Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Gjest Karamella

Hei hei

 

Jobbet examen i hele dag, og nå har vi nettopp vært ute og gått en tur, og da kjøpte vi en bitteliten softis. Jeg var uansett langt under kalorinivå på 1500 idag siden jeg blir litt for fokusert i studiene til å ta pause av og til, så tror ikke det gjorde noe.

 

Jeg lurer på om jeg må legge en slagplan for tiden fremover? Om jeg skal sette opp ukesmål, månedsmål eller hva. Hva tror dere er best? jeg føler jeg mangler treningsstruktur og nedgangspågang. Maten går fint, jeg har ikke søtsug, og hvis jeg først spiser noe dritt så velger jeg det uten å "mååååå ha" det. Tror jeg har kontrollen på maten. Men hvordan få den resterende strukturen ? Hver uke har jeg jo som mål å : GÅ NED. Men det er som om jeg tenker at spiller ingen rolle hvor mye, så lenge jeg går ned. Men jeg vl jo gjerne ned 500 gram per uke.

 

Har dere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Phuff, sitter i sofaen med en halvliter pepsi max. Jeg har kuttet betraktelig ned, men idag trengte jeg litt piff-me-up. Det har vært et race idag:-)

 

Dagen startet med baking av flere kaker (sommeravslutning), deretter fikk jeg trent 30 days!! Hadde egentlig tenkt å droppe det fordi vaskehjelpa skulle komme om et kvarter, men herregud, ho burde tåle å se meg svett. Kan jo bare lukke døra til TV-rommet. Man klarer alltid å finne noen unnskyldninger!! Men heldigvis vant ikke den stemmen, og jeg trente!

 

Så hadde jeg glemt å kjøpe noen småting, og istedenfor å ta bilen småjogget jeg til butikken:D. Da ble det 30 minutter rask gange også. Deretter stresset jeg avgårde til avslutningen, og etter den har jeg prøvd å legge barna i 3 timer. Litt gira på sukker og is. Ho minste er oppe nå..

 

Angående maten idag, så er jeg innenfor kcal-messig, tror jeg. Sunn frokost og lunsj. Smakte på INGEN av kakene eller deigene. Kjempefornøyd over meg selv!! Spiste ingen kaker på avslutningen, fremdeles kjempefornøyd over meg selv!! Kom hjem litt senere enn jeg burde, jeg sliten, stress siden jeg var alene med begge, ungene slitne og masse kjas. Når ting roet seg, så var jeg fryktelig godtesyk. Når jeg ryddet så jeg i matavfallet, hmm, der var det avkutt fra kakebakinga.. Ikke så stolt over meg selv lenger:D.

 

Forresten, karamella, så tror jeg at du burde finne ut hva som passer deg best. For meg, så har det vært å belønne seg selv etter et vist antall kg uansett tida. Jeg blir stresset med tidspresset. Kroppen får ta den tida den trenger, men jeg skal jo prøve å hjelpe den til raskest mulig nedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Sitter her i sofaen og ser på Argentina - Sør Korea =) Det er altså underholdning i seg selv å se på Maradona svinse rundt på sidelinjen i en trang dress ;P En liten kjippahua som ikke rekker opp til brystet på spillerne sine; skikkelig søt han ;)

 

Takk for inputen Mai. Jeg tenker jo også at det ikke er bra å bli helt psyko på dette i forbindelse med tid, og jeg har sagt; det skal ta den tiden det tar. Jeg bare håper jeg ikke tillatter meg selv mer enn jeg hadde gjort hvis jeg hadde satt litt tid på det. Vi får se hva det blir til. JEg forsøker å lete fram ett innlegg jeg hadde da jeg registrerte meg her der jeg skrev ned cm -mål jeg tok, jeg vil gjerne sammenligne. ..Får leite litt til!

 

Idag blir det laks og litt krydrede poteter til middag + salat. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Juhu, liten kveldsoppdatering.

 

Ble visst macaroni til middag istedet, siden kjøttdeigen gikk ut på dato idag. Tok en ganske liten porsjon or blei mett og er fremdeles mett, så da antar jeg at jeg spiste greit!

 

Har også tatt 40 min på ellipsen idag, samt at jeg for første gang i mitt liv har prøvd planken. Det var tungt! men gjorde det en del ganger, og holdt 10 sek hver gang, så får jeg gradvis øke. Skal vi kroppen mens jeg telte ned =) Så gjorde jeg andre styrkeøvelser jeg plukket fra 30 day shred, men jeg bruker 4 kg vekter til biceps og de lettere til resten.

 

Godt fornøyd med den trimmen ja ;)

 

Nå er det lesing før Frankrike-Mexico står på planen!

 

Hvor lenge skulle Viccy være på ferie? Hører du Viccy! håper ikke du sitter der foran skjermen og knasker sjokolade? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg er tilbake og har masse på hjertet. Orker ikke skrive mer i dag, må sove nå...... Men i morgen kommer full oppdatering og jeg skal lese alt dere har skrevet:-)

 

klem viccy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake og jeg har tenkt SÅ mye på dere.

 

Først og fremst har jeg hatt en fantastisk ferie med mine kjære. Vi har virkelig nytt ferie og tid sammen:-). Kommer tilbake med masse energi og pågangsmot. Jeg har tenkt endel i de samme baner som deg Karamella. Hva skal til nå? Jeg har bestemt at jeg skal legge inn et ekstra slankegir fram mot ferien. 3 sunner uker med masse trening. Mine "regler" disse tre ukene.

 

1. Trene 4 ganger i uken

2. Drikke masse vann

3. Unne med alkohol max 1 gang i uken (men ikke veldig mye....)

4. Ikke noe godis!!!! (men masse deilig frukt, smoothies osv)

5. Ikke spise alene hvis det ikke er helt nødvendig

6. Være her inne og skrive noe hver dag!

7. Og selvfølgelig faste måltider etter GR

 

Hva dette fører til i vektnedgang får jeg jo bare se!

 

For å oppsummere ferien. Jeg har ikke gått opp noe!!!! Jeg har følt meg ganske så fin i bikini og sommerklær:-). Hadde gjort litt ekstra før vi dro (manikyr, pedikyr, cellulitbehandling osv) og det hjalp virkelig på selvfølelse. Og alt ser jo litt bedre ut når man får farge.

 

Fortsatt litt igjen og her kommer siste innspurt før ferien inn. Der jeg ønsker å gå inn cm rundt magen og ryggen. Det er virkelig mine problemområder.... Må jobbes med!

 

Nå må jeg nesten begynne å jobbe litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Underverker på midje rygg, og er du i OK form gå rett på nivå 2, der fokuserer de veldig på dette.

Hvor mye har du "mistet" kan jeg spørre om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underverker på midje rygg' date=' og er du i OK form gå rett på nivå 2, der fokuserer de veldig på dette.

Hvor mye har du "mistet" kan jeg spørre om det??[/quote']

 

 

Da må jeg tørke støv av den videoen. Nivå 2, here I come. Har gått ned 10 kilo siden nyttår og har igjen 4-5. De sitter stuck rundt mage og rygg. Resten begynner jeg å bli ganske så fornøy med:-)

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, viccy :) Koselig å se navnet ditt igjen! Bra du har kosa deg på ferie, og så flott at vekta ikke har gått opp!!!

 

Jeg har visst de samme problemområdene som deg ser det ut til... Sliter også med å få vekk denne ringen rundt mage/ rygg. Det har selvfølgelig minka mye, men er fortsatt ikke under grensa for hva som er helsemessig. Nå er jeg bare 3-4 kg. unna målet mitt på 68 kg. Trur igrunn ikke jeg klarer å komme under grensa før det heller. Kanskje jeg må ned flere kg. enn jeg hadde tenkt for å komme dit? For jeg VIL uder 80 cm. rundt magen!

 

Har hatt en bra uke med tanke på mat og trening. Kontrollveiing i dag viser ned 1,1 kg siden mandag! Trur jogginga begynner å bære frukter nå- DEILIG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tinaj:-)

 

Så utrolig flink du har vært. Super nedgang!

 

Vi sliter nok med det samme...... Jeg veier mye mer enn dere andre her, da. Mitt mål er 75 kilo. Jeg er 1,75 høy, har brede skuldre og blir nok aldre liten og nett;-). Søsteren min som nesten ikke har fett på kroppen (6 pack og definerte armer sier vel det meste....) veier 73 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble glad når jeg så du var kommet fra ferie, og klar for å gå ned de siste 5. Vi trenger deg her inne:-) Så fint å høre at du har ladet batteriene og fått en god til med familien.

 

Jeg hadde en passe stresset dag igår. Fikk ikke trent noe eller gått tur, selv med store ambisjoner. Lunsjen ble fryktelig usunn, men grei kcal-messig. Var ute med jentene og spiste middag. Spiste sunt, og tok kun et liten bit av brødet med alioli. Bittelitt smågodt til kinoen, men bare 40 gram.. Kunne vært mye verre.

 

Idag veide jeg 65,1 kg. Det er stillstand fra forrige fredag, og ned alt etter forrige helgs utskeielse. Denne helgen skal jeg for en gang skyld klare å komme igjennom på en sunn måte.

 

Ha en strålende helg jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk:-) dere er må supre da!

 

Jeg har løpt ca 45 minutter i dag (måtte snu etter melding fra barnvakten;-)) og nå har jeg kost meg med rett i koppen tomatsuppe til kveldsmat og masse knaskegulerøtter. Jeg har fulgt alle de nye "reglene" mine i dag! Så er det bare å fortsette på samme måte.

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen hadde jeg stor mulighet til å lykkes. Ingen store planer, så jeg kunne selv bestemme over inntaket mitt uten problemer.

 

Igår gikk det kjempebra fram til kvelden og jeg ble godtesyk. Vi lagde oss sjokoladefondant med vaniljeis = 1050 kcal. Idag har jeg vært alene med begge ungene (mannen er på tur med jobben), så jeg ble bedt på middag hos ei vennine. Der var det en veldig god potetsalat som jeg forsynte meg litt for mye av.. Og potetgull og sjokolade. "Plutselig" hadde jeg spist 4 never potetgull og minst 10 biter sjokkis.

 

Jeg har ikke gått amok, men kunne vært mye flinkere. Manjana, manjana..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei

 

For en helg.. har ikke vært så flink. En kamerat av samboer skal til Canada i 6 mnd så han hadde avskjedsfest igår, med venner og familie i hagen. Det er sjelden jeg inntar mye alkohol, men igår vet jeg ikke hva som skjedde, og det endte med at jeg ropte på elgen i bøtta flere ganger. Stakkars mannfolk sier jeg.. Fikk meg noen timer søvn, før hele gjengen på 9 nederlendere kom for å se fotballkamp klokka 13.30. Jeg var ikke så interessert i besøk kan man si, men fikk dyttet i meg alskens bakeri-varer og salami og fett og gud vet hva. Dessuten tok jeg en kjøpepizza til middag, siden jeg ikke hadde energi til å lage noe selv og gubben er på konsert ikveld.

 

En sånn heisa-helg skal det bli lenge til igjen!

 

Gonatt fra en sliten en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Gjort er gjort og spist er spist, jenter:-)

 

I går røk den ene regelen min. Jeg skrev ikke her inn! Men jeg har allikevel fulgt alle de andre reglene. Var borte på middag i går og jeg kjørte slik at det ikke ble kcal på alkohol. Til middag var det grillet kylling og til dessert brownies, is og jordbær. Jeg tok det minste browniesstykket som var og lasset på med jorbær istedenfor is. Ganske så fornøyd med meg selv:-). Bør se bra med framskritt på torsdag!

 

Nå skal jeg ut på løpetur:-). God søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en mil i dag og ble ordentlig sliten! Nesten litt for sliten;-). Må jobber mer for bedre kondis skjønner jeg.

 

Fikk meg et skikkelig oppmuntrende syn på turen. Langt inne i skogen møtte jeg to som kom joggende mot meg. Tydeligvis en mor på ca 40 og datteren på 12-13. De var ute og jogget sammen. Da kjente jeg at den moren vil jeg være også! Om 8-10 år vil jeg at det skal være meg og barna mine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :P

 

Har hatt jobbehælj, og derfor ikke fått vært her inne noe særlig. Bare registrert maten. Trening har det blitt dårlig med i hælja siden minste- jenta er blitt sjuk! Har hatt feber siden torsdag, så vi må nok ringe legen i morra. Får håpe ho våkner feberfri i morra!!!

 

Har ellers klart meg greit matmessig, trur jeg. Ingen store utskeielser!

 

Flink du har vært i hælja, viccy :P Deilig når man klarer å gjennomføre sine egne regler.... Hvor lang tid brukte du på og jogge en mil? Den skau- runda jeg pleier å jogge, bruker jeg ca. en halv time på. Er litt usikker på hvor mange kilometer den er! Jeg har også veldig lyst til å bli en sånn sporty mamma som kan holde følge med ungene når de vokser til! Vi får ha det som et mål :)

 

Lykke til med veiing i morra, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at alle her veier på mandag? Kanskje jeg skulle legge inn det som veiedag fra nå av også da.....

 

Så utrolig flink du er som har gått ned så mye tinaj. Hvor lenge har du holdt på? God bedring til datteren din. Det er kjedelig med syke barn!

 

Jeg brukte 1 time og 10 minutter på runden. Er veldig mye opp og ned og jeg var skikkelig kjørt etterpå. Gikk nesten helt tom og kjente krampen lure i leggene...

 

Jeg har gått til innkjøp av noen nutrilettbarer. Tenkte det kunne være greit å ha i bakhånd hvis jeg skulle slite med å få til måltid. Feks ikke rekker frokost. Noen andre som gjør dette innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen er snart over, og jeg er imponert over meg selv i negativ forstand. Jeg har dette ikke under kontroll. Er så glad for at jeg skal på hold vekten kurs i høst, men med min fart så blir det vel ikke før 2015. Jeg var bedt bort på grilling, sunn mat med båtstekte poteter, salat og helt kjøtt. Spiste litt mer enn jeg burde, men ikke så veldig mye. Dessert var jordbær og is. Jeg tok først en bitteliten skje is og masse jordbær. Der burde jeg ha stoppet. Istedenfor tar jeg mer is, og mer is, og mer is. Siden jeg var så på kjøret tok jeg lissegodt 40 gram sjokolade. Det regelrett klikker i hjerne min. Hvis jeg var dere, så hadde jeg blitt sprø av meg, men har ikke så mange andre steder å tømme meg..

 

Jeg er fryktelig sliten. Mannen er bortreist med jobben, og jeg er alene med begge ungene. Jeg er forkjøla og redusert, minstemann er forkjøla, tett og har feber, og eldstemann er ufordragelig for tida. Jeg må ha en seriøs prat med mannen når han kommer hjem, og vi må bli enige om hvordan vi skal håndtere størstemann. Nå føler jeg at jeg kjefter hele tiden og det er ikke noe gøy. Og siden jeg føler meg syk og er alene, så er lunta rimelig kort.

 

Er litt bedre idag, heldigvis. Gleder meg til å få tilbake energien og fortsette treningen.

 

Ny uke, nye muligheter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at alle her veier på mandag? Kanskje jeg skulle legge inn det som veiedag fra nå av også da.....

 

Jeg har gått til innkjøp av noen nutrilettbarer. Tenkte det kunne være greit å ha i bakhånd hvis jeg skulle slite med å få til måltid. Feks ikke rekker frokost. Noen andre som gjør dette innimellom?

 

Ja, vi har begynt med veiedag på mandager, og kontrollveiing på fredager. For min del, så går det ikke så veldig bra på grunn av helgeutskeielsene mine, men jeg har lyst til å gi det noen uker til:-) Jeg skal snart klare en helg uten fråtsing..

 

Har ikke prøvd nutrilettbarer, men kanskje jeg skulle gjort det? Jeg har til nå brukt yoghurt, banan eller eple..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Mai01. Alle vi som er her inne vet jo hvor vanskelig dette kan være. Selvdisiplin er definitivt ikke min sterkeste side! Vet ikke helt hvordan det er med deg, men jeg synes det er mye enklere å kontrollere mat og sukkerinntak hvis jeg trener godt. da vil jeg liksom ikke kaste bort all treningen ved å spise usunt.

 

Har du prøvd Krom? Jeg har ikke gjort det, men skal visst fungere bra mot søtsug. Jeg føler egentlig ikke at jeg har søtsug. Greit nok så lenge jeg ikke spiser noe søtt, men hvis jeg først begynner er det vanskelig å slutte.

 

Lykke til, uansett! Du har jo gjort en kjempe innsats. Tenk så mye du har gått ned:-).

 

Da er jeg spent på veiing i morgen! For meg var forrige veiing på torsdag, men er sikker på at jeg har gått ned allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

innom og titter her hos dere :)

 

mai01, du har jo vært superflink siste året! Så mange kilo er ikke å kimse av!! Men er du sikker på at det ikke ligger noe ernæringsmessig bak utskeielsene dine? Jeg mener, slanking over lang tid kan jo skape ubalanse i forhold til vitaminer, mineraler osv? Eller er jeg på bærtur? :P

 

Lykke til med veiing imorgen! Jeg gruer meg litt...

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og den viste -1,7:-). Det betyr nok at jeg hadde endel vann etter turen med alkohol, salt mat osv da jeg veide sist. Men jeg klager ikke! Veldig motiverende.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Gratulerer med flott nedgang, Viccy!

 

Det er veldig inspirerende å lese tråden deres, damer. Gir meg giv når jeg ser det går litt treigt på vekta, til tross for at jeg er veldig flink med både mat og kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg Mai! Dette med syke unger, og ufordragelige unger vet jeg alt om. Ho eldste vår er veldig der for tida også... I vårt tilfelle dreier det seg nok om sjalusi, trur jeg! Ho er 5 og lillesøster er 1. Og ting er veldig urettferdig, hvis ho minste får litt mer hjelp enn ho andre. VELDIG slitsomt, altså!!!

 

Stå på videre, Mai- jeg vet du klarer det :P

 

Viccy- gratulerer med kjempeflott nedgang :P Jeg har brukt nutrilett sin sjokolade- shake en gang om dagen, jeg. Som et av mine 5 måltider. Fungerer veldig greit på jobb, når man ikke bestandig har tid til og sette seg å spise. Jeg begynte her inne i midten av januar, så har holdt på siden da....Vi bytta veiedag til mandag fordi vi tenkte det da blei lettere og holde seg i skinnet i hælja! Men vi har vel alle slitt litt med det alikevel- i mer eller mindre grad :)

 

Vekta viste ned 1,2 i dag, og jeg er strålende fornøyd!

 

Koselig å se at andre stikker innom her terapia og frktrulte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...