Gå til innhold
Gjest Bollerusken

-20 kg innen 17 mai?

Anbefalte innlegg

Gjest BB82

du er her og du:) Vil heller henge meg på her, liker meg bedre under forumet "Ned 20-30kg"......;) viss jeg får lov da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BB82

kopiere bare det jeg skrev i tråden fra ny i vektklubben, viss du ikke husker meg:)

"Jeg vil veldig gjerne henge meg på. Jeg går også på kurs og første veiing er på tirsdag. Veldig spent på det, føler jeg hare vært veldig flink denne uken. Mitt mål til syvende og sist er å lande på 75-80kg. Så det er et liiiite stykke igjen"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. men hvorfor ikke?! 7 mnd, 20 kg, det høres jo ut som om det kan gå. Selv om jeg egentlig ikke har satt noen spesifike mål, så høres det ut som om vi er på sånn ca samme arket i allefall. Håper jeg skal være i nærheten av trivselsvekt til sommeren i allefall.

Kan du ikke fortelle litt om deg selv da?

Veiedag torsdag her btw, du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nickoline

jeg er med! Begynte forrige mandag og har veldig lyst på 20 kg før 17. mai. Ett lite delmål er 5 kg før jul! Det er vel realistisk?

Synes jeg har vært flink denne uken - trent masse og passet maten. Skal veie meg i kveld, og er spent. Har ikke lureveiet meg i det hele tatt denne uken, det stresser visst kroppen og er ikke bra for slankingen.

Startvekt: 96,2 kg

Dagensvekt: ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bollerusken
jeg er med! Begynte forrige mandag og har veldig lyst på 20 kg før 17. mai. Ett lite delmål er 5 kg før jul! Det er vel realistisk?

Synes jeg har vært flink denne uken - trent masse og passet maten. Skal veie meg i kveld' date=' og er spent. Har ikke lureveiet meg i det hele tatt denne uken, det stresser visst kroppen og er ikke bra for slankingen.

Dagensvekt: ?[/quote']

5 kg før jul ja! Jeg har satt 10 kg før jul som mål jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nickoline

Hei Bollerusken,

He, he - jeg er vel den forsiktige typen, jeg :-)

Tenkte at det er bedre å legge lista litt lavt - og heller bli positivt overrasket skulle det vise seg at det blir litt til!

Dagensvekt: ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med på 5 kg før jul og vet at jeg kan klare det. 20 kg før 17 mai høres jo fantastisk ut, men er nok ikke bankers at jeg klarer det. Jeg kan ha det som et mål, men uten å gå i kjelleren om jeg ikke klarer det. Er nok som Nikkoline av den forsiktige typen. Prøver å unngå nederlag, for det er jo så demotiverende. Bedre med litt lavere mål og lykkes. Innsatsen blir nok lik uansett. Vi får stå på. Det er jo litt ekstra utfordrende tider fremover med julerusj av godis, julebord og andre fristelser. Men vi skal klare det. Er av og til inne på hold vekten for å få litt inspirasjon. Herlig å lese om folk som har gått ned 20-30 kg og blitt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BB82

Da er jeg hjemme igjen etter en lang og fuktig tur... Var helt gjennom våt av alt regne, men gud så deilig når man er ferdig:)

10kg før jul??? Hadde jo vært vanvittig deilig, men tror jeg tar en dag om gangen. Vet ikke om jeg vil sette meg noe mål.... Er som Nicoline og lilleepler sier, er så redd for å bli skuffa.

I går hadde jeg en virkelig prøvelse, var vel så og si fysen hele dagen. Samboeren min var på mcdonald og kjøpte seg is og burgere, hadde litt vann i munnene må jeg si:) og så var han ut å kjøpte seg amrikansk kylling på kvelden, men jeg satt og kosa meg med brød maten min og kålrot:)

men nå mener jeg at han skal få lov til å kose seg når han vil, det er jeg som skal slanke meg, han får gjøre som han vil. Tror jeg bare har godt av litt fristelser, det å klare å motstå det tror jeg er like viktig.

kan ikke dere nicoline og lillleepler si litt mer om dere selv da?? Går dere på kurs??

Åssen går det med deg Elisabeth85??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går på kurs og skal fortsette med det til jeg er i mål på trivselsvekta på 68 kg. Da skal jeg gå hold vekten. Starta på 95,6 og gikk ned 2 kg første uka. Har altså en lang vei å gå. Men jeg har bestemt meg på å ikke bare fokusere på målet denne gangen, men å nyte prosessen også. Selv om det er mye man må forsake så er det søren meg mye man kan kose seg med også. Jeg kjøper deilig te, eksotiske herlige frukter, snadder kjøttpålegg, ferske urter til middagslaging osv. Trener bare ting jeg synes er gøy og spiser mat jeg synes er ordentlig godt.

Jeg er gift og er hjemme i barselpermisjon med ei lita jente. Stortrives med det. Får ekstra tid til å planlegge og gjennomføre livsstilsendringene når hverdagen ikke er så hektisk som når jeg jobber.

Hva med dere andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da er jeg hjemme igjen etter en lang og fuktig tur... Var helt gjennom våt av alt regne' date=' men gud så deilig når man er ferdig:)

10kg før jul??? Hadde jo vært vanvittig deilig, men tror jeg tar en dag om gangen. Vet ikke om jeg vil sette meg noe mål.... Er som Nicoline og lilleepler sier, er så redd for å bli skuffa.

I går hadde jeg en virkelig prøvelse, var vel så og si fysen hele dagen. Samboeren min var på mcdonald og kjøpte seg is og burgere, hadde litt vann i munnene må jeg si:) og så var han ut å kjøpte seg amrikansk kylling på kvelden, men jeg satt og kosa meg med brød maten min og kålrot:)

men nå mener jeg at han skal få lov til å kose seg når han vil, det er jeg som skal slanke meg, han får gjøre som han vil. Tror jeg bare har godt av litt fristelser, det å klare å motstå det tror jeg er like viktig.

kan ikke dere nicoline og lillleepler si litt mer om dere selv da?? Går dere på kurs??

Åssen går det med deg Elisabeth85??[/quote']

Så flinke dere er!

Jeg har mistet endel av startpiffen.. Er så stresset og har så mye å gjøre, mat blir nedprioritert, og trening blir fullstendig oversett. Har bare gått ned 2kg på 3 uker, og skjønner at det er lite i forhold til hva "de fleste andre" gjør.. Instillingen er virkelig ikke positiv nå. Håper det snur igjen.. Jeg vil jo ned!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BB82

Stå på Elisabeth85, ikke gi opp!!!! Så lenge det går ned over så skal du være fornøyd. Ta en dag av gangen, dette klarer du:)

Går du på kurs??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bollerusken
er så spent bollerusken.....;) åssen gikk det med deg i dag????

Ned 1,3 kg på meg! Veldig fornøyd selv om det var flere på kurset som hadde gått ned mer.. Var noen på kurset som hadde gått opp også, så jeg var midt på tre!

=)=)=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BB82

Bollerusken: Det er jo kjempe bra det da...;) det er over 2 smørpakker det:) Da er det bare å fortsette..... jeg skal i kveld, uff litt for spent......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest skrulle

Var bare akkurat innom som kjappest og kikka på tråden deres! Flott at dere er i gang, jenter!

Men: tenkte bare at jeg måtte sende en liten oppmuntring til Elisabeth. Ikke mist motet og gi opp. Da kommer du i alle fall ikke nedover! 2 kilo på tre uker er faktisk bra nedgang, det. Det er nemlig ikke noe slik som 'de fleste andre' i det gamet her. Noen går fort og mye ned andre går ned saktere. Noen ganger går det i rykk og napp. Det er ganske vanlig å gå ned mye i starten siden man kutter ut en del tullemat og da går det gjerne en del væske. Men det er ikke alle som går ned fort i starten heller. Dessuten skriver du at du ikke har hatt fullt fokus og da tar det gjerne lenger tid. Men uansett er det viktig at du tar en dag om gangen og gjør små endringer om gangen slik at endringene dine varer. Det tar lang tid å gå ned 20 kilo. Brutalt, men sant! Men det er absolutt mulig, og hver kilo som går av er ett kilo nærmere målet. Jeg opplevde at etter hvert som kiloene gikk av så fant jeg andre ting som motiverte meg. Plutselig var det ei bukse som var for stor i livet, kragebeina dukka opp igjen, formen ble bedre, søtsuget forsvant...og ganske snart følte jeg meg så utrolig mye finere! Selv om det fortsatt var langt fram til målet så kunne jeg kose meg i prosessen med alt det fine som skjedde underveis (jeg gikk ned nesten 30 kilo).

Finn 5-10 minutter hver dag til å planlegge mat. Finn 10 minutter hver dag til å gå deg en tur, evt 10 minutter hver andre dag...eller en halvtime i uka. Det jeg prøver å si er at det handler om å ta litt tid hver dag til å prioritere å tenke på dette. De fleste av oss har 10 minutter vi kan ta fra noe annet (internett, teve...andre ting?). Kanskje klarer du bare å finne tid til å spise sunnere i en periode? I så fall er det helt greit! Ett skritt om gangen vil gi deg resultater. Å gape over alt gjør deg bare stressa og frustrert, spesielt hvis du har så travle og stressa dager.

Lykke til! Og hold ut! - skrulla ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nickoline

Jeg går på kurs og begynte forrige mandag. Var på kurs i går og har gått ned 1,8 kg den første uken. Det er jeg fornøyd med - selv om det sikkert er mye væske. Jeg har fulgt boken nøye, skrevet ned alt jeg har spist og trent aerobic 3 ganger.

I kveld skal jeg trene igjen, samt i morge og på lørdag. Føler at det er viktig å planlegge treningen også, ikke bare maten.

Det er jo alltid lettest å gå ned i begynnelsen, men det var flere som ikke hadde gått ned noe særlig på kurset i går. Kursleder snakket om fullmånen og dens påvirkning på kroppen, dvs. kroppen holder på væsken og vektnedgangen blir deretter - liten!

Jeg er veldig motivert nå - og håper jeg klarer de 5 kg før jul:-) Det er selvfølgelig nok og ta av etter jul - men det får vi ta når den tid kommer!!!

1. uke: 94,4 kg (-1,8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nickoline

...å fortelle om meg selv...

Jeg er 42 år, 4 barn (i alderen 3-20) og gift for annen gang. Jobber fulltid og tar siste kurs på BI (håper jeg!) denne høsten. Ellers er jeg veldig glad i god mat, snacks, godteri og ikke minst vin. Det er derfor jeg er her inne... Har ingen spesiell hobby - men elsker å lese bøker. Er dessverre ingen treningsnarkoman, men har innsett at trening må til for å holde vekta nede, samt holde kroppen i sjakk. Begynner å bli stiv og støl i kroppen, og det er nok alderen;-) Derfor er jeg så glad for at jeg har klart å komme i gang med trening!

Det som er deiligst med å gå på kurs er at man har kontroll på "livet" - mat og trening. Få orden på ting - veldig fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppmuntring og motivering!

Jeg går på kurs ja, internettkurs. Gjorde det meget bra første uka, greide å innta alle måltidene, alt vannet og alt av frukt og grønt som jeg skulle ha. Det var rett og slett piece of cake! SÅ kom første veing.. Hadde vel gått ned 0,5kg, og var virkelig ikke fornøyd. Deretter gikk alt nedover..

NÅ spiser jeg kanskje 2-3 måltider om dagen. Har også gått tilbake til potetgullet, dog, har ikke spist mer enn 1 eller 2 poser på en uke heldigvis (kan spise MYE mer enn det!!).

Vil så gjerne ned i vekt, men den gjøremålslisten min er alt for lang til at jeg har ork til noe "ekstra". Men, jeg skal virkelig prøve. I morgen er den første dagen i resten av mitt liv.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knerte
Takk for oppmuntring og motivering!

Jeg går på kurs ja' date=' internettkurs. Gjorde det meget bra første uka, greide å innta alle måltidene, alt vannet og alt av frukt og grønt som jeg skulle ha. Det var rett og slett piece of cake! SÅ kom første veing.. Hadde vel gått ned 0,5kg, og var virkelig ikke fornøyd. Deretter gikk alt nedover..

NÅ spiser jeg kanskje 2-3 måltider om dagen. Har også gått tilbake til potetgullet, dog, har ikke spist mer enn 1 eller 2 poser på en uke heldigvis (kan spise MYE mer enn det!!).

Vil så gjerne ned i vekt, men den gjøremålslisten min er alt for lang til at jeg har ork til noe "ekstra". Men, jeg skal virkelig prøve. I morgen er den første dagen i resten av mitt liv.. ;)[/quote']

Hvordan i alle dager kom det inn i huset? hahahaha...

nei se å kast det i søpla...ikke start i morgen...start i kveld! Vet du hvorfor? FOrdi du kan!!! og du vil...du vil til og med nok til å kunne klare det!!! Stå på! Jeg heier på deg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle går på en smell i blant, men man må bare droppe å kjefte på seg selv for da forakter man seg selv bare ennå mer. Så neste gang du ser deg i speilet bør du heller fortelle deg selv at du er veldig flink som har bestemt deg for å gjøre noe med livsstilen din, og at du har begynt ved å melde deg på kurs. Når du er ovenpå igjen kan du heller analysere hvorfor du sprakk og prøve å finne ut hvordan du kan unngå det ved en senere anledning.

Jeg har vært syk i dag. Vanligvis når jeg har migrene er det bare salt jeg har lyst på, og da salt i form av potetgull eller junkfood. Den smellen har jeg gått på 1000 ganger før, men tror nå omsider jeg har lært. Bestemte meg forrige gang det skjedde at neste gang jeg ble syk SKULLE jeg spise brødmåltidene mine fordi man trenger ordentlig næring for å komme seg. Jeg gjorde derfor det og det fungerte bra. Mannen min bestilte en herlig rykende varm pizza til middag siden jeg ikke orket å lage mat. Jeg bestemte meg for at jeg skulle unne meg ET stykke. Tinte derfor litt kyllingsuppe (fra kursboka) som jeg hadde i fryseren. Koste meg med suppa, og nøt deretter sakte pizzastykket. Og vet du hva? Favorittpizzaen min var ikke så fantastisk når alt kom til alt. Veldig fornøyd med at jeg klarte meg gjennom dagen.

Har selv vært litt demotivert de siste dagene. Snikveide meg nemlig på mandag (veier meg alltid på mandag på tom mage), og da hadde jeg gått opp 400 gram. Blir spennende å se på kurset i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest BB82

elisabeth: Jeg ser at vi er litt like...;) min største svakhet er POTETGULL!!!! ingenting som er bedre enn det...:) Så det har jeg ikke i skapet... du skulle sett meg på lørdag, hadde spart alle kose merkene mine til helgen, så kjøpte meg en liten pose med potetgull på 40g. Det var innmari godt, men det holdt med 40g og. Fikk en liten smak.:) STÅ PÅ!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest viljemor

Jeg skal ned 20 kg til mai ! Jeg er 28 år, har 3 barn og går nettkurs. Er på min 2 uke. Fullført et vanlig kurs uka før.

gått ned 6,7 kg til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bollerusken
JIPPI:) Ble -1.2kg i kveld.......;) Kjempefornøyd' date=' nå må jeg bare fortsette og være like flink. 16,5 trimpoeng[/quote']

Fy, så flink du er! Kjempe flott.. vi er påvei mot mål =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider