Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Det går opp og ned, Mai. I dag skal vi trene 30 day shred begge to:-). Så legger vi inn rapport når vi er ferdige.

 

Jeg er ved godt mot. Legger inn en skikkelig spurt mot påsken. Så er det mål om å stå stille i påsken. Og så er det resten etter det. Tror jeg kommer til å rejustere målet mitt til å bli ferdig før 17 mai. Må se hvor langt ned jeg kommer før påske først.

 

Helgen kommer til å bli tøff. Vi skal feire bryllupsdagen vår på lørdag og mannen har tydeligvis noen planer..... Kommer sikkert til å innebære mye god drikke og alt for kaloririk mat. Men det får bare være!

 

Ha en fin mandag, jenter:-) Bare 4 dager til veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Har ikke oppdatert lista mi på noen uker. To dårlige uker nå! På tiden og legge inn en ekstra innsats:-)

 

08.01.10 -2,1 (totalt -2,1)

15.01.10 -0,4 (totalt -2,5)

22.01.10 -1,8 (totalt -4,2)

05.02.10 0,0 (totalt -4,2)

12.02.10 -0,8 (totalt -5,0)

19.02.10 -0,9 (totalt -5,9)

26.02.10 -0,7 (totalt -6,6)

05.03.10 -0,2 (totalt -6,8)

12.03.10 0,0 (totalt -6,8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :D Har ikke fått vært innom her i hælja! Har vært en hektisk hælj. Begynte på jobb igjen på lørdag etter et års permisjon. Skjønner nesten ikke hvor det året har blitt av!!!

 

Det har gått veldig greit med maten disse dagene, men har nok ikke blitt nok trening:( Har fått gått litt tur, og mer har det ikke blitt tid til!

 

Denne uka skal jeg bare jobbe 2 kveldsvakter, så jeg henger meg på dere som skal skjerpe inn fram til påske!

 

Synes nedgangen har gått veldig tregt de siste ukene, men det er vel sånn at det går litt i rykk og napp. For jeg føler sjøl at jeg er veldig flink med maten, og jeg leer meg jo også veldig mye mer enn før. Så jeg tenker at hvis jeg bare fortsetter sånn, må det jo gå nedover etterhvert.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må trene 30 day på morgenen, ellers får jeg aldri gjennomført det. Selv med pause igår, så merket jeg at spesielt beina har fått kjørt seg. Det er veldig deilig å kjenne pulsen øke.

 

Dagen har startet bra, og jeg føler at jeg er back on track:-) Har sjekket litt rundt sprekkene mine, og har funnet ut at de kommer med jevne mellomrom rundt tiden jeg får mensen. Nå skal jeg være veldig oppmerksom på det i neste måned, og prøve å bite tennene sammen. Denne sprekken koster meg nok en ekstra uke med slanking. Og nå må jeg være disiplinert hvis målet skal nås til sommeren. Begynner å bli litt stresset. Jeg skal ha på meg en viss kjole på sommerfest:D

 

Jeg måtte jo også sette opp ukene mine som jeg glemte på fredag:

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

Uke 8: vekt 69,3 (-0,2) (totalt 2,5) (9,3 kg igjen)

Uke 9: vekt 68,4 (-0,9) (totalt 3,4) (8,4 kg igjen)

Uke 10: vekt 68,2 (-0,2) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

 

Spurten mot påska har begynt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink, Mai:-)

Trener du før jobb?

 

Vi SKAL nå målet vårt før sommeren!!!!! Ikke noe spørsmål om det. Jeg har igjen litt over 5 kilo nå, og spent på hvor mye nærmere målet jeg klarer å komme før påskeferien.

 

Nå sitter jeg og spiser Bixit Turbar som mellommåltid. Ganske så godt og akkurat passe kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke så flink, viccy:-) Jeg er hjemme i permisjon, så jeg burde ha god nok tid til å trene. Lurer på hvordan det blir når jeg begynner å jobbe fullt igjen. Men jeg synes at dagene bare flyr, det er alltid et eller annet som skal ordnes eller noe som skjer. Nå gjør jeg alt i AS familien, så mannen min har også gode dager. Han kommer hjem til ferdig middag:-) Jeg skal egentlig begynne å jobbe i mai, men nå lurer jeg på å ta ulønnet perm fram til høsten. Det frister med en hel sommer fri. Har også vært inne på tanken på å studere litt. Det er et par fag som jeg trenger mer kompetanse i, men har ikke funnet noen fag/kurs som tilfredstiller det jeg trenger i jobbhverdagen. Så jeg er veldig i tenkeboksen.

 

Så jeg har full forståelse for at du syntes det var rart å begynne å jobbe i helga tinaj:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føltes det faktisk litt lettere!! Kjøpte meg også tyngre vekter igår (1 kg), trente tidligere med 0,5 kg, og det ble litt lett. Fungerte bedre med de nye, men kunne faktisk kjøpt 1,5. Kjøpte meg også en ny treningstopp i størrelse M:D

 

Jeg er fremdeles irritert over sprekken i helga, men nå viser snikveiing at gapet ikke er så stort lenger, men tror ikke jeg klarer å gå ned noe. Æsj. Jeg er ihvertfall supermotivert igjen for å klare dette før sommeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Ja det har blitt en stund siden jeg skrev her inne. Jeg har hatt en heller dårlig ute med ingen trening. På lørdag fikk vi jo middagsgjester, og det føltes som om hele den gode triven forsvant ned i magen, og jeg tenkte at det er ødelagt for neste uke.

 

Maten har gått greit på dagen, men middagene litt rester fra helgen, og det var mye salt og krydret kjøtt. huff og huff, ødelegger for meg selv.

 

Jeg har intensjoner om å ta første dag på 30days og 50 min på ellipsen idag, og håper jeg kan bare gjøre det! Jeg vet jo at jeg ikke angrer etterpå. Det bare føles som et tiltak!

 

Skal skjerpe meg! Vil tilbake til gode rytmen igjen! Mai01, bra du holder taket her inne! =) lover, full skjerpings på meg, i morgen får dere oppdatering..eller kanskje til og med ikveld, ho ho :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i ferd med å bli tatt livet av på jobb.... Ca 15 timer jobb hver dag i flere uker begynner å ta på. Går greit med maten, men ikke tid til så mye trening som jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Fyttirakkern! Er helt gåen etter 30 day shred jeg! Snakk om gelearmer, klarer jo nesten ikke løfte katten engang! (han er stor da :( )

 

Pushups klarer jeg ikke alle, selv om jeg står på knea. Jumping Jacks vet jeg ikke om jeg burde gjøre, siden det ikke er så godt for ledda.. merker jeg har litt vondt i knea nå. Har bindevevssyndrom i tillegg, og en av medfølgende plager er dårlig muskelstyrke så jeg bør vel ikke presse for hardt.

 

Hvor mye kalorier brant dere å disse 20 minuttene?

 

i tillegg har jeg vært 30 min på ellipsen, så da blir det første trimpoeng på over 1 uke..grøss

 

Jaja, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har droppet 30 day idag. Følte at kroppen trengte en dags pause. Føler meg øm og mør i musklene. Men jeg har gått en lang tur idag, ikke så rask som jeg pleier siden jeg ikke gikk alene, men har ihvertfall vært ute i flere timer.

 

Karamella, jeg brenner mellom 180 og 200 kcal på level 1 av 30 day. Hva brenner du? Har ennå litt å gå på, men jeg orker ikke å presse meg mer enn jeg gjør.. Vær forsiktig så ikke du skader deg selv.

 

Nå må du også være forsiktig, viccy, så ikke du detter helt sammen når du kan slappe av litt. Jeg hadde en sånn periode for nesten 2 år siden, og når prosjektet var avsluttet for min del, så falt jeg nesten sammen. Jeg bare lå rett ut på sofaen i nesten en uke og følte meg kvalm og elendig. Den dag i dag får jeg ubehag når jeg en sjelden gang åpner et spesifikk dataprogram som gav meg mye ekstrajobb. Jeg synes du er veldig flink som klarer å ha kontroll over maten i en sånn periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg tror også jeg tar treningsfri fra 30 days shred i dag, er forferdelig støl etter de to første dagene. Det kan da umulig ødelegge så mye av opplegget :( Tror faktisk jeg skal prøve 15 ganger på hver level, får se underveis :D

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamella: føler også at denne uka ikke helt har blitt som jeg håpa og trudde. Det har gått ganske greit med maten, men motivasjonen til å trene er borte :( Jeg har fått pressa inn noen trimpoeng alikevel, men jeg må skikkelig ta meg sjøl i nakken. Merker at jeg begynner og leite etter unnskyldninger for å slippe igjen!! HJELP!!

 

Lurer på om dette har en sammenheng med at vekta står ganske stille for tida? Jeg for min del får veldig motivasjon når det synes på vekta i allfall....

 

Men jeg skal ikke gi opp :) Håper på en positiv overraskelse på veiing i morra.

 

30 dagers jentene er flinke synes jeg :D

 

Mai01: godt at du savner oss her inne. Jeg kan jo ikke slutte å skrive inn sjøl om uka er litt tung! Det er jo heller da man burde skrive for å få litt oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer litt mer nå, men selv med pause igår, så var spesielt lårene mine helt gele idag. Men det føles godt etterpå, selv om det er HAT å komme igang. Jeg skal holde ut til jeg begynner å glede meg til trening. Lurer på når den følelsen kommer??

 

Jeg er også er litt opp og ned denne uka. Sitter her og har lyst til å kjøpe smash, ostepop, lakris og melkesjokolade.. Igår var en god dag. Vet det skyldes snikveiingen min. Igår var jeg nede igjen etter sprekken i helga, men idag var jeg plutselig 500 gram opp, og da blir jeg demotivert. Jeg lurer også på om cm har krympet, har ikke snikmålt meg, kanskje 30 day gir det den lover?

 

Jeg skal ikke gi opp igjen, men ta tida til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer litt mer nå' date=' men selv med pause igår, så var spesielt lårene mine helt gele idag. Men det føles godt etterpå, selv om det er HAT å komme igang. Jeg skal holde ut til jeg begynner å glede meg til trening. Lurer på når den følelsen kommer??

 

Jeg er også er litt opp og ned denne uka. Sitter her og har lyst til å kjøpe smash, ostepop, lakris og melkesjokolade.. Igår var en god dag. Vet det skyldes snikveiingen min. Igår var jeg nede igjen etter sprekken i helga, men idag var jeg plutselig 500 gram opp, og da blir jeg demotivert. Jeg lurer også på om cm har krympet, har ikke snikmålt meg, kanskje 30 day gir det den lover?

 

Jeg skal ikke gi opp igjen, men ta tida til hjelp.[/quote']

 

Jeg hadde funnet en trening å glede seg til å dra til. Da er det mye lettere...

30 days virker om du har troen. Stå på og gi ikke opp:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hvordan går det ?

 

Idag har jeg møtt en norsk jente her nede, det var koselig å få snakket norsk! Tok meg en øl, ble kjeeeempedårlig i magen, så i hele kveld har jeg hatt luft-konsert.. jaja...

 

Er lemster etter 30 day shred igår =) Ordner seg vel til i morgen.

 

Er det noen av dere som pleier åha presentasjoner ??? Jeg vil gjerne ha noen tips. På mandag må jeg ha en 5-7 minutter presentasjon foran flere andre elever, og jeg gruer meg så sinnsykt. Får alltid panikkangst og pusteproblemer, og husker ikke hva jeg skal si. Blir ofte på gråten også pga panikken. Jeg vil dog prøve å komme over dette, så jeg har vært hos legen og hun sa jeg kunne få 2 piller av Oxazepam, for å se om det hjelper. Jeg har jo ikke lyst til å drive med medisin, bare lyst til å komme gjennom dette en gang for så å fo bort frykten.

 

Så ja, har dere noen tips? Jeg har prøvd å se for meg at de er en gjeng potetsekker men det funker ikke. Jeg skal snakke om job satisfaction og ja, arbeidstaker motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamella, dette fikser du! Det handler mye om å venne seg til å ha ordet og oppmerksomheten rettet mot deg.

 

Punkt nummer en er vær godt forberedet! Gå gjennom alt du skal si på forhånd.

 

Hvis du er nervøs er det greit å ta noen minutter for deg selv før du skal i ilden. (Feks på en do). Pust med magen, ordentlig ned! Lag gummiansikt/rør ansiktet slik at du blir varm i kjeven!

 

Når du står forran forsamlingen så lar du blikket gå over alle, ram inn rommet med blikket dit. Så finner du et vennlig ansikt som du lar blikket hvile ved litt lenger. Det gir en trygghetsfølelse.

 

Så begynner du. Ikke snakk for fort, det er så godt som ingen som snakker for sakte i store forsamlinger. Men MANGE som snakker for fort. Pust med magen og vær trygg på at de som hører på deg vil deg godt! Ingen er ute etter deg:-)

 

Masse lykke til, du er tøff!

 

Jeg prater mye for store forsamlinger. Det blir bedre med tid og erfaring:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viccy kom med veldig gode råd:-)

I tillegg pleier jeg å gjennomgå alt foran mannen for å få konstruktive tilbakemeldinger. Jeg pleier også å prøve å lage en litt annerledes powerpointpresentasjon. Eks du kunne illustrert med bare bilder på jobb. Glade, sinte, lei seg, mobbe, inkluderende etc bilder (uten at jeg vet hva det skal inneholde).

Hvis jeg får totalt jernteppe tar jeg en liten pause, tvinger meg til å slappe av og puset dypt, så begynner jeg å ta tak i det siste jeg sa, også klarer jeg som regel å komme meg avgårde.. Hvis du får helt noia, så jeg hadde jeg vært ærlig. Sagt at jeg får panikkangst, prøver å komme meg igjennom det, men nå klarer jeg faktisk ikke å si noe mer. Det står respekt av folk som allikevel gjør det når de har angst. Lykke, lykke til:-) Vet det er grusomt, har vært der, men erfaring og noen kurs i presentasjonsteknikk har hjulpet meg.

 

Dagen min idag har bestått i å kjøre en gammel tante på 90 år til en annen gammel tante på 92 år. Jeg spiste lunsj før jeg dro, så ikke jeg skulle gå amok i de kakene som ventet, men jeg hadde ikke regnet med en 3 retters lunsj. Jeg klarte ikke å si nei til denne gamle damen som hadde slitt og laget så mye mat. Under desserten som besto av varme muffins, is og rørte bringebær, så var hun mest opptatt av at hun hadde glemt å tine en kringle til kaffen. Nydelig mat, men mistenker at jeg fikk min dose med fett.

 

En annen ting jeg tenkte på når jeg satt og hørte de gamle tantene prate om frøken Hansen fra husmorskolen, var at jeg var f.. meg den som var minst fresht kledd. Og det er helt sant. Ingen overdrivelse. Her sitter de to flotte damene med fjonge klær og matchende sko. Hva hadde jeg på meg? Tunge svarte vinterstøvler, tykke Ulvangsokker, olabukse, høyhalset genser. Ingen smykker, ingen kule detaljer på klærna. Rett ut kjedelig. Jeg vet at noen av dere tror helt sikkert at jeg overdriver, men dere hadde vært enige hvis dere så bilder..

 

Nå må jeg komme meg i seng:-)

 

Viana2; jeg skulle ønsker jeg hadde funnet idretten min, men er pr idag allergisk mot fysisk aktivitet. Uansett hva jeg prøver, så synes jeg det er pes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var opp 500 gram til 68,7 kg. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke meldte meg på det Grete Roede kurset, men jeg følte at jeg var så godt igang.

 

Men en godnyhet er at jeg er ned totalt 2,5 cm fordelt på bryst, mage og hofter, så et eller annet har skjedd denne uka.

 

Jeg er ned 2 kg på 2 måneder, nå er jeg lei og sur. Det er greit sakte vektnedgang er sunt, men nå er det NOK!! Vet ikke helt hva jeg kan gjøre bedre heller?? Jeg må jo ha et liv ved siden av, og kunne takle sosiale ting og klare å spise litt.. Jeg skal ikke gi meg, men dette er ikke noe morsomt. Så sakte har det ikke gått før, og med denne farta, så er jeg ferdig til jul.

 

Dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Takk for gode råd Mai og Viccy =) Godt å høre at det går bra for dere!

Jeg skal gå igjennom presentasjonen flere ganger i helgen. Som du sier Mai, bilder er tingen. Jeg har 5 slides, og tilsammen har jeg 12 ord tenker jeg. Mange bilder for å beskrive, men ikke slik at det blir irriterende.

!

 

 

Mai: skjønner deg så sinnsykt godt! jeg har jo også bare gått ned 2 kilo på... snart 3 måneder.. jeg begynte i romjulen.. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte alså. Jeg har trent mye, og så har jeg roet ned på trimmen, og prøvd igjen. Ifjor vår gikk det så flott...jeg føler jeg gjør det samme nå som da men..

Hva skal vi gjøre? Idag når jeg kom på vekta står det 72.9: Det er jo bare flott siden jeg startet på 73.3... Skjønner ikke hva som skjer, ikke har jeg proppet meg med snop heller! Får nå virkelig håpe dette er vannkilo. Jeg føler at jeg aldri kommer til å gå ned i vekt med dette her, selv om jeg gjør det man skal.. Spise lite og ofte, og trimme ved siden av.

 

Ellers, ha en god helg, stikker innom senere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekta stått helt stille i en uke :( Nå begynner jeg også og bli lei!!!! Men hadde til sammen gått ned 4,5 cm- midje, mage, bryst, lår og hofter Er jo fornøyd med det, men kunne så ønske at det synes på vekta også....

 

Jeg føler at jeg er veldig flink med mat, og har jo også fått til noen trimpoeng. Sjøl om ikke motivasjonen har vært helt på topp! Kjenner at den har ikke blitt noe bedre etter dagens veiing heller!

 

Men jenter, neste uke!!! Da får vi virkelig håpe at ting løsner litt for oss, sånn at vi kan gå påska i møte med kanskje litt bedre motivasjon- ellers er jeg redd jeg kommer til å gå på en skikkelig sprekk, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

vi får vel bare fortsette jenter, og tenke at det løsner vel til slutt! Uansett, så liker nok kroppen en mer aktiv hverdag, og jeg tenker jo også på at trim er godt for kroppen generelt, og jeg tenker mest på hjertet. Det å ha et sterkt hjerte appellerer til meg : )

 

Jeg har iallefall fått gått gjennom 30 day shred for andre gang idag, og 40 minutter på ellipsemaskinen! Godt fornøyd med det. Gikk greiere idag enn i forgårs, men er støl enda.

 

Kjøkkenvekten jeg kjøpte har allerede tatt kvelden eller 2 uker i bruk..mye å skryte av ; )

 

Vurderer Avatar 3D ikveld, har dere sett den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt 'a jenter!!!! Jeg synes dere fortjener bedre resulteter!

 

Her ar det vært kaos hele uken. Kom akkurat fra jobb nå og er helt susete i hodet. Vet det er flere som spiser lite og fyker ned i vekt når de har stressperioder. Ingen av oss er vel slik!? Er vel derfor vi er der vi er i dag........ Så derfor må jeg si det har krevd all min stålvilje for å holde meg på matten med kostholdet og til og med litt lavere enn vanlig siden jeg har fått trent mindre. Men resultatet kom i dag -1,1 kilo. *klapper meg selv på skulderen*.

 

Nå må jeg kose litt med barna før de skal legge seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...