Gå til innhold

Beslutningen er tatt - ny start - NÅ!!!


Gjest krio

Anbefalte innlegg

De to siste månedene har jeg vært et svært passivt medlem i Vektklubben + særdeles passiv på treningsfronten også. Jeg har imidlertid vært veldig aktiv i mat og sjokoladestapping, så nå har jeg gått opp 3 av de ca 9 kg jeg gikk ned siden mai i år. Vekta er på 96 og formen er elendig... Heretter skal det være minusresultater i antall kilo og pluss i energi og form !! Målet er 75 kg innen 01. juni! Det skal jeg faktisk klare, til tross for vraltende gange, vonde knær, utflytende kropp, kondis lik 0 og flere og femti år.....

Det er inspirerende å følge tråder her inne - og jeg ønsker oss alle lykke til ! Akkurat nå kan jeg nesten ikke vente med å komme i gang igjen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til krio, dette klare du. spennede. sjøl har jeg gått ned 4 kilo nå på 5 uker, og jeg hadde aldri trudd d,. for er sånn at jeg åjjjja dette vil jeg, og så går d bra d- helt til onsdag osv... men her inne har jeg fått utrulig bra inspirasjon og veiledning, så jeg må bare stå på nå, og tenke op sommerkjolen jeg skal kjøpe meg t sommern!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener og innlegg! Det høres deilig ut å ha gått ned opp til mange kilo i løpet av relativ kort tid - gratulerer !!

Dagen i dag har gått veldig bra !! Det er motiverende å klare noe, uten at det koster altfor mye sult og fysing. På denne tiden i går hadde jeg fått i meg en hel pose smashsjokolade..... og var slapp og dorsk. Nå er jeg bare veldig glad for å være i gang med endringsarbeidet !

Stå på folkens : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Jeg har vært her inne før litt men aldri kommet meg igang her. I går viste vekta 101 kilo så nå er det nok! Jeg er bekymret for helsa mi og nå må jeg ta tak i dette. Har vært veldig passiv de siste par årene i forhold til vekta og nå syns det litt for godt.

 

Litt tåpelig tidspunkt å starte på kanskje rett før jul, men skitt au. Dette skal jeg klare. Målet mitt er å komme under 80. Regner med at det fort tar meg et år.

 

Håper dere alle har det bra:) Stå på det kommer til å gå fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Trulte 76 : ) Dette er et riktig så flott tidspunkt å starte på - tenk så deilig å slippe å få på alle de ekstra julekiloene ( Vi behøver jo ikke å ha som mål at vi skal gå ned så skrekkelig mye akkurat i jula, men det er vel greit ikke å fare bevisstløs gjennom den heller !) Vi får holde motivasjonen oppe - og så tar det den tiden det tar å bli kvitt det overflødige fettet !

Lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en langhelg med et deilig SPA-opphold i Estland, er jeg tilbake i hverdagen igjen. Oppholdet var ganske så sundt - for kropp og sjel : ) Til tross for noen utskeielser (brukte i alle fall ukas rasjon av kosemerker ++) viste vekta ned 1,1 kilo! I dag har det vært hotellseminar, men lunsjbuffeten gir gode alternativer til ribbe og pølser, så det gikk helt flott! Nå gjenstår å komme i ordentlig i gang med trimming - noe som må bli kommende ukes mål !

Lykke til videre til alle dere andre - sammen skal vi klare å nå målene våre - etterhvert : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja - sånn er det når en ikke kan styre nysgjerrigheten vedr. vekta.. Må liksom sjekke hvor mange hg som tapes daglig - og så ble det den nedturen (les vektopptur) forrige morgen. Plutselig hadde jeg gått opp nesten 1 kg - egentlig helt uforståelig. Har lest om at det ikke er så lurt med veiing hver dag, men, men.

Jeg får se når regnskapets time kommer på tirsdag... Akkurat i helga har jeg ikke vært så flink heller - ligget litt over daglig inntak pga av selskapeligheter, men det kan jo tas igjen med litt trim....som det ikke har blitt så veldig mye av akkurat ! Likevel - dette skal jeg klare. Det hadde helt sikkert gått mye verre (langt høyere kaloriinnhold) om jeg ikke hadde hatt fokus på vekt nå.

 

Ha en god helg fortsatt til alle dere dere ute : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å komme opp av sofaen : ) I ettermiddag var det herlig sparkføre - og det ble en fin liten tur, med frisk luft og artig trim. Har også hatt en spasertur, tur på trimsykkelen + mage/ryggøvelser på matta - så da er jeg fornøyd med "innsamlingen" av trimpoeng i dag !

Etter å ha sett gjennom programmene på PULS våren - 09, har jeg bestemt meg for målet: Det blir Sentrumsløpet 24.april i Oslo !! Litt i overkant kanskje, men det skal jeg gjennomføre ! Løping er ikke det som jeg elsker, akkurat - til det er jeg for tung, med litt for slitne knær - men det skal gå an likevel. Satser på å veie ca 10 kg mindre i slutten av april, og med satsing på gode joggesko - så er sjansen for at jeg overlever relativt stor (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tregt synes jeg - har nemlig vært vant til at de første kg har rast av, så dette er litt forunderlig. Har spist ca +/- 1200 kcl daglig, (veier 95,4) og har begynt med trimming (som har utgjort ca 1 trimpoeng pr dag) Men det virker som om kroppen likevel har krympet litt - merker det på beltet....

Er spent på fortsettelsen - og håper det går litt raskere enn 0,1 pr uke.

 

Hilsen den utålmodige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Er du sikker på at du ikke skal spise litt mer? Jeg ligger jo på 1600 kcal om dagen og veier nå 93,5 kg. Har ligget på dette hele tiden. Spiser du for lite vil du ikke gå ned no heller.. Jeg har regnet ut at jeg skal ligge på dette helt til jeg har gått under 80 kg, da skal jeg spise noe mindre. Men så trimmer jeg rundt 7-10 TP hver uke også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Elisabeth70! Da tror jeg at jeg prøver ut ditt råd ! Fra hvor henter du disse utregningene ? Inspirerende å høre at du sanker trimpoeng - skal forsøke å følge deg på dette !

 

Lykke til videre : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag kveld - og jeg er spent på hva vekten forteller på tirsdag morgen. (Har nemlig veiedag på tirsdager, kanskje for å få helgen litt på avstand...)

Etter å ha vurdert kalkulatoren for kaloriinntak og energiforbruk, har jeg hevet daglig kal. inntak fra 1200 til ca 1500. I uka som har gått har jeg fått 13.3. trimpoeng :D Det er veldig bra å ha kommet i gang med trening igjen! Har hatt min første dag på gang/joggeprogrammet + styrketrening med apparater. I tillegg har det vært to spinningtimer + gåturer mm denne uka. Er egentlig veldig fornøyd, akkurat nå. Så får jeg se om det har hatt noen virkning - nå eller senere...

 

Lykke til med kommende veiinger, alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kaffebesøk - og spist to helt herlige lusekatter !! Det ble med det - og det var jo ikke så gær`nt ! Har ikke fått trimmet noe i dag, bortsett fra at jeg tar trappa på jobben (tre etg) i stedet for heisen. I morgen faller dommen for siste uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh - i dag viser vekta -1,4 kg :D Herlig !!! Det var en stor motivasjonsfaktor til å fortsette med triminnsats! Men jeg blir litt sprø av å måle midjemålet - det hadde gått opp med 4 cm, så jeg tror jeg målte feil sist uke, buksene har i alle fall blitt mindre trange....

Klar for siste innspurt før jul !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Så flink du er. Ser ut til at det hjalp på at du gikk opp litt på inntaket ditt av mat. Og så flink du er til å trimme. Jeg får endel trimpoeng i løpet av uka selv, men det er pga bikkjene og hesten. De krever sitt hver dag, så da blir det endel der. I tillegg prøver jeg å legge inn et par ekstra økter med andre former for trim i løpet av uka.

 

Flink er du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok vært lurt å øke matinntaket litt, samtidig som trimmingen har blitt bedre. Opplever at jeg kan leve ganske godt på nåværende dose.

Ha en fin dag - og la oss glede oss over hvor flinke vi er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matinntaket er ganske greit, men det er så tungt å opprettholde trimaktiviteten ;) Får ikke til å komme meg igang etter jobb og div. Vet jo så godt at jeg blir sååå mye gladere etterpå, men det er tydeligvis ikke nok. Kan hende det er kulda.... Bedre lykke de neste dagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Tenk litt på hva du gjør i hverdagen. Når jeg nå er å handler passer jeg på å parkere litt lenger unna inngangen slik at jeg får noen flere meter å gå før jeg er inne i butikken. I tillegg går man jo noen meter i butikken også. Og hvis jeg skal i andre butikker lar jeg heller bilen stå og går bort til de, i stede for å flytte bilen. Jeg velger bevist å bruke trapper i stede for heis (nå liker jeg ikke heis i utgangspunktet heller da :-( ). Når jeg skal hente posten kjører jeg heller hjem og så går jeg tilbake til postkassen for å hente den....

 

Alle sånne småting hjelper på :-) Det gjelder bare å tenke seg litt om når man er ute å farter.....

 

Jeg er sikker på at du beveger deg mer enn du egentlig tenker over. Men er du litt mer bevisst på hva du gjør i hverdagen din kan du legge inn litt mer der du kan.....

 

Eller så kan du også få et aldri så lite spark bak av meg her og nå, så klarer du å komme deg ut på en aldri så liten gåtur i tillegg ....*spark* (thihihihi :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Takk for innlegget ditt ! Det er nok riktig å tenke på hva jeg kan gjøre i hverdagen - det er i alle fall lettere å få det til på den måten !Men nå skal jeg i vei til trimsenteret : ) Styrketrening på app. + joggegangprogrammet +spinning. Da skal jeg være storfornøyd når jeg er tilbake om et par timer ;)

God førjulshelg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...