Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Jeg hadde glemt å registrere lunsjen, og med litt frukt til kvelds så det straks litt bedre ut :D Havna på drøye 1400Kcal.. Da spiste jeg wasa sandwich til frokost og juice, 3 ryvita med rødbetsalat og servelat til lunsj, tandorikylling til middag, og 4 frukt til kvelds... men 3 måltider om dagen er jo for lite.. så må prøve litt hardere å få tid til et mellommåltid.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Lillejanne: Har regnet litt på ditt energiforbruk / behov ut fra det du har notert inne på rapporteringstråden og kommet frem til følgende: Hvis du har en normal hverdagsaktivitet (uten trim, normalt aktiv) og har ca 7 trimpoeng i uka, skal du ligge på 2000 - 2200 kcalorier per dag, innberegnet de ekstra daglige kcaloriene som du må ha pga ammingen. Da har jeg også regnet med en daglig reduksjon av kcaloriinntak på 600 - 800 gram, som er anbefalt av GR. Hvis du trimmer mer, bør du spise enda mer.

 

Så det kan se ut som du har spist litt for lite, rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene1234

Eg er tydeligvis VELDIG dårlig til å oppdatere innpå her, men no er det full skjerpings :)

 

Her går det i grunn ganske fint,

 

Startvekt: 80,2

Vekt no: 78,9

Vektreduksjon: 1,3 kg

 

Fornøyd med det, men gleder meg sånn til å komme ned i matchvekt! Synes det går ganske greitt me sjokoladen ôg, foruten om en liten sprekk i går (!), men full rulle igjen idag :)

Sliten fortsatt litt me å få i meg nok mat, føler eg ete og ete.. Ligge på 1200-1300 pr. dag, burde ligge på 1700.. Har ikkje merka nåke på melken endå, og håper det fortsetter. Skal ikkje miste melka hvert fall!

Har vore på nåken spinningtimer den siste veka (2 stk.) og synes det er heilt fantastisk å bruke kroppen igjen! Blir lite me trileturer, er jo ikkje brøyta her og ikkje kjekt å trille i 1/2 meter me snø :))

 

Til dåke som har unger som dere har amma frå før, korti merka dåke dinna magiske vektnedgangen alle snakker om ? Mitt lille vidunder er 3 mnd. no, og eg venter i spenning :))

 

*stor klem frå Lene til dåke alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er min veiedag, men nå har vekta vår gått i stykker. Så da jeg veide meg i dag morges viste den tre ulike tall når jeg gikk på for å kontrollere. Så da må jeg kjøpe ny vekt, og vil måtte rapportere inn en dag seinere i uka. Egentlig ganske nedtur, var veldig spent på hvordan det hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene1234

Så kjedelig då, Teo! Er jo så kjekt å veie seg (hvert fall når man føler at det har gått rette veien) :))

 

Hvordan gjør dere det med trening? Slite litt me å komme ordentlig i gang... Synes det er et ork siden formen er så som så... Har dere noen motivasjonsråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg merket heller ikke så mye vektnedgang pga ammingen... Gikk ned masse rett etter fødsel, men det var nok vann.. så ikke ut på slutten fordi jeg var så hoven.. Min sønn er snart 7 mnd, og vekta mi har stått stille etter at vannet forsvant...

 

Så kjedelig med ødelagt vekt!! Det gir litt motivasjon å vite at man snart skal på den igjen..

 

Jeg hadde en liten utskeielse i går.. spiste en sjokolade.. men ikke en stoor plate som jeg hadde gjort for bare noen uker siden :)

I morgen har jeg veiedag, men tror ikke jeg har gått ned noe denne uka, selv om jeg har vært ganske flink med maten og 15 trimpoeng.. I dag har jeg gått tur i 2,5 timer i ganske greit tempo. I morgen skal jeg prøve å komme meg på helsestudio igjen.. 1,5år siden jeg var der sist.. hehe.. Men det er skikkelig tiltak å ta den første turen dit kjenner jeg.. men det må vel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne
Lillejanne: Har regnet litt på ditt energiforbruk / behov ut fra det du har notert inne på rapporteringstråden og kommet frem til følgende: Hvis du har en normal hverdagsaktivitet (uten trim' date=' normalt aktiv) og har ca 7 trimpoeng i uka, skal du ligge på 2000 - 2200 kcalorier per dag, innberegnet de ekstra daglige kcaloriene som du må ha pga ammingen. Da har jeg også regnet med en daglig reduksjon av kcaloriinntak på 600 - 800 gram, som er anbefalt av GR. Hvis du trimmer mer, bør du spise enda mer.

 

Så det kan se ut som du har spist litt for lite, rett og slett :)[/quote']

 

 

Takk for hjelpa! Da skal jeg prøve det du har reget ut.:) Har regnet ut i fra lav hverdagsaktivitet jeg, i og med jeg er i permisjon og er en del hjemme med lillegutt. Blir det helt feil det da altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, lillejanne, det var jo kjempebra med så fin nedgang! Når det gjelder hverdagsaktivitet så vet jeg jammen ikke, synes det er litt vanskelig å si. Det blir jo en del løfting, om ikke annet. Jeg har to barn, og merker at jeg er ganske mye på farten med dem. Dette må du nesten se selv.

 

Jeg har enda ikke greid å skaffe meg en ny vekt, så har ikke peiling på hvordan det ligger an. Men lurer på om jeg må starte helt på nytt, for vekta vår har vært litt på tur lenge, så har egentlig ingen anelse om startvekten min var riktig en gang. Surt.

 

Forresten har jeg funnet ut at jeg må kjøpe meg noen nye klær som jeg kan ha mens jeg venter på å passe mine vanlige klær, går jo fremdels rundt i mye av gravidklærne mine og er temmelig lei av dem etter hvert nå... :) Var i byen i dag og skulle kjøpe på salg, og ble helt deppings fordi alt var for smått! Det var utrolig frustrerende. Så nå blir det tights og tunika til jeg har mistet litt flere kilo. Det var iallefall et kraftig spark bak til å fortsette med jobbingen!

 

Velvel. Men, jeg har jo levd sunt i en uke, og det kan jo uansett ikke være noe annet enn bra :) Så er det bare å se fremover, sette meg små delmål og satse på at til sommeren er mye gjort. Huff! Det er så lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg tror ikke det er spiller så stor rolle om man har lav eller middels aktivitet. Regnet ut at det skilte bare 144 kcal eller noe og det utgjør jo ikke det helt store hvis man ligger på mellom 2000-2200 kcal.

 

Kjenner meg igjen Teo, hater å prøve klær for tiden og det er surt nå som man faktisk hadde trengt det. Det er jo salg og greier... Jeg har som motivasjon nå å ha på bunaden i dåpen 21.feb. Får den på, men om jeg tørr sette meg ned i den er en annen ting... bør bli en 2-4 cm mindre rundt livet tenker jeg. Har gått tur to timer idag i nysnø med barnevogn og fått 3 trimpoeng. Er litt sliten i skrotten. Men kondisen kan bare gå en vei herfra, nemlig OPPOVER!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Så flinke dere er å trimme, jenter. Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få flere trimpoeng på en dag jeg. Jeg trener et program om dagen som forbrenner rundt 150 kcal og da er jeg sliten etterpå. I tillegg noen småturer med vogna, men jeg synes ikke det er så stas å gå tur i møkkete snø og ubrøytede fortau, så det blir ikke så lange turer. Men nå har vi funnet fram ergometersykkelen, så nå er det bare å sette i gang med sykling også. :)

 

Nå skal det veies - jeg er så spent at jeg vet nesten ikke om jeg tør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, damer.

jeg er ny her, fikk en sønn 30 okt. og mitt store mål er å gå ned 20kg. og etter det skal jeg ta bukplastikk opperasjon. etter 4 svangerskap og ikke helt snill med kroppen min i mange år (alt for mye snop og usunn mat) er det på tide å gjøre noe! jeg har gikk meg selv et år på å gå ned disse kg. men merker jeg begyner å bli veldig utålmodig (drømt om opperasjon siden jeg fikk første mann for litt over 5år siden. vet jeg må ta det med ro, siden jeg ammer, og er livredd for å miste melka mi.

fikk gubben til å ta bilde av meg i går, og det skal jeg bruke som bakgrunns bilde på pc`n min, for da tror jeg virkelig ikke jeg har lyst på snop igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Velkommen Mim82, og lykke til til deg også. Nå er du på rett vei, og vi er mange her som går samme veien. Godt å ha noen som støtter og leser og forstår hvordan det er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene1234

Imorgen skal eg veie meg, litt spent, men trur ikkje det er store nedgangen pga. to store sjokoladeplater denne uken! og har ikkje komt i gang med treningen endå! Men har nok ikkje gått opp (håper eg).

Minus 4,5 cm i midjemål då, det er jo kjekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene1234

OI!!! Vekta viste idag 77,2kg, dvs. en vektnedgang på 1,6 kg! Eg som ikkje har trent eller nåke! Jaja, detta kan vi like:))

 

Startvekt: 80,2

Vekt nå: 77,2

Vektreduksjon: 3 kg

Kilo til trivselsvekt: 19,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Under 90 igjen for første gang på leeeenge (april?) Men, det skyldes nok at jeg har ligget syk igår. Våknet med oppkast og fortsatte hele dagen... Så jeg fikk spist 1,5 skive brød med gulost og salami og 4 skjeer Crusli med melk i løpet av dagen. Ikke anbefalt slankekur men likevel effektivt. Nå må jeg bare prøve å holde meg her til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...