Gå til innhold

-20 kg innen 17 mai?


Gjest Bollerusken

Anbefalte innlegg

Gjest Nickoline

...det gjør vi alle en eller annen gang - det gjelder å klare å starte med blanke ark dagen etter. I det store og det hele betyr ikke en sprekk så mye. Stå på - ikke gi opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nickoline
Jeg skal ned 20 kg til mai ! Jeg er 28 år' date=' har 3 barn og går nettkurs. Er på min 2 uke. Fullført et vanlig kurs uka før.

 

gått ned 6,7 kg til nå.[/quote']

 

Kjempebra! -6,7 kg på ett kurs, det håper jeg at jeg klarer også!!! Er inne i min andre uke og hadde gått ned 1,8 første uka. Vet av erfaring at jeg går ned i trappetrinn - så det blir nok ikke all verden denne uken her.

 

Du har kanskje noen gode råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
Kjempebra! -6' date='7 kg på ett kurs, det håper jeg at jeg klarer også!!! Er inne i min andre uke og hadde gått ned 1,8 første uka. Vet av erfaring at jeg går ned i trappetrinn - så det blir nok ikke all verden denne uken her.

 

Du har kanskje noen gode råd og tips?[/quote']

 

 

Hva med zumba nikoline? det er morro og kjempe effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! -6' date='7 kg på ett kurs, det håper jeg at jeg klarer også!!! Er inne i min andre uke og hadde gått ned 1,8 første uka. Vet av erfaring at jeg går ned i trappetrinn - så det blir nok ikke all verden denne uken her.

 

Du har kanskje noen gode råd og tips?[/quote']

 

 

Hei:)

 

Jeg syns det har gått veldig sakte med meg, men har ikke kunne fått til mer på de ukene tror jeg.

 

Når det kommer til tips og råd, vil jeg si at VANN har vært til god hjelp. jeg drikker 1,5-2 l om dagen. De ukene jeg ikke har fått drukket nok, går jeg mindre ned.

 

Variert mat kjenner jeg hjelper. Jeg blir ikke så lei;) Og Frukt-mmm.. Jeg skjærer opp i små biter og spiser en youghurt ved siden av etter kveldsmaten. (jeg er ikke så glad i kesam osv)

 

Så lenge jeg holder meg til 1600kcal går det fint. Hadde ei uke jeg lå på 1800.. og drakk for lite vann, og da sto jeg bom stille.

 

Jeg tar en uke av gangen, har jo en lang vei å gå før jeg når målet.

 

Håper dere alle får en bra vektnedgang denne uka, ikke glem å mål da :) Det er det som holder meg positiv. 18 cm er borte, 11 av dem rundt midja. Så mål ivei ;)

 

Vi må ikke gi opp selv om det ser ut til å stå stille, men tenk at det løsner igjen. Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne tråden, og disse menneskene som skriver her, er jeg VELDIG glad i! Har jammen ikke vært borti makan til motiverende og herlige mennesker! Blir så glad! Det hjelper veldig med all støtten dere gir!

I morgen er det veiedag igjen, og jeg forventer absolutt ingenting, foruten, kanskje, vektoppgang. Men det er greit. Jeg har bestemt meg for at det er helt greit. Jeg skal komme meg opp på hesten igjen, og fortsette! I dag har jeg spist 3 måltider, men med ganske stort tidssprik mellom dem, men, det ble i allefall 3 måltider! Kanskje jeg slenger på ett til etterpå.

 

Dere er så flinke damer!

Viljemor: 11cm rundt midjen er jo kjempemye! Imponerende! Hvor lenge har du gått på kurs?

BB82: 1,2 kg er jo kjempebra! Du er jo ganske langt ut i et kurs, er du ikke? Mange trimpoeng? Potetgull er helt herlig, og det gjør meg såååå glad der og da, og 2 sec etterpå så er jeg helt på bånn og banker meg selv. Finner ikke sånne småposer.. Hvor finner du det egentlig?

lilleeple: Viljestyrken din må jo være knallhard når du klarer å ta bare ett pizzastykke når det finnes i hus! Jeg hadde fråtset! hehe! Og mens du var syk da gitt.. Du bør være rimelig fornøyd med deg selv!

knerte: jeg aaaaaaner ikke hvordan det kom i hus :) Det må ha snikt seg forbi meg meg i døra en eller annen gang.. :( Takk for støtten, jeg heier endelig på meg selv også, kanskje det går bedre da.

Så forresten Zumba ble nevnt nedenfor her, mange som bruker det? Gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken

Hvor ble av motivasjonen min? Hvorfor føler jeg meg plutselig 10 kg tyngre enn på tirsdag ? :-O Hva har skjedd? hjeeeelp.

 

 

Har ikke brukt noen kosemerker og hjar heller ikke særlig lyst på noe... Så jeg har ikke dårlig samvittighet... Eneste som jeg synes er litt vanskelig å få i meg alle måltidene...

 

Og forige uke ble jeg sååå sliten og svett av zumba treningen.. nå blir jeg ikke fullt så sliten og svett... kanskje det ikke virker lenger????

 

 

wwwææææææ =(=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh' date=' denne tråden, og disse menneskene som skriver her, er jeg VELDIG glad i! Har jammen ikke vært borti makan til motiverende og herlige mennesker! Blir så glad! Det hjelper veldig med all støtten dere gir!

I morgen er det veiedag igjen, og jeg forventer absolutt ingenting, foruten, kanskje, vektoppgang. Men det er greit. Jeg har bestemt meg for at det er helt greit. Jeg skal komme meg opp på hesten igjen, og fortsette! I dag har jeg spist 3 måltider, men med ganske stort tidssprik mellom dem, men, det ble i allefall 3 måltider! Kanskje jeg slenger på ett til etterpå.

 

Dere er så flinke damer!

Viljemor: 11cm rundt midjen er jo kjempemye! Imponerende! Hvor lenge har du gått på kurs?

BB82: 1,2 kg er jo kjempebra! Du er jo ganske langt ut i et kurs, er du ikke? Mange trimpoeng? Potetgull er helt herlig, og det gjør meg såååå glad der og da, og 2 sec etterpå så er jeg helt på bånn og banker meg selv. Finner ikke sånne småposer.. Hvor finner du det egentlig?

lilleeple: Viljestyrken din må jo være knallhard når du klarer å ta bare ett pizzastykke når det finnes i hus! Jeg hadde fråtset! hehe! Og mens du var syk da gitt.. Du bør være rimelig fornøyd med deg selv!

knerte: jeg aaaaaaner ikke hvordan det kom i hus :) Det må ha snikt seg forbi meg meg i døra en eller annen gang.. :( Takk for støtten, jeg heier endelig på meg selv også, kanskje det går bedre da.

Så forresten Zumba ble nevnt nedenfor her, mange som bruker det? Gøy?[/quote']

Hei:)

 

Jeg begynte påkurs 26 august. Så det har gått sakte men sikkert. Det er nå kampen begynner. Kiloene som jeg i utgangspunktet skulle begynne med etter siste svangerskapet(la på meg 7kg etter fødsel) Men nå er de vekk..nå er det resten.

 

Men jeg har lært at det tar tid, og ingen gjør det for meg, så det er nå jeg skal klare det!

 

Jeg har brukt zumba et par ganger, men hjelpes det går fort!! Må bruke noen ganger på å lære skrittene tror jeg, så jeg holder meg til videovitamin 5. Den er kjempeherlig:D M kari J.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble av motivasjonen min? Hvorfor føler jeg meg plutselig 10 kg tyngre enn på tirsdag ? :-O Hva har skjedd? hjeeeelp.

 

 

Har ikke brukt noen kosemerker og hjar heller ikke særlig lyst på noe... Så jeg har ikke dårlig samvittighet... Eneste som jeg synes er litt vanskelig å få i meg alle måltidene...

 

Og forige uke ble jeg sååå sliten og svett av zumba treningen.. nå blir jeg ikke fullt så sliten og svett... kanskje det ikke virker lenger????

 

 

wwwææææææ =(=(

 

kanskje du har fått mer energi? :( jeg ble pumpe av treninga første ukene a kurs, men nå kan jeg fullføre uten å døøø! ¨

 

Stå på, du blir jo sprekere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
Hei:)

 

Jeg begynte påkurs 26 august. Så det har gått sakte men sikkert. Det er nå kampen begynner. Kiloene som jeg i utgangspunktet skulle begynne med etter siste svangerskapet(la på meg 7kg etter fødsel) Men nå er de vekk..nå er det resten.

 

Men jeg har lært at det tar tid' date=' og ingen gjør det for meg, så det er nå jeg skal klare det!

 

Jeg har brukt zumba et par ganger, men hjelpes det går fort!! Må bruke noen ganger på å lære skrittene tror jeg, så jeg holder meg til videovitamin 5. Den er kjempeherlig:D M kari J.

 

Ha en flott dag![/quote']

 

Disse zumbavideoene er enkle.. Jeg bruker de ofte. De er ikke så lange, men jeg pleier å ta de flere ganger. =)

 

http://www.youtube.com/watch?v=rdpW4Q8OsKg&feature=fvw

 

http://www.youtube.com/watch?v=nJYTW2AycQc&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
kanskje du har fått mer energi? :( jeg ble pumpe av treninga første ukene a kurs' date=' men nå kan jeg fullføre uten å døøø! ¨

 

Stå på, du blir jo sprekere!![/quote']

 

Sprekere ja :-/ Hvorfor føler jeg meg 10 kg tyngre da?

 

*griiiiiiiin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekere ja :-/ Hvorfor føler jeg meg 10 kg tyngre da?

 

*griiiiiiiin*

 

 

Huff da..håper det bare føles sånn. Jeg har også sånne dager, men de går over. Kan være litt vann i kroppen.

 

Satser på at du føler deg bedre fort!! Og at du står på:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken

Jeg står på... Men føler fortsatt at ting ikke helt går som det skal :-/

 

Meeen.. Jeg har allerede vært ute med to hunder og barnevogn og gått med til 1 trimpoeng. (30min middels gange)

 

Tenkte jeg i tillegg skulle trene litt zumba i dag=)

 

Må stå på litt ekstra nå siden jeg vet det blir et par tuborg i morgen...

 

Eller finnes det øl på butikken med færre kalorier? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken

Ja i dag er det ny veiedag. spent på hvor mye jeg har gått ned denne gangen. ... eller opp :-/

 

har ikke vært så veldig motivert denne uken, så er litt bekymret. Har laangt i fra klart å få i meg all maten jeg skal ha heller =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickoline

Hei,

 

Jeg skal også veies i dag. Synes ikke det gikk så bra i helgen - mangler liksom kontroll. I uken har jeg kontroll, men når helgen kommer sklir det ut. Hm...skjønner ikke hvorfor. Så det blir spennende å gå på vekten i kveld - håper inderlig at jeg ikke har gått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på... Men føler fortsatt at ting ikke helt går som det skal :-/

 

Meeen.. Jeg har allerede vært ute med to hunder og barnevogn og gått med til 1 trimpoeng. (30min middels gange)

 

Tenkte jeg i tillegg skulle trene litt zumba i dag=)

 

Må stå på litt ekstra nå siden jeg vet det blir et par tuborg i morgen...

 

Eller finnes det øl på butikken med færre kalorier? Noen som vet?

 

 

Det skal finnes et øl med mindre kcal. Jeg har sett det. heter det ikke lite el noe sånt? det finnes jo cider me mindre sukker..mmm det er så godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det mulig å henge seg på denne? -20 kg innen 17 mai høres bra ut, da må bunaden i allefall sys inn - liker den tanken!!

 

litt om meg; Er 20 år, student og jobber turnus ved siden av, også en del natt... derfor vanskelig å få til gode måltider og treningsvaner.. Gikk på 1 kurset mitt i fjor høst og gikk ned 9 kg, og jobbet videre med dette selv. men så kom eksamenstid og en travel sommer og da er jeg tilbake til utgangspunktet!! Irritasjon at jeg ikke klarte å holde på det.. Men nå har jeg meldt meg på internett kurs for å få en kick start igjen!! :) tro det eller ei er jeg veldig glad i å trene, for merker resultatene, det er bare det å ta seg tid til det.. Fra i morgen er det en nyyy start (igjen) :D) Kurset starter neste uke :-)

 

Så, helt klart klar og motivert for -20kg før 17 mai :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

hyggelig at flere henger seg på her. Det høres forlokkende ut med -20 kg til 17. mai - men jeg tror det blir vanskelig. Var på kurs i går og hadde gått ned kun 0,4. Litt skuffende for jeg har fulgt boken slavisk i ukedagene. Så da er det helgen som har ødelagt. Jeg hadde ikke kontroll i helgen. Syntes jeg spiste bare litt mørk sjokolade, litt rødvin, etc. Jeg trodde jeg hadde kontroll, men det hadde jeg tydeligvis ikke. I tillegg jukset jeg med det jeg skal ha inn - melk og frukt. Nei, nå blir det skjerpings:-)

 

Har gått ned 2,2 kg på to uker og det er jeg fornøyd med. Har som delmål -5 kg før jul, og det bør gå hvis jeg ikke skeier helt ut. Det gjenstår "bare" 2,8 kg!!!! Greia er å planlegge ALT. Så i dag skal jeg trene. Vi fikk i oppdrag å skrive ned all mosjon denne uken.

 

Tilbake til 17. mai: det er i uke 20 og det er jo faktisk mulig å klare målssettingen. Men det kommer stunder hvor vi står helt stille, og motivasjonen er som blåst bort. Det er da vi må støtte å hjelpe hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg klarer 20kg til 17.mai er jeg HELT i maal og enda litt til! DET hadde vaert HERLIG! Jeg har regnet ut at med min gjennomsnittsnedgang det aaret her kan jeg naa 20kg ned i slutten av juni...men jeg har lyst til aa proeve aa klare til 17.mai! Tror som dere sier det kan bli vanskelig, men det kan vaere et maal! Godt aa ha noe aa jobbe mot!

 

jeg har 105kg som maal til jul og det er de naa 4.5kg til...jeg gaar ned et par uker og opp en uke saa gaar jeg ned 2-3 uker og saa gaar jeg litt opp igjen...saa har enda ikke funnet noe gjevn nedgang liksom!

Det maa jeg se aa faa til snart...

 

For meg og er det helgene som er problemet! Ukene gaar UTEN PROBLEMER og rutiner brytes heller sjelden! men saa kommer den helga igjen da...hvorfor skal det vaere saann a? hvorfor kan jeg ikke klare aa holde paa rutiner i helga og?

Vanligvis blir det litt alkohol i helga, men det tror jeg gaar greit hvis jeg klarer aa holde paa matrutinene!

 

Skal vi jobbe sammen for aa holde rutiner i helga? Proeve???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken

I går var det veiedag igjen da=)

 

Hadde gått ned 1,2 kg denne uken. Så jeg har altså gått ned 2,5 kg på 2 uker. Håper jeg klarer å fortsette slik!

 

Motivasjonen er litt borte og det tror jeg kommer av at jeg sliter så veeeeldig med å få i meg all den maten! sukk.. men jeg brøver å ikke gi opp! Skal klare å ligge på 100kg neste uke!!!!

 

Startvekt: 104,2

 

uke 1: - 1,3 kg

uke 2: - 1,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollerusken:-)

 

Ja - helt enig med deg Knerte - helgene er verst. Her må det rutiner til, men til lørdag skal vi ha gjester. Av erfaring vet jeg at det pleier å bli veldig mye god mat og drikke. Nå styrer jeg jo det vi skal spise - det blir nok verre med alkoholen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mulig, så det er bare å jobbe på! Noen uker skjer det ingenting på vekta, men skal vel gå :( Men helt enig, er helgekosen som er værst.... =/ Men med støtte fra hverandre skal vel det også orden seg! :)

 

Bolleruske; Så flink du er! Stå på, klarer 100 neste uke du:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode forslag for utfordringer i helga?

Noen som ikke har problemer i helga? Hva gjør dere for å unngå feil mat og "kos"?

 

Jeg tror for min del at jeg bare må bestemme meg...Ikke noe annerledes i helga enn ukedagene! Men det høres så trist ut...huff...

 

Jeg har jo sluttet og røyke og gått ned over 25kg...men sliter nå asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode forslag for utfordringer i helga?

Noen som ikke har problemer i helga? Hva gjør dere for å unngå feil mat og "kos"?

 

Jeg tror for min del at jeg bare må bestemme meg...Ikke noe annerledes i helga enn ukedagene! Men det høres så trist ut...huff...

 

Jeg har jo sluttet og røyke og gått ned over 25kg...men sliter nå asså!

 

Jeg synes helgene går veldig greit, stort sett iallefall. Jeg prøver å sørge for at vi er hjemme i helgene. Om vi skal finne på noe med noen andre forter jeg meg å invitere dem hit. Da disker jeg opp med noe skikkelig digg mat fra en av kokebøkene til Grete Roede (helstekt indrefilet av svin, hjemmelagd burger, lasagne osv). Som snacks serverer jeg fersk ananas, oppkutta mango osv og forskjelleige typer is. Forsyner meg av youghurtis selv. Det er min ukentlige utskeielse. Koser meg skikkelig med det. Den med mint og sjokolade er veldig god. Om du skal servere noe godteri kan du jo kjøpe inn noe du ikke er så glad i selv??? Alkohol er ikke noe problem side jeg ikke er noe glad i det uansett. Det største problemet er når man inviteres ut eller skal ut å spise. Ser at det blir litt vanskelig fremover nå. Det er jo julebord i diverse former nesten hver helg fremover. Tror jeg rett og slett skal være litt kjip fremover. Tror jeg dropper julebordet til mannen min (som vi uansett må betale for å gå på, og som er ganske døllt). Er invitert på diverse fester også, og tror jeg skal være ditto kjip der også. Blir bare masse usunn mat og alkohol og stort sett ukjente mennesker. Da inviterer jeg heller vertene hit på en hyggelig middag, så får vi mere tid sammen også. Har gått i november/desemberfella før nemlig. Prøvd å gå ned i vekt og vært supersosial. I år skal jeg prioritere egen helse fremfor høflighet, og heller pleie omgang med de jeg virkelig bryr meg om.

 

Når alt kommer til alt så må man jo dessverre prioritere bort noen ting og ofre noe. Da må man vurdere hva man kan leve uten for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken

Knerte, du er jo meeega super kjempe flink som har gått ned 25kg!!! all ære til deg!!!

 

 

Jo, jeg skal vel klare 100 til uka... i hvertfall 100,5? :D

 

Lurer på om jeg skal melde meg inn på spenst også, men det er sååå dyrt =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...