Gå til innhold

5 kg.ned til jul!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Har vært på besøk hos min mor i helgen og truffet gamle kjente. Dvs jeg kjente de igjen, men det var ikke alle som kjente meg. uff og uff. Så i helgen bestemte jeg meg for å sette meg ett delmål frem til jul på fem kg. Det er gjennomførbart,men da må jeg være streng med meg selv.

 

Jeg er 44 år,gift og mor til tre.

Har lenge hatt travel hverdag som min hovedunnskyldning for ikke slanke meg,men nå holder den ikke lenger.

 

Jeg veier idag 88 kg,målet mitt er å komme ned til 65kg, det er langt frem. Skal prøve å ta små steg om gangen og ikke stresse.Gleder meg faktisk.

 

Noen som vil være med meg? Det hadde vært hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har omtrent samme mål som deg, jeg veier i dag 90 kg og trivselvekt er ca 65 kg så jeg har en lang vei å gå, men satser frisk med et mål på 5 kg før jul. Meldte meg på et kurs i går (internett) og håper det skal gi meg et puff i riktig retning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...før jul er mitt mål også. Jeg har nå gått på kurs i 3 uker og skal på veiing i kveld. Har hatt en dårlig helg, så jeg gruer meg litt til veiinga.

 

Har gått ned 2.2 kg på de to første ukene, og det er jeg veldig fornøyd med - da er det "bare" 2.8 igjen før jul.....

 

Litt om meg: jeg er 42 år og har 4 barn. Jobber fullt og har også holdt på med skole ved siden av. De siste årene har jeg trent lite og kiloene har sneket seg på sakte men sikkert. Jeg veier over 90 kilo, og bør ned til rundt 70. Har forsøkt å slanke meg, men det har blitt bare tulleforsøk. Når helgen kommer har det allikevel blitt rødvin, snacks og god mat. Men nå er jeg ihvertfall i gang - og håper på minus 20 til 17. mai.

 

Cluet er å planlegge - både mat og trening. Synes det fungerer bra i ukene, men helgene sliter jeg litt med.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år og bor i Oslo. Har en hektisk jobb og er veldig sosial noe som ofte medfører god mat og drikke. Er veldig glad i å gå på konserter og da blir det nesten automatisk en øl eller flere, nesten uten at jeg tenker over det. Synes det er litt pes dersom jeg er på fest eller sammen med andre og ikke spise og drikke så mye og, da begynner folk å mase fordi de er så vant til at jeg er glad i øl og moro.

Har hatt en pause fra trening nå pga en skadet skulder i tillegg til veldig mye jobbing, men nå har jeg bestemt meg for å komme i gang igjen, om det så bare blir en tur så skal jeg bevege meg noe hver dag. Målet er å trene 2-4 ganger pr uke og fylle på med gåturer der jeg ikke rekker noe annet.

Min store svakhet er junkfood og øl, i tillegg til at jeg sliter med å spise fisk og grønnsaker, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i denne tråden kan jeg føle meg hjemme tror jeg. :D

Jeg er 43 år om 14 dager (uff) og veier 91,5 pr. idag. Jeg er gift og mamma til to gutter. Jeg tror min trivselsvekt ligger på pluss minus 70 kg. Jeg starter på internettkurs i morgen. 17.nov. Har hatt en prøveuke på hvor jeg er ifht. mat og trim. Det resulterte i 900 gram og 10,5 cm mindre. :) Om jeg klarer 5 kg før jul aner jeg ikke - men er spent på om dere klarer det. Jepp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med alle sammen. Så hyggelig at vi er flere med samme mål. Og ett mål som er realistisk for de fleste nå i starten.

 

Idag har jeg vært ute og syklet og er nettop komt inn fra handletur på beina. Hærlig.

 

Jeg er ikke vant til å være innpå sånne "tråder" og lurer på om jeg alltid må svare på ett innlegg for å skrive noe eller hva gjør jeg ?

 

Litt blond nå eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen igår gikk fint,fornuftig inntak av mat- veide maten og skrev ned alt jeg åt. For meg er det helt avgjørende i starten og underveis også. Er glad i mat og porsjonene blir fort romslige vist jeg ikke følger med.

 

Er sykemeldt for tiden og har nå bestemt meg for å bruke denne tiden på min egen helse i stedet for å gå hjemme å småspise og bli enda tykkere. Sliter veldig med ryggen og det blir jo ikke akkurat bedre av at jeg er minst 20 kg.for tung.

 

Har vært innpå her før og skrevet om nattspisingen min,har ikke enda klart å slutte med det,men jeg skal klare å gå ned i vekt alikevel.Skal gjøre det sånn at jeg før jeg legger meg bestemmer hva jeg skal spise og så fører jeg det inn i dagboken.

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hei Snuppeduppa.

Velkommen inn her og du vil nok oppdage at det er flere her inne som deler ditt mål og som er veldig målbevisste og det er jo bra.

Startet selv her inne for ca. 1 mnd siden og har siden 8.sept. gått ned 7,5Kg..

Jeg er en mann på 48 som har slanket meg før og gikk ned 24Kg for 10 år siden...og nå er de krøpet på igjen...og oppdager at de ikke like lett forsvinner igjen som forrige gang. Derfor MÅ jeg endre livsstilen min permanent.

 

Du trenger ikke svare på alle innlegg men der du synes det er morsomt å legge inn en kommentar eller dele noe som du har av erfaring eller kunnskap eller bare et spørsmål...

 

Det er jo hyggelig at så mange som mulig legger inn sine kommentarer her, det er nemlig med på å bygge en vane med å gå hit og registrere inntak av Kcal og ikke minst få motivasjon gjennom hva andre gjør.

 

Lykke til videre og la oss dele innsatsen, tips og erfaringer gjennom mange av de trådene som er her. Det er jo fritt å legge inn innlegg på hvilken som helst tråd du finner det hensiktsmessig....

 

Ha en fin og kontrollert dag i dag.

 

 

Velkommen med alle sammen. Så hyggelig at vi er flere med samme mål. Og ett mål som er realistisk for de fleste nå i starten.

 

Idag har jeg vært ute og syklet og er nettop komt inn fra handletur på beina. Hærlig.

 

Jeg er ikke vant til å være innpå sånne "tråder" og lurer på om jeg alltid må svare på ett innlegg for å skrive noe eller hva gjør jeg ?

 

Litt blond nå eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Pga lørdagens inntak av "ulovlige" drikker og mengde mat, grudde jeg meg veldig til veiing i går. Men det gikk bra og jeg hadde gått ned 1 kg. Nå har jeg gått ned 3,2 kg på 3 uker og det er jeg veldig fornøyd med. Målet om 5 kg før jul er faktisk innen rekkevidde, men jeg må fortsette å jobbe med saken - nytter ikke å skeie ut for mye. Jeg visste at det ville bli mye mat og drikke på lørdag - gikk derfor først en time, deretter trente jeg aerobic en time - virker som om det var smart.

 

Det begynner allerede å fylles opp på kurs etter jul - så jeg meldte meg på fortsettelse neste år. Må jo det hvis jeg skal klare 20 kilo før 17. mai. Får håpe jeg ikke går opp alle 5 kiloene i forbindelse med jul og nyttår da! Synes det er "lettere" når jeg går på ordinært kurs - er redd jeg ville "jukset" hvis jeg gikk på internett kurs. Hvordan er det å gå på kurs via internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde gått ned selvom du hadde skeiet ut litt! Er sikker på at det er lurt å trene litt ekstra før man skal på ting man vet at kan øke inntaket av mat og drikke. Er ikke sikkert at det alltid veier opp, men uansett så har man jo da trent en ekstra gang og det er alltid bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
Hei' date='

 

Pga lørdagens inntak av "ulovlige" drikker og mengde mat, grudde jeg meg veldig til veiing i går. Men det gikk bra og jeg hadde gått ned 1 kg. Nå har jeg gått ned 3,2 kg på 3 uker og det er jeg veldig fornøyd med. Målet om 5 kg før jul er faktisk innen rekkevidde, men jeg må fortsette å jobbe med saken - nytter ikke å skeie ut for mye. Jeg visste at det ville bli mye mat og drikke på lørdag - gikk derfor først en time, deretter trente jeg aerobic en time - virker som om det var smart.

 

Det begynner allerede å fylles opp på kurs etter jul - så jeg meldte meg på fortsettelse neste år. Må jo det hvis jeg skal klare 20 kilo før 17. mai. Får håpe jeg ikke går opp alle 5 kiloene i forbindelse med jul og nyttår da! Synes det er "lettere" når jeg går på ordinært kurs - er redd jeg ville "jukset" hvis jeg gikk på internett kurs. Hvordan er det å gå på kurs via internett?[/quote']

 

Jeg har også meldt meg på nytt kurs på nyåret. Jeg har jo også målet om 20 kg før 17 mai. Egentlig ligger vi ganske likt. Jeg har gått ned 3.1 kg på disse 3 kursukene!

 

5 kg før jul klarer du fint! Mitt mål er 8 kg før jul :-O litt værre det kanskje.. hihi.. jeg får bare jobbe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også meldt meg på nytt kurs på nyåret. Jeg har jo også målet om 20 kg før 17 mai. Egentlig ligger vi ganske likt. Jeg har gått ned 3.1 kg på disse 3 kursukene!

 

5 kg før jul klarer du fint! Mitt mål er 8 kg før jul :-O litt værre det kanskje.. hihi.. jeg får bare jobbe på!

 

... høres mye ut, men det er fem og en halv uke igjen. Det blir jo ca 1 kg i uken og det skal være mulig. Jeg har kanskje tatt for lite i, men jeg er så redd for å mislykkes. Problemet blir jo å ikke gå OPP i julen. Håper jeg har fått inn gode vaner og at ønsket om å gå ned fortsatt er like sterkt. Man kan jo bli for godt fornøyd med å ha nådd målet om 5 kilo at man mister litt fokus?! Time will show, kan ikke ta alt på forskudd.

 

I dag skal har jeg bestemt meg for fisk til middag og trene kl 19 - for meg er det viktig å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
... høres mye ut' date=' men det er fem og en halv uke igjen. Det blir jo ca 1 kg i uken og det skal være mulig. Jeg har kanskje tatt for lite i, men jeg er så redd for å mislykkes. Problemet blir jo å ikke gå OPP i julen. Håper jeg har fått inn gode vaner og at ønsket om å gå ned fortsatt er like sterkt. Man kan jo bli for godt fornøyd med å ha nådd målet om 5 kilo at man mister litt fokus?! Time will show, kan ikke ta alt på forskudd.

 

I dag skal har jeg bestemt meg for fisk til middag og trene kl 19 - for meg er det viktig å planlegge.[/quote']

 

 

Ja, planlegging er viktig! Men for meg er det ikke alltid så lett. Har to barn alene hele dagene, da min mann jobber mye overtid. og minstemann er bare 4 mnd. Men fikk nettopp til 20 min spinnings mens den minste sov, og det var forfriskende! Prøver å få trent litt hver dag. Men blir ofte bare 30 min gåtur. Men det er jo 1 poeng så.. =)

 

Vi skal nok klare oss i julen. Planen er å spisefrokost og lunch som vanlig, men veldig magert, og deretter litt julemiddag. Skal kose meg med maten og spise sakte! er ikke så glad i julekaker, så dette skal jeg klare!! og det skal du også =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må også ned endel begynte for 4 uker sia, har gått ned 3,4 til nå, så synes d går seint.... men jeg er 52 år, så d har kanskje også litt å si-- begynte på 86,3 kilo- og håper bare at jeg kan bli slank...jeg går 4 km hvær dag, i 50 min, klarer ikke mere trim enn d, pga gikt-plager. så jeg må prøve me maten, å ikke spise mere en d jeg skal,. går greit i ukene, men ikke i helgene... ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...den 5 kg. før jul. 1 kg. i uken burde ikke være noe problem

 

Gikk ett GR-kurs tidligere i vår. Får finne frem kursboka mi igjne...

Har sklidd litt ut med maten de siste ukene her *skam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte mandag 9.11 og veier meg på mandager.

Så på mandag hadde jeg gått ned 2 kg første uka :D

fra 93.8 - 91.8 kg

og er 168 høy

 

Jeg er 24år og har ei datter på 2år. så har en hektisk hver dag hjemme. men det blir like vel dårlig med trening.

 

Man har så mye annet å gjøre + en skade i rygg og beinet etter fødsel ..men har bare trent det ,men det va jo ikke for å gå ned ,det va jo for å ikke ha vondt.

 

Sluttet å røyke for 5 uker snart (lørdag) så bestemte meg at jeg måtte begynne å trene seinest en mnd etter jeg hadde sluttet.

 

å dette går jo rette veien,er stolt.. man må unne seg litt "goder " i helgene,men med måte.. jeg føler jeg er ganske flink med dette. Jeg pleier bare å spise det jeg vil i helgene ,men nå leser jeg på alt av kalorier først. jordbær gele ,det er ganske lite .og det er godt så hvorfor ikke det i stedenfor en stor godtepose med en hau av kalorier :)

 

dette klarer vi alle sammen,man må bare ville legge om i matveien for å kunne opp nå dette + trening . en halv time hver dag er faktisk nok bare man passer på hva man putter i munnen.

jeg ender på ca. 2timer gåtur nesten hver dag,men det er fordi jeg går med dattra mi,og hun vil jo oppdage ALT :)

det er topp så får jeg min trim .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

fikk noen tips på kosemat når kvelden er lang. Man kan f.eks ta youghurt (synes den Yoplait dobbel 0% vanilje er veldig god) med varme bjørnebær -da blir det litt ekstra. Ellers kan man lage gele på lettsaft (saft og gelatin) og varme kesam vanilje (nesten vanilje saus), man kan også putte litt bær i geleen til variasjon.

 

Vi skal jo ha litt kos også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mangen gode innlegg :-)

 

likte veldig godt tanken på gele,vaniljekesam ,varme bjørnebær osv-gjett hva mine kosemerker skal gå til i helgen ???????????

Ellers er jeg super motivert,er så hærlig å ha det sånn. Jeg skal ned tilsammen ca 25 kg og de skal være av til neste sommer.

Men,viktig med delmål og nå er jo det som vi alle er enige om FEM KG LETTERE TIL JUL.

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mangen gode innlegg :-)

 

likte veldig godt tanken på gele' date='vaniljekesam ,varme bjørnebær osv-gjett hva mine kosemerker skal gå til i helgen ???????????

Ellers er jeg super motivert,er så hærlig å ha det sånn. Jeg skal ned tilsammen ca 25 kg og de skal være av til neste sommer.

Men,viktig med delmål og nå er jo det som vi alle er enige om FEM KG LETTERE TIL JUL.

 

Ha en fin dag alle sammen[/quote']

 

Det som er så fint at du trenger ikke bruke kosemerker til dette. Det går av melk og fruktrasjon:-) Så da kan kosemerkene brukes til noe annet godt!

 

Man kan også bruke cottage cheese, most banan, kanel og eventuelt lett "sukker".

 

Det kan jo være hyggelig å ha en dessert når alle andre momser og spiser. Et annet tips er kesampletter (oppskrift i bok 1). Denne stekes i vaffeljern, og da er en plate lik en brødrasjon + en påleggsrasjon.

 

Ha en riktig fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint at du trenger ikke bruke kosemerker til dette. Det går av melk og fruktrasjon:-) Så da kan kosemerkene brukes til noe annet godt!

 

Man kan også bruke cottage cheese' date=' most banan, kanel og eventuelt lett "sukker".

 

Det kan jo være hyggelig å ha en dessert når alle andre momser og spiser. Et annet tips er kesampletter (oppskrift i bok 1). Denne stekes i vaffeljern, og da er en plate lik en brødrasjon + en påleggsrasjon.

 

Ha en riktig fin dag alle sammen![/quote']

Enda bedre uten å bruke kosemerker-dette blir jo bare toppers hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det blitt mange etterhvert, med felles mål. :D Jeg startet igår 1,2 kilo lettere med en uke prøving av kosten og teningen. Så kanskje jeg klarer 5 kilo til jul jeg også. :) Har veiedag på tirsdagen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...