Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest babybell

Heisann..

Dette er akkurat det jeg trenger nå. Støtte i veien ned til trivselsvekten.

Jeg fullammer, og har en liten gutt som er 2 måneder.

Har veldig søtsug til tider.

Tørr ikke å trappe ned så mye på maten, men søtsakene derimot.

Og selvfølgelig sunnere mat.

Jeg er 166 cm høy, og veier nå 90 kg :D

Trivselsvekten min er 70 kg, og dit SKAL jeg!!!!!

 

Nytt år med nye muligheter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar
Gjest AdrenaLine

Heisann,

 

Jeg er helt ny her inne og vil gjerne være med i denne "gruppa".

 

Fødte en jente for fem måneder siden og gikk ned alt jeg hadde lagt på meg i løpet av svangerskapet (12 kg) i løpet av de to første ukene, men etter det har det ikke vært noen nedgang. Tvertimot så har jeg gått opp 3 kilo! Amminga har dessverre ikke vært til hjelp i det hele tatt og har måttet gi jenta tillegg de siste to månedene siden melka mi visstnok er for tynn. Ammer dermed kun 3 ganger i døgnet (begge puppene).

 

Skal stå brud i juni og akter å bli kvitt litt av overskuddslageret mitt. Veier nå 84 kg og vil helst under 70. Er vel ikke realistisk å komme meg lenger ned. (Er 160 cm høy).

 

Har ikke helt klart å bestemme meg for om jeg skal gå på Internettkurs eller dra på et "Med baby-kurs" i nærheten. Noen som har noen erfaringer? Har gått på flere kurs tidligere, men det er over fem år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilbli60

Godt nyttår!!

 

Jeg vil også være med! jeg er også ny, men har ikke tenkt å gå kurs enda, skal se om jeg klarer alene først, hvis ikke blir det kurs etterhvert.

 

Fikk en nydelig jente i oktober. Når jeg ble gravid var jeg 65, men trivselsvekta er 60 og før jeg fødte veide jeg 78 og gikk fort ned til 72. men har stått stille på 72 siden da. Jeg fullammer og søtsuget er enormt, men kutta ut søtmaten og småspisinga sist uke og når jeg sjekka idag var jeg 70.2. Vet ikke om vekta tuller, for det virker litt for godt til å være sant... Men når jeg først får stabilisert matinntaket mitt pleier jeg å rase end i vekt. Jeg må kutte ut småspisinga og all søtmaten og godiset!!

 

Vi skal til spania og usa til vår/sommer og hadde vært fint å vært i god form og passa inn i fine sommerklær da! Så da er målet 0.5 kg i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Nå er jeg i gang! Lå lenge idag, kosa meg med sønnen min ved siden av meg, så jeg veide meg ikke før kl 12... og da viste vekta 71,1kg. Det var ikke så ille m.h.t. at jeg før jul veide 70,8kg. I dag har jeg regnet ut antall kcal jeg bruker hvis jeg har 5 trimpoeng i uka. Syns det er litt vanskelig å vite hvor mange kcal jeg må og bør spise, så jeg får heller spise litt mer og ta det sakte enn at det går fort og at jeg mister melka. De sier jo at man trenger 2 brødskiver og ett glass melk ekstra når man ammer og det er vel ca 300 kcal ville jeg tro. Med det vil det være (med lav aktivitet) at jeg havner på meny 2. 1600 kcal.

 

Jeg er 159cm høy og blir 27år snart.

 

Er det noen som har noen innspill på om dette seg galt ut, rop ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stupedama

Jeg vil også bli med! Jeg fikk ei jente for 6 mnd siden, og veier 10 kg mer enn trivselsvekta. Har spist masse snop i permisjonen, og er nå motivert for å få et sunnere liv. Ammer fortsatt masse, så kan ikke slanke meg for mye heller. Vil gjerne delamme til jenta er ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strålende at vi blir så mange!!

 

Et tips: meldte meg på et livsstilskurs her i dag:

 

http://www.vitahjertego.no/Kampanjer/hjertego%27+livsstil

 

det ser ut til å være et ok program og kanskje bidrar det til det lille/store (?) sparket vi trenger i baken for å komme i gang!

 

Meldte meg også på her, virker inspirerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
Meldte meg også på her' date=' virker inspirerende :)[/quote']

 

Jeg har også meldt meg på her nå. Takk for tips. :) spent på om jeg lar meg motivere på nett over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

Og det går faktisk ganske bra.

 

Registrerer maten jeg spiser på registreringssidene, og synes det går greit.

Litt usikker på hva all middagsmat inneholder, så blir nok ikke helt rett, men får ihvertfall en liten pekepinne på hvordan jeg ligger ann.

Veldig kjekt at vi finner igjen de fleste matvarene der.

 

Så i går var første dagen i mitt nye og sunnere liv.

Var litt vanskelig å ikke finne frem snopet etter middag, men gikk mye bedre enn forventet. Spiste 2 epler og en clementin + en smoothie for å få bort søtsuget.

( Har spist mye snop hver dag i hele jula + spiste snop så og si hver dag før jul også... )

 

Siden jeg ammer tørr jeg ikke å trappe ned så veldig på maten, men heller prøve å spise sunnere, og selvfølgelig kutte snopet..

Har en god følelse på at jeg skal klare dette :)

 

Gikk også en trilletur i går, med pulsklokke. Litt over 400 kcal viste den, og jeg var veldig fornøyd!!

 

Kanskje vi skulle hatt en egen tråd for målingene og vekta vår, slik at vi kan oppdattere den hver uke, sånn at vi ser fremgangen? ( ser det har blitt nevnt tidligere også)

Enklere og følge med hverandre da, og ikke minst backe opp hverandre!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene1234

Har ikkje vore innpå her på nåken dager, ser jo at vi er ange i samme bås, og det er i grunn litt betryggende:)

 

Her hadde eg første dag i eit sunnere liv på søndag, og ting går veldig bra. Skal følge et internettkurs f.o.m nese veke, men er godt i gang allerede, og er nokså sikker på at dette kommer til å gå fint :) Sliter litt me å få i meg nok mat... Føler eg bere ete og ete, men er jo sunn mat, og har nokså god kontroll på antall kalorier takker være vektklubben :) Kossn går det me dåke andre?

 

Synes det virker som en veldig god ide om vi har en egen tråd for veiinger og bruker denne til skravling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Det har gått bra med meg og. Begynte i går. Vet ikke helt hvordan det går på torsdag...ost og kjeks på klubben så det kan bli en utfordring. Hvor mange kcal inntar du Lene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Har hatt to dager med skjerping nå, og synes jeg har vært veldig flink, selv om jeg spiste en halv liten kransekakering i går.

 

Vi kjøpte oss forresten ny vekt i dag, og den viser mindre enn den jeg har veid meg på tidligere. Jeg tviler sterkt på at jeg har gått ned i jula, for å si det sånn. hehe. Jeg vet jo ikke hvem av dem som stemmer, men jeg følger jo den nye, siden det er den jeg kommer til å bruke framover.

 

Har vi lagd en sånn ukerapporttråd? Jeg klarte ikke å finne den sånn i farta her..

 

Er det noen som vet noe om hvor mange kalorier man bør få i seg når man ammer? Jeg er litt redd for å bli FOR flink, så jeg får i meg for lite og mister melka. Foreløpig ikke noe problem - jeg har mer enn nok. :)

 

Ha en fin natt, og en god morgendag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det kommet mange nye siden sist jeg var innom!

Så koselig at vi er så mange da! Da burde vi jo virkelig klare og motiveres av hverandre, støtte hverandre og gå ned i vekt!

 

Her har ikke dagene gått så bra siden sist.... altfor mye snop har funnet veien ned i magen..! Men... Endel nattevåk gjør at jeg også får tenkt litt..

 

Søtsuget mitt kommer selvfølgelig av at blodsukkeret mitt ikke er optimalt, og når natta kommer og jeg må opp med minstemann er sjokolade lett og ty til fordi det gir litt energi akkurat der og da! I tillegg trøstespiser jeg nok litt sjokolade fordi det skjer mye i livet mitt.. alt er desverre ikke like positivt!

 

Men nå vil jeg tenke positivt og henge meg på sammen med dere! Dagen som har vært har ikke vært så altfor gærn i forhold til tidligere dager! Så får jeg la dagene bli bedre og bedre med mindre og mindre snop! Denne kampen skal jammen jeg vinne! Orker ikke og legge på meg masse kilo, for så og måtte gå de ned igjen..! Må ta tak mens jeg enda kan!

 

Så her blir det rapport hver dag!

Skulle det lages en egen tråd for det??

 

God natt alle sammen! Her blir nok jeg og minstemann sittende oppe en stund til... Gjeeeeeeesp... Men har byttet ut 200 grams sjokoladeplaten med en haug druer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Ny dag, nye muligheter. Tulla sov så lenge i dag, så jeg er ikke i gang med frokosten før nå. Til tross for enormt søtsug, klarte jeg å motstå både brus, kransekake og sjokolade i går kveld. Man skulle ikke hatt lov å ha sånt i hus, men det er så mye som står igjen etter jul og nyttår. (nei, jeg klarte rett og slett ikke å spise opp alt - hehe)

 

Har dessuten meldt meg på mor og baby yoga. Det begynner på fredag, og jeg gleder meg veldig til det. Litt spent også. Kjenner ingen andre der. Men har hørt at kurslederen er veldig koselig, så da blir det nok bra. :)

 

Håper dere får en fin dag alle sammen.

 

Hilsen herfra tulla og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bra med ett unntak, SJOKOLADEN! Jeg blir rett og slett avhengig og må på 14dagers detox. Sa til Mannen at jeg ikke kjøper inn mer tjokkis nå på et par uker og hvis han vil ha må han gjemme den eller låse den inn. Dessuten er det jo så kaldt ute at det ikke er trivelig å trimme ute med vogna. Har alt ødelagt et bildørhåndtak som var frosset fast og en ny dør frøs fast i natt... Vi har hatt garasje men i høst rev vi den og holder på å bygge ny nå. Sålen og en vegg er ferdig, men det tar tid når Mannen gjør det på fritiden (er så god atte!).

Vanligvis ligger jeg på 1900kcal og går ned til 1600 på kurs. som gravid lå jeg på 1900 og nå har jeg gått opp et trinn til 2200kcal. Regnet ut normalforbruket og la inn ammingen som trimpoeng og kom til dette. (amming ca.500kcal i døgnet ved fullamming) Hvis ikke det gir resultat går jeg ned til 1900 men ikke mer pga. ammingen. Ammehjelpen anbefaler ikke å gå under 1600kcal uansett men helst ikke lavere enn 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Tja, gjør vel det, men fy så klønete det var å legge inn...men litt mer oversiktlig i forhold til å se hvor mye av hva mnan får i seg. Ligner litt på VG`s vektklubb sitt opplegg. Blir nok bra når man er inne i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke
Tja' date=' gjør vel det, men fy så klønete det var å legge inn...men litt mer oversiktlig i forhold til å se hvor mye av hva mnan får i seg. Ligner litt på VG`s vektklubb sitt opplegg. Blir nok bra når man er inne i det.[/quote']

 

Jeg får ikke lagt inn noen måltider jeg... Når jeg går inn på registrering av mat, dukker det opp en sånn script-side, som jeg må trykke ok på nederst, så kommer den ordentlige siden opp, men jeg får ikke lagret noe der... Hverken måltider, vann, eller noe. Neste gang jeg går inn er alt borte. Måltider får jeg ikke lagt opp i det hele tatt, og det jeg hadde lagret fra før synes ikke, men de kaloriene er lagret i oversikten. Ble helt forvirret av dette jeg.

 

Kan det ha noe med nettleseren min å gjøre? Jeg bruker firefox...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Der var den i orden igjen hos meg også. Nå får jeg lagt inn matvarer igjen og alt det der.

 

Ellers hatt en fin dag. Jeg har fortsatt klart meg fullstendig uten søtsaker etter at jeg startet på mandag, og er innmari stolt av meg selv. Ikke har suget vært så sterkt som jeg trodde heller. Dette skal jeg klare. :)

 

Nå gjelder det bare å komme i gang med trening også da. I morgen skal jeg på mor- og babyyoga, så det får være startskuddet for treningen min.

 

Håper det går bra med dere andre også. God natt fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her.

Veier 78 og vil ned til 65. Fikk en gutt 29 november. Er 34 år og det er mitt siste barn nå, så det er en gyllen mulighet til å bruke permisjonstiden til trening og lære seg å spise sunt.

 

Begynte mitt nye, sunne liv på mandag. På tirsdag kastet jeg i meg to boller... Onsdag var det juletrefest i barnehagen og vi skeiet skikkelig ut både jeg og mannen min. Men i går gikk det veldig fint! Spent på hvordan det går i helgen uten snop.... Tror jeg må aktivere meg selv for å unngå å tenke på snop. I går holdt jeg på å sortere bilder og ramme inn til langt utpå kvelden. Lettere å la være å spise noe hvis man ikke sitter stille og ser på TV.

 

Har en oppfordring til alle her: Kast snopet ut av huset! Ha frukt tilgjengelig, grønnsaker i kjøleskapet og frosne bær i frysern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Dagen i går gikk som forventet...

Spiste grandis (en hel!) til middag og ost og kjeks på klubben, så det ble en haug med kcal. jeg velger å håper at jeg hadde godt av det, HAHA! Back on track today!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

i min nye og sunnere hverdag.

 

Det har faktisk gått veldig bra. Med unntak av en liten utskeielse i går kveld. Jeg hadde bakt brød, og skulle ta meg ei skive. Var ingenting av pålegg jeg hadde lystpå. Brødet var enda varmt. Så jeg tok på nugatti :S

 

Bruker aldri å spise det på brødskiva. Maks 2 ganger i året, men i går var det det eneste som fristet på nybakt brød.

 

I dag ble det brød med go og mager servelat til frokost, og skal nå finne meg en yoghurt og ha litt havregryn i, slik at den blir litt mere mettende.

 

I kveld skal vi spise pizza. Det har vi til tradisjon hver fredag. Jeg bruker alltid grovt mel i bunnen, men vet det ikke er så veldig sunt alikevell. Men men.. Håper jeg likevell går nedover i vekt, selv om jeg koser meg litt på helg.

 

Dagene frem til nå har vært litt tøffe. Har konstant vært sulten, selv om jeg har spist mye mat. Tror nesten kroppen min har blitt vant til å få snop hver dag, slik at kroppen skriker etter mere.

 

Har forresten følt meg mye mere opplagt denne uken her enn tidligere. Har hatt overskudd til mye mere husarbeid enn det jeg har gjort tidligere. I tillegg har jeg laget middag til sambo hver dag til han kommer hjem fra jobb. Så kanskje kroppen allerede føler seg bedre etter han ikke fikk mere snop. hehe

 

Gleder meg til været blir mildere, for her har vi bare vært inne hele uken. Har jo vært over 20 minus hver dag siden helga, så treningen blir når det blir mildere.

 

Jeg føler meg ihvertfall mye bedre :)

Blir spennende å se etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg i dag. Vekta viste opp 0,4 kg siden før jul. Og det er ikke så ille. Trodde det var minst 3-4 kg! Jeg var nemlig ikke noe flink i julen, selv om jeg hadde planene klare.

 

Nå er det bare å stå på for fullt frem til påske. Målet er å gå ned 5 kg til da. Jeg føler ikke det er noe poeng i å sette seg så høye mål, for min kropp fungerer ikke sånn at jeg går ned 1-2 kg i uken. Det er heller viktig å være realistisk og ta tiden til hjelp. Når man blir utålmodig er det lett å falle ut av det. Dessuten har jeg det ikke så travelt. Jeg har vært overvektig hele livet omtrent, og om jeg er det noen måneder til får det bare være. Hvis jeg bare når trivselsvekt til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Dette var akkurat det jeg trengte! Kan jeg få lov til å være med dere? Fødte ei lita tulle 21.november, og hadde da gått opp fryktelige 20 kg i svangerskapet. Dessverre har det ikke gått av så mye etter fødsel, i går veide jeg 84 kg, bare 6 kg av. Forrige gang (har ett barn fra før) raste jeg ned 12 kg, da hadde jeg mye mer vann i kroppen. Denne gangen er det visst bare masse sjokolade og godis som har skylden i at jeg veier alt for mye :) Så nå er jeg så klar for å begynne mitt nye og sunne liv.

 

Etter forrige fødsel gikk jeg på GR-kurs, et formiddagskurs hvor man kunne ta med babyen sin, og til alle dere som har mulighet til å få med dere det; dette er virkelig å anbefale! Her møtte jeg masse hyggelige jenter som var i samme situasjon som meg, og opplegget var skreddersydd for oss som ammet og skulle ned i vekt. Så, AdrenaLIne; herved er det kurset sterkt anbefalt!

 

Og LilleJanne: På det samme kurset (baby-kurset) lærte vi at så lenge man fullammer skal man innta 700(!) kcal i tillegg til det du kommer frem til etter at du har regnet ut energibehovet ditt. Det høres villt mye ut, men dette viste seg å ha god effekt for alle oss på kurset - både på vektnedgang og på melkekvaliteten. Jeg ble anbefalt å følge meny 4 (hadde en del trimpoeng i uka), og til tross for stor skepsis måtte jeg til slutt innrømme at det var helt riktig. Og når man ammer har man større energibehov, og på høy meny kan man spise mer - og det blir lettere å holde ut. Jeg gikk ned 1/2 - 1 kg i uka med dette opplegget, noe som anbefales som en sunn vektnedgang fra GR.

 

Greit nok. Det er rart hvordan man sitter inne med all denne kunnskapen om å leve sunt og alt det, og likevel klarer å hive innpå all den usunne maten. Så da sitter man her da, og må ta seg sammen igjen. Velvel. Jeg satser på å starte på mandag (skal gjøre unna en barnebursdag først), og kommer tilbake til dere til uka. Må gjøre meg kjent med det nye systemet her også, litt forvirrende nå i starten.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...