Gå til innhold

2010 skal bli mitt år :D


Anbefalte innlegg

Gjest sovetroll56

Asteria:den matretten høres nydelig ut, ikke så mye rømme kanskje?Men godt var det nok!!

 

Når tar vi felles veiedag dere?

 

Trening kan jo la seg skrive ned også,eller?

 

Jeg er en hjemmetrener,har ellipse og div dvd av kari j og noen andre som jeg har lagd meg et treningsopplegg ut i fra.

 

trener ca 1time 3-4g i uka

svett som bare det,noe mer trim fungerer ikke for meg.Bruker vekter i styrketrening fra 1-5kg.

Blir vi enige om fast veiedag?

God torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Ja nå ble det stille her damer. Håper det er fordi dere konsentrerer dere like om prosjekt "nytt liv" som meg hehe.

 

Denne uka har faktisk gått over all forventning! Ikke noe problem med maten eller søtsug og jeg har faktisk fått trent, ja er helt stiv og støl :)

 

Har også vært flink å ikke veid meg hele uka. Det er nemlig en av mine største laster..veier meg hver dag! Denne gangen skal jeg være flink, bare veie på mandag!

 

Energien og humøret er også på vei tilbake. Jeg har det rett og slett ikke godt når jeg er mye inaktiv og spiser dårlig. Håper jeg snart slipper disse store utskeielsene. Drømmen er å få et normalt til mat og aktivitet.

 

Dere får ha en fin helg alle sammen. om jeg ikke er så flink å svare dere så er det ikke fordi jeg ikke leser innleggene deres!!! Alt dere skriver er motiverende, jeg er ikke alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker til at du har jobbet bra denne uka, da! :). Flott at du er igang med treningen. Jeg har kun gått en tur denne uka..... Men, for å se på det positive er jeg flink med å veie og registrere all mat og det har gått bra! Ikke søtsug her heller. En god start tross alt! Spent på veiing mandag :). Tørr ikke love noe med helga, men neste uke skal det trenes !!!!!!!!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Høres ut som dere holder "koken" med sunn mat. Og flere er flinke til å trene!!! Jeg pleier å gå meg en kveldstur, men denne uka har det vært så kaldt at det har utgått fra programmet... Går til og fra bussen morgen og ettermiddag, og har stått og venta endel - eller hoppet og tatt floka er vel rettere: kanskje det har forbrent noen få kalorier?!:::

Siden jeg er veldig interessert i mat og å lage den (og ikke minst smake og spise selvsagt!!) tar jeg det nå som en utfordring å prøve og finne på noe som smaker godt og er litt mer interessant enn Ryvita til brødmåltidene. Siden det er lørdag i dag hadde jeg lyst på noe "spesielt" til lunsj. Tenke, tenke, og et dypdykk i kjøkkenskapet resulterte i følgende:

 

1 fullkorn tortilla (= 113 kcal = brødrasjon til frokost/lunsjmåltid iht GR)

1/4 avocado i skiver (godt for hjertet!)

noen skiver rød paprika

- legges midt på tortillaen

 

toppes med tunfiskrøre (ca 1/4 av porsjonen)

og rulles i tortillaen.

 

Tunfiskrøren laget jeg slik:

1 boks tunfisk i vann

1/2 løk - finhakket

litt gressløk (tørket eller fersk)

litt salt & pepper

en "sprut" lettmajones (ca 1 ss) - dette er hjertevennlig pga oljen i den

1 ss lettrømme (kan byttes med mager Kesam eller naturell yoghurt, men det hadde jeg glemt å kjøpe dessverre)

1 middels gulrot - grovrevet

Alt "moses" sammen med en gaffel.

 

Grunnen til dagens jippi: Jeg har gått ned 1,7 kilo denne uka. God start på prosjekt ned 15 kilo, og jeg er kjempefornøyd.

 

God helg! Og fortsatt masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Hallo

 

Ned 0,5kg fra mandag,her teller alt,men da tar jeg veiedag på mandager.

 

Nå skal jeg trene på ellipse i 40min med musikk og pulsklokke som tilbehør.......

og vannflaska.

 

Ikveld blir det kyllingfileer og pommes i stekovnen(uten fett )

 

God helg damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er asteria og sovetroll!! Begge to ned i vekt og et skritt videre å veien :) Klapp for dere!!

 

Gruer meg til veiing i morra....blir så nedtur hvis ikke vekta viser nedgang..da sliter jeg virkelig med motivasjonen.. Har ikke så lett for å gå ned i vekt lenger. Tror kroppen streiker litt på det område etter alle disse årene. Men håper juleutskeielsen kan gi kroppen et dytt.

 

Ikke så mye trening som jeg hadde planlagt denne uka, for jeg fant nemlig noen lårmuskler jeg hadde glemt..eh skjønner dere? Men er jo på rett vei. Hatt meg en tur ute i det fine vinterværet i dag. Ble varm i hvertfall :) Trene litt i kveld tenker jeg.

 

Ønsk meg lykke til før veiinga i morgen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Sovetrollet :P

 

For en flott dag :P hehe du skjønner vel at veiinga i dag gikk bra! ned 3,5 kg!!!! Vet jo at det er masse vann, men vann veier jo også :P Spent på neste uke. De siste gangene jeg har slanka meg har jeg bare greid 250 gr i snitt i uka eller noe.. Det går tregt!! kan leve med det, bare det ikke går oppover.

 

Synest jeg har klart meg bra med trimmen også. Ble 9 trimpoeng. Fornøyd med det. Håper bare det holder seg sånn....

 

Går du på kurs Sovetrollet? Hvorfor det navnet? Liker å sove? Ja hvem gjør ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER til dere med flott nedgang!

3,5 kg var jo veldig moro - hvilken motiverende pangstart!

Lite problem akkurat nå kom jeg på: har igjen

et mellommåltid og klokka er kvart på ti...... En yoghurt med

blåbær med litt knust knekkebrød e.l. i må vel gå... Og en god

varm kopp te før en legger seg er jo deilig.

Fortsatt lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

gratulerer alle sammen med nedgang,nå er vi i farta dere!!!!!!

 

superkristine: navnet mitt sovetroll56 tok jeg i en periode da overgangsalderen

var veldig plagsom ,sovnet bare jeg satt meg ned,litt langt nede i bølgedalen da.

 

Etter 1år med medisiner ble det bedre,i sommer sluttet jeg med dem,kreftframkallende visst.

alt går nogenlunde greit nå, litt hetetokter innimellom.Sover ikke mye nå 5-6t i døgnet.

 

Veldig klar til innsats.

 

Klem fra anti sovetroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken sovetrollet? :D Overgangsalder ja, enda en ting vi damer skal slite med huff. Godt du er bedre da. Mange som har god hjelp av naturmedisiner har jeg hørt. Mindre bivirkninger med de.

 

Snart helg *jippi*. Har laget meg heistad gele som jeg skal kose meg med. Prøvd den? Bare 7 kcal pr 100 gr ferdig gele!! Sausen har 60 pr 100 g ferdig saus. Søtmoms jeg ser du :D

 

Ser ut som jeg skal klare mine 7 tp denne uka og. Må begynne litt i det små. Trener på kveldene når ungene er i seng. Blir sånn i 21-21.30 tida. Er det litt for sent for trening? Er vel bedre enn ingenting?

 

Nei nå er jeg klar for køya. Uthvilt til en ny dag, som starter kl 5.30. Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det går bra med dere damer - supert! Så flinke dere er til å trimme!

Så var det helg igjen, jeg har veiing i morgen tidlig, men før det skal jeg i klubb. UHU - motiver meg; aner ikke hva som blir servert, men vi pleier å få full middag. Men nå som jeg tenker mer på hva som dyttes inn i munnen må det jo være mulig å være forsiktig. Siden jeg skal kjøre til og fra sparer jeg ihvertfall kalorier på vin... "Vær sterk" og "Moderate mengder" er mantra for kvelden. Så får vi se hva slags utslag sein middag gjør på vekta i morgen tidlig. Har greid å unngå snikveiing i løpet av uka så det blir spennende.

God fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UHU..... opp en halv kilo på vekta....

Takk for gode råd SK, spiste et knekkebrød før jeg dro, og maten var forholdsvis sunn og jeg spiste ikke mer enn planlagt. Allikevel mye salt kanskje...

Får tenke som du sa at det bare er vann. Her er det bare å fortsette etter programmet og se hva neste uke bringer.

Det som ble "ekstra" var en bitteliten kakebit til kaffe = ukas kosemerker som skal være lov.

Blir litt motløs når man ikke "tåler" en middag utenfor program når en har vært veldig flink ei hel uke.

MEN, har ikke trimma i det hele tatt så det ligger kanskje noe der...??...

Fortsatt lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Hei dere!

 

Det ble ingen gram ned denne uka,fikk ikke trimmet som vanlig pga infeksjon .Er sykmeldt denne uka,så det er lett å spise for mye når man er i ro.

 

Synes litt synd på meg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,3 kg denne uka. Ikke strålende fornøyd, men det går nå nedover.... Og det er vel på tide å bevege seg litt mer....

 

Start: 83,6 (4.1)

I dag: 82,3 (- 1,5 kg)

Mål 7.2: 80

 

Riktig god bedring til deg, Sovetroll!

 

Gode vibber til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå forsvant jeg nesten ut av siden her hehehe- Alltid mye aktivitet her i januar, bare ikke på min tråd hehe. Jeg er ikke så flink å skrve her..er mer en leser.

 

Formen bedre Sovetroll? Du får sove det av deg :D Lov å synest synd på seg selv, ikke farlig det bare man kommer seg ut av det igjen!

 

Hvordan går det med trimmen da Sjarm? Og deg Asteria? Vannet borte igjen?

 

Selv gikk jeg ned 600 gr på veiinga på mandag, tror jeg.. Har en upålitelig vekt! Men begge viste litt ned så får stole på det.

 

Har funnet min rytme på treninga og gjør ting jeg liker :) Step er tingen for meg, og det forbrenner masse kalorier..i hvertfall if grete roede. I dag har jeg klart 5 trimpoeng!! Og jeg som hadde som mål å klare 7 i uka sånn i starten. Må bare være forsiktig så jeg ikke brenner meg ut. Been there done that, ikke noe artig.

 

Slitt litt med søtsug denne uka. Kanskje jeg rett og slett har spist for lite. Ja ja, ikke lett å jobbe i bakeri da :) Men har redda meg ganske bra inn. Bare håpe jeg klarer meg like godt gjennom helga.. Får ty til 70 % sjokolade og pepsi max :)

 

Ha en fin dag alle dere livsnytere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Nå begynner det å gå bedre med meg,mellom ørene har jeg begynnt å trimme alt.....

 

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener,for 14dg siden viste den 85-90% av hjertefrekvens i ca 5-6min ,maxpulsen var da på 160,jeg skal helst ikke over 220-alder=167.Hvordan kunne den da vise så høyt % frekvens når pulsen ikke var på max? Takknemlig hvis noen begriper spørsmålet og har et svar!

 

Det kan jo være at infeksjonen som kom gjorde at formen var dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sitti å sett en fæl film, men var så spennende at jeg bare måtte se ferdig.-

i mårra skal jeg lage hamburgere me grovt hamburger brød, får litt mat-kick, men må prøve å tenke sundt. får besøk i helga, så må være litt forsiktig.-

jeg begynte på et sunnere liv- 19 oktober, me vekt på 86,3--- nå er den komme ned i 80,3- men har gått opp til 80,9-- skal sørn så lite til- en god helnøtt ispedd me peanøtter, så er d gjort... men trimmer en time hvær dag, me gåstaver, klarer ikke mere trim en d, pga gikta... men kroppen blir vel bedre når vekta blir lettere, kanskje... natta alle her-senga venter, og en ny ubrukt dag i mårra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte som deg Juania. Skal så utrolig lite til før vekta stopper opp eller går feil vei. Sliter meg ned hvert gram jeg!! Men så skal det sies at jeg har gått ned ca 40 kg de siste 4-5 åra. Så kroppen min er vel litt sliten og lei av hele greia. Men prøver nå en siste innspurt for å komme meg i mål.

 

En time stavgang hver dag er jammen ikke noe å kimse av!!! Ikke gå deg lei og utbrent da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superkristine- 40 kilo var da veldig flott!! du må jo ha blitt som et nytt menneske du- me nye klær osv, tenker d må ha vært morro og givende!! flott! ja d å gå tur- så er d mange ganger jeg må tvinge meg selv, men jeg vil så veldig gjærne ha et sunnere liv.. og d trur jeg at jeg skal klare, men d er mye 2 skritt fram og ett tbake. og vekta er mange ganger litt rar.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet tror jeg.. Den måten du har brukt for å finne makpulsen din er bare en liten pekepin. Kan godt hende du har høyere makspuls enn 167. En annen måte og finne makspulsen på er å varme godt opp før man presser seg så mye man kan på tredemølle eller sykkel å se hvor høyt opp man klarer å få pulsen. Hvis man skulle brukt den regnemåten så ville min makspuls vært 220- alder 24 = 196. Men det meste jeg har klart å regisertrer med pulsklokka på trening er 201.

 

Kan du prøve å formulerer spørsmålet ditt litt anderledes, kanskje jeg skjønner noe da :D

 

Nå begynner det å gå bedre med meg' date='mellom ørene har jeg begynnt å trimme alt.....

 

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener,for 14dg siden viste den 85-90% av hjertefrekvens i ca 5-6min ,maxpulsen var da på 160,jeg skal helst ikke over 220-alder=167.Hvordan kunne den da vise så høyt % frekvens når pulsen ikke var på max? Takknemlig hvis noen begriper spørsmålet og har et svar!

 

Det kan jo være at infeksjonen som kom gjorde at formen var dårligere?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...