Gå til innhold

2010 skal bli mitt år :D


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at det er på tide å avslutte prosjekt slanking en gang for alle..kan jo ikke gå rundt resten av livet på "slankekur". Vil bli normal!!

 

Nå kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke kommer helt bort fra godter og "dritt" før januar står på kalenderen, men for motivasjon så tyvstarter jeg litt på en ny tråd for meg selv.

 

Mitt mål er ned ca 15 kilo..da skal jeg være i mål. Håpet hadde vært å klare det innen mai, men jeg kjenner kroppen min..men godt å ha mål å strekke seg etter!

Problemet mitt nå er bare å finne en trimform jeg kan bedrive mens det er snø ute. Når den forsvinner starter jeg å sykle til jobb igjen.

 

Så, lykke til alle dere der ute med gode nyttårsforsetter!! We can do it!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Henger meg på her! Skal ned i første omgang 15 kg jeg også! veier 80 kg nå, så skal ned til 65. håper vi kan dele masse tips om oppskrifter osvosv!! :) glede mæ allerede til januar begynner!!! ;o) skal ikje bynne før 4 januar æ da!! ;) orke ikje bynne å styre me det i jula! hehe.. katti hadde du tenkt å bynne?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ;)

 

Så koselig at du vil henge deg på her! Tenkte å starte 4. januar jeg og. Kjenner meg selv såpass godt etter alle disse årene at jeg vet at det er nyttesløst å starte før hehe.

 

Jeg skal ned fra 85 til 70...drømmen min i hvertfall!!

 

Blir nok ikke så aktiv her inne før jeg starter. Men heng med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja kjenner meg igjen der ja!!! :D har samme problem sjøl! Altfor glad i sjokolade osvosv.. huff, det her blir ikke lett altså!!:D Julen er ikke akkurat en fin tid uansett til å starte med noe slanking! syns 4 januar var en grei dato, også er det jo en mandag i tillegg; ennå bedre! Ja er jo noen kg som ska taes av, men vi må bare stå på!! Dette ska vi klare! ;o)

 

Gleder meg til å se at vekten går neover! gleder meg til å begynne, selv om det blir tøft i begynnesen å kutte ut diverse!

 

Trener du noe på studio eller driver du med noe annet?? :)

 

Forresten, skal vi ha mandagsveiing eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Har nettopp lagt plan for 2010:

 

Innen juni minus 10 kg.

 

Innen desember minus 15kg.

 

Tror det er lurt å bruke lang tid. Jeg er 49 år(snart) og da er det helt klart at jeg klarer IKKE å trene meg slank. Jeg MÅ fokusere på kosthold i tillegg, Skal forsøke å følge dette:

1. Ca 1500 kcal pr dag

2. max 50 gr karbo pr dag

3. Gode treningsøkter annenhver dag(jogging/spinning etc)

 

Foreslår felles veiedag fredag.

 

Lykke til med et friskt, sundt og lett 2010.

 

Hilsen Hilde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Henger meg på her. Skal ned 15 kg. Jeg gleder meg til å komme igang, og starter i morgen. Har fått reductil av legen, så tar første i morgen.

Er enig med felles veiedag på fredager. :D

 

Litt om meg: jeg er en jente på 24 år som hele livet har vært glad i å trene og være aktiv. Jeg gikk idrettslinja på videregående og trente masse. Etter videregående har jeg lagt på meg 20 kg og trives ikke med det.

Så nå gjelder det å komme igang med treningen igjen, jeg syntes jo det er kjempe gøy bare jeg kommer igang. Har også ei vennine som skal begynne å trene sammen med meg, og tror det kommer til å bli lettere å få gode rutiner på det da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det henger seg flere på!! :) Hva slags trening driver dere med da? Er akkurat det samme for meg hvilken dag vi skal bruke som veiedag!!! :D

 

Ja er ikke lett å gå opp i vekt nei. jeg var også veldig aktiv før. drev med sport å var i aktivitet 24/7 før. men NÅ er det snudd opp ned! grusomt å legge på seg så masse på kort tid! tar på både psykisk og fysisk at det skjer slike forandringer. man føler seg jo ubekvem med seg selv!

 

Men dette skal vi jo gjøre nå med nå!!! =D å gleder meg til at vi kommer igang! jeg begynner ikke før mandag jeg da! men blir artig og ser virkelig fram til å se at vekta går nedover!:D

 

lykke til alle sammen :))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIALLE SAMMEN!

 

Jeg blir også gjerne med,målet er 20 kilo,men kanskje 10kg til sommeren....?

Status i dag:90kg

169 cm høy

Midjemål 112

 

Litt om meg:Har en aktiv jobb,men ønsker å trene,noe jeg ikke har gjordt på lenge.Jeg har 4 jenter,2,5år,11 år,14år,og 17år,den på 11år er min samboers.

Så det er mye å henge fingrene i,men det skal vel gå å få puttet inn litt aktivitet,kanskje ting vi kan gjøre sammen.Håper jo på litt skigåing da,turer ovs.

Har en samboer som lenge har hatt et ønske om at vi skulle ha 2 turdager fast for uken,nå skal jeg ta han på ordet ;-).....

Gleder meg til å følge med dere her inne.

Lykke til alle sammen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Glemte å si at jeg begynner i morgen.Har tatt nef ballen min,og steppen (vet ikke helt om steppen er helt i orden,vi for se i morgen...)

Syns fredag er en fin dag som veiedag...

 

Hei og hopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg elsker å trene spinning. Det syntes jeg er kjempe gøy. Prøver å variere litt med litt andre timer og, sånn at det ikke skal bli for ensformig. Så da prøver jeg å få trent litt body pump og mrl innimellom. Nå har senteret jeg trener på begynt med corebar, så da tenkte jeg at jeg skulle få testa ut det til onsdag. Gleder meg skikkelig til å komme igang igjen.

 

Ellers har jeg hatt en liten veiedag idag. Skulle jo egentlig ha det igår, men følte liksom ikke helt for det. Var litt småsyk igår, med hodepine og forkjølelse og sov nesten hele dagen.. Var helt sikker på at jeg hadde gått opp i jula, men vekta sier at jeg ikke har det. Og det er jeg veldig fornøyd med, vekta viser nå 83,7 kg.

 

Er det noen av dere som har noen supre oppskrifter og dele? På alt egentlig. Har en samboer som er litt kresen, så hvis dere har noen ikke for avanserte, men gode og sunne oppskrifter blir jeg veldig glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

Jeg har begynt i dag jeg - like godt å hoppe i det når vekta ubarmhjertig viser et altfor høyt tall. Sliter med frokosten som består av 4 Ryvita med pålegg; rart at det skal være verre å få i seg enn to skiver fint brød... Men godt smaker det med egg og tomat eller magerost og paprika. Og GR-opplegget har fungert før så hvorfor skulle det ikke fungere nå?...

Jeg er 43 år og skal ned ca 15 kg. Vi får se hvor lang tid det tar, merker at vektnedgang kan ta litt lenger tid etter passerte 40 dessverre, men er pent nødt til å være tålmodig.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Flott at så mange er med. Hvis vi skriver litt i ny og ned kan det blir en laaaang tråd. Hvis Superkristine kan lage en ny tråd hver uke med samme navn + ukenr så hadde det vært veldig bra.

 

I dag skal jeg få min mann med på treningsstudio....

 

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen.

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Denne tråden så veldig fin og jordnær ut,så jeg håper det er plass til en til som etter mange forsøk ønsker å krympe 12kg.

 

Jeg er 53 og i denne alderen er alt som har med vektreduksjon å gjøre

S A K T E G Å E N D E.............

 

Men med innsats med kost og trim og damene her er optimismen tilstede!

 

skal hive ut slikkerirester etter jul og nyttår NÅ!!!!

 

 

 

Veiing fredag?

 

 

 

 

Startvekt 86.0

høyde 167cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at så mange vil være med på veien til et lettere liv!!!

 

Ja i morgen er det på`n igjen dere. Skal jeg være ærlig er jeg ikke helt motivert... Så jeg håper jeg kan bruke denne siden godt og finne tilbake til gleden ved å leve et lettere liv. Begynner å få endel erfaring med slanking og livsstil.

 

Jeg trives ikke med å ligge på sofaen og spise shit, alikavel er det nettop det jeg gjør når livte blit tungt og vanskelig :D . Men jeg har kommet langt i min prosess, så jeg kjenner meg selv ganske godt nå.

 

Største problemet på denne tid av året er trimmen. Jeg er mest en sånn turgåer. Med og uten staver. Sykling er også noe jeg gjør mye av på den bare årstida. Ellers er dans og aerobic noe jeg liker, men ikke har tid til å drive med organisert. Har lurt lenge på å kjøpe meg en sånn "zumba" treningsdvd. Men er litt skeptisk. Så i går kom jeg over en side på nett jeg skal prøve ut først. Sjekk denne siden Exerto.no. Noe for de som ikke har tid å dra på treningsstudio.

 

Til deg som sliter med frokosten, prøv denne oppskrivten på brød. Har smakt det, men ikke prøvd det over lenger tid. Tenkte jeg skulle gjøre det nå.

 

BRØD UTEN GJÆR OG MEL

 

4 egg piskes lett

1/2 boks kesam

1 1/2 ss bakepulver

45 g sesamfrø

60 g kruskakli

50 g solsikkekjerner

4 ss linfrø

3 ss olje

 

Bland alt i en bolle. Hell deigen i en papirkledd brødform og stek midt i ovnen på 180 gr i 50 min.

 

Jeg skjærer det opp i skiver og fryser det. Så tar jeg bare opp det jeg skal ha til et måltid.

 

 

Til deg som sliter med en kresen mann. Been there done that. Dvs han var vel ikke så kresen, men han skulle helst ha den maten vi alltid hadde spist. Så det fikk han. Jeg bare prøvde å gjøre den litt sunnere. Mange matvarer man kan bytte ut med sunnere varianter uten at mennen merker det. Bare pass på at han ikke ser at du gjør det hehe. I tillegg så hadde jeg alltid masse grønt ved siden av. Man kan spise det meste bare man modererer seg. Og mett blir du med masse grønt. Men ikke ubegagelig mett som din mann sikkert blir hehe.

 

Og til dere som ikke liker å veie maten foran ungene, si at dere må veie maten for å se at dere får i dere nok mat. Doctors order :D

 

Ja men da var jeg i gang. Jeg kommer til å kjøre veiedag mandag, for å ikke lure meg selv i helgene. Har også gått i gang med Bio Drain i dag for å renske opp i systemet.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sovetroll- jeg er 53- snart... og synd også d er vanslkig -- jeg holder til på tråden "er d noen som henger seg på felles "mandagsveiing" bra tråd- vi støtter hverandre- artig å se på flere tråder. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppskriften!!! :D skal ta å lage den imorgen, jeg gitt!! :D å det med kresen mann, d har jeg Å, hehe.. han som jeg er sammens med kan spise hva som helst uten å legge på seg, så for han er ikke vekt ett problem(!!) men må bare prøve seg frem! :) lager ofte kyllingfilet, å det er han glad i allefall! å det er jo sunt og godt!:) fins jo mange gode og sunne oppskrifter som ikke er så aller verst.

 

jeg har zumba fitness, å det anbefales! er kjempe artig, å god trening! kjente førte gangen jeg skulle prøve det, å da kjente man virkelig hvor stiv man var i kroppen, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superkristine! Kjekt å se deg igjen :D! Det er jo allerede kjempebra liv på tråden din, så nå er det bare å finne den rette motivasjonen ogla grammingene få svi.

 

Jeg er på straffekoloni om dagen siden det sneik seg på noen kilo det siste halve året. Nå har jeg endelig tatt tak for å kvitte meg med dem slik at jeg kan fortsette det herlige HV-livet! Og når den tid kommer skal jeg ikke tulle meg bort igjen :D.

 

Ønsker deg det beste for en knallbra startuke! Blir nok ikke så mye jeg skriver for tida, men jeg skal komme innom og se til deg.

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt gammel og stiv!!!!!!

 

Kjørte på med godt mot og ungdommelig vilje, og kræsja med et brak!! Satte på exerto og Samba Workout og da fant jeg alderen min, 70 år og nordmann hehehehehehe skjønner du?.

 

Etter å ha prøvd en halvtime og bare var varm i trøya fant jeg heldigvis noe jeg kunne få til som også gav meg den pulsen jeg var ute etter: Jive Workout. Kan anbefales :) Fant fort ut at kondisen min er på bånn. For etter opplæringa av trinna var jeg god og varm jeg. Så skulle vi gjøre alle trinna i 3 bolker med 3 forskjellige sanger i forskjellig tempo. Piece of cake tenkte jeg. Men det var før 2 bolke startet!! Hadde holdt med første tempo for min del hehe. Gleder meg til å prøve i morgen igjen :)

 

Koselig å se deg her Skrulle :) Jeg tror aldri man blir ferdig hvis man har et "spiseproblem" somm meg. Men man lærer jo seg selv å kjenne etterhvert og vet hvor fellene er. Jeg tenker stadig at jeg aldri skal slanke bort de samme kiloene igjen..men hva skjer? Joda jobber med de samme kiloene igjen. Men men, føler alikavel at jeghar en viss kontroll nå contra før.

 

me 89: har du fått bakt brødet? Likte du det? Får du til zumbaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronninga

Heisann! Er ny på tråden din (dvs jeg har smuglest før) men det er første gangen jeg legger igjen spor nå :-) Det har vært en jul med alt for mye inntak for mitt vedkommende. Dvs lite skikkelig mat og mye usunt...

 

Brødoppskrifta virka spennende. Men hvor mye av dette brødet kan du spise hver dag iflg GR-opplegget? Jeg spiser for det meste knekkebrød... Og det hadde vært ok med litt variasjon.

 

Ellers så har jeg veiedag på onsdag og jeg gruer meg....

 

Men opp med hodet flinke jenter; vi går mot lysere (og forhåpentligvis lettere!! ) tider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg er juania 53 år, og smugleser tråden her, så da er jeg innom og sier hei på dere! har vært her sia 19 oktober nå, og gått ned fra 85,3 til 80, 6- så nå er målet mitt 75 kilo til 1 juli. da vil jeg møte sommern me ny helse og kropp ( og ny kjole, og den skal vær kvit....) p.s vil lage d brødet... ha en fin kveld, vil se på amerikansk slankekrig, og bli enda mere inspirert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb hutra meg hjem i kulda og hadde lyst på noe "hot" til middag.

 

1 kyllingfilet à 150 g i biter + 1/2 løk ble stekt i panna og lagt på et fat

Litt rød og gul paprika i skiver ble slengt oppå dette

6 champignon renset og skåret i skiver - ble brunet litt i panna

Alt ble lagt i panna igjen sammen med litt mais fra i går

Krydret med litt salt og mer pepper

Avslutta med 2 ss lettrømme (er vel litt for mye fett; noen som har andre forslag?)

 

Dette ble servert med fullkornris (100 g kokt).

 

Det smakte aldeles fortreffelig!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her :).

 

Har nådd mitt "low point" og har stablet motivasjon til å ta fatt på de 15 kg for mye... Prøver å sikre meg med motivasjonspåfyll i "bauer og kanter"; veiing og trening med venner, nye treningsformer og ikke minst ta del i denne tråden :).

 

Jeg bruker å være flink med kostholdet, men sliter mer med å trene... Når jeg ikke trener bruker vekta etterhvert å stoppe opp....desverre stopper min fornuft med den etter uke to uten resultat. Det skal ikke skje denne gangen! Det skal være forpliktelser til andre og meg selv, og det skal svi i lommeboka om jeg ikke benytter meg av mine nye treningsavtaler!

 

Jeg vet ikke hvor aktive folk er her inne, men hva tenker dere om å bruke tråden til å rapportere trening? Jeg trenger iallefall å skryte litt av meg selv når jeg kommer meg ut av godstolen :).

 

Startvekt 83,6

Kortsiktig mål: 80 kg (7.2)

Langsiktig mål: 70 i mai

Drømmen: 67... (er så utrolig lenge siden jeg var der, så vet ikke om det er "idealvekta" lenger..)

 

Ønsker om en knakande god start for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg tenker litt sånn som deg. Jeg trenger også å skryte litt av meg selv når jeg er ferdig med trening. Vi kan jo eventuelt lage en ny tråd hvor vi "rapportere" og skryter litt av hverandre når vi har trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...