Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Nå er det alvor, på tide å innse realiteten!

 

Jeg er ikke litt kraftig, noen får kilo overvektig. Nei, jeg veier 15 kilo for mye!

 

Jeg har ikke lavt stoffskifte, eller bare litt kraftig beinbygning. Jeg spiser masse godteri og alt for lite sunn mat.

 

Jeg er lat og trener nesten ikke. Jeg spiser godteri i bilen og på kveldene alene hjemme. Jeg småspiser masse og finner på masse unnskyldninger for ikke å trene.

 

Jeg har større mage enn det som er sunt! Jeg har alt for dårlig kondis og tar ikke godt nok vare på meg selv. Dette er ikke bra for meg, familien min eller andre som er glade i meg.

 

Skal skriver mer senere, men måtte bare komme i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

.... det var som og lese om meg sjøl det...

 

Jeg må ta fatt og har begynt så smått! Søtsakene er redusert mye, men fortsatt mye igjen! Siste kosen blir MYE waldorfsalat på nyttårsaften!! Det er det beste jeg får!!! Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å trene er vanskelig. Det vanskeligste er å ta på seg klærne og komme seg ut av døren! Problemer er at man tenker over det. Hjernen er med på å finne på unnskyldninger til hvorfor ikke trene. Mye bedre å sitte inne, det er kaldt ute, vil ikke alene, skal bare spise drittmat 1 dag til og så skal jeg skjerpe osv...

 

Jo mindre du tenker, og bare GJØR det, jo raskere kommer du inn i rytmen.

 

Jeg har selv 10-12 kg for mye, og jeg begynte å jogge i vår. Det ble en vanesak og jeg jogget 3-4 ganger i uken, kondis mye bedre =) Spiste 5 ganger om dagen , ordentlig frokost, lunch og middag, mellommåltid var nøtter, avokado, gulrot,pære etc. Jeg var aldri sulten og hadde ikke lenger lyst på søtt!

 

Nå har vi kjøpt en ellipsemaskin som vi har satt opp i et av rommene her, og jeg kan selv ta meg selv i å tenke "nei ...orker ikke" . Men det er jo ingen unnskyldning! JEg vet jeg føler meg mye bedre når jeg har fullført 30 min på ellipsen, da kan jeg sette meg ned i sofaen med GOD samvittighet og vite at jeg har brent bort 250 per dag.

 

Ikke la hjernen komme med unnskyldninger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to.

 

Har tenkt mye på dette og det er virkelig på tide å ta tak i ting.

 

Jeg har alltid innbilt meg at jeg bare har litt for mye. Har liksom ikke trodd at andre ser på meg som overvektig og at det virkelig synes. Dette er selvfølgelig bare fornektelse.

 

Så nå har jeg en liste over ting som skal endres. Litt etter litt, men her skal det skje ting.

 

-spise regelmessig og sunt. Følge GR prinsippene og føre dagbok her inner hver eneste dag!

-trene! Løpe, spinne, gå og trene styrke. Skal trene minimum 3 ganger per uke, helst 4.

-ikke være så lat og utsette ting til siste liten. Når ungene er i seng skal jeg gjøre det som skal gjøres i huset med en gang. En liten rydderunde, sette på vask osv.

-ha det ryddig og rent hjemme (dette har jeg allerede blitt mye bedre til siste halv året). Selv om jeg er alene og mannen er ute og reiser skal jeg ha det ryddig og fint! Er så forfriskende og gir mye mer energi.

-sitte mindre på pcen. Bortsett fra denne siden skal pcen brukes til jobb og LITTsurfing.

-se mindre på TV. Se på det jeg har lyst på, ikke bare la den stå på hele kvelden.

 

Kommer sikkert på mer etterhvert. Denne listen tenkte jeg å gå gjennom hver søndag og oppdatere hvordan det har gått med forsettene for den uken.

 

Kom plutselig på at jeg kanskje burde presentere meg selv.

 

Er 35 år har to barn og bor i en av Norges største byer. Barna er selvfølgelig det viktigste i livene våre og det kjæreste vi har. Mye av tanken med dette er jo å bli sunnere og kunne være aktiv i mange år sammen med barna. (formen er ikke så dårlig at jeg ikke klarer å være med på aktiviteter medde altså....)

 

Jeg jobber i et stort norsk konsern og jobber derav ganske mye. Jobber endel på kvelden hjemme. Har en mann som har en stilling på samme nivå og derfor også jobber og reiser endel. Så fritidsproblemer har vi ikke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver Viccy. Kanskje vi skal gå ned 15 kg sammen i 2010? 2 dager igjen nå' date=' så begynner alvoret ;)[/quote']

 

ÅÅÅ, ja!!!1 Vil gjerne ha med meg meg noen flere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om å være overvektig.

 

Jeg har et stort sosialt nettverk. 5 veldig gode venninner som jeg er veldig nær. Ellers en stor gjeng av både kvinner og menn som vi ser i mange settinger.

Av hele denne gjengen er jeg den eneste som er overvektig. Har aldri tenkt så mye over det, men det er jo veldig merkelig. De fleste er sporty, flotte folk. Både utvendig og innvendig.

 

Jeg har aldri blitt møtt med fordommer eller opplevd at noen har sagt eller kommentert noe negativt.

 

Mannen min kjente meg før jeg ble overvektig og har vært veldig diskre og gentleman om dette. Men jeg lurer jo meg selv hvis jeg innbiller meg at han ikke "vet" det. Jeg er en type som aldri prater om "det". Det er liksom min hemlighet, prøver jeg i allefall å innbille meg. Noe som selvfølgelig er feil!

 

DENIAL!!! burde navnet på denne dagboken vært........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg SÅ veldig igjen i det du skriver!!! har akkurat samme forholdet til å være "overvektig" (ja, jeg måtte ha hermetegn...) som du har! Jeg tror jeg skjuler det for alle andre! At jeg "lurer" de liksom.. at det ikke vises på meg. Og så tenker jeg om de andre overvektige at de bør begynne å trene. Er det mulig..

 

Gleder meg til å følge deg på ferden nedover, vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen jeg også, det vises da ikke så lenge man holder inn magen?? 12 kg skjuler man da lett...Nei, nå er det på tide å gjøre noe, kjenner jeg er topp motivert nå, håper bare det varer. Skal ut og handle litt sunt i morgen, så jeg er klar til fredag, da starter det...kommer til å følge med deg også, motiverende å være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg, dette skal vi klare alle sammen!!!

 

Jeg har trent på morgenen. Slå den:-) Spinning på morgenkvisten. Ganske så deilig!

 

Jeg skal komme ordentlig godt i gang. Skal i 35 årslag til ei venninne den 16. januar. Innen den dagen skal jeg ha gått ned 3 kilo. Det er mål nr 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Syns det er inspirerende å lese om hvor flinke dere er, gleder meg til å sette i gang i morgen! Skal prøve å gå til jobb e dagene jeg ikke må levere i bhg, er 20 min en vei, så blir da litt trim det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så ha jeg vært på vekta i dag og nå er det alvor.

 

Vi har sovet bort i natt og da vi sto opp spiste jeg havregryn sammen med barna. Vi voksne satt oss ned og skravlet mens barna lekte og da sto alt godteriet fra i går framme. Uten at jeg hadde lyst på eller ofret det en eneste tanke dytter jeg godteri i munnen. Snakk om patetisk! Bare spise godteri på autopilot. Nei, her må endres rutiner!!!!

 

Nå skal jeg ut og gå tur med ei venninne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Syns det er inspirerende å lese om hvor flinke dere er' date=' gleder meg til å sette i gang i morgen! Skal prøve å gå til jobb e dagene jeg ikke må levere i bhg, er 20 min en vei, så blir da litt trim det også..[/quote']

 

Det er jo kjempe bra. 40 minutter ganger er jo supert. Bra tiltak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 er over og jeg klarte meg bra med mat og fikk trent også.

 

Blir spennende de neste dagene nå. Skal gjøre alt jeg kan for å motstå å veie meg ofte. Det er bare tull! Mye lurer å bare veie seg en gang i uken.

 

Skal skrive inn mål og vekt her, men har det ikke akkurat nå.

 

Har tenkt masse disse dagene.

 

Jeg er relativt opptatt av klær ol. Liker å shoppe og er veldig opptatt av å finne klær som kler meg og passer kroppen min. Det er jo endel klær jeg ikke kler nå. Feks bukser med lavt liv, gensere/jakker som strammer over magen osv. Elsker tunikaer og tights ol.

 

Jeg er høy (1.75) og har lange bein. De er ganske slanke og noe jeg gjerne viser fram. Har også en ganske passe størrelse på rompa, men den er alt for slapp. Over livet er det heller sørgmodig. Jeg har stor mage (ca 95 rundt livet). I tillegg har jeg mye fett over rykken. Så hvis jeg går i noe trangt blir det valker rundt bhen over buksa ol. Ikke moro!!! Så det er viktig at fettet forsvinner samtidig som jeg blir sterkere ved å trene styrke.

 

Jeg er den eneste i huset her som er overvektig. Barna er ikke i nærheten. Vi spiser sunt til fellesmåltider, men problemet er alt jeg spiser masse snacks og snop ved siden av. Jeg har en mann som er helt super i tillegg til alt annet er han veldig kjekk og har en fin kropp. Dette er jo ting jeg setter pris på ved han...... Alltid hyggelig å høre andre si at han ser bra ut. Så overfladisk er jeg....... Allikevel har jeg ikke klart å ta vare på meg selv nok til at dette også gjelder meg selv. Jeg mener ikke at dette er noe jeg gjør for hans del. Men jeg synes jo også det hadde vært hyggelig å se flott ut for han.

Først og fremst gjør jeg dette for å bli sunnere! Men jeg vet også at det gir meg bedre selvtillitt og at jeg føler meg bedre i mange situasjoner. Ikke en dårlig bivirkning det;-)

 

Ønsker alle lykke til i disse omveltningsdagene, vi får holde ut så er det snart blitt faste vaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott viccy, du er kjempeflink! Heldig du som har slanke bein, det har ikke jeg, de har liksom blitt for slappe, og litt for tykke, så må finne noe som kan stramme opp beina samtidig som jeg går ned nå, og gjerne noe jeg kan gjøre hjemme om kveldene. Klarte meg fint i går jeg også, slet litt med nok kcal, men skal prøve litt mer til middag i dag tror jeg. Og jeg skal ut og kjøpe mager kesam som jeg skal prøve på frukt i kveld, håper jeg liker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig det der, Tutta. Ikke for mye og ikke for lite;-). Jeg sliter med å spise lite nok til middag, men de andre måltidene synes jeg det er mer enn nok mat.

 

Er jo ganske så interessant å se hvor mye mat man faktisk kan spise når man ikke putter på med tomme kcal.

 

Jeg er kjempe glad i smothiesene fra Bama. Det er nam-nam for meg hvis jeg er godtesyk. Og akkurat passe kcal for mellommåltid.

 

Jeg har bestilt med rockering og er veldig spent på hvordan det blir. Har aldri klart å rocke, men nå håper jeg å få det til. Og ikke minst at midjen kan minske litt......

 

Synes denne dagen har gått greit nok. I morgen er det tilbake på jobb og da er det mye enklere med rutiner!

 

Har gått gjennom kalenderen for januar og har bare 1 kveld med festligheter der jeg har tenkt til å unne meg vin. Ellers blir det pepsi max og vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladglad

Her var det mye velkjent viccy. Har slanket meg i et år nå og gått opp mellom 5 og 6 kilo ila denne tiden. Er fortsatt bare LITT kraftig og skal SNART skal starte, både med å spise mere riktig og med trening.

MEN; Vekta i dag avslører ny personlig rekord, på 78 kilo. Med mine 169 cm, betyr det at jeg skal ned 16 kilo. Så nå er det ingen flere unnskyldninger igjen

Mitt hovedmål er frem til 01.05--- delmålet er < 72 før 1.feb.

Har startet på Elixia, ryddet matskap og kjøleskap.

Enig i veiedag på mandager. HOLD DERE harde alle sammen, og takk til viccy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det mandag og jeg er egentlig litt glad for at hverdagen er i gang. Sitter på jobb og spiser frokost. Havregrøt med rosiner og litt nøtter. Og et glass skummetmelk. Så da er uken godt i gang for min del:-)

 

Har sent møte i dag og da er det en utfordring å få ting til å gå opp. Planen er å spare middagen til jeg kommer hjem, men spise "kveldsmat" og mellommåltid mellom lunch og middag.

 

Når jeg kommer hjem i kveld håper jeg å ha overskudd til en halvtime på spinningsykkelen.

 

Jeg vet at svaret på denne vektgåten for min del ligger i trening! Jeg har prøvd dette før (ja, det har vi vel alle;-)) og vet at alt er mye lettere når jeg trener. Da får jeg mer energi, føler meg raskt lettere og ikke minst så gjør treningen at jeg synes det er enklere og spise riktig. Kommer inn i en god sirkel som jeg trives i.

 

Så her er det bare å henge i !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Så godt å se at du er motivert Viccy. Det er mye av jobben å faktisk ville det, og innse at man må gjøre jobben selv. For jobb, det er det. Masse lykke til, skal følge med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk rosastrompe!

 

Jeg merker at jeg føler meg utrolig uvell om dagen. Magen tyter ut over buksene og jeg følger meg lite fin. Håper jeg kommer til å merke litt endring rimelig kjapt slik at jeg blir like motivert til å fortsette. Liker ikke dette!!!!

 

Lunchen i dag ble en stor salat med grov skive brød ved siden av. Godt var det:-) I salaten var det pasta og dressing som ble kalorier.

 

Nå spiser jeg go'morgen, men de hadde i light utgaven i kantina. Må nok begynne å ta med selv......

 

Jeg sliter så med å få registret mat per dag. Flere som gjør det? Når jeg trykker på dagens dato kommer først siden opp i et lite sekund og så blir den helt hvit. Noe som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viccy, smoothies er kjempegodt, har ikke prøvd de man får kjøpt, men det skal jeg jammen gjøre! Blenderen min har røket, igjen...Supert tips! Nå når jeg er ferdig med middag er jeg fortsatt på ca 800 kcal så langt i dag, og jeg er mett...skal spise frukt og rett i koppen-supper tenkte jeg, bedre å ta det nå enn å prøve å fylle opp kvoten i kveld..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smoothiesene er veldig greie å ha i bakhånd. Deilig snacks:-)

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra jobb og er så utrolig stolt av meg selv! Jeg skulle innom butikken for å kjøpe noen go'morgen light til å ha med på jobb. Jeg er så utrolig sjokoholiker og pleier å handle sjokolade omtrent hver gang jeg er i butikken. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe 4 go'morgen yoghurt og 1 kesam vanilje som jeg kan ha i kjøleskapet.

 

Og det klarte jeg:-) Ikke noe ekstra handlet jeg! Dette er en bra begynnelse. Vanene må endres og det gjøre en dag av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink! Jeg kjøpte også kesam i helga, og det var godt syns jeg, hadde det sammen med ananas, og sikker masse andre bruksområder. Og. det jeg er mest stolt over. er at jeg bortimot har kuttet ut pepsi max! Max et glass hver dag i helga, og ikke noe i dag. Og jeg har drukket myye hver dag altså....;p Men skal unne meg et glass eller to i helgene tenkte jeg, det kan ikke gjøre så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...