Gå til innhold

Bli med og gå ned til jul :-)


Gjest Thess

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og 164 og nå 57,6 kg. Har gått ned fra 64 kg tidligere men det er noen måneder siden. Har klart å holde vekten en stund nå men den vil ikke mer ned. Er ikke direkte overvektig men har alltid hatt en trivselsvekt på 53-55 kg så ønsker å nå denne vekten og holde vekten der. Har ikke veid det siden før jeg fikk mitt barn for ca 4 år siden.

 

Er som regel flink og spise riktig men er VELDIG dårlig til å trene. Har nok en tendens til å spise MYE sjokolade når blodsukkeret synker...

Blir lett matlei og vet liksom ikke hva jeg skal spise for så å spise usundt fordi det er det eneste jeg har lyst på..

Noen som vil være med på å gå ned noen kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med. Veier 58 kilo i dag, og vil nærmere ned mot rundt 50 - 53 kilo.

Føler jeg selv er ganske flink til å trene, og spiser relativt sunt, men sliter likevel med å gå ned de siste kiloene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! :-)

Lettere når en er flere... har i dag begynt å regstrere det jeg spiser og har blitt en 1400 kalorier i dag.

 

Bor på landet så har ikke så mye mulighet til trening men har kjøpt meg tredemølle som desverre støver ned nå.... Ellers er det basseng hver onsdag for damer som jeg bruker å være på men i dag var jeg utslitt og bare klarte ikke. Annenhver gang er det aerobic først og basseng etterpå så satser på neste onsdag men aerobic og svømming... Planen er å prøve å få trent litt hver dag men er jo et slikt tiltak.

 

Ellers trenger jeg nok litt planlegging av sund mat slik at jeg ikke faller for fristelsen å kjøpe meg sjokolade...

 

Hvilken mulighet har du til å trene?

hvilken veiedag skal vi ha? Forslag? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lettere når man er flere ja:)

 

Så flink du er til å trene:) jeg prøver også å trene litt hver dag. Har hørt det er bedre det, enn gjerne en eller to harde økter i uka, ettersom man forbrenner mer utover dagen. Jeg er student, men klarer nå å legge inn litt hverdag mellom skole, eksamenslesing og andre daglige gjøremål.

 

Jeg trener aerobic på treningssenter 2-3 ganger i uka, itillegg har jeg sånn ministepper jeg bruker mens jeg ser på tv. Etter å ha lest litt her inne har jeg funnet en treningsvideo som virker super med hun Jillian fra The biggest looser på tvnorge. Gleder meg til å prøve ut den.:D

 

Til nå har jeg hatt veiedag på mandager, ettersom det var det som dukket opp da jeg meldte meg inn her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg må innrømme at jeg har spist gåtteri hver dag og det har i tilegg ikke blitt noe trening på meg. Har jobbet noe grusomt i det siste og planlegging av mat har vært lik null. Ihelga var jeg på kurs og der ble det servert mye usund og god mat pluss kaker...

Veide meg og det var opp 1.2 kg. Håper det var mest vann og lover å sjerpe meg. Ser at det med mye jobb i perioder kan bli vanskelig for meg å tenke på hva jeg skal spise.

Men på den positive siden har jeg vrt veldig flink i dag og vært aktiv med husarbeid i hele dag pluss å passe en 3 åring er mye trim det også..:-) Har spist sundt i dag så er fornøyd med dagen i dag. Imorgen blir det jobb i 12 timer så må gå å legge meg nå...

Stå på! Du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle litt mindre gode dager, jeg er feks ikke særlig flink i helgene når jeg på besøk hos kjæresten (som bor i enn annen by pga forsvaret). da blir det ofte pizza på kvelden, samt noe godteri. Har derfor bestemt å heller veie meg på fredagene.

Når man har barn blir man nå ganske så aktiv kan jeg tenke meg, du får bare fortsette å leke med 3 åringen din.

Det er viktig at du ikke får dårlig samvittighet ang mat, en skal jo tross alt kose seg, mat skal ikke føles som et ork, eller forbindes med noe dårlig. Husk at det går mer på en livsstilsendring, og da er det lov å kose seg også:) Det har nå jeg lært meg, fikk skikkelig dårlig samvittighet hver gang jeg spiste, men det har jeg klart å legge fra meg, så hvis jeg får lyst på noe skikkelig godt så spiser jeg det som oftest, men i mer moderate mengder, og legger heller inn en liten treningsøkt, eller tar ekstra hardt i på trening.

 

Lykke til:) og stå på! Du er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ganske flink siden sist. Passet på hva jeg spiste og ikke spist så mye gåtteri. Har funnet ut at de nutrilettbarene er så gode, sælig den med peanøtt. Har spist 2 stk av de som lørdagsgått og det har gått veldig bra:-)

 

Nå sitter jeg her med feber og influensa så blir naturlig ikke mye som går ned for meg nå. Ferie i neste uke så da skal jeg kose meg og pynte til jul og bake:-)

 

Du er kjempeflink, fortsett slik. Er lurt med veiedag på fredag trur jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra jobba:)

Jeg har alltid lurt på om de har vært gode, men nå tror jeg rett og slett at jeg må prøve dem. Nettopp fått mens, så når føler jeg at jeg hiver innpå med mat, så en nutrilettbar tror jeg at jeg heller skal prøve nå, så er det hvertfall noe sunt som går inn:)

Åh, gleder meg til jul, når eksamene mine er overstått, skal jeg kose meg på kjøkkenet å bake. Kanskje jeg må prøve å gjøre noe av dem litt sunnere, er jeg burde vel gjerne, men det er tross alt jul, og da skal man kose seg. I jula skal man ikke tenke kcal mener jeg, da tar jeg meg heller bare en tur i ei mark ikke så langt fra der jeg bor.

 

Huff, det høres ikke bra ut, håper du blir frisk snart da! Du får hvertfall ha god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil gjerne bli med å gå ned litt før jul. Veiedag fredag høres lurt ut. Lett å skli litt ut i løpet av helga.

Jeg er 37 år, og sliter litt med å få tiden til å strekke til for å få trene. Jobber fullt og har 3 aktive barn. Har pleid å trene på treningsstudio, men har skrinlagt dette for ei stund (har 2 mil å kjøre for å komme meg dit). Ungene må kjøres på diverse fritidsaktiviteter, mens de er der går/jogger jeg meg en tur. (To fluer i en smekk, he,he)

Veier 63 kg, og skulle gjerne å gått ned til 53-54, sukk. Det er ikke lett. Er veldig glad i sjokolade, særlig når jeg har det travelt.

 

Har satt meg et delmål og det er å veie 60 kg til jul.

 

Høyde 163

Vekt 63 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott at du er med:) er enig at det ikke alltid er lett å få tatt seg tid til å trene. Jeg har nå begynt å få igang litt trening mens jeg ser på tv, to fluer i en smekk her og:)

Ønsker deg hvertfall lykke til videre nå, og fortsett å skriv inn, så hjelper vi alle hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja veide meg idag, får vel bare prøve å være positiv og si at alt som ikke går oppover er bra, he, he. Men det er forresten bare to dager siden eg veide meg sist. Satser på at det vises på vekta tel neste Fredag.

 

Men eg må nok konkludere med at, det er kort tid tel jul, skal eg veie 60 kg da, så må et trø skikkelig tel med trening og 0 slikkerispising.

 

Dokker får ha lykke til med trenig og veiing. Og god helg tel dokker.

 

 

Bikini - Høyde 163

Vekt 63,0 kg - 02.12.09

Vekt 63,0 kg - 04.12.09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg også i dag, husker ikke om den viste 57.7 eller 57.5, er uansett fornøyd, da har jeg enten ligget stille den uken, eller gått ned 0.2 gram:)

Lykke til videre, og for deg bikini så kommer nok resultatet opp til neste fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke. Klarte meg ganske bra i helga. Eneste utskeielse var en handfull med potetgull. Ellers har jeg gått 2 turer i et nydelig høstvær. Hvis jeg klarer meg denne uka blir det spennende å se om vekta viser noen positive resulter. Den bør absolutt peke nedover, trenger det for motivasjonen.

 

Lykke til til dere som skriver på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott:)

 

Spiste litt sjokolade igår, men ingenting i dag:) og det var akkuratt i dag jeg kunne følt for det. Hadde 6 timers- eksamen, og følte absolutt et lite stikk misunnelse da jeg så at alle rundt meg hadde sjokolade liggende på pulten, men glemte det raskt heldigvis. Litt snop i helga og, men skal være flink denne uken fram til fredag, gleder meg til å sjekke hva den står på:D

 

 

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på jeg også! Er det bare jeg som alltid går opp i vekt under mens? Det er fryktelig plagsomt. Er minst en kg hver gang, og jeg blir alltid helt gal etter sjokolade eller annet. Er vanskelig å motstå det da.

 

I dag har jeg i alle fall vært flink. Spist såvidt over 1000 kcal, trent litt over en time på skolen og en time step på treningssenter. Kjenner jeg er fryktelig sulten nå, men skal ikke velge noe usunt.

 

Jeg håper på resultater snart. Jeg er 168 cm. Startet på 66,5 kg, spiste veldig lite en helg og gikk ned til 64,5, men deretter opp igjen til 66 kg. Nå er vekta på 65,5 kg ca. Er det flere enn meg det går tregt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det litt tregt ja, men har funnet ut at jeg må spise litt mer, spiste lite før for jeg tenkte jo at jeg måtte spise mindre, og trene mer, nå ligger jeg litt over 1300 kcal om dagen, før var det under, så nå går jeg faktisk litt ned, forrige uke hvertfall, så når jeg veier meg neste gang så får jeg se om det fortsetter:)

 

Under mensen så vil vekten alltid vise mer, fordi det har noe med at kroppen samler så mye veske, men du vil se at når mensen er borte, så vil det vises igjen på vekten også.

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...