Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma
Hei' date=' jeg bruker å ha i bakepapir i formene. Først litt vann i bunnen så papirene klistrer seg litt fast liksom, så deigen. Kan fint bruke samme papiret mange ganger og brødene kommer lett ut :P[/quote']

 

Takk for tipset - lurt!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Hei' date=' jeg bruker å ha i bakepapir i formene. Først litt vann i bunnen så papirene klistrer seg litt fast liksom, så deigen. Kan fint bruke samme papiret mange ganger og brødene kommer lett ut :P[/quote']

 

Det var lurt.. Det skal jeg jammen gjøre neste gang.. Da slipper jeg bruke smør også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Orntlig imponert av deg altså! Gøy!! :P Tok en liten snikveiing i dag selv, og den var ikke like bra, men iallefall nedgang. Herlig!

 

Venter besøk av en venninne jeg ikke har sett på lenge. Har laga en god kylling/karri suppe. Kjempe god! Å så har jeg kjøpt litt forskjellig frukt, så det blir kanskje en fruktsalat etterpå om vi orker. :P

 

Har gått fint i dag ellers, mye letter å være på jobb å være sunn synes jeg! Røyken går det ikke like fint med, ikke like motiivert for å gi slipp på den kjenner jeg. Men jeg jobber med saken... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med dagens resultat altså.. Det har gitt resultater ukas innsats.. Deilig å endelig se at det går nedover.. :P Håper jeg har litt nedgang neste uke også.. Men har ikke for høye forhåpninger siden det var så bra nå...

 

I dag har jeg gått en fin tur.. Maten og alt har gått helt fint.. Så veldig fornøyd.. MEn kjenner jeg er litt sånn irritabel nå utpå kveldingen.. OG da begynner det alltid å krible i fingrene mine etter å spise noe.. (er vel da jeg burde hatt røyken)..

 

Ja ja ragnhild.. Husk at man kan ikke ta alt med en gang... Du får konsentrere deg om dette i første omgang.. Også tar du den røyken når du er klar for det ikke sant...

 

JEg fikk en skikkelig emosjonell knekk nå sist jeg sluttet jeg altså.. Sikkert derfor ting gikk som det gikk tror jeg.. MEn men.. godt det er over nå..

 

Blir spennende å se hvordan vekta di er på onsdag da ragnhild.. Var det da du hadde veiedag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går som det skal ender jeg på 1600kcal i dag sånn ca...

 

I morgen skal jeg ta med meg bikkja ut på en skikkelig fin gå tur.. Onsdag skal jeg ut på shopping;) Og torsdag får jeg vel gå meg en fin tur igjen... Veldig fornøyd med at jeg har gått 4 turer forrige uke.. Det er helt passe merker jeg..

 

Nei... Nå er jeg rett og slett veldig fornøyd om dagen.. Deilig er det altså.. Er du ikke enig ragnhild, at dette er verdens beste følelse akkurat nå.. Man får jo så god følelse...

 

Håper du har kost deg med besøket ditt... Hørtes ut som god mat.. NAm nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja, det er verdens beste følelse!! Er lenge lenge siden jeg har vært så motivert - og jeg vet at det kommer til å vare lenge denne gangen! :P Gleder meg sånn til å se 70-tallet!! Vet jo at det er en god stund til, men allikevel...

 

Stemmer det, veiedag på onsdag. Veier meg jo kl seks, før frokost og alt. Fint det!

 

Har gått bra i dag. Ender på i underkant av 1600 kcal jeg også. Har til og med kosa meg litt med fruktsalat (banen, druer, pære, kiwi og honningmelon - Nam!) og litt(!) vanilkesaus. Deilig å nyte det med god samvittighet!

God middag var det også - spiste akkurat passe. Og med to små hvitløksbaguett-biter til. Laga masse suppe, så det blir holde nok til reste middag til meg og mannen i morgen. Deilig å slippe å stå over grytene etter jobb av og til!

 

Besøket har dratt, og jeg skal snart i seng. Blir godt å legge seg - etter en laaang mandag!

Natta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

...husker dere meg? Vi holdt følge en god stund på en tråd her inne som startet for snart to år siden.

 

Har lest gjennom tråden deres og blir rent imponert over hvor godt dere er igang :P

 

Nå har jeg bestemt meg, førstkommende mandag er jeg i ferd med å bli slank (jada vet at jeg utsetter det, men ...) Kanskje jeg får være med å rapportere hos dere? Ser dere er veldig aktive, jeg klarer neppe å holde tritt der..

 

Og vi prøver også å bli gravide :P Lille snuppa er jo snart to år og det er på tide med søsken :eek:

 

Lykke til! Klem, Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
...husker dere meg? Vi holdt følge en god stund på en tråd her inne som startet for snart to år siden.

 

Har lest gjennom tråden deres og blir rent imponert over hvor godt dere er igang :P

 

Nå har jeg bestemt meg' date=' førstkommende mandag er jeg i ferd med å bli slank (jada vet at jeg utsetter det, men ...) Kanskje jeg får være med å rapportere hos dere? Ser dere er veldig aktive, jeg klarer neppe å holde tritt der..

 

Og vi prøver også å bli gravide :P Lille snuppa er jo snart to år og det er på tide med søsken :eek:

 

Lykke til! Klem, Lene.[/quote']

 

Husker navnet ditt! Velkommen skal du være! Jenta mi blir også 2 år, i mars. Så det begynner jo å bli på tide ja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...husker dere meg? Vi holdt følge en god stund på en tråd her inne som startet for snart to år siden.

 

Har lest gjennom tråden deres og blir rent imponert over hvor godt dere er igang

 

Nå har jeg bestemt meg' date=' førstkommende mandag er jeg i ferd med å bli slank (jada vet at jeg utsetter det, men ...) Kanskje jeg får være med å rapportere hos dere? Ser dere er veldig aktive, jeg klarer neppe å holde tritt der..

 

Og vi prøver også å bli gravide :P Lille snuppa er jo snart to år og det er på tide med søsken :eek:

 

Lykke til! Klem, Lene.[/quote']

 

HEi lenemora.. Så koselig å se deg igjen da:D Du var jo kjempeflink for nesten 2 år siden du, husker jeg..

Koselig at du vil slå følge med oss

Alle tre har jo små på snart 2 år.. Det er jo gøy..

 

Hvordan går det med deg da.. Vekt og sånn???? Uansett hvordan det er eller ikke så har du vel samme plan som oss... NEmlig nedover og bli kvitt blasket en gang for alle:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer.. For en deilig tirsdag.. :P Sola skinner og jeg er sunn og flink.. HVa mer kan man ønske da???

 

Det er så bra å se hvor motiverte vi er altså.. Er en så god følelse.. OG jeg er enig med det du sier Ragnhild.. Føler at det kommer til å vare lenge denne gangen.. Det er deilig.. Da vet vi at det kan forsvinne noen kilo.. Gleder meg vilt til å se 70tallet igjen jeg også.. Det skal bli en lettelse så stor.. OG kanskje komme inn i noen av de nye buksene jeg kjøpte i fjor våres....

 

Hadde engentlig tenkt meg ut på en trimtur i dag.. MEn jeg har bihulebetennelse fått og er skikkelig harkete,, Så da er det vel kanksje best å hvile seg litt inne.. HAr skiftet på senger, støvsugd og hengt opp nye gardiner på kjøkkenet.. Det forbrenner jo litt det også:P Fått satt på en vaskemaskin så nå surrer den og går.. Deilig å få gjort litt også.. Ser alt så godt i den flotte sola.. Gud så deilig det er.. Tenk om man kan få en tilsvarende sommer også:P

 

Ha en fin dag jenter.. Nå skal jeg ta lunsjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det er verdens beste følelse!! Er lenge lenge siden jeg har vært så motivert - og jeg vet at det kommer til å vare lenge denne gangen! :P Gleder meg sånn til å se 70-tallet!! Vet jo at det er en god stund til, men allikevel...

 

Stemmer det, veiedag på onsdag. Veier meg jo kl seks, før frokost og alt. Fint det!

 

Har gått bra i dag. Ender på i underkant av 1600 kcal jeg også. Har til og med kosa meg litt med fruktsalat (banen, druer, pære, kiwi og honningmelon - Nam!) og litt(!) vanilkesaus. Deilig å nyte det med god samvittighet!

God middag var det også - spiste akkurat passe. Og med to små hvitløksbaguett-biter til. Laga masse suppe, så det blir holde nok til reste middag til meg og mannen i morgen. Deilig å slippe å stå over grytene etter jobb av og til!

 

Besøket har dratt, og jeg skal snart i seng. Blir godt å legge seg - etter en laaang mandag!

Natta! :P[/quote']

 

Så flink du var i går da.. Det er bra... Kan jeg få spørre om en ting.. Smakte ikke både maten og kosen mye bere når du viste at du ikke sprengte noen kcal grenser??? Hm.. Jeg prøver å tenke mye på det om dagen.. For det er virkelig noe å tenke over altså.. Iallefalll i de tunge periodene.. Det er ikke kos å frotse.. Snarere tvert om engentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis planen går som forventet ender jeg på 1635kcal idag.. Det er ikke så ille...

 

Men spiste masse tomatsuppe og to skiver med smør til lunsj.. Den dro opp.. Også har jeg middag i dag på over 600kcal:eek:

 

Men men.. Noen dager må man bare... LEve vanlig er det ikke det som er mottoet...

 

Til helgen skal jeg lage sjokoladesufle til dessert.. NAm nam gleder meg til det.. Da kan jeg se fram til det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Stemmer det, Snurpa! Den gode samvittigheten smaker bedre enn noe annet! :P

 

Har gått fint i dag....men jeg er sliiiten! Vi hadde planer om å gå tur rett etter jobb. Bare ta ei brødskive og putte tulla i vogna. Men jeg orka rett å slett ikke... Er kjempe trøtt! Men nå har vi spist suppe fra gårsdagen, og energien er stigende. Så vi skal ut en tur nå klokka halv seks i stedet selv om sofaen frister mer... :P

 

Ellers - spent på veiing i morgen!

 

Har lite på hjertet kjenner jeg.....kommer nok innom i løpet av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh... så klarte jeg meg ikke med det jeg sa.. MEn ble fristet mens jeg satt og så på medium og spiste 3 knekkebrød med ost og smør... :P

 

Så endte på 1993 kcal i dag.. MEn men.. Det er ikke sikkert det ødelegger alt.. Så lenge jeg klarer å holde meg i skinnet resten av uka.. OG det har jeg planer om..

 

MEn dette er den første dagen jeg virkelig har kjent litt søtsug, og det er så fælt.. KRibler i kroppen og jeg er skikkelig irritabel.. Sambo behøver egentlig ikke vise seg før jeg blir sur stakkar... ikke noe gøy når det er sånn.. Og når jeg er irritert eller har det litt så som så.. Da lengter jeg etter å ha noe å frotse og stappe i...

 

Drømtom denne sjokoladesufleen i dag.. Brownies og is og alt.. SKummelt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
åh... så klarte jeg meg ikke med det jeg sa.. MEn ble fristet mens jeg satt og så på medium og spiste 3 knekkebrød med ost og smør... :P

 

Så endte på 1993 kcal i dag.. MEn men.. Det er ikke sikkert det ødelegger alt.. Så lenge jeg klarer å holde meg i skinnet resten av uka.. OG det har jeg planer om..

 

MEn dette er den første dagen jeg virkelig har kjent litt søtsug' date=' og det er så fælt.. KRibler i kroppen og jeg er skikkelig irritabel.. Sambo behøver egentlig ikke vise seg før jeg blir sur stakkar... ikke noe gøy når det er sånn.. Og når jeg er irritert eller har det litt så som så.. Da lengter jeg etter å ha noe å frotse og stappe i...

 

Drømtom denne sjokoladesufleen i dag.. Brownies og is og alt.. SKummelt altså...[/quote']

 

 

Fælt med sånne dager! Men en sånn dag ødelegger jo ikke, det er jeg helt sikker på!! Det blir nok bedre i morgen skal du se! :P

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har ikke tid til å skrive så mye nå - må gjøre oss klar til jobb og barnehagen. :P

Fornøyd med nedgangen og over å endelig være på rett vei igjen!!

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Takk damer! Grugleder meg til å ta opp kampen om kiloene igjen... På mandag gjelder det :P

 

Vekta ligger på ca 84 kg, så jeg skal ned minst 10 kg. Har funnet ut at jeg kan glemme 60-tallet, klarer aldri å holde meg der.

 

Grattis med nedgang Ragnhild.

 

Nå må jeg jobbe, arbeidsdagen starter om ett minutt...

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Samme her, Lenemora... Jeg drømmer om ligge på 60-tallet, men jeg vet at det er så urealistisk!! Så denne gangen skal jeg være veldig fornøyd om jeg bare kommer meg ned under 75! Det er levelig det! :P

 

Ha en fin jobbdag! Er sakte men sikkert i gang her også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff. Jeg sitter her og angrer meg for gårsdagens utskeielse.. Det var egentlig så unødvendig.. Men men.. JEg får håpe det ikke har en avgjørende effekt.. MEn det er den skuffelsen over det å ikke få til det man i utgangspunktet hadde sett for seg og bestemt seg for.. Så lot jeg flesketrollet få rett igjen liksom:(

 

MEnmen.. Spist er spist.. I dag skal jeg være flink.. Skal ut på lunsj med ei venninde... SKal spise en salat tenkte jeg:D

 

Da må dere ha en fin dag da damer...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Håper det har gått bra med deg i dag, Snurpa! :D Det var jo ikke så ille, men jeg skjønner at du synes det var kjipt! Er jo ikke rart om vi treffer noen humper på veien, men vi skal klare det!!

 

Hatt en fin dag. Ligger på 1100 kcal etter middag. Må passe litt at jeg ikke spiser for lite egentlig, kjenner jeg er litt utålmodig! Da fyker jo bare kiloene på igjen, om jeg ikke passer på!

Skal i barnehagemøte i kveld. Vet ikke om vi rekker noe tur, men vi tar det etterpå i tilfelle. Kommer ann på barnevakten.

 

Er var det faktisk 3 plussgrader i dag da jeg kjørte til jobb. Synes det er litt godt, at den verste kulden gir seg. Men bare det ikke betyr at det kommer masse regn. Da er det bedre med litt kulde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ender på 1300 kcal i dag. Vet det er lite, men jeg er ikke sulten heller. Har spist banan og knekkbrød nå. Føler nesten jeg har glemt et måltid, men jeg har ikke det heller. Merkelig. Er nok fordi middagen ble litt sunnere enn vanlig. Er jo ikke dagligdags dette da, så det gjør vel ikke akkurat noe. :D

 

Kom akkurat inn fra en times rask tur. Var helt anpusten i bakkene. Gikk med ei jeg ikke pleier, å hun føyk avgårde....hehe... Jeg måtte jo late som jeg hang med iallefall. :D

 

Håper dere har hatt en fin dag!

Natta!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...