktisk ikke helt sikker om man skal ta mindre kcal inntak når men ikke trener...men vet jo at det er flere her inne som gjør det.

 

går ikke du på kurs også....sjekk i tilfelle der med en sms til kursleder ;)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har selv dager der jeg ikke får trent, men har ikke kuttet ned på kcal inntaket. Men jeg går jo heller ikke på noe kurs, jeg bare bruker denne siden slik at jeg får et overblikk på en enkel måte.

 

Skal få GR boka av svigermor snart, så da kan det hende jeg forandrer litt på hva jeg spiser. Men jeg får jo mer og mer oversikt over hva jeg spiser som inneholder lite eller mye kcal. Så blir jo flinkere og flinkere, men sliter med at jeg er sugen på noe heletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei doneitbefore

 

såg du sliter med å gidde å trene.. sånn var jeg og, men jeg begynnte å tvinge meg til å trene og etter ca 2 uker kunne jeg ikke stoppe og jeg klarer ikke nå i dag heller å ikke trene en hel dag. det jeg har begynnt siden jeg har et travelt liv var å kjøpe en manual på 5kg, så hver dag jeg ikke hadde tid elle hadde noe som helst lyst til å trene gjikk jeg rundt med denå løftet den opp og ned rundt i hele huset, gamlingene syntes sikkart jeg hadde blitt galen, men det får så være :D anbefaler deg til å holde ut i 2 uker for da er du over kneika og alt går mye lettere. gjør også ting du kansje ikke har gjort så mye før og bruk uvante muskler, da merker du fort endring i kroppen og det blir mye morsommere å trene, jeg og har noen trenings apparater som jeg ikke bruker, synes rett og slett de er skjedelige.. så kjøp deg en manual å gå rundt og løft den opp og ned litt:)

 

du burde ikke endre på kalori inntaker når du ikke trener (tror jeg) siden kroppen din venner seg til den nye matvanen og om du plutselig endrer på den så blir du fort "snopesjuk" jeg har i hvertfall merket det.

 

å parkere litt unna jobb synes jeg var ganske smart så jeg stjeler den ideen og bruker den selv:)

 

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Det er helt riktig. Har satt meg som mål med minst 12TP, har hatt mellom 14 og 18 de siste ukene. Det betyr minst 4 dager med trening....

 

Teller ikke skritt men bruker skrittteller og de dagene jeg trener ser jeg at det er mellom 12 -13000 skritt og når standard dag uten trening betyr mellom 3500-4500 så er dette veldig bra.

 

Merker at kondisjonen kommer...og at huden er blitt finere og ikke så feit lengre. Ennå et godt tegn.

 

Takk for oppmuntrende ord og jeg har faktisk justert opp Kcal inntaket da jeg lå alt for lavt...så får vi se neste tirsdag om det har hjulpet.

 

Veiing hos legen idag fortalte ned 7,2 Kg siden 8.september og det er kanonbra...

 

Vi kjører på....og lager gode varige vaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Bikkja som tur buddy.

godbiter i lomma og joggeskoa stramt på. Lua trukket godt ned i øya...-2 grader men tørt og fint.

 

Jogget en time, dvs 50/50 med raks gange og jogging og i dag for første gang klarte jeg å jogge lengre, oppover og var helt knust da jeg kom hjem.

Konkurerer med meg selv...

 

Det som er så deilig når en merker at formen blir bedre er at det går kjappere å bli restituert etterpå, pusten kommer fortere ned på normalen.

 

Er i tillegg plaget med høyt blodtrykk og går akkurat dette døgnet med en 24 timers måler....helvetes natta (har det 1 gang i året) legen i morra med resultatet og å jogge med en slik er ikke lett, spesielt når den blåser seg opp hver 20 minutt.

 

Spent på om den siste tidens aktiviteter har betydd noe for blodtrykk...

 

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ja, i går, fredag kl. 14.00 var det over med 24 timers logging av blodtrykk..fikk skryt av legen og det er MANGE år siden jeg har hatt så lavt blodtrykk. 128/75 i gjennomsnitt på dagstid....og så er jeg mann........så lavt at fortsetter jeg så kan jeg redusere inntak av medisiner...HURRA.

 

Siste uke har gått bra sånn Kcal inntak og jeg har klart å komme meg opp i rundt 2200...men da føler jeg meg helt oppblåst..

 

Deilig vin ble fortært (3x1,5Dl) i går innenfor 2200 så den satt bra..

Selvsagt så ble dette fortært etter trening og et langt varmt bad.

 

Treningen i går var den samme som på torsdag, med 70 minutter intervall trening, jogg/rask gange og en variasjon på 160 til 110 i puls...føles deilig men nå er jeg fryktelig stiv i bena og det verker under dem så i dag blir det sykkel innendørs med en god film til...

 

Helgene er værst på en måte, med mange fristelser og kjøleskapet innen rekkevidde...

 

Epler, mandariner/klementiner ble innkjøpt i går og en porsjon med klementin på 50g er jo bare 20Kcal så her kan man kose seg. Endelig tilbake igjen, så søte og gode.

 

Kjøpte Einerøkt laks i går ferdig oppskjørt (99,- for 500g på REMA) anbefales med Philadelphia Light under og purre/gressløk over. Selvsagt på Ingers Rugbrød.

 

Lager også annet pålegg, som ta en boks med tunfisk i en bolle, kutt den opp i små biter(nærmest en velling) tilsett Vita majones sånn at det blir en velling, deretter hakker du opp rødløk i små biter og tilsetter...Ha det på en skive og tilsett litt sitron og pepper...smacks så har du et kongeprodukt som er sundt og godt..

 

Riktig god helg til dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Nei og nei.....da skjedde det som ikke skulle skje...

normal frokost innenfor grensen, lunsj på kro med kornblanding og lettmelk(hadde ikke skummet). før kundemøte

wasa knekkebrød, som planlagt som mellommål..mellom kundemøter

 

Så langt alt vel...foredrag for et selskap ca. 18 Mil hjemmefra....og det ble bestilt Peppes Pizza til avslutning ca. kl. 17.00...klarte ikke å stå imot og sulten gnagde..

4 pizza stykker gikk ned på høykant og så i etterkant av et knekkebrød wasa......

Stor smell.

 

Føler meg oppblåst og deppa.....

Enda godt jeg ikke rakk hjem igjen til GR kurset og dermed veiing...dermed var tabbe nr. 2 et faktum, orket ikke å dra innom 30 minutter etter at det hadde startet for å veie meg og spesielt ikke med pizza ulmende i magesekken og full av anger.

 

Ja, ja, det var periodens lærepenge nr. 1:

Selv om en har planlagt måltider til det kjedsommelige kan man ryke på en smell...Får derfor satse på neste veiing innbringer over 1Kg ned..

 

Nå er det sykkel i 45 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...