Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Selvfølgelig kan du være med!

Takk for informasjonen. Hørtes litt skummelt ut, men det er jo ofte rett! Kanskje jeg tørr prøve..OMG...

 

Har regnet på det... Betyr det at dersom jeg ikke har trimpoeng, havner på 1833 kcal så skal jeg legge til 700 kcal? da kommer jeg til 2433 og havner på meny 2-3. Det blir jo sånn ca 1600-1700kcal daglig det da. Stemmer det?

 

eller blir det 1833 minus ca500 kcal +700kcal? Hehe..innvikla...

 

 

Legger dere inn amming som trimpoeng sånn ellers hvis dere ikke legger til 700 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Jeg får ikke lagt inn noe i dagboken, men det skal jeg få sambo til å fikse.

Men jeg skjønner ikke dette med meny1-4??? Hvor står det hvilken meny jeg skal følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Når du regner ut kcal forbruket ditt i formelen ser du hvilken meny du skal følge for antall kcal. Vet ikke om man har det på sida si hvis man ikke har deltatt på kurs og har "arbeidsbok på nett". Man trenger muligens kode for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lenken til kalorikalkulatoren.

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Vet ikke helt om dette stemmer , men slik tenker jeg: Regner ut daglig kaloriforbruk med trim og ser på forslag til meny ved vektnedgang. Som ammende legger jeg så på 500-800kcal og følger den menyen jeg da får. For meg blir det da 2200kcal til vanlig, 1600kcal under slanking og altså meny 4 som er 2200kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Første kontollveiing i dag og ned utrolige 1,9 kilo! Da er jeg nokså sikker på at jeg kommer til å svinge litt opp og ned, men uansett en deilig start!! Gjør at jeg får lyst til å spise enda sunnere så jeg unngår å gå opp to kg til neste uke igjen :P Ha ei god uke alle sammen!! Lykke til med alle sunne planer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Jeg ser at rapporttråden har blitt oppdatert av mange flinke, sunne ammedamer. :P Jeg har min veiedag i morgen, og må si jeg er litt spent, for jeg skeide godt ut i helgen. Det var to bursdager i løpet av helgen, så det ble både kake og karamellpudding, pluss at vi koste oss med dessert etter knallgod (men sunn) middag på fredagen. Når jeg førte opp alt godteriet under kosemat, så jeg at jeg har brukt opp kosemerkene for 2 uker framover. Nåja - jeg nullstiller kosemerkene mine og full skjerpings fra nå av. :P

 

Ønsker alle sammen en flott og sunn uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilbli60

Jeg har blitt så inspirert av denne vita motivasjonsopplegget jeg. det anbefales! håper bare det varer... åsså danser jeg litt zumba hver dag når vesla sover, bare en liten introduksjon på 30 min... litt dans i hverdagen hjelper meg...

Men dere her har resten kroppen gått ned, men det ser ut som magen er blitt større... syns det litt snedig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilbli60

God morgen!

Hvordan går det med dere?

Sprakk igår kveld, med litte snop :P men nå er det påan igjæn!!

Har dansa litte zumba nå og er litt fornøyd og sliten i beina... (vesla kikka storøyd og smilte av meg når jeg dansa i stua her, tror det er god underholdning :P)

Vi skal snart ut å trille, det blir godt med litt frisk luft :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

De setter pris på god underholdning disse små ja, vilbli60. Godt med så positivt publikum da. :P

 

Jeg har veiedag i dag, og til tross for utskeielser med to bursdager og alt som følger med i helgen, har jeg gått ned 400g min første uke. Er SÅ fornøyd med det, og veldig spent på neste uke, for nå har jeg begynt å trene også. Pluss at temperaturen har steget såpass at det går an å gå trilleturer igjen. :P

 

Ha en god dag alle sammen. Nå fikk jeg besøk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Er det flere som sliter med å komme opp i de anbefalte kaloriene her? Jeg har ordentlig problemer med å komme opp i 1600 kcal. Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å spise. Jeg spiser og spiser. 5 måltider om dagen, pluss 5 grønt og frukt, pluss minst 10 glass vann... Jeg veier mat, måler mat, teller kalorier, men må liksom spe på med enda et måltid og mer frukt, selv om jeg ikke er sulten, for å ikke spise for lite - med tanke på ammingen.

 

Hadde det ikke vært for ammingen og melken, hadde det jo ikke vært noe stress så lenge jeg var i bra form, men jeg er SÅ redd for å miste melken min at jeg har begynt å drømme om det om natta. Spiser jeg FOR sunn mat, teller jeg feil, eller hva kan det ellers komme av at jeg sliter med å få nok kalorier?

 

Flere som sliter med det samme eller har noen tanker om hva jeg kan gjøre? Det at jeg så smått har begynt å trene og dermed forbrenner kalorier i tillegg, er det ikke bra? Bør jeg droppe hele treningen? Eller er jeg rett og slett overhysterisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell

siden jeg begynte mitt sunnere liv. Koste meg i helga med snop, men likevell viser nå vekta 1,8 kg mindre... :P Veldig fornøyd med det. :P

Er nok endel vann, men kjekt å få bort det også :P

 

Er ikke så flink til å telle kalorier jeg, men jeg spiser ikke noe snop på hverdag, og prøver å lage sunne middager med mye grønnsaker.

Jeg er også redd for å miste melka, og bestemmte meg i går for å prøve å spise enda litt mere. Pumpet meg i går kveld. (noe jeg gjør hver kveld) Og da fikk jeg ut mye mindre melk enn det jeg pleier. Synes det har blitt mindre og mindre. Så fra og med i dag, skal jeg spise enda litt mere brød tenkte jeg. Spiser 2 brødskiver til frokost, og 2 til kvelds, men nå skal jeg spise 2 til lunch også. Vil virkelig ikke miste melka.

 

Har også blitt flinkere til å trimme. I går tok jeg en treningsvideo for bekkenbunn, rygg og mage. Varte vel ca 20 min + gikk en trilletur i kulden på 1 time. Så i går følte jeg meg veldig flink. Har planer om å ut en trilletur i dag også.

 

 

Snavla: Sjønner bekymringene dine. Jeg synes 1600 kcal er lite jeg da, men jeg er ingen ekspert altså. Jeg synes du heller skal spise mere, og fortsette å trene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snavla: Skjønner veldig godt hva du mener! Tror nok du må senke skuldrene litt og spise mat som er litt mer kaloritett enn du gjør nå. F.eks. litt lettmajones nå og da (sunt fett) eller fet fisk. Og nøtter er veldig bra som snacks/mellommåltid og inneholder bare det gode fettet. Dette vil kanskje hjelpe deg å komme opp i kalorier per dag.

 

Jeg er bare tre dager uti dette løpet mitt (som skal vare en god stund, har jeg innsett!), og synes foreløpig det går ganske greit. Men har hatt en kake stående på benken (rester etter barnebursdag), og det har ikke vært særlig lurt, har det vist seg. Så i dag gikk restene rett i søpla. Hardt og brutalt. Jeg prøver å telle litt kalorier nå i starten, for å vite hvor mye jeg kan forsyne meg med av de ulike tingene, men etter hvert vil vel dette gå litt på feelingen.

 

I dag synes jeg at jeg har mindre melk enn jeg har hatt siste tiden, så jeg stresser også litt med akkurat det. Men jeg har merket at det har gått opp og ned før også, så det vil vel justere seg med at hun (datteren min) etterspør mer og mer om det blir fortere tomt. Og da vil jo produksjonen ta seg opp. Jeg spiser litt under 2000 kalorier per dag, så jeg sulter på ingen måte. Så får vi se om det resulterer i vekttap på søndag.

 

Lykke til videre alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snavla: Jeg sliter også med å komme opp i de 1600Kcal om dagen.. Hvertfall når jeg ikke spiser noe godis.. Noe jeg faktisk har vært flink til :D I dag ligger jeg på under 1300.. + at jeg har trent.. hmm.. Men jeg merker ikke noe på melka da.. Jeg har fullammet i 6,5mnd nå, har så vidt begynt å introdusere grøt på kvelden, men skatten min er ikke så veeldig interessert i det :D Så ser ut til å gå helt fint med min melkeproduksjon ihvertfall.. syns liksom det blir litt feil å dytte innpå med ekstra Kcal når man ikke føler man trenger...

 

Ellers har jeg hatt en bra dag, uten noe godis:) Drikker noen smoothies om dagen da, det er jo både søtt og sunt!! Og vært på babypilates i dag, moro!!

 

Sender litt "ståpåvilje-støv" til alle de flinke damene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Reeka: Ja, det føles litt bakvendt å skulle dytte innpå med mat når man faktisk føler seg mett. Jeg trodde heller jeg skulle ha problemer med å holde meg under anbefalt kalorimengde hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare melka som kan bli borte om man spiser for lite. Kan risikere å ikke gå ned i vekt også fordi kroppen vil gå i sparemodus og da settes forbrenningen ned. Når man så spiser normalt igjen forblir kroppen i lav forbrenning ganske lenge og resultatet er at man går opp i vekt igjen. Dette kalles jojo-slanking og er IKKE bra for oss. Prøv å spise variert og legg inn både magre og fete matvarer (da det sunne fettet som tidligere nevnt) og hold dere til menyene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sparemodus vil vi ikke ha noe av :D Så et litt dumt spørsmål... Når du sier menyene, mener du da å fylle måltidene etter malen på registreringa med antall Kcal? Eller finnes det forslag til akkurat hva man skal spise noe sted? Sånn.. I dag skal du spise dette til frokost osv... En ukes meny eller noe? Eller er det kanskje bare for de som går på kurs? Er det et dumt spørsmål, unnskylder jeg meg med at jeg er fersk her.. :D

 

Ellers syns jeg jeg fyller på med sunne Kcal, som makrell i tomat, laks osv hver dag, men allikevel sliter jeg med 1600Kcal.. Men kunne vel vært flinkere til å få til et mellommåltid.. det blir jo noen Kcal mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Reeka: dette med menyer lurer jeg på også. Lurer på om det er noe kursfolket får, som har med hvor mye kalorier du skal ha, og hvor mange porsjoner man skal spise. Hvis du ser nederst på alle Roede-oppskriftene, så står det noe om meny, kalorier og porsjoner der.

 

Ellers gjør jeg akkurat som deg, men har lagt til et mellommåltid ekstra (mellom middag og kvelds) for å fylle på med "sunne kalorier". Den sunne maten jeg spiser har rett og slett ikke nok kalorier virker det som. Så jeg spiser rett og slett 6 måltider om dagen og 5 fruktoggrønt. Det virker merkelig at jeg skal klare å gå ned på denne måten. hehe. Jeg har aldri vært så mett under en slankekur noengang. tjihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Teo: Jeg synes melka mi har blitt mindre også :D og tynnere, så jeg lurer på om 1600-1700 kcal er lite? Du virker som du er litt ekspert på dette i og med du har gått på "baby-kurs", det likte jeg :D

Kan du se litt på min "profil" på registreringa vår og se om det stemmer og hvor mange kcal jeg skal ha. Jeg har ikke hatt noe flere trimpoeng enn 3-7 poeng i uka frem til nå.

Takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Jeg tømte en bolle med twist helt alene i går, mellom frokost og yoga :D Jeg klarer ikke la være å spise sjokolade, fem-seks dager i uka og noen uker hver dag også. Så nå lurer jeg på om det er på tide å "cut clean". Er det noen her som har hatt litt ekstrem sjokoladetrnag og også spist så mye som meg men som har klart å kutte helt/ redusere kraftig? I tilfelle vil jeg gjerne vite hvordan dere gjorde det. Om andre er i samme situasjon tar jeg gjerne med meg flere og forsøker å legge sjokogalskapen på hylla for evig og alltid. Det er nemlig ikke det samme med kjeks, kaker, is, chips osv, det kan ligge i skapet i ukesvis.....sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babybell
Jeg tømte en bolle med twist helt alene i går' date=' mellom frokost og yoga :D Jeg klarer ikke la være å spise sjokolade, fem-seks dager i uka og noen uker hver dag også. Så nå lurer jeg på om det er på tide å "cut clean". Er det noen her som har hatt litt ekstrem sjokoladetrnag og også spist så mye som meg men som har klart å kutte helt/ redusere kraftig? I tilfelle vil jeg gjerne vite hvordan dere gjorde det. Om andre er i samme situasjon tar jeg gjerne med meg flere og forsøker å legge sjokogalskapen på hylla for evig og alltid. Det er nemlig ikke det samme med kjeks, kaker, is, chips osv, det kan ligge i skapet i ukesvis.....sukk...[/quote']

 

 

kjenner meg igjen der altså..

Jeg kuttet ut snop forrige mandag. Fryktelig sug de første dagene, så jeg drakk da pepsi max for å få litt snop følelse. Helga spiste jeg snop, så null snop igjen nå på mandagen som var. Ikke like søtsug da. Så det blir bedre. Spiser også litt frukt og ikke minst smoothie for å få dekt søt behovet. det går utrolig bra.!!

 

 

 

 

Ellers så har jeg spist vanlig sunn mat, og gikk ned 1,8 kg på en uke. Desverre merket jeg at det ble mindre og mindre melk, så nå spiser jeg enda litt mere mat, og regner med at vekta ikke raser like fort ned.. Melka har heldigvis kommet til bake for fullt, så tror nok at det var maten.

 

Jeg teller ikke så veldig de kcal jeg, men sånn ca. Tror jeg ligger på 2200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Idag har jeg fått 4,2 trimpoeng, men er jo kjempesulten! Har allerede fått i meg over 1400kcal og middagen er ikke laget ennå engang..vi skal ha tortilla, mager utgave. Lillegutt spiser ofte og lite, mulig økedøgn, så det kan være en sammenheng hvorfor jeg plutselig er så sulten. Er så usikker på om jeg bør ligge på 1600 eller 1900kcal. Uansett går jeg vel ned, men hva er mest sunt for melka og hvor fort/sakte kan det gå. Med tanke på at jeg kanskje spiser for lite, man går jo ikke fortere ned da liksom...hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått 5 trimpoeng, så nå har jeg 2 gullepler på treet mitt :D Hadde så lyst på noe godis i dag, men droppa det når jeg var i butikken.. har ikke noe i huset heller.. har bare brukt 5 frimerker denne uka :P

 

Men det jeg ikke er så flink til er å spise nok... Ligger under 1000Kcal i dag, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare 600 til... Er jo stappmett!! Har forbrent over 900Kcal på trening i dag å... så da er jeg jo på 0... hmm...

 

skulle ønske det gikk an å registrere gange med barnevogn på aktivitet jeg... blir jo litt ekstra trim med en tung barnevogn...

 

God helg jenter! og håper vi alle klarer å styre oss litt med godisen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du når du bare kommer opp i 1000kcal? På meny 3 (1900kcal) skal man ha 2skiver med pålegg til frokost, det samme til lunsj, 120kcal el. 1skive med pålegg som mellommåltid, 600kcal til middag og to skiver med pålegg til kvelds. I tillegg kommer 200kcal frukt, 200kcal melk el.l. og masse grønnsaker. Velger man meny 4 (2200) så er det en skive mer til alle måltidene unntatt kveldsmat. Det minste jeg har kommet til er 1900kcal men som oftest er jeg på 22-2300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...