Gå til innhold

Vår/sommer-baby?

Lisa07

Anbefalte innlegg

Flere forholdsvis nygravide som prøver å begrense vektoppgangen? Kanskje vi kunne hatt en egen tråd og fulgt litt med hverandre?

Jeg trenger i alle fall noen å rapportere til, ellers er jeg redd det fort kan bli mange kg i pluss før jeg er i mål... Jeg er nå 9+1, og har allerede lagt på meg 3 kg... I går sluttet jeg å spise godteri (skal jo spise litt på lørdager fremover, men ikke i de mengdene). Ellers tenker jeg å spise 4 måltider pr dag, og gå tur litt oftere.

Har ikke tenkt å slanke meg, men hadde ikke gjort noe om vekta viste 0+ når jeg runder 12 uker. Men målet er nå å stå i ro lengst mulig, og å ikke gå opp mer enn 15 kg totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. jeg er22år mamma til jente på 2 år og 6+6 uker i dag, har allerede begynt å bli plaget med bekkenløsning og er mye kvalm og dårlig.

håper å slippe den store vektøkningen. ble 25 kg tyngere med nr 1.

håper å kunne finne motivasjon til å ikke legge så mye på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er 30 år og gravid i uke 6+ 5 med barn nummer to. Har en jente på to fra før.

Slanket meg masse på kurs frem til i sommer og hadde endelig nådd ideal vekten på 60 kg. Men har gått opp igjen 2.5 kg og er redd for å legge på meg masse i denne graviditeten.

La kun på meg 13kg sist. Men gikk masse opp i permisjonstiden. Ble masse kos da;)

Jeg går på kurs nå, men synes det er vanskelig å holde fokus og være motivert. Har å gjøre med at jeg er små kvalm og føler for å spise hele tiden.

Hadde vært kjekt å holde følge med dere her inne. Så kan vi gi hverandere litt motiviasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. jada nå er jeg i uke 7+0 i dag. og kvalmen er verst til nå, håper den ikke blir verre da ligger jeg over doskåla. får ikke i meg særlig med mat, spiser frokost nesten 3-4 timer etter jeg står opp, klarer ikke nå mat om morgenen. er skikkelig slapp og uggen hele dagen. hodepine nesten hver kveld/ettermiddag, så det er sikkert pga jeg ikke får i meg nok vann.

sliter med matlagingen. så jeg får nok komme sterkere tilbake når kvalmen gir seg. men prøver å spise sunt når jeg får i meg litt mat..

hvordan går det med dere? er dere på babyverden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette ser ut som en fin tråd for meg. Jeg er 5 uker på vei og kunne gjerne tenke meg å følge med/passe på vektoppgangen litt. Forrige gang gikk jeg opp 19 kg og sleit veldig med å gå ned igjen alle kiloene. Jeg har gått på 1 kurs nå og veier ca 69, kg på min vekt hjemme. 1 kg mer på kurset. Håper på en maks vektoppgang på ca 15 kg. Prøver å spise sunn og nok mat og spiser ikke godteri. Min erfaring med kurset var at jeg nok ikke har spist nok mat tidligere og håper at jeg skal klare å holde forbrenningen min oppe med å følge Grete Roedes tankegang. Ellers så prøver jeg å motivere meg for de 7 trimpoengene hver uke, og vil trene mest mulig gjennom svangerskapet. Forrige gang lå/sov jeg de tre første mnd. :D og gikk nok opp 3 kg bare da. Til nå ingen vektoppgang og lite soving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Rita, bambolina og Viktoria :D Gleder meg til å følge dere videre :D

Tenker jeg veier meg og rapporterer på lørdager, siden det er da jeg går inn i ny uke i graviditeten.

10+0 uker i dag og foreløpig lagt på meg 2,1 kg. Dvs at jeg har gått ned et kilo den siste uka, bare ved å kutte sjokolade... Fornøyd!

Hvordan går det med dere andre?

Rita87 og bambolina: Ikke lett å spise verken riktig eller nok når man er kvalm... Håper dere føler dere bedre nå.

Rita: Nei, jeg er ikke på babyverden, men på snart mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. vekta står helt still tror jeg.. er 70 kg nå.. og har vært dette (+ et par kilo av og til) ganske lenge. er oppblåst, og veeeldig slapp, hver dag sier jeg til meg selv, i dag skal jeg komme meg ut å gå en trimtur. meen det blir aldri.

enten det er bekkenet eller kvalmen, noe er det hver dag.. jaja, i dag har jeg heldigvis ikke kastet opp :D

jeg skifter uke på tirsdagene, så er nå 8+1.

har spist 4 måltider i dag, er fornøyd i grunn, er første dagen på nesten 2 uker at mer enn 1 måltid holder seg i magen :)

jeg kommer ikke til å veie meg utenom kontrollene tror jeg, så får vente en mnd på å se om jeg går opp i vekt, så i mellomtiden får jeg prøve å ikke spise mye kaloririk mat.

hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg tok en test i går og mot all formodning var jeg gravid hvorfor jeg sier mot all formodning erfordi jeg har hormonspiral.... er kjempe gald er alltid litt sånn gru gleder seg ting ..hehe jeg skal da ha min 4.

er nå 4 år siden jeg var gravid og husker nesten ingenting...hehe

vekta mi er på 118 kg ca og er i rehabilterings opplegg angående vekt nedgang og måtte jo bare inn littegrann til ernæringsfysiologen og fikk beskjed om og kutte slanke modus men tenke spiserytme og sunn spising og trening.

siden jeg har spiral og ikke kan regne ut ordentlig termin så må jeg til ultralyd men clear blue sin digitale m uke viste gravid med 1-2 så da er jeg vel ca 4 uker på vei. jeg skal ikke bli dårlig. 2 av de andre har jeg hatt hyper remesiss altså veldig sterk svangerskapskvalme. så det er ikke akktuelt engang til.

det går liksom ikke helt opp for meg men er en fantastisk følelese.

noen som har noen gode råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råd og tips ja.. huff.. jeg kan nok ikke gi deg så mange råd, jeg kjemper selv for tiden med både kvalme og søtsakerbehov..

huff.. i di siste ukene har det vært 4 bursdager, helgekos med venner på besøk og kinoturer, og jeg har en sambo som er glad i mat, som ikke orker å begrense seg, og da ender det med at jeg føler meg teit med knaskegullerøtter og vann.. huff..

håper dette endrer seg litt, har ikke lyst til å bli så svær som jeg følte meg sist svangerskap.

håper du klarer å holde minimumsgrensa å slippe å gå mye opp i vekt, det unner jeg ingen. jeg trodde spiralen skulle gjøre at du ikke ble gravid :D må du ta den ut nå som du er gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en test i dag også og den viste ikke gravid så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro ...men hele meg er i baby modus.

håper så lenge jeg kan at jeg er gravid jeg nå...

ja det står at det anbefales at man tar ut spiralen om man kan, så vi får jo se ....

det er 1av 1000 som blir gravide med hormon spiral i året her i norge..

vi snakkes ...jeg skal uansett klare og holde meg sprek og nogenlunde sunn.... basta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke vi gravide lengre :D Endte i SA for noen dager siden, da var jeg 10+5. Har vært noen tunge dager ja... Regner med vi starter prøving igjen så snart som mulig, men kan jo ta litt tid før syklusen er normal etter noe slikt..

Ønsker dere alle lykke til videre både i svangerskapet og med vektvoktingen *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvordan går det med vekta.. ?

her har det plutselig på et par uker gått opp fra null till 3,6 kg. huff.. håper det roer seg og ikke øker på.

nå nærmer jula seg med stormskritt også. blæhh. mye julemat som er så aaaalt for godt å spise.

men etter jul, da blir det andre boller, knekkebrød og mye vann, niks godis og det er ikke snakk om nå take away hjem hit flere ganger. nå må jeg passe på meg selv litt.

skal begynne å måle cm målene mine, har økt litt. så skal se, målte meg rett etter jeg hadde oppdaget at jeg var gravid. og er 13 uker i morgen, så kan bi spennende å se hvor mye jeg faktisk har gått opp. ;)

god jul til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei Lisa

Trist å høre at du har mistet. Lykke til igjen.

Jeg er uke 12 nå og har gått opp 2.5 kg, har holdt meg på 1,5 kg veldig lenge, men så ble det en kg til nå som jula kom. Har ikke trimmet noe som helst frem til nå. Har ikke klart å bevege meg opp av sofaen siden jeg har vært så trøtt frem til nå. Håper det letter litt nå. Har fortsatt noen dager fri før jeg skal begynne på jobb igjen så det hadde vært kjekt å kommet igang med treningen, men fortsatt noen julebesøk igjen som jeg føler jeg må spare noen av kreftene til. Vet aldri hvor lenge jeg holder ut før trøttheten tar meg helt og det er så kjedelig å bli sånn når man er på besøk.

Er spent på hva svigerfar lager til middag i dag, det er ofte noe litt merkelig ;) som han er strålende fornøyd med:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg gått opp 4 kg til sammen nå, fra 70 til 74 kg.

ligger på sofaen og slapper av, sambo og lillemor er ute å skuffer snø ;)

magen har blitt treg av all julematen, så nå gleder jeg meg til jula er over.

i morgen blir det salat til middag, alle her er litt tung i magen av all julematen og dessertene.

har ikke klart trening siden begynnelse av nov. pga bekkenløsning. men har heldigvis ikke gått opp så mye som jeg har fryktet. :)

kjenner nå liv hver dag i magen og er 14+1 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det me dere jenter?

her har jeg drukket masse vann og spist meg passelig mett og holdt meg til grovt brød, salat og knekkebrød. så nå viser vekta +3,7 istede for 4 kg :D

er nå 14+4 uker på vei.

gleder meg faktisk til å begynne på hverdagen nå og få planlegge og styre måltidene selv og hva som er til middag.

håper dere har klart dere fint gjennom jula og starter friskt på et nytt innholdsrikt år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker i morgen. Gikk på kurs i høst og planen var å komme helt i mål innen jul. Sånn ble det ikke.

Nå er nr.4 på vei og etter 2 mnd sengeliggende med hyeremesis og null bevegelse viste vekta i dag +4 kg, sukk. Jeg er fortsatt dårlig og lite i bevegelse, men det kommer seg bittelitt dag for dag.

Jeg hadde fortsatt noen kilo for mye da jeg ble gravid, og har som mål å gå opp så sakte og fornuftig som mulig denne gangen.

Planen er å bruke registreringssiden min her på vk for å holde meg i skinnet, særlig i forhold til å begrense mengde og få nok måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hva er hyremisis, eller hvordan du skrev det?

her går det supert, tok meg litt i nakken etter jul, og er nå 2,5 kg tyngere enn startvekta som var 70 kg, og jeg er i uke 16 nå :P

ellers er aktiviteten laaaav. har fremdeles veldig bekkenløsning, noe som er tungt og slitsomt, kan nesten ikke bevege meg før det gjør veldig vondt. huff. men er supert jeg ikke går så opp i vekt. det er den største frykten å bli stooor igjen.

hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gjest Lillemor86

Hei slår meg med her jeg! Er skikkelig nervøs for neste jm-besøk.. Har gått skeis i det siste, men har kutta brus!:o

Har en 16mnd gammel gutt og skal ha baby i juni. Til nå har jeg gått opp 5kg (uke22) Var på grensa overvektig når jeg ble gravid og ifølge den oversikta om vektøkning tror jeg det ble 10-15kg på meg.. Satser på det i alle fall.. Helst 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei,

Jeg mistet motet da jeg følte at ting virket håpløst og har ikke vært noe flink siden. Klarte ikke ha noe som helst energi til å være aktiv og så at vekta bare steg kraftig. Mange ganger har jeg spist mat selv om jeg egentlig ikke har vært veldig sulten, men spist pga av lite energi. Har gått opp 9 kg til nå og det er ca det samme som ved forrige gang jeg var gravid, da endte vektaoppgangen på 19 kg.

Har begynt for et par uker siden igjen å sykle på en trimsykkel jeg har lånt. Ikke lange turen hver gang men i alle fall hver dag. Det er om ikke annet en startet, så får jeg øke etter hvert.

Nå som påsken er over har jeg fått ny motivasjon til å være nøye med hva jeg spiser. Kanskje jeg kan klare å være oftere her inne også, det henger litt med om jeg føler jeg er flink eller ikke.

Har begynt igjen i dag å registrere hva jeg spiser slik at jeg kan se hvor mye jeg faktisk får i meg av kalorier.

Så hei og hopp, ny giv til denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har vært veldig flink siden sist og forrige uke var første uken på lenge som jeg ikke gikk opp. Som regel har jeg klart meg bra i ukedagene, men har hatt vanskeligheter med å holde meg unna snop i helgene. Denne helgen klarte jeg å bare spise litt samtidig som jeg har fulgt med hele uken på hvor mange kalorier jeg har fått i meg.

Ligger på 79 kg nå i uke 26 + 3 som er 9 kg vektoppgang i svangerskapet. At jeg ikke gikk opp denne uken som jeg har gitt meg ny motivasjon. Føler at jeg har kunnet kose meg med masse mat selv om jeg har vært forsiktig og det er godt.

mvh Viktoria1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia. 9 kg er jo ikke så mye på 26 uker :)

jeg derimot er 29+2 i dag og på tirsdag veide jeg hele 85, altså 15 kg opp siden jeg ble gravid :)

huff.. hvordan skal dette gå? Har fått endel vann i kroppen, og det merkes, fingre og føtter er hovne og ømme. krysser fingre for at det ikke blir mere enn max 8 kg til før fødselen.

lykke til videre. stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...