Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Så flink du var!! Alltid mye verre når man er ute hos folk og får servert. Får bare holde meg hjemme frem til sommeren! :)

 

Hadde jo vært fantastisk å komt i mål før ferien!! Vi skal til syden hele familien i juli (15 stk) og det hadde jo vært deilig å vært godt nedpå 70-tallet til da!!

 

Jeg har som mål å være under 75. 74,9 er ok det... :) Jeg tror ikke jeg er helt laga for å være på 60 tallet - så om jeg hadde klart å stabilisere meg der så skal jeg være fornøyd! Jeg veide 90,5 forrige uke, men har jo hatt 2 alkohol kvelder etter det... Men hvis jeg går utifra der så har jeg jo ca 16 kg å ta av.......

Oh my God!! Nå fikk jeg litt hakeslepp.... Det er jo faktisk så mye jeg har klart å legge på meg på 1 år!!! Herregud - mer enn ett kg i uka det! Ikke rart jeg har vært så nede en stund nå. Fatter ikke at jeg har latt det gå så langt... Men meg og stress - dårlig kombinasjon!

 

Jeg tenker også at jeg kommer til å fortsette selv om vi skulle bli gravide. Det er jo viktig å være sunn da - for begges del!

 

Synes også det er dumt vi aldri fikk til å møtes. Helt sprøtt at det snart er to år siden! Men det er jo ikke for sent! Vi kan jo prøve å få til en kaffe i Oslo en gang vi er innom der på besøk. Vet ikke hvor mye det blir før sommeren, men da skal vi iallefall være der en stund! Synes også vi virker ganske like... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Og ja - jeg trivest her. Var litt rart i begynnelsen - for jeg har jo bodd vekke i så mange år. Men jeg har vært flink å holde kontakten med mange venninner, så jeg har jo et stort nettverk her. Litt verre for mannen, siden han ikke er her fra. Men det går seg nok til etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da har det vel hjulpet litt i det siste - så nå er første lille skritt nedover 80-tallet tatt. :)

 

Lille tulla har vært våken flere ganger i natt - har feber og er ikke i form. Så jeg holder meg hjemme i dag. Synes det er litt vanskeligere å være flink når jeg bare er hjemme sånn, men jeg tror ikke jeg har noe som helst fristende i hus, så det skal nok gå fint!

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 89,9 er ikke dårlig Ragnhild...

 

Nå er jeg spent på hvordan vekta mi vil være over helga.. Hvis jeg klarer å holde koken som jeg gjør nå, så håper jeg iallefall at jeg skal gå ned litt..

 

Og det går veldig bra.. OG jeg har masse motivasjon...

 

Skjønner hva du mener med å gå hjemme, at det er vanskeligere da.. NÅ har jo jeg vært sykmeldt en lang stund.. OG er det enda.. Samme som deg.. Stress funker dårlig for meg også.. Så nå må jeg bare komme meg litt opp igjen når det gjelder energi.. OG nedigjen når det gjelder vekt

 

Sambo har begynt å bli litt bedre nå da, så da ser det ut som o vi går lysere tider i møte:D

 

Nå har jeg handlet inn til brødet;) MEn det tar litt tid å lage det, så må ta det i kveld tenker jeg. Gleder meg til å smake på det.

 

Nå har jeg laget en god og sunn lapskaus som venter på oss til middag;) Det er godt syntes jeg. OG det er noe vesle snuppa liker godt også.

 

Kjedelig med sykdom da.. MEn det er mange som er det nå. VI hadde vår runde i jula. MEn det er så slitsomt. Man merer godt hvor stort behov man har for ordentlig med søvn..

 

Kommer innom en tur i kveld jeg.. Ha en fin dag.. Og grattis med å se 80tallet på vekta.. MEr enn hva jeg kan skryte av:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vel - synes ikke akkurat jeg har noe å skryte av.... :) Men jeg er iallefall på rett vei! Det er lenge siden det har gått noe nedover her....

 

Kjipt at du er sykemeldt enda da! Er noe skit med de tunge periodene i livet! Håper du snart kommer deg ovenpå igjen! Og bra å høre at mannen din også har det bedre!

Nei, stress er noe skit altså! Jeg spiser og røyker jeg da - og har masse gode unnskyldninger for å ikke ta vare på meg selv... Som om det hjelper på stresset. :)

 

Ser de har vært inne å fiksa på sidene her... Liker ikke forandringer jeg - og får ikke lagt inn noe nå heller - det er vel ikke oppe å gå enda. Ja ja, det blir vel bra når det er i orden.

 

Om en time kommer venninna mi, så da skal vi ut på en god tur. Blir bra! Mye bedre å gå sammen med noen! Hun skulle også prøve å bli litt sunnere, så da kan vi prøve å dra hverandre litt i rett retning. Hjelper å være flere! :)

 

Stikker innom senere jeg også å ser om jeg får lagt inn matinntaket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Grr....jeg får ikke registrert matinntaket i dag... Sliter du også?

 

Men men....det har jo gått bra i dag også, det er jo det viktigste.

 

Tulla er bedre i form - så det blir jobb på meg i morgen. "Snakkes" i morgen kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er ikkje så vanskelig det nye systemet!

Du berre klikkar i ruta "Legg til", og så begynner du å skrive matvara du vil ha feks eple, og så får du opp mange forslag du kan velge blandt som inneheld ordet eple.Så legg du inn antal gram.

Håper du får det til, trur det blir veldig greit når ein først kjem inn i det, sparer nok ein del tid ser det ut for!

 

Kan også lagre heile måltid, det trur eg at eg skal benytte meg av ein del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Er ikkje så vanskelig det nye systemet!

Du berre klikkar i ruta "Legg til"' date=' og så begynner du å skrive matvara du vil ha feks eple, og så får du opp mange forslag du kan velge blandt som inneheld ordet eple.Så legg du inn antal gram.

Håper du får det til, trur det blir veldig greit når ein først kjem inn i det, sparer nok ein del tid ser det ut for!

 

Kan også lagre heile måltid, det trur eg at eg skal benytte meg av ein del[/quote']

 

Takk for tipset! :) Jeg tror jeg har skjønt hvordan jeg gjør det. Det som er problemet er når jeg prøver å lagre. Da kommer det bare noe error greier. Så da må det jo være noe som ikke er i orden.... Jeg får iallefall ikke lagra noe som helst. Jeg får gi beskjed til de som har ansvar om det ikke kommer seg tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gårsdagens inntak ble 1610 kcal. Vi gikk en god 50 minutters tur også i går kveld. Kaldt i 14 minus, men det var herlig allikevel! I kveld skal mannen ut å trene igjen, så vet ikke hvor mye jeg får gjort i dag...

 

Dette er den beste følelsen jeg har hatt på lenge! Det føles så godt å endelig være i gang. Jeg har jammen gått med skylapper bortimot hele 2009, selv om jeg i perioder prøvde å være flink... Lenge siden jeg har vært så gira! Må allikevel innrømme at jeg gruer meg litt til helga - er redd utskeielsene skal bli for mange. Men jeg SKAL være flink. Har jo godteavtale - så det er i tilfelle lørdagen som blir en utfordring... Da har jeg jo "lov". Nei, det skal gå bra!! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Litt tyngre nå synes jeg... Er skikkelig sugen på noe søtt. Dro på butikken i sted, og jeg stod leeeenge å kikka oppi en korg med julegodteri på halv pris.... Nam nam!! Jeg så sikkert helt psyko ut der jeg stod.... :) Jaja, jeg klarte iallefall å la være. Jeg tenkte at jeg kan dra tilbake på lørdag å kjøpe en ting da i stedet. Litt stolt......men jeg er fortsatt sugen!!!

Har hatt en 20 pk røyk siste uka, skeia ut til nyttår. Vært uten i dag, så det er vel kanskje det suget jeg kjenner....

 

Ellers er jeg klar for helg! Blir deilig det! Var tungt å begynne på igjen etter julefri! Men er vel snart inni det igjen.

 

Kcal-messig ligger jeg godt ann, så jeg bør klare meg greit ut kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellow hellow...

 

Beklager at jeg ikke har vært innom på en stund.. MEn det går VELDIG bra altså:) MEn det er dette nettet da.. Så siden jeg må opp hit på den stasjonære pcn er det ikke alltid jeg får tid til det

 

MEn nå er jeg altså her...

 

Hm.. nytt system. Det liker jeg ikke-. Syntes det gamle var fint og greit å forstå jeg. Slitsomt å måtte sette seg inn i masse nytt... Uff..

 

I dag har jeg gått en times kjempefintur... KAvet og gikk i snø gjennom skogen, så det forbrant jeg nok masse:D Deilig altså.

 

Nå forbereder jeg en deilig middag. MEd kyllingfilet, masse div grønnsaker med krydder osv- ovnsbakt. Tzatsiki og nan brød.. Nam nam.. OGså har jeg laget en bringebærmouse- stor posjon som det bare er 80kcal i.. Den burde testes.. MEd kesam og mager vanillje yogurt.. Det er jo fredag i dag så...

 

Ellers skal vi ha grønnsaker med dip til tvn etterpå..

 

stolt av meg selv nå altså.. OG gleder meg (FAKTISK) til veiing på mandag... Dette er verdens beste følelse altså.. JIPPI.. For en befrielse.

 

SÅ fint at snuppa di er bra igjen da ragnhild..

 

Snuppa her har fått ørebetennelse.. Stakkar.. Men er vel på vei til å snu nå håper jeg..

 

Nei.. Nå får jeg gå nedigjen til maten:D

 

Ha en fin fredag Ragnhild.. OG tenk tynt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Grr....nå hadde jeg skrevet den lange mld - så klikka dataen!!! Hater det! Jaja, på ann igjen...

 

Godt å høre at det går bra med deg! Var bittegrann bekymra for deg... Skjønner at det er litt mer stress når du ikke har den bærbare - så du er unnskyldt! :)

 

Her går det også strålende! Ferdig med dagens taco-middag, og ender på 1700 kcal. Har ingen planer om spise noe mer i kveld! Motstod å kjøpe dessert også, og er godt fornøyd med det.....men mannen er ikke så førnøyd....hehe.... :)

 

Gleder meg også litt til veiing, men skulle gjerne ha trimma mer enn jeg har gjort! Vi har barnefri i natt da, og har planer om å dra på Elixia i morgen tidlig. Tror det ikke helt før jeg ser det hvis du skjønner....har ikke løpt ned dørene der i høst akkurat... Men hadde vært bra å komt i gang igjen!

 

Gidder ikke skrive så langt nå.... Stikker nok innom i løpet av helgen også. Kos deg i kveld - og god bedring til jenta di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ble 1850... Fikk ikke til å sove i går, og ble så sulten. Så spiste et knekkebrød kl to. Jaja, er fornøyd allikevel. :)

 

Vi skal vel avgårde på Elixia....men frister så minimalt! Kjenner at jeg heller har lyst å ta en joggetur på egen hånd. Får diskutere litt med mannen, vet han er gira på å trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag i dag.. Og klarer jeg denne dagen med glans, har jeg klart helgen:D Jippi... Det skal være en god følelse.. Søndager pleier ikke være noen vanskelig dag for meg faktisk.. Det er fredag og lørdag som er det vanskelige..

 

En litt dum ting når det gjelder slanking.. VI er bedt i barnebursdag i dag.. På pølser og sjokoladekake... Hm.. Fordelen er at det er kl ett, så da har jeg spist en litt god frokost nå.. OGså tar jeg ett par pølser og ett kakestykke i ett tiden som lunsj og mellommål.. Det skal vel kunne gå bra det- tror du ikke. Det jeg er bekymret for er antall måltider.. MEn kan jo ta en appelsin og en yogurt sånn rundt tolv eller noe.. Vi er jo bedt dit til ett.. Blir sikkert ikke mat med en gang..

 

JEg må bare si at det er så deilig å være igang.. For en lettelse.. Alt blir liksom så mye lettere da. Nå gleder jeg meg til hver dag når det gjelder mat.. OG jeg er oppfinnsom når det gjelder lette og sunne løsninger osv... Gleder meg til å gå turer osv.. Den følelsen har jeg leita etter lenge..

 

MEN.. JEg skal ikke legge under en stol at det er den festrøykinga, som endte meg fulltidsrøyking som ødela for meg altså.. Da ble jeg helt slapp og dum... OG når jeg sluttet begynte jeg å proppe mat og sitte bare i sofaen.. OG da vil man sikkert få en emosjonell reaksjon også.. Så det skal jeg ikke gjøre igjen for å si det sånn.. Det er så fristende på fest osv.. MEn jammen ikke så lurt i lengden.. For man får plutselig så lyst på ellers også..

 

Satt i går og planla ett 30årslag med ei venninde.. Det første jeg tenkte på var... åh da kan vi jo røyke:D MEn ikke søren.. For det kommer til å ødelegge alt.. OG det vil jeg ikke ofre denne gangen.

 

Har du sluttet ordentlig nå da Ragnhild??? NÅ er det iallefall 4 mnd siden jeg kuttet helt igjen.. Deilig er det.. uff...

 

Ja ja.. Da håper jeg dagen i dag går som planlagt.. Gleder meg til å prøve.. Er jo litt artig å teste seg selv også.. Se hva man klarer hvis man vil.. Det handler jo om å bestemme seg ofte.

 

I morgen skal jeg gå meg en fin tur igjen. Da har jeg vært ute 4 ganger denne uka.. OG det er jeg fornøyd med.. Det blir bare 6tp til sammen.. MEn det har jeg bestemt meg for å ikke henge meg så opp i denne gangen.. HEller bare ta det som en bonus at jeg faktisk kommer meg ut og får trimmet... Er spent på hvor mange kilo det har gått til påske... Tenker mye på at jeg kan jo faktsik få det til innen mai,. hvis jeg er kjempeflink.. Det er en veldig fristende tanke da... KRibler litt når jeg tenker på det også.. For jeg kan jo kunne klare det.. Det er iallefall lov og drømme..

 

JEg har el i dag jeg da.. Tror den var i går egentlig.. Kjentes sånn ut.. MEn vi har ikke holdt på med noen spes aktivitet, så denne mnd blir det ikke iallefalll.. JEg vil veldig gjerne komme meg ut igjen i jobben.. OG det skal jeg jo nå i begynnelsen av februar da.. Gleder meg faktsik nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 1850... Fikk ikke til å sove i går' date=' og ble så sulten. Så spiste et knekkebrød kl to. Jaja, er fornøyd allikevel. :)

 

Vi skal vel avgårde på Elixia....men frister så minimalt! Kjenner at jeg heller har lyst å ta en joggetur på egen hånd. Får diskutere litt med mannen, vet han er gira på å trene...[/quote']

 

Lurt av deg å ta litt mat hvis du var sulten.. Det er ikke noe bra å gå sulten iallefall.. Da er det lettere å sprekke.. Så det var bra.. Og et knekkebrød fra eller til tror jeg ikke er det som gjør utslaget;)

 

Kjente jeg var litt sulten når jeg la meg i går jeg også.. MEn var så trøtt og sliten at jeg flatet ut allikevel.. MEn kjente det når jeg stod opp igjen i dag.. Fikk en gnagende følelse med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Ragnhild. Jeg får liksom ikke sagt nok hvor glad jeg er for at vi har kommet igang.. OG denne gangen ordentlig..D et er en lettelse ut av en annen hverden.. SÅ godt.. Endelig...

OG denne følelsen er den beste i verden.. LA oss tenke litt på den i de tøffe tidene.. HVor deilig og godt det egentlig er.. og vi ofrer jo ikke no.. For vi kan faktisk kose oss og spise det meste som vi har gjort.. Bare i litt mer kontrollerte mengder.. OG da smaker jo maten faktisk mye bedre også.. Det syntes iallefall jeg.. Får en bedre smaksopplevelse når jeg spiser maten min sakte og i passe posjoner.. SItter iallefall ikke igjen med noen god følelse når man må ha hodet opp for å få puste omtrent etter ett måltid.. Sånn jeg har gjort det siste halve året;)

 

Nå har den nydelige sola tittet opp over åsen.. Skulle gjerne gått meg en tur nå jeg.. MEn skal jo bort om ett par tider.. OG snuppa må få sove litt først osv.. SÅ da får vi ta det i morgen.. Er jo spådd like knakende fint da.. Veldig kaldt da men.. brrr... Når jeg kom inn etter tur i går, måtte jeg ta en laaaang og varm dusj for å få igjen varmen.. Det var virkelig deilig etterpå da.

 

Ha en fin dag... Håper det ble god trening på dere uansett hva dere valgte...

 

Forresten.. Så du spurte om hvordan det gikk me brødene her... Det glemte jeg svare på.. HAr ikke fått somlet meg til å lage de vettø.. Enten har jeg hatt for dårlig tid på dagen, ellerss så har vi hatt besøk på kvelden.. Så i morgen eller til uka skal jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så bra i bursdag i dag:D

 

Spiste tre pølser og ett lite kakestykke og litt gele.. Det var helt perfekt.. Kcal messig ender jeg på 1640 i dag.. og kan nå allikevel spise to knekkebrød med laks og drikke en kopp kakao...

 

Vi har akkurat spist tomatsuppe oge egg, så vet ikke helt om jeg har behovet.. MEn greit å ha muligheten iallefall..

 

Går det greit ut kvelden har jeg klart meg i helga:D JIPPI.. JA det er jo dagen i morgen også da.. får ikke være så kjepphøy enda vel;) Men har en god følelse iallefall.. Og klare jeg dagen i morgen så har jeg klart en uke plettfritt.. Det er deilig. Endelig være igang.. OG flere sånne uker skal det bli. Føler ikke jeg har kjempet så mye for det nå som før.. Og det er litt deilig. At man ikke er sugen eller får dilla... Er skikkelig sulten osv.. Det er de verste følelsene jeg har.

 

Nå skal jeg nedigjen og sitte i sofaen ut kvelden.. MEd god samvittighet..

 

I morgen er det trimmings.. Gleder meg.

 

Håper du har en fin lørdag ragnhild...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Oj så mye du har skrevet!! :) Jeg skal straks i seng, så er en kjapp tur innom...

 

Du har jo vært kjempe flink i dag!! Gatulerer!! :)

Jeg må nok krype til korset...har ikke vært like flink i dag. Ender på 2300 kcal! Det rareste er at jeg føler at jeg har vært litt flink.. Men litt usunn middag (nanbrødet ødela mest..) Og noe godteri etterpå. Jeg stoppa å spise middag før jeg var stappmett, og spiste ikke altfor mye godteri, men det drar jo godt oppover!! Jeg følte jeg hadde vært flink iallefall - helt til jeg inn alt. Hehe... så dum kan man være. :) Men men, det kunne vært verre! Jeg har 2,4 trimpoeng da, det hjelper jo litt. I morgen gjør jeg det godt igjen!

 

Røyken ja....sliter litt der. Tillata meg å kose meg med den på nyttår, så har den bare fulgt med videre etter det, med jevn økning! Det stikker litt å lese det du skriver, så jeg har akkurat bestem meg for å ikke la det gå for langt. Har noen få igjen som jeg skal ha i morgen, så er det slutt igjen på mandag!!

 

Tok en snikveiing i dag tidlig, og det går rette veien. Så nå får vi bare jobbe på videre - dette blir bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Deilig deilig dag!! Starta kl 9 med god frokost. Så gikk vi 1,5 times tur i nydelig vintervær. Så var vi innom på kaffe hos foreldrene mine på vei hjem. De serverte julekaker, men jeg nøya meg med to knekkebrød, et eple og kaffe. Dette går bare så bra! :)

 

Har rester fra middag i går. Har bare kopiert over middagen fra da til i dag, minus nanbrødet. Så etter middag i 16 tiden kommer jeg til å ligge på 1200 kcal.

 

Skal på kaffebesøk i ettermiddag, men det er til hun jeg har godteavtale med, så det skal også gå fint.

 

Jeg er så glad så glad! :) Tenk så ille at vi ødelegger sånn for oss selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei...

Da har vi faktisk snart klart oss en ukes tid.. Det er jo helt fantastisk syntes nå jeg da:D

 

2300kcal er da ikke så ille på en lørdag.. Sånn i utgangspunktet er nok det antallet du allikevel frorbrenner på en dag.. OG med masse tp i tilegg så kommer ikke det til å ødelegge iallefall.. Iallefall ikke når du har hatt minus ifht kcal forbruk hele uka ellers:D

 

Dagen i dag har gått kjempe bra for min del.. Gått en kjempefin times tur i skogen i dag..

 

Og bakt ingers rugbrød.. Det ble vel ikke helt super vellykket... Ble så veldig mye, også satt de fast i formene... SÅ jeg må nok bruke ordentlig smøt neste gang.. Brukte olje.. Den brenner seg så fort fast.. Formfett kanskje?????

 

Ellers må jeg nok til med fire former jeg også.. De tok jo helt av over kanten der;) OGså ble de ikke helt ordentlig stekt med en gang.. Så måtte ta de ut av fomen og videresteke litt.. SÅ neste gang blir det en annen vri.. Flere former...

MEn det ser så saftig og godt ut.. Så jeg venter bare på at det skal bli kjøligere slik at jeg kan smake litt til kvelds.. nam nam.. Ikke så mye kcal i det heller. Ble veldig fornøyd med det ialelfall

 

Da seees vi i morgen da Ranghild.. Har jo veiings jeg da.. Håper virkelig det har gått ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hehe....ja, enn må gjerne prøve noen ganger før det går helt smertefritt. Håper de smaker bra da, det er jo det viktigste! :)

 

Jeg pleier å smøre dem med litt smør, og det funker det. Så har jeg brødformer fra Ikea, de er kjempe gode. Tror ikke de fester seg så lett der.

 

Ferdig med dagen - og det har gått smertefritt.

Lykke til med veiing - blir spennende å høre. Må nok snike meg inn på jobben å se... :)

 

So long...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...