Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på kurs frå nyåret, og er klar for å komme tilbake til trivselsvekten min (58kg), og langt vekk frå dagens 80 kg... Fødte en perfekt gutt for to måneder siden..! Han er helt fantastisk, og vi koser oss veldig ilag, MEN merker jeg ikke klarer å kose meg hundre prosent pga. alt ekstra på kroppen. Spiste for fem i svangerskapet, og har nå 22 kg som skal av.

Må gjøre det på en fornuftig måte slik at melken består, og er klar for trening kombinert med et fornuftig kosthold - må vel si farvel til pepperkaker, melkesjokolade(!!) og det som er..

 

Flere som er i samme bås? Noen som vil være me?? ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillejanne

Jeg fødte for 6 uker siden (idag) og veier 71kg. Startvekta før jeg visste at jeg var gravid var 63,5 og jeg har et ønske om å komme ned til 56kg. Er 159cm høy. La på meg 20kg i svangerskapet. Spiste det jeg ville og hadde bekkenløsning, så det gikk som det gikk...Men føler nå som deg at jeg vil ha de ekstra kiloene av igjen! Men er litt vanskelig å vite eksakt hvor mye en bør spise for at det skal være sunt for meg og babyen + ikke miste melka.

 

Min "plan" er å spise sunnere enn jeg har gjort til nå, fullamme og gå turer. Fint at det har blitt så kaldt nå, brrr....blir mindre turer da gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Da er vi hvert fall to ;))

Er jo viktig å gjøre dette på en fornuftig måte no når vi har en liten baby å tenke på :) Har du meldt deg på kurs, eller skal du gjøre dette på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg tar det på egenhånd. Har gått 5 kurs for 2 år siden, så jeg føler at jeg vet hva jeg skal gjøre. Men det hadde vært greit å blitt kontrollert i gruppe. Det likte jeg, men gidder ikke betale tusenlapper på det ennå. Vil se hvordan det går først. ;)

Skal du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det kurs via nettet.. Er jo heilt blank, så veit ikkje kor eg skal begynne.. hehe, så blir jo greitt me litt oppfølging! Skal begynne andre veka i jannuar, så veit ikkje heilt ka eg skal gjere frem til det...! begynner du no eller venter du til etter jula? Er jo heilt umulig å vere sunn no.. har aldri vore eit problem før, har liksom spist det eg har hatt lyst på, men no føler eg man ser eg legger på meg for kvar dag som går.. hehe ;) Hadde forresten ôg bekkenløsning når eg gjekk gravid, og derfor vart det veldig lite trening og sånt. Så er vel litt derfor eg har så mange ekstra kilo etter graviditeten kan eg tenke meg....

Gleder meg sånn til å få på meg kle igjen! hehe :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Koala, har du mistet 12 kg etter du kom hjem eller inkl barnet og alt i alt? Alt i alt har jeg mistet 12+ selv. Ble skuffa da jeg kom hjem fra sykehuset og veide 7-8kg mindre enn før jeg fødte, hehe...Sikkert en del vann som ikke hadde forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk 7kg etter fødselen, så 3,6kg neste ukene og 1,5-2kg de siste to månedene. Har to ganger vært på 90,x men fyker rett opp på 91,5 igjen. Virker som om kroppen min gjerne vi være der. Spiser det jeg vil også julekaker og godt så innsatsen er ikke maksimal ennå ;) Men etter jul blir det mindre godis og forhåpentligvis litt mer trilleturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi er fleire då!! ;))

Ska vi ha felles dager kor vi veier oss?

No i jula trur eg vi berre koser oss her, og begynner for fullt når jula er omme... Ka skal dåke gjere?

 

 

Koala: Skal du følge kurs, eller gjør du det aleine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

ja, vi koser oss! ;)

 

For min del blir det nok mye som ellers. Kose meg med mann og barn og ikke stappe alt for mye i munnen. Hvis det er ok temp blir det nok litt turer med vogna. Ellers blir det litt familieselskaper, emn ikke mange håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ammende og på vei ned i vekt :-)

Har min egen tråd også, men er jo hyggelig å "skravle" med andre for motivasjon :-)

 

Fikk jenta mi 2. september. Gikk opp 25,3 kg i svangerskapet og har gått ned 21,6 til nå. Men hadde litt for mange kg før jeg ble gravid også da, så har ennå ca 15-20 kg til som skal av. Til nå har det gått ganske greit. Jeg holder et sunt kosthold og prøver å holde meg i aktivitet. Har ikke kommet i gang med ordentlig trening, men motivasjonen er på plass. Bare jeg får tiden til å strekke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister litt med formiddagskurs hvor jeg kan ta tulla med (desverre ikke mamma-kurs) men vet ikke helt om jeg er motivert nok til å bruke nesten 2000kr ennå. Hun er jo bare 3,5mnd gammel og er ennå mye jeg ikke kan spise pga. luft i magen hennes. Så grønnsaker er det litt lite av ennå desverre. Burde sikkert ha meldt meg på kurs men tror jeg kommer til å vente til påske. Da fullammer jeg vel ikke lenger og kan gire opp litt på slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig og slå følge med dere?

Fikk en gutt før akkurat en mnd siden, og det gikk på noen kilo under svangerskapet. Jeg trøstespiste mye når jeg gikk gravid, og det merkes ja.

 

Nå kjenner jeg at søtsuget er helt ENORMT!

Spiser jo bare sjokolade, tidlig som seint, og går jo ikke det da. Gjorde det når jeg fikk snuppa også, og det straffet seg ja.

 

Nå står trilleturer og trening (så fort jeg får bekreftet at blodproppen er borte) for tur.

 

Gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som å lese om meg sjøl, søtsuget er heilt enormt!!! Går lett både en og to sjokoladeplater, huff, er inne i en veldig dårlig sirkel ;) Men no er det nok!!!

 

Men veit ikkje heilt kor eg skal begynne, ikkje så lett å slutte me all småspisingen, men frå idag blir det ingen sjokolade, så får vi sjå kor lenge det varer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slå følge med dere? Fødte en jente i midten av september, la på meg lite i svangerskapet og veier mindre en før-gravid, men dessverre endel til som skal av. Og litt ekstra har nok kommet på i jula gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei på dere! Litt av en gjeng! Kom ut av tellinga på hvor mange dere var på denne tråden mens jeg leste, men jo fler jo bedre håper jeg - og blir gladelig med og slår følge på veien mot færre kilo! Har en gutt som er tre måneder og mangler ca fire kilo før jeg er på før-gravid vekt + ønsker å gå ned fem ekstra etter det. Er 82 kilo nå og føler meg rett og slett kvapsete og lite sprek. Begynte på yoga og barseltrening før jul og gleder meg til å ta opp igjen aktiviteten. Ble mye innesitting i jula ettersom det var så gruelig kaldt. Søtsuget er min største fiende, så når julesnopet er ute av hus må det en avvenningskur til!!! Blir det veiedag i morgen? Kanskje noen kan lage en egen rapporteringstråd for veiinger + vi kan ha en skravletråd utenom, så blir det litt lettere å følge med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en god ide og ha en egen rapport-tråd. Noen av oss var med på det da vi gikk gravide.

 

Men en felles veiedag er ikke bestandig like enkelt å følge. Noen går på kurs og da har de jo kursdagen som veiedag. Men det er vel ikke noe problem, vi rapporterer jo bare inn etter hvert som vi veier oss.

 

Jeg er glad hverdagen begynner i morgen. Nå er også alt av snop og godteri borte fra huset, og bare sunn mat igjen :-) Været ser ut til å bli mildere også, så da blir det igjen muligheter for trilleturer. Motivasjonen er på topp her i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Hei jenter,

 

Kan jeg også være med? Jeg fikk tulla mi for 3 mnd siden. Gikk opp ganske mye i svangerskapet. 15 kg forsvant lett forholdsvis raskt etter fødsel (av dette var nesten alt vann, tror jeg - jeg hadde enorme mengder vann i kroppen), men siden har det stått bom stille. Jeg har prøvd å gå turer og tenke på hva jeg spiser, men godtesuget er enormt, lysten på noe usunt alltid til stede og turene blir ikke så mange og lange som de burde.

 

Jeg fullammer, og vil være forsiktig så jeg ikke risikerer å miste melka.

 

Vekt ved siste kontroll før fødsel: 89 kg (jeg fikk sjokk!)

Vekt før jul (jeg har ikke fått veid meg etter juleukene, men regner med å ha fått et par kg til): 74 kg

Mål: 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg og være med? Fikk en gutt i oktober og har fire kg igjen før jeg er på før-vekta mi. Men skulle gjerne gått ned noen kg til etter det. Er på 73 nå og vil ned til 65. Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Etter alle barselbesøkene hadde jeg så søtsug, siden alle som kom på besøk hadde med snacks, kaker ol. Søtsuget har ikke blitt noe mindre, og nå etter jula kan jeg ikke få nok av sjokolade. Har jobbet med vekta før, og tenkte jeg skulle klare dette uten å gå på kurs. Men godt å være ansvarlig overfor noen, som en ekstra motivasjon til å bryte dårlige vaner. Litt vanskelig óg, siden jeg ammer og gutten min har vært veldig sensitiv på hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...