Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

2009 er vel ikke det beste året for noen av oss to - men 2010 blir et bra år, jeg kjenner det på meg! Da skal vi først bli lettere - og så skal vi jammen meg bli gravide med nr 2 begge to. Gleder meg til begge deler!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Dagen i dag har gått strålende! Ender på 1650 kcal om jeg bare holder ut kvelden, men det tror jeg går helt fint! ;)

 

Fikk med meg mannen på en times gårtur etter jobb. Deilig! Håper på å gjøre det i blant. Han ønsker å endre de dårlige vanene han også - så det er fint at vi kan være to sammen om det. Så er jeg støttemedlem på Elixia fortsatt. Skal gjøre et nytt forsøk på å komme i gang der. Jeg og mannen skal prøve å gå sammen i helgene iallefall. Det er jo en start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1670 kcal i dag - og jeg er godt fornøyd. Jeg skal virkelig være flink fremover - og det er verdens beste følelse å kjenne at jeg er på vei! :) Har ikke fått trimma noe, men har vaska og rydda i huset så det er jo bedre enn ingenting!

 

Var på vekta i dag, og det var grusomt!! Første veiedag blir neste onsdag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk for det!! Så du holder koken her inne fortsatt? :D Jeg har vært helt håpløs hele 2009, men nå skal det snu! Gleder meg til det! Hvordan går det med deg?Har du tråd her inne enda?

Jeg håper på en spire snart ja - men helst om noen måneder sånn at jeg kan bli litt sunnere og lettere først... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

I dag skal vi ut på tur i kulden... Skal kle oss godt med mye ull - så skal vi ha med oss tulla i bæremeisen. Skogstur og pølsegrilling. Kjekt det! I kveld er vi invitert bort på middag&vin. Kjekt - men det er bra at festlighetene snart er over!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er det snart 4 januar - og vi er klar for å komme orntlig i gang! Ikke sant, Snurpa! :D

 

Helga har vært så som så - men det er nå det begynner! Jeg gleder meg!

 

I morgen starter jeg med kcal-føring for fullt. Blir bra det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har dagen kommet... Dette er den dagen hvor det endelig snur.. OG det er det viktig at det gjør nå.. KRoppen min har virkelig fått forfalle, og det er pinlig altså

 

MEn samma det.. Nå skal jeg fokusere på det positive.. JEg skal spise sunt og jeg skal begynne å bevege meg igjen.Deilig..

 

HAr startet dagen med to skiver med makrell og leverpostei.. Det er bra!!!..

 

Jeg har brukt de to siste ukene på å spise masse dritt.. Tok et siste skippertak når det gjalt mat i går.. Sånn for å kjenne ekstra godt på den ekle følelsen man faktisk har når man overspiser. OG det er ikke deilig for å si det sånn..

 

Spent på hvordan dagen går.. MEn jeg er virkleig motivert for å jobbe imot søtsuget og suget på noe godt hele tiden.. Skal nesten bli gøy å prøve å stå imot.. Øve seg på det.. Og alle vet jo at øvelse gjør mester..

 

Ragnhild.. Det ser ut til at du er i super gang allerede.. SÅ flink du er.. Kjente jeg ble veldig motivert når jeg så det:D

 

I dag skal jeg på butikken for å handele.. I dag skal det inn sunne ting. Masse frukt og grønt.. Yougurt og juice.. NAm nam... Grovt brød og kjøttpålegg..

Gelder meg til å komme skikkelig igang. Deilig når man kommer inn i siget..

 

Skal planlegge middager for en uke i slegen, da er det lettere å ta en handletur og holde seg til planen- og ikke det man får lyst på der og da.. Det funker sjelden bra kcal messig;)

 

NEi..Nå skal jeg ta fram igjen bøker og bruke oppskrifter på nett..

 

Det er det trådløse nettverket her som ikke funker, så eg kommet på nett med den stasjonære pcn.. MEn det er bare litt sjeldnere jeg er innom da. BLir mye mer tilgjengelig når man sitter i sofaen på nett..

 

Men jeg skal være flink til å stikke innom en tur altså.. For jeg trenger nok det for å holde fouks..

 

Jeg er litt usikker på når jeg skal ha veiedag.. MEn jeg har veid meg i dag, for å se hvordan det ligger an ved starten.. Nå gleder jeg meg til det begynner å gå nedover.. Å se 70 tallet igjen er en drøm for å si det sånn.. MEn først må jeg nok desverre ned igjen på 80tallet... Veier hele 91 kilo i dag:eek:snufs.. Sånn kan det gå.. MEn nå er det ferdig med det, og aldri mer om jeg skal bli så feit igjen.. Da må jeg være høygravid med tvillinger eller masse vann i kroppen.he he..

Veide vel 92 når jeg var høygravid sist..

 

Gleder meg veldig til spiren sitter også.. OG det håper jeg den gjør ganske snart.. Kan jo være greit å være igang med litt slankings først da.. OG man skal jo ikke se bort ifra at når man har fokuset på noe annet at det klaffer.. Har jo tenkt veldig mye på det de siste mnd.. NÅ er vi jo i 5 pp allerede..

MEn nå har sambo vært mye syk det siste året og går jo på noen medisiner fast, så kan jo være det som har gjort det også.. Men nå er han jo litt bedre, så da vil vel sikkert svømmerene bli bedre også.. For slikt forandrer seg jo over tid. OG nå skal vi jo spise sundt og bevege oss litt begge to.

 

Det har vært mye sykdom her i kula også.. Forkjøla hele gjengen, hoste, feber, øre-halsbetennelse osv osv... hm.. Så nå vil jeg har friske folk rundt meg og en god vår:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jammen meg et langt innlegg.. men har liksom endel på hjertet etter å ha vært fraværende i et halvt års tid på slankefronten..

 

HAr ikke vært i fysisk aktivitet siden begynnelsen av juli vettø-- Tragisk-- Iallefall ikke sånn ordentlig.. HAr jo gått noen turer i ny og ned.. Men ikke i noe ordentlig system..

 

Det var den gang da.. Nå er det nå.. Takk gud for det:D

 

Så var det denne vekt kurven da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så herlig å ha deg også i gang igjen!! Jeg føler på meg at vi kommer til å være flinke nå fremover! Det SKAL vi!

 

I går så starta jeg godteavtale med venninna mi, som sagt. Det er bedre det enn å prøve å avtale ting med mannen. Da blåser jeg bare i det når suget kommer....

Så nå har vi bare lov til å kose oss på lørdagene - litt vel å merke!! Har ikke avtalt hvor lenge vi skal holde på - men lenge!!

 

Jeg hadde noen bra dager forrige uke ja - men ikke bare! Det ble endel alkohol både nyttårsaften og 2 des, så det hjelper ikke akkurat på det... Men det er liksom i dag jeg starter på orntlig da. Og jeg har vært super flink! :D Har spist to brødmåltid og torsk til middag, og er bare oppi 1000 kcal til nå. Skal ha meg en god porsjon kveldsmat når tulla er i seng - og evnt litt frukt. Fikk middag hos foreldrene mine siden mannen jobber sent i dag. Deilig det i blant. Hadde kaffe der etterpå, hvor de serverte litt julekaker. Jeg rørte de ikke! Så fornøyd! Hadde bare en halv kopp kaffe. :)

 

Blir ikke noe trim på meg da, men jeg gikk til jobb i dag tidlig da. 20 minutter er jo bedre enn ingenting... Mannen kjørte bilen ned til meg før han dro på jobb, så det ble bare den ene veien.

Vi har fått plass i den nye barnehagen her nå - hun begynner der i morgen. Vi har hatt 7 kilometers kjøring til den gamle, men nå får vi bare 200 meter. Så deilig det skal bli! Og da tenker jeg at jeg kan begynne å gå mye oftere, så får jeg litt gratis trim. Blir bra! :)

 

Håper det går bra med deg denne supre dagen! Ikke lenge til vi suser nedover 80-tallet igjen!! Bare vent å se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg baker Ingers rugbrød i kveld.... Nam nam!! :D Så er det så mye lettere å spise sunt med det enn de lyse brødene!

 

Å så glad jeg er for å være i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Kjapp tur innom. Skriver mer i morgen jeg.

 

Dagen har gått bra.. JEg fikk meg en 20 min gåtur.. Det er bra ifht hva jeg har fått til det siste halvåret...

 

Flink du er Ragnhild..

 

Når skal du ha veiedag forresten??

 

Jeg tar veiedag onsdager. Orker ikke presset med å ha det mandager, tror jeg fort kan bli umotivert av det... Kanskje feigt - men jeg kjenner meg selv... :D

 

Natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. da var dt tirsdag. Og det går fortsatt bra:D he he.. Det er godt.. Føler meg veldig bra. Og kjenner jeg har motivasjon.. Har gått tur i dag også.. Ikke noe særlig mer enn 40min.. Men det er nok i starten for meg nå kjenner jeg. OGså er det jo 15 kalde, så da blir det litt redusert.. MEn det som er deilig å tenke på er at tiden framover nå, så blir det bare enklere og enklere å gå ut..

 

I går endte jeg på ca 1600kcal. Det er jeg fornøyd med..

 

Litt usikker på hvordan det blir i dag.. MEn skal legge inn sånn ca for å se nå tenkte jeg..

Uff.. Når jeg skulle ut for å gå tur i sta så kjente jeg at både ullbuksa og tur buksa er skikkelig stram vettø.. Det er tragisk.. Ikke noe av klærne mine får jeg på meg.. Går i alle gamle tragiske bukser som jeg hadde før.. Gud som jeg skal kaste de til h*****e når jeg er ute av de igjen nå.. Ikke inn i de en gang til altså.. Da får det bli mamma bukser isåfall... OG at jeg er gravid selvfølgelig..

 

I dag har jeg fått i meg både druer, appelsin og banan.. Det er jeg veldig fornøyd med.. For det er ikke frukten jeg har frotset i i det siste, for å si det sånn:D MEn deilig.. Kjenner nesten at energien kommer..

Og bare de to gå turene jeg har tatt nå har jo gitt mersmak..

 

Jeg har vel eggløsning denne uka jeg.. Håper det klaffer snart.. Jeg venter på spira:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det kan du få! :)

 

Bland sammen:

 

1,3 kg fin sammalt hvete

200 g fin sammalt rug

200 g helkorn hvete

9 dl kruskakli/ hvetkim/ hvetekli osv... Jeg tar bare av det jeg har til det blir 9 dl

1 dl linfrø

2 dl solsikkekjerner

2 strøkne ts salt

 

1 1/2 fersk gjær

1, 8 liter vann.

Jeg pleier bare å blande i gjæren i halvparten av vannet og så resten etterpå

 

Heving:

45 min i bollen. Så dunker du deigen ned og lar den heve 15 min til. Deretter putter du den i formene og lar de heve enda 15 min til der.

 

Veldig enkelt - iallefall med maskin. Jeg pleier ikke kna i deigen i det hele tatt, for den er så bløt. Det skal den være. Så heller jeg de bare i brødformene og steker de i ovnen på 220 grader i en time (200 med varmluft)

Det er til 3 brød, men jeg pleier å lage 4. De blir litt små - men jeg synes bare det er godt å ha litt små skiver.

 

Kjempe godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er middagen unnagjort. Fiskepinner med potet og gulrøtter. Hadde litt lite poteter så det ble en liten porsjon....eller kanskje akkurat passe... :)

 

I går endte jeg på 1500 kcal. Har 1200 kcal nå før kveldsmaten er inntatt - så jeg er godt fornøyd! :) Jeg får ikke særlig med trim i dag heller. Mannen skal dra å trene, så da må jeg holde meg hjemme. Har avtalt fast trimtur med en venninne hver onsdag, så jeg får jø rørt på meg i morgen iallefall!

 

Å så letta jeg er, Snurpa! For at jeg er i gang i igjen! Vi er jo på samme sted heldigvis!! :) ) , så jeg vet alt om for små klær.... Jeg har seriøst ikke orntlige jakker som passer lenger - ikke uten at de sitter klistra iallefall.....og nesten ingen bukser heller.... Helt pyton!! I morgen er det veiedag også. Jeg vet jo at jeg er over 90..... :) Men midt oppi det hele så er det en liten trøst å vite at nå skal jeg nedover igjen. Jeg kommer til å klare det nå!! Og jeg GLEDER meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vi tok jo en liten pause på prøvinga vi før jul....men jeg kjenner jeg begynner å bli klar for å prøve igjen nå! Det eneste er at jeg starter i ny jobb 1 mars, så det er jo litt pinligt å skulle være gravid med en gang... Men jeg kjenner at jeg ikke kan tenke for mye på det heller, det skjer når det skjer.... Og da kommer jeg til å være glad!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Jeg er helt enig.. Så deilig å være i gang igjen.. OG denne gangen skal vi klare oss helt til målet er nådd:D

Det er en stor lettelse.. For gud så fanget man blir i sin egen kropp altså..

 

Er så fantastisk å ha deg med.. Og se at du også er like motivert. Det gjør masse med min motivasjon også.

 

Må skryte litt: Vi var akkurat borte på et lite kaffebesøk.. Der hentet de fram alt av julekaker osv.. Grøss og gru tenkte jeg..

Tok en liten pepperkake og en liten kokostopp.. Det var ikke ille i det hele tatt.. OGså var de veldig små, så da gikk det fint..

 

Nå skal jeg hoppe en tur i dusjen, krype opp i sofaen og spise knekkebrød med makrell og en kopp kakao til kvelds.. Nam nam..

Tv kveld i dag... OG det skal faktisk gå greit å ikke dytte munnen full av møkk..

Har masse gode druer som redning i tilfelle det skulle røyne på.. Men bare hvis det er krise;)

 

Nå gleder jeg meg til å bake Ingers rugbrød.. Det blir deilig. Da kommer sambo til å bli glad også.

 

Gøy at dere skal prøve igjen også.. Håper at vi klaffer omtrent likt da, sånn at vi kan følge hverandre på veien.. Hvis jeg blir gravid kommer jeg fortsatt til å prøve å holde koken.. Men da vil jeg øke kcal inntaket iallefall til 1900.. Fokusere på sunn og god mat.. Burde vel ikke være noen fare det.. De som spiser en rugsprø om dagen får jo friske og fine barn også.. Og jeg kan ikke skjønne at det ikke skal få den næringen det trenger. Tar jo det det har behov for uansett.. Er vel heller meg det kan minske litt på, og det er jo hele poenget.. Måtte jo vært fint å ikke sitte igjen med så altformye når babyen er ute:D

Gleder meg til å bli gravid igjen.. Da skal jeg prøve å være enda flinkere enn sist ifht å bevege meg.. Ble liksom sittende fast jeg.. OG sånn ble det.. OG da er det ikke rart at kiloene raser på.. Sånn som i høst også..

 

Men den gang da.. osv.. Nå er nå og nå skal det nedover..

 

Har du noe mål da???

 

Jeg håper jo veldig på å komme ned igjen til ca 75 jeg da.. OG denne gangen skal jeg prøve å være fornøyd med det.. Men 70 hadde jo vært drømmen da..

HVis jeg klarer å gå ned en kilo i uka, kan jeg faktsik være i mål i mai.. Det hadde jo virkelig vært en drøm da.. Så kunne jeg nytt sommeren og stabilisere.. GJøre det fort og stabilisere endelig..

 

En kilo kan vel være vanskelig??? MEn er jeg flink så er det utrolig hva som går.. Jeg kan iallefalll håpe og drømme.. og sette meg ett mål..

 

Hvis jeg tenker 2 kilo i mnd så er jeg ikke ferdig før i august... Og det syntes jeg hørtes så lenge ut til.. MEn ting tar jo tid.. Men med den rekordfarten jeg har lagt på meg nå, så skulle man tro at det var litt lett å få av også????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble ett langt innlegg igjen.. MEn jeg har da litt på hjertet når jeg først er innom..

 

MEn Ragnhild.. Trives du med å være tilbake på hjemmetraktene dine.. SYnd vi aldri fikk tid til å møtes altså.. Tenker litt på det innimellom.. For jeg føler vi er så like;)

 

Rart egentlig hvor mye en internettvenn etterhvert betyr.. Vi har jo holdt koken lenge vi.. Faktsik to år til våren;) Det er jo litt gøy å tenke på.. Enda ikke gitt opp.. OG nå skal vi klare det..

 

Gøy å se Melis her også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er dag to snart over....og jeg ender på 1550 kcal. Søtsuget kjenner jeg nesten ikke noe til - ganske merkelig. Men det kommer vel til helga. :) Men det skal gå så fint atte!

Håper dagen din også har gått bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dgen har gått veldig bra.. OG faktsik.. Bank i bordet- over og under så har jeg ikke merket noe til søtsug.. Bare de to små kakene jeg måtte spise hos naboen... Fælt vettø... men man må liksom.. Føler meg så fæl ellers.. MEn det er tragisk å måtte ofre kcalorier bare fordi man føler at man m¨å:)

 

Ja ja.. Men det var ikke ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...