Gå til innhold

Termin juni 2010 her?

Gjest velsa

Anbefalte innlegg

-uten noen utskeiielser! merker jo at jeg er mer sulten nå enn før jeg ble gravid, så det å kun holde seg til GRmenyen jeg gikk på sist blir for ekstremt. Og jeg vet med meg sjøl at jeg er nødt til å spise nok skikkelig mat for å unngå sjokolade og snavling;) Altså, bedre med ei brødskive til kvelds enn potetgull og sjokolade hehe.. Men om jeg greier å kutte ut snacks, redusere småspising mellom måltider samt kutte ned på fint brød, potet og rismengden, tror jeg at mye er gjort;) Målet nå er jo ikke å gå ned, kun å bli værende en stund til der jeg er..

nå er det tid for langhelg og jobbreise, er litt spent på hvordan det vil gå! vet at trimpoengene vil bli få, men skal gjøre en innsats på matsiden, så kanskje jeg berger greit allikevel..:(

det er viktig å kose seg og, så når en får tilbud om pizza med venner så bør en bare dra! tror nok de fleste kg'ene kommer pga hva en spiser når en er hjemme, ikke de få gangene en er ute og skal kose seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig så enig.. tror di fleste kiloene kommer når man sitter/ ligger i sofan hjemme og koser seg..

i helga har vi ingen planer, mannen skal jobbe 12 timers ekstra i morgen, og lillemor skal til sin far i helga. så jeg blir mye alene, så blir sikkert endel husarbeid på meg. og så skal jeg prøve å få gått en tur eller to :)

i går ble det 2000 kcal akkurat.. noe som er litt for mye.. men det er bedre enn 2400 som det ble på onsdag :D i dag skal jeg ikke over 1700-1800 kcal :) har litt lyst til å klare å ikke overskride 1600 egentlig, men jeg vet helt ærlig ikke hvor mye jeg trenger nå som jeg er gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

heihei.. hvordan går det med dere jenter??

nå har jeg 11 uker igjen. er i uke 29+2 og dagen går sakte egentlig, gleder meg til sommer og baby :)

har gått opp 15 kg på tirsdag, så 15 kg på 29 uker. håper det ikke kommer så veldig mye mere, gruer til å se 90 tallet :) :)

bekkenet er enda dårlig så det er lite aktivitet her, og har hatt mye sterke kynnere, så begrenser seg hva jeg kan gjøre :)

klem fra rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Jeg er også nå i uke 29+2 dager:) Rita, har du også termin 2 juli? Artig:)

Til nå har jeg gått opp 8 kg, og er veldig fornøyd med det. Har vært flink til å gå turer i det siste og det hjelper:) Prøver å holde meg under 2000 kcal om dagen, men ryker i helgene..

Jeg også begynner å få veldig sterke kynnere nå, så jeg tror nok det er på tide å ta det mer med ro..

Vi får trøste oss med at det er forbredelser til fødselen, men det er ikke noe godt.

I forrige svangerskap la jeg på meg 10 kg fra uke 30, uten at jeg spiste noe særlig mer, men håper å unngå det denne gangen.

Det hadde vært deilig å slippe å bli så stor nå på slutten.

Ha det godt så lenge, og nyt at våren har kommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 1 juli :)

ja skulle ønske jeg ikke gikk opp så mye, men ser ikke ut til at det nytter med noe jeg gjør. jaja. .jeg får bere stå på etter fødseln.

har også gått endel turer, spist lite og sunt, men til ingen nytte ser det ut som, jeg går jevnt og trutt opp i vekt.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

heisann jenter, hvordan går det???

her går det godt, har ikke gått så veldig mye opp siden sist kontroll den 8 april. i uke 28, da var jeg 85 kg, nå er jeg 85,8 og i uke 31 og veeeeeldig fornøyd med det, og håper det holder seg slik i noen uker til :) naboen har fått badvekt, så da er det lett å løpe opp å veie meg.

skal til legen neste onsdag, så er spent på hva den vekta viser, for den jeg går på hos jordmor og til naboen er digital, men det er ikke den hos legen.

har holdt meg littegrann i skinnet og spist lite, sunt og ofte, så håper det er det som gir utslaget.

ellers har jeg et kranglete bekken, så er ikke mye ute å trimmer, er mest stillesittende. :D jaja, snart sommer og baby med trilleturer <3

såååå, hvordan går det med dere? dere er sjeldne her inne. jeg trenger dere jenter, så håper dere kan bare hoppe innom og skrive noen ord til meg av og til.

er dere forresten på noen baby forum??

jeg er på babyverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var jeg kjempeflink og skrev opp alt her inne hva jeg spiste og slikt. og endte på 1580kcal :D det passer meg fint siden jeg er så stillesittende :) til kvelds lagde jeg kyllingsalat med bittelitt bacon på uten dressing til meg og samboern.. flink flink.. drakk også mye vann, fikk i meg sunne oljer og alt mulig.

handlet inn litt frukt og grønt i går, cottage cheese, og ting til egen musli, så nå har jeg laget grete roedes frokostblanding, og satt i fine krukker :) det ble veldig godt.

åhh, jeg blir så innmari motivert av meg selv når jeg har gode dager og klarer å gjør det jeg har bestemt meg for :) skulle bare ønske jeg kunne trenet litt i tilegg. meeen, det får bli når lillegutt er kommet ut.

håper dere andre stikker innom snart, og det går bra med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

ja da var helgen snart over.

fredag ble det nesten 2000 kcal, ingen godis eller snop, men en caffe latte med sjokolade. så det ble endel.

lørdagen holdt jeg veldig bra frem til kveldsmaten, da ble det både is, snop, iste og kinamat. har ikke orket å telle kcal for gårdagen, for det ble vel mer enn mye, sikkert over 3000. menmen, siden det var lørdag i går så ;)

i dag startet jeg dagen med en smothie laget av banan, yoghurt, frosne bær, litt melk og helte dette over i en skål med all bran :D så satser på jeg klarer å holde kcal under 1700 i dag.

håper dere andre har hatt en god helg. jeg har hatt en veldig rolig helg, ikke nå spesielt som skjedde igrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest Rita87

heisann, er dere her inne å sniker?

nå har jeg 43 dager til terminen. spennende.

vet ikke helt hvordan det står til med vekta, men tror ikke det er så ille lenger, kommer nok til å tippe over 20 kg. for 2 uker siden var dt 15 kg pluss.

ellers er det lite nytt, bekkenet er fremdeles dårlig, så det er dårlig med aktivitet her i gårn, så nå begynner å bli litt lei, gleder meg veldig til å kunne gå ut på en trilletur.. håper jeg ikke er blitt lat og mister motivasjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor86

oi en stund siden jeg sjekka inn her nå. Er kjempefornøyd med vekta mi, har kun gått opp 12 kg og hadde BMI 24/25 når jeg starta så det er rundt det anbefalte. Plages med isjas,bekken,rygg og akkurat nå - halsbrann! GRR... 40 dager igjen, HØYGRAVID! Gleder oss slik.. IKKE LENGE IGJEN JENTER!!:D Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita87

ja tenk.. 40 dager. .det er jo ingenting :D

jeg har gått opp 18 kg til nå, er ikke helt fornøyd med dette, men siden jeg nå er snart i uke 35 så kan det vel ikke bli såå mye mere..

nå er vi straks klare til å dra i et bryllup,, og som vi gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...