Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Vekta var i dag ned 200 g. på en uke ;) Er kjempeglad for at det blei noe ned i det hele tatt!!!

 

Hyttetur er vel og bra, Karamella. Men sant som du sier at hjemme er best! Der er det i allefall lettest i forhold til mat og trening...

 

I dag har vi hatt en kjempefin 17. mai feiring... Har ikke registrert, men har nok blitt for mange kcal i dag også. I morra er det tilbake til de gode vanene igjen :)

 

Gratulerer med fin nedgang, Karamella :) Du skal se det har løsna for deg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Å så bra at du var ned 1,1 karamella, det fortjente du:-) Det viser at du er på rett vei..

 

Tinaj, velkommen tilbake til sivilasjonen:-) Bra med 200 g ned, blir sikkert bedre bare du blir kvitt overskuddet fra hytteturen.

 

Jeg var opp 1,2 kg idag, så denne mandagen håper jeg glatt over. Mønsteret gjentar seg med helgene. Fra om med neste uke, er det full skjerpings på helgene.

 

Gleder meg egentlig litt til hverdagen imorgen. Sitter her og gulper sjokoladekake, potetsalat, is og brus. Se framover, mai:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

hahahaha Mai, nå lo jeg skikkelig høyt ! "Sitter her og gulper sjokoladekake, potetsalat, is og brus".

 

Du får sagt det alså!

 

Dette ordner du vet du! Jeg synes selv det er greit å være tilbake til hverdagen alltid etter slikt, høytider, ferier osv. Man tillater seg mye, og er vanskeligere å finne sin plass når man har vært uttafor litt. Det gjelder de fleste områder. Gubben er helt kjørt siden vi var i spania + nå var det jo....pinse(?) eller noe annet høytidsdag på torsdag og da måtte han ta fredag av og, og han er ikke tilbake i jobbmodus. Jaja!

 

Takk for gode ord, jeg håper det fortsetter med god flyt=) Igår var det like før jeg dreit meg ut igjen og spist fett og salt kjøtt med pita og tsatziki. Hva feiler det meg da? så fort jeg har nedgang så skal jeg liksom feire med "forbudt" mat. Nei jeg skal ikke nekte meg gode ting dann og vann, men ikke etter 1 uke allerede.. Må nok endre litt på instillingen i topplokket! =)

 

Vi snakkes jenter, ha en flott dag; jeg hører iallefall østlandet skal ha en kongeuke værmessig så jeg håper dere bor i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

 

Gratulerer med nedgang Karamella. Veldig bra:-). Og du tinaj. Ned er ned!

 

Jeg var ikke så flink i går.... Men en veldig positiv ting var at det var veldig moro og ta på seg bundagen og at den passe fint og ikke noe var trangt. Følte meg veldig fin i den:-).

 

Har fått med meg mannen på at vi skal være flinke fram mot avreise. Ikke kjøpe inn godis etc. Og ikke minst må jeg ta meg tid til trening!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig dag!!! Trur jommen meg sommer`n har kommet :)

 

Vært på jobb igjen i dag, og er inne i de gode rutinene med mat igjen... Bortsett fra litt jordbær med vaniljesaus til dessert- mmmm. Klarte bare ikke la være!

 

Jeg synes også hæljene er vanskelig med tanke på utskeielser, Mai! Men synes kanskje det har hjelpe litt og bytte veiedag til mandag. Tenker hvertfall litt mer over hva jeg stur inn. Men denne hælja var jo litt spesiell selvfølgelig! Kjenner jeg blir litt redd, for det er jo så mange spesielle anledninger nå som sommeren nærmer seg....... Må bare være flink og klare å stå imot- prøve å finne sunnere alternativ ;)

 

Viccy- så bra du følte deg fin i bunaden din i går! Da var du sikkert fin også. Føler man seg fin, er man som regel fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Er enig med deg Tina! Selv om jeg nå kun har hatt Mandag som veiedag i 1 uke, så merker jeg at jeg ikke tar så lett på hva jeg putter i meg. Er flinkere vært generelt hele uka, og spesielt i helgen visste jeg hva som møtte meg på mandag, så det var faktisk motiverende!

 

Idag er jeg fysen på sjokolade, men stod over. Spist kylling og bønner til middag, og ellers flott matmessig. Ville egentlig på en joggetur, men er så opptatt med eksamen til i morgen, så føler ikke jeg kan "gi bort" tid til det idag. Får ta en tur i morra istedet=)

 

Snakkes : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på mandager hjelper ikke meg, så lenge jeg ignorerer dem.. Veide faktisk 1,8 kg mer idag enn på fredag. Hadde gjort nr 2 tre ganger før kl 10:D. Sorry for detaljer, jenter, men da skjønner dere hva jeg driver med i helgene.

 

Har hatt en fantastisk dag i solen. Litt deilig å være i rutine igjen. Har gått lang tur, og spiste fornuftig fram til ettermiddagen. Vi var ute og syklet, så syklet vi innom bestemoren til mannen min. Vi er altfor dårlige til å besøke henne. Ihvertfall, så hadde hun bakt 2 kaker i tilfelle noen kom innom igår.. Og INGEN kom. Jeg spiste to store stykker, og størstemann fikk fråtse i så mye kake som hun ville. Og mannen som egentlig ikke liker kremkaker, forsynte seg også rimelig bra. Vi klarte ihvertfall å spise opp 3/4 av den ene. Eldre folk måler dessverre mengden du spiser utfra hvor bra du har det på besøk..

 

Det har vært flere samlivsbrudd i vår familie de siste par årene som gjør at familietradisjonene har endret seg. Jeg ble rimelig pissed på barna hennes som bare lot henne sitte hjemme på en slik dag. Det verste var at vi grillet med venner ca 100 meter fra huset hennes igår. Det hadde kostet oss null kcal å stikke hodet innom i 5 minutter. Vi tenkte rett og slett ikke på det. Jeg ble ordentlig lei meg på hennes vegne.

 

Takk for gode råd angående helgekaoset mitt. Målsetningen min er å komme igjennom neste helg uten fråtsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelmaP

I vinter holdt jeg fråtsinga nede ved å strikke, Mai1! Strikka overalt, hjemme og på besøk, så hadde jeg liksom noe i hendene. Det virka veldig bra, men etter tre gensere var jeg litt lei, kan du si. Mangler naturligvis et halvt erme på den siste.

 

Jeg veier meg på lørdager, for dersom jeg har vært flink i uka før er jeg da inspirert til å være flink i helga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:-)

 

Strikking er absolut ikke min greie, men kanskje jeg kunne få meg en annen hobby som holder fingrene i aktivitet??

 

Jeg belønner meg selv i helga med veiedag på fredag. Har jeg vært flink, så kan jeg skeie ut litt (som ikke bare blir litt) og har jeg vært dårlig, så kan jeg liksegodt spise litt til!! Tullete, ja. Nå skal det bli andre boller:-)

 

Nå er jeg straks ferdig med å rydde, skal sette meg ut i finværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

God morgen jenter!

 

Ja da sitter jeg her og snuser rundt på nettet og koser meg med kaffe istedet for å ta siste innspurt til eksamenslesing. Har mer eller mindre gitt opp, og antar det blir en konting på meg senere i sommer.

 

Mai: Har du prøvd Scrapping? Glømmer både tid og sted jeg, og plutselig har jeg scrappet i timesvis. Det begynte med å lage oppsett med f.eks kattene mine, turer vi har vært på, men nå har jeg mer eller mindre gått over til kortlaging. Veldig koselig. Sitte å dulle med det, lime, klippe... se hva som passer sammen =) Det er kanskje noe for deg? Man blir veldig fokusert og vil gjerne gjøre ferdig før man går fra det :D

 

Drar til universitetet klokka 1, tar en kaffe med ei venninne og så bærer det rett til test. Ikveld skal mamma ringe, så jeg antar det blir mye blablabla derfra :) Jeg osm ikke engang er noe særlig glad i telefon. jaja, det må vel til, og jeg skjønner det sikkert den dagen jeg får en voksen datter selv :)

 

Jeg sniiiikveide meg idag, og veide 71.3. Nå håper jeg det holder alså... !!

 

Snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

sukk.... prøvd 4 overkropps-plagg før jeg fant ut hva jeg kan ha på meg og ikke.. Sideflesk, mage.. ÆSJ ÆSJ ÆSJ. Dette er ikke hyggelig. Enda mer motivasjon, det er bra.

 

Det er liksom så greit om vinteren.. da går man med gensere og jakke osv..Da skjuler det liksom litt mer. Sommeren er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest litt på tråden deres, og har fått meg mang en god latter. Dere er de beste på gode kommentarer :D

Er imponert over hvor lenge dere har holdt ut, og hvor flinke dere har vært. Kjekt å hente litt inspirasjon hos andre når man er i ferd med å gi litt opp selv. (Når andre greier det, skal jammen jeg greie det også).

 

Ønsker dere alle lykke til på veien videre ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Takk for tips:-)

 

Strikking er absolut ikke min greie' date=' men kanskje jeg kunne få meg en annen hobby som holder fingrene i aktivitet??

 

Jeg belønner meg selv i helga med veiedag på fredag. Har jeg vært flink, så kan jeg skeie ut litt (som ikke bare blir litt) og har jeg vært dårlig, så kan jeg liksegodt spise litt til!! Tullete, ja. Nå skal det bli andre boller:-)

 

Nå er jeg straks ferdig med å rydde, skal sette meg ut i finværet!![/quote']

 

heia! Du hør her; du SKAL kose deg i helgene mens du går ned i vekt. Du skal ikke vente til du har nådd målet ditt. Det som skjer da er at du går tilbake til gamle vaner m overspising av de tingene som ikke er bra for deg. Den gyldne middelveg vettu. Ikke tenk at du skal belønne deg m mat eller snop. Tenk at du belønner deg med nye plagg på sikt. Mat er ikke belønning, der er noe,vi,trenger,for å leve,overleve. Den kan godt nytes og gjøres til en fest for øye og gane også, men matens funksjon er å gi kroppen bensin, ikke trøst og belønning.

 

Jeg har tro på at det er sånn det funker. Man må kanskje ta bort litt av nostalgien? Hvis du skal bli som du vil være må du leve sånn nå. Og da vil du kanskje at snop og søte saker skal være med? Og da handler det om å vite hvor mye du kan spise av de tingene uten at alt du har jobbet for hele uka skal gl gå rett i dass. som jeg sa til en god venn her om dagen (hun har litt avholds på alt som hun føler er problemmat); du må ikke være redd for å ta bare en bit. Du klmmer ikke tkl å sprekke om du ikke gar en bit til. Det er ubehagelig å ha fått smaken på noe godt for så å la det stå, men kanskje er det akkurat det ubehaget vi må gjennom for å lære oss å ha et sunt forhold til det usunne? Det er ikke lett, men det finnes mange ting i livet som er værre. Å aldri føle seg vel med kroppen si feks. Eller å skvise seg inn i en altfor trang kjole når man endelig skal pynte seg, fordi man ikke vil kjøpe en større kjoe siden man har planer om å gå ned i vekt. Eller å stå i et prøverom med børti plagg du har lyst på, men som gir deg rørleggersprekk, dobbelpupp ellef rett og slett spraker i sømmene. Som i sin tur fører til at man kjøper noe man egentlig ikke har lyst på men som skjuler skavankene. Det gir iallefall meg mer ubehag enn å ikke spise mer enn dt jeg har bestemt meg for. Og for en seiersfølelse d gir å ha klart å gjennomføre planen sin :D

 

jeg har kjempetro på deg! Klarer jeg så klarer du;) og når du faller så får du hjelp til å komme deg på bena igjen. Det har jeg fått her i klubben mange ganger.

 

Som min kursleder sier: ikke tenk, bare gjennomfør d du har planlagt. Beste rådet jeg har fått noensinne.

 

Oi min lille tanke ble en lang avhandlig ser jeg. Kanskje virker dn krass, men den er bare mine tanker sett fra mitt ståsted som mangeårig ovdrvektig og jojoslanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra å ha dere, nå fikk jeg full motivasjon igjen:D

 

Jeg har 2 barn som enda ikke har et bilde i album. Det tror jeg skal bli sysselsettingen min på kveldene. Har hatt dårlig samvittighet for det i flere år nå..

 

Dette har ikke vært en bra dag. Jeg merker at en forkjølelse er på vei. Ikke helt på topp i kroppen, og ikke fått meg noe trim. Jeg har bare styret med pliktting i hele dag. Maten har vært passe. Nå på kvelden har det vært litt feil. Vi fikk gjester, og som den perfekte godtesyke vertinne jeg er, så disket jeg opp med cookies. Jeg skulle ikke forsyne meg selv, nei. Hvem er det jeg lurer??

 

Så nå sitter jeg her sliten og irritert på meg selv -igjen. Da er det godt å komme inn her og se meldinger fra dere.

 

Imorgen er en ny dag, og nå er full fres fram til målet mitt. Dette har jeg skrivd nok ganger nå, men en gang må det vel stemme???

 

Froeken frue: jeg kjenner meg sinnsykt igjen i det du skriver. Nå får jeg heldigvis litt mer på meg, men selv etter 20 kg passer mange av klærna mine fremdeles ikke.

 

Snupsipups: Du kan klare dette:-) Bare ikke bli liggende på bakken hvis du faller av hesten!!

 

Karamella: Sommerklær er no' herk ja!!

 

Neste uke drar jeg på badeferie med vennine og barn. Vi skulle shoppe og kose oss med nyslanka kropper, jada. Sparer litt penger, ihvertfall..

 

Natta, jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på egentlig hvordan kroppen min ser ut? Igår følte jeg meg ordentlig feit og stygg, og tenkte "herregud, jeg må jo minst gå ned 20 til, se på de låra og bilringene". For en uke siden tenkte jeg "Jeg ser jo egentlig ganske grei ut, litt mer å ta av på mage og lår, men 5-6 kg til burde holde". Hvordan er det egentlig andre oppfatter meg? Mitt eget bilde er humørsykt. Jeg ser utfra tidligere slanking av på cm'erne har jeg enda en vei å gå. Selv om 11 cm rundt låret hjelper:D

 

Idag våknet jeg med liten forkjølelse og friskt mot. Jeg har vært veldig flink idag. Sitter her med god samvittighet. Jeg har spist middag ute med familien, og bestilte salat og ingen dessert:-) Når jeg bestilte misunte jeg maten til de andre, men når jeg først fikk salaten så tenkte jeg ikke på det. Dette var en terskel for meg!!

 

Nå møter jeg morgendagens kontrollveiing og helgas utfordringer med friskt mot. Dette skal jeg klare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Det er en god instilling Mai : )

 

Jeg stiller meg også samme spørsmål som du gjør. Hvordan blir jeg oppfattet? Man får jo ofte høre "nei du trenger da ikke gå ned, du er jo så fin sånn du er ". eller "Du har både pupper og rompe! Det er jo flott!". Joda og det er nettopp dette som har fått meg til å IKKE ha motivasjon tror jeg! Fordi ved slike kommentarer (selv om de er ment vel) så tror jeg at jeg har tenkt at jeg er normal +. Når jeg egentlig er mye mer enn normal + .

 

Jeg er nå glad for at jeg fikk se de bildene fra Spania.. jeg gremmes, jeg har sett på dem flere ganger nå.

 

Men MAi, det varierer også for meg. F.eksnoen ganger tenker jeg at ja,idag ser du faktisk ganske grei ut. Og så neste dag er det : faen, det er jo ingenting som passer og jeg ser ikke ut jeg har feite lår og magen stikker ut overalt. Det ER slik. Jeg har merket det flere ganger. Hvis jeg en helg drar ut og har tatt på meg klær jeg syns jeg så grei ut i, hvis jeg tar toppen på meg 2 uker etterpå så synes jeg at det er helt forferdelig. :/ Humør som gjør det?

 

Igår kveld var det Lost-kveld og det var halvannen uke siden vi hadde noe som helst snacks siden vi begynte. Vi spiste derfor pita med veldig salt kjøtt igjen :) Det var deilig... men jeg er glad jeg skal spise knekkebrød etter jeg har fått ned kaffen som står her og venter på å kjølne seg ned litt. Etter salt mat går jo gjerne vekten litt opp pga alt vannet, men skal trimme i helgen så da satser jeg på at det ikke blir så gæli til mandag uansett. Og HVIS det skulle gå galt, så må jeg bare totalt kutte det ut da.. Er ikke noe annet å gjøre.

 

Whoff, dette ble visst langt, så jeg skjønner hvis dere har hoppa av allerede :D

 

Vi snakkes senere, ha en god helg da , jeg stikker innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Juhu, innom en sving.

 

Vært å jogga, men gud bedre så lite motivert jeg var gitt! Men man må ikke TENKE, må bare gjøre det... Ikke god på trim denne uka, så vi får sjå på nedgangen :D

 

Ikveld skal vi se på James Bond Maraton, starte på film nr 1 :) Ser frem til gode Sean Connery replikker!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jogga i dag, Karamella! Føler at jeg er inne i et godt treningsstim nå!

 

I går jobba jeg kvelden, og hadde igrunn hundre ting jeg skulle gjøre først!! Men jeg hadde ca en time som jeg kunne velge å bruke på jogging eller på å ta på bikinien i det fine været ( det siste frista jo mest kan man si). Jeg endte derfor opp med å ta på bikini, ta med meg stepmaskinen min på utsida og tok 2 fluer i ett smekk. Kan tenke meg det så lurt ut da jeg etterpå tok fram rockeringen- hehe :) Gikk da på jobb med veldig god samvittighet etterpå!

 

Mai, så flink du var da dere var ute på middag :) Stå på i hælja!!!

 

Har snikveid meg i dag- og jeg var 600 g ned fra mandag, så da gjelder det bare og være standhaftig i hælja. Kjempelett det, da :D

 

God pinsehælj til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

hehehe tina =) Ja jeg kan tenke meg at det kunne sett artig ut ja =)

 

Hvordan er egentlig en stepmaskin? Jeg hadde tanker om å kjøpe meg en sånn liten som jeg kan flytte rundt omkring. Jeg tenker jo at den tar mest i legg, lår og romperegionen, merker du noe til dette når du bruker den ?

 

Håper virkelig at snikveiingen viser korrekt, nemlig nedgang! du har allerede 600 ned og 2 dager igjen til veiining. Jeg er 300 gram ned as we speak. Så håper jeg det går litt mer nedover da.. : ) Igår tok jeg ikke en øl engang (noe som pleier å være standard her for å markere at det er helg) men fylte på med vann og knekkebrød istedet=) Var stuptrøtt klokka 22.30, så vi gikk til sengs klokka 23.00, men ikveld er det Champions League finalen så da har vi kjøpt 4 Corona-øl som vi skal kooose oss med på balkongen før kampen starter :D

 

Vi snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg bruker stepmaskinen de dagene jeg ikke har tid til å gå tur eller jogge. Jeg føler ikke at den er så veldig bra med tanke på kondisen, men jeg føler at jeg får trent rumpe og lår! Den jeg har er kjøpt på TV SHOP for flere år siden og heter lateral tigh trainer. På den stepper du ikke bare rett opp og ned, men beina går liksom samtidig litt til siden...

 

Du får kose deg i kveld, Karamella :D Nyt corona`ene dine. Jeg sitter å lurer på om jeg skal ta med meg en flaske vin til en venninne som har fest i kveld, men hadde egentlig vært godt og bare slappe av hjemme :)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 2 dager av 4 dagers helga ferdig (jeg regner med fredag også..), og jeg har vært flink:D Jeg har fulgt den gylne middelvei!! Det har blitt noe snop både igår og idag, men 7 potetgull flak igår og 24 gram med sjokolade idag velter ikke lasset.

 

Jeg skal klare denne helgen:-) Ikke noe trim, men har vært aktiv med familien, og det teller også. Idag har vi vært ute med båten!!

 

Kontroll veiing igår viste opp 1 kg fra forrige fredag, men allerede idag var jeg ned 0,5 kg til. Håper, håper at jeg kan være nede i 66,2 kg på mandag. Det er det laveste jeg har sett på vekta hittils.. Men det er forferdelig surt at jeg fremdeles sliter med forrige helgs utskeielser. Satser på at denne gangen fikk jeg lærepengen min.. Trodde den forferdelige påska skulle være det, men den gang ei:-)

 

Dere er flinke, tinaj og karamella. Krysser fingrene for dere på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =) Nydelig vær, hmm ?

 

Jeg vil også ha 66-tallet Mai.. Den dagen jeg kommer meg bort fra 70-tallet er jeg glad! Blir nok en stund før jeg når helt ned dit.. Får ha din drahjelp som motivasjon :D Er det ikke det disse skiløperne gjør.. går foran for å dra de andre med!

 

Tina; ble det fest på deg? Tok meg noen øl igår pga den fotballkampen.. selv om laget "mitt" tapte. Jaja... brant kanskje noen kalorier ved å hoppe opp og ned i sofaen og skrike "skyt nå den forbanna ballen da" haha.. tja.. er lov å håpe :)

 

IDag våkna jeg faktisk 06.45 lys våken. Det var flott det, jeg stod opp og spilte litt SIMS faktisk! Har nettopp kommet tilbake fra en 5 km joggetur i skogen... skikkelig deilig, nesten for varmt! Var mange som var aktive; sykling, jogging.. men er stolt av at jeg klarte å jogge hele runda uten noe problem. Håper virkelig at jeg får litt mer enn 300 gram nedgang i morgen... ! : )

 

Tid for eksamenslesning, vi snakkes senere jenter : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen blei det fest i går gitt!! Blei også litt mer enn den ene flaska med vin jeg hadde tenkt. Endte på byen, og ga meg ikke før vi blei kasta ut når de stengte- og hadde det veldig morro :) Kjenner i dag at det blir lenge til neste gang....

 

Er veldig spent på veiing i morra. Har blitt dårlig med trening og mye dagen derpå- mat i dag :D

 

Flink du har vært i hælja da, Mai. Den gylne middelvei er ikke bestandig så lett og finne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fantastisk deilig dag med familien går mot slutten. Idag har vi vært veldig sosiale, tatt dagen som den kommer og har hatt en nydelig dag i solen.

 

Maten har gått veldig bra i dag også:-) Litt sjokolade igjen, men kun 3 biter. Jeg sa tilmed nei til nybakte muffins.. Stolt, stolt!!

 

Ingen trim, men vi har vært mye i aktivitet. Bra dag. Da er jeg spent på imorgen..

 

Karamella, husk at jeg har slanket meg et helt år snart:-) Så jeg har drømt om både 70- og 60-tallet..

 

Tinaj, dager derpå er MYE verre nå enn før, føler med deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...