Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Bra du har gått litt ned tinaj. Kjipt med oppgang, Mai. Satser på at det er like raskt borte igjen:-)

 

Jeg trente ikke i går, men i dag skal jeg løpe intervaller etter at ungene er lagt. er slik at jeg gleder meg til å løpe og det er jo helt luksus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar
Gjest Karamella

Hei hå =)

 

Mai: fikk du smakt bitterballer da iallefall i løpet av besøket? Det er så himla godt =) Må alltid ha det når jeg drar på cafe.

 

Idag har jeg avtale med gubben om at han skal ta bilder av meg.. så kan jeg ha noe å se på og sammenligne med. Jeg skal også måle meg idag! Har funnet ut at jeg må bare finne en annen motivator enn vekta :D

 

Har nettopp trødd på ellipsen. Jeg har også lyst til å gjøre styrke, men man skal jo helst la musklene hvile en dag imellom.. Selv om 30 day shred kan man gjøre hver dag, men jeg har begynt med tungere vekter enn det og det føles veldig hardt når jeg driver med styrken. Jeg blir mye mer sliten av styrken enn av kardioen faktisk.

 

Skulle lese til eksamen idag, men det blei det ikke noe av. Har mest lyst på ferie =) Nå kommer snart gubben hjem og jeg gleeeder meg ;) Han er best!

 

Får prøve å få gjort noe rundt i huset, vi snakkes =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitterballer?? Aldri hørt om eller smakt.. Med mitt inntak når jeg begynner, så kanskje det kan være det beste:-)

 

Fin dag idag, har spist bra, trent 30 days og vært i aktivitet hele dagen.

 

Nå skal vi faktisk se på film!!

 

Bra med en annen motivator enn vekta, karamella:-) Den kan hoppe litt, ihvertfall hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink du er Karamella til å stå på og trene! Sikkert lurt og begynne å måle cm. i stedet for bare å se på en tullete vekt! Jeg har i allefall ofte gått mest ned i cm. de ukene vekta viser lite ned... Merkelig, skjønner ikke helt hvorfor. - og du har jo sagt at du ikke helt kan stole på den vekta du har.

 

Har jobba dagvakt i går og i dag. I dag har jeg fått ordna litt ting i huset- så ingen trening. Men jogga både på søndag og i går, så det var jo greit med en liten hviledag i dag!

 

Jeg har faktisk også begynt å like jogginga, viccy! Fantastisk følelse etterpå. Også er det faktisk deilig å springe i skauen og bli ordentlig sliten. Nesten litt terapi etter lange dager på jobb, og kvelder med slitsomme unger! Ungene er skjønne, altså ;) Men de kan være litt slitsomme iblandt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallau =)

 

Det går ikke an å ha på seg klær i huset! her sitter jeg med undertøyet på og vifta på max rett i ansiktet, og likevel renner svetten nedover ..herregud!

 

Jeg har pløyd meg igjennom styrkeøvelsene mine samt en tung omgang på ellipsen.. Nå koser jeg meg med havregryn og det nye albumet til Hellbillies på repeat.. KOselig. Skal gjøre litt eksamenslesning før jeg skal til byen i 3-tiden og ta en øl og en liten lunch med en venninne jeg ikke ser før i september igjen. Vi har planlagt denne ølen i 3 mnd.. Så jeg har gjort preventive strike med å trå te litt ekstra på ellipsen.

 

Mai: Billerballer er noe du får på alle cafe og spisesteder i nederland. Det er sånne små rundt baller , fylt med gode greier. Når man bestiller det så får man sennepsdipp til siden av.. de har crust rundt seg.

 

Nuvel, stikker innom seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke akkurat varmt!

 

Striregner og er ordentlig kjølig. Håper det går fort over.

 

Så moro at du er godt igang med jogging tinaj. Jeg koser meg veldig med det om dagen. Ut i frisk luft og kose seg med mine egne tanker og god musikk. Og finnes jo ikke bedre følelse etterpå:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her nydusjet med en god følelse foran tv'en. Jeg har nettopp vært ute og syklet i 1,5 time:D. Og tidligere på dagen hadde jeg en runde med 30 days!! Idag har jeg vært flink, både med trening og mat:-)

 

Imorgen skal vi ha barnebursdag med alt det inneholder. Men vi toner ned maten/godteriet veldig. Men ungen må jo få kake, så den skal jeg bake imorgen!! Og pølser blir det:-)

 

Blir jo litt motivert til å gi jogging en sjanse, har vel ikke jogget siden 1994 når jeg tenker etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake etter en joggetur :D Og herremin og varm og sliten jeg blei!! Litt for vamt til å jogge midt på dagen i dag, trur jeg! Men fikk i allefall svetta godt ;)

 

Nå tenkte jeg å hoppe i dusjen, og ut å nyte sola før jeg skal på kveldsvakt :)

 

Ha en fin dag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag, og vekta viste 64,2 kg!! Ned 300 gram på en uke, fornøyd med det siden vi var 4 dager på ferie:-)

 

NÅ skal jeg være flink fram til mandagen! Motivasjonen er på topp:-)

 

Ha en strålende dag i sola, jenter! Må gå, huset er fult av unger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Flinke dere er, jenter! Gratulerer Mai, det hjelper å være i nederland da visst ;) Godt å høre , vi gjør det jo bedre med trimmen nå på sommeren enn i vår/vinter ser det ut til!

 

Jeg har pådratt meg skade i skulderen, har iallefall innmari vondt og kan ikke løfte den høyt eller stramme venstre arm, da gjør det vondt. Jeg må nok holde meg borte fra styrketreningen iallefall, vente at det blir bedre. Typisk! Merket det etter at jeg gjorde øvelsene en dag...

 

Det ermeldt 37 grader her idag, og nær rekorden fra 1944 på 38.5. Og vi skulle se Nederland- Brasil ute på pub, men de har sendt ut advarsel om at folk bør holde seg innendørs, og at ute-serveringer vil bli stoppet pga fare for solstikk og utørring.

Vi skal nå se kampen hos svigers, og blir en stor gjeng der. Blir koselig!

 

Skal innrømme at det ikke er lett i disse dager. Jeg spiser bra, men blir mye alkohol. Men det er bare sommer 1 gang i året, tenker jeg..

Jeg koser meg stort iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ned 100 g. siden mandag. Begynner å gå litt trått nå, og er redd de siste 3 kg. vil henge godt! Må nok jobbe hardt framover. Men jeg skal være fornøyd bare jeg ikke går opp i løpet av sommeren. Så får jeg ta et skippertak etter ferien for å bli kvitt resten. Litt må man jo kunne kose seg når en har ferie.... Men selvfølgelig alt med måte! Men jeg begynner ikke ferie før den 19. juli, så får prøve og være flink fram til det :D

 

Er på jobb nå, og skal til mamma på middag etterpå. Skal bare hente jentene i barnehagen først. Mannen skal på sommeravslutning med jobben i kveld, og da er det nydelig å komme til ferdig middag! Litt luksus :)

 

Dere får ha en kjempefin hælj, jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes varmt ut, karamella. Kanskje like greit at det ikke er den helgen vi er der. Hadde vært litt deppet om jeg måtte holde meg inne på hotellrommet når vi endelig var på tur alene.. Kjedelig med skulderen, forresten.

 

100 gram ned er bedre enn ingenting eller opp, tinaj:-). Du har jo hatt fin nedgang de fleste ukene (og gått ned dobbelt så mye som meg etter nyttår). Du skal se at på mandag blir det mer ned!

 

Jeg har syklet idag, og grillet lam med en fantastisk god salat. Nydelig å sitte ute og nyte sommeren, det ble også et glass kald hvitvin:D.

 

Jeg synes faktisk at det er enklere å slanke meg om sommeren. Jeg blir mer bevisst på kroppen min, ser den mer på en måte:-). Det smaker deilig med masse salat til grillmat (griller alltid rent kjøtt eller fisk), og jeg lager hjemmelaget potetsalat uten kcal-bombene. Jeg drikker mye vann, er mer aktiv ute og spiser masse frukt og bær. Det er værre når høststormene kommer og jeg bare får lyst til å krype under teppet med en kopp ekte kakao med krem..

 

Hvor har det blitt av viccy, forresten? Noen dager siden hun var her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-) Nå har jeg endelig gjennomført en helg uten uanstendig fråtsing:D. Igår trente jeg 30 days, og syklet 1,5 mil med ungene i vogna. Maten gikk greit, men fest på kvelden med litt mye vin og noen never ostepop. Vi fikk reker, og jeg spiste ikke dressing og tok masse reker og salat på 1,5 loffskive!! Stolt av den, men 4 glass hvitvin er kanskje litt overkant???

 

Idag startet dagen med å sykle 3 mil med ei vennine (litt stor i kjeften på festen igår, men jeg kom meg ut:-)). Deilig!! Etterpå lagde vi deilig sunn smoothie som vi drakk i solen ute på verandaen mens størstemann og naboungene lekte i hagen. Middag spiste vi hos gode venner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har plutselig blitt endring i ferieplanene våre. Skal være med et vennepar på båttur så fra i morgen er ikke jeg på nett i nesten 2 uker.

 

Helgen har gått greit, men har ikke forventninger om særlig nedgang i morgen.....

 

Vi pakker og styrer, men håper å få tid til innlegg i morgen før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig deilig ut å være 2 uker på båttur nå:-). Vi er her om 2 uker, vi, og jeg skal følge deg på hold vekten til høsten!

 

Jeg er supermotivert til å klare dette nå. Har bestemt meg for å gi gass i 2 måneder, lei av 1 kg ned i måneden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en grei hælj, men litt for masse godteri! Er litt skeptisk til vekta i morra.

 

God tur til deg viccy ;) Håper dere får en fin tur, og at været holder seg bra!!

 

Så flink du har vært i hælja, Mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 g. opp ;) Enda så mye godtderi blei det ikke! Da er det bare å brette opp armene og sette inn et ekstra gir de neste 2 ukene fram mot ferie!!!

 

Venter spent på dere andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei

 

Jeg har gaflet i meg og drukket øl hele uka/helga, så dette ble bare katastrofe.

Nesten så jeg gruer meg til sommerferie og heller ser fram til høst, så slipper man alle disse sosiale eventene ;P

 

Jeg tenker mye på hvordan jeg skal gjøre det etter sommerferien. Tror jeg må legge en plan og et nytt mønster. Tanker er som følger, steg for steg:

 

1. Finn kroppens basalforbruk

2. Føre det jeg spiser for å se hvor mye jeg ligger på og hvor mye jeg evt. må spise

3. -500 fra basalforbruket, 250 mindre kcal i mat, 250 kcal til trening/aktivitet

4. kutte ned på alkohol

 

Nå drar jeg til Kragerø på onsdag neste uke, så det begynner jeg ikke med nå. Gleder meg til å sette igang da jeg kommer tilbake og studiene begynner igjen, da skal jeg ta fatt på en strukturert måte. Hvis det er det som må til for å komme ned til trivselsvekt; jeg leste jo at det å være i mål er premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jenter:-) Jeg har 4 barn idag, så jeg har ikke rekket å være innom. Nå har de største nettopp klart å vekke de minste, så nå kastet jeg inn håndkleet og plasserte alle foran tv'en og meg selv foran pc'en. Når minstemann først våkner, tar det tid:-)

 

Jeg har vært flink idag, trent 30 days og vært sunn i kosten. Laks og poteter til middag, og masse frukt til lunsj. Men vekten viste 64,5 kg. Jeg er opp 300 gram siden fredag, men ned 600 gram siden forrige mandag. Det er noe med helgene selv om jeg synes at jeg har vært flink..

 

Har forresten fått streptokokker på begge øynene, og tryna på sykkelen igår, så her ser det ut som om jeg har gått på en dør:D.

 

Karamella, selv om du kommer sterkere tilbake på høsten, så må du passe deg for at du ikke får en eteorgie-sommer:-) Ihvertfall jeg har den tendensen hvis jeg sier at jeg skal starte etter påske eller lignende, så gjør jeg ikke annet enn å spise.. Må jo lagre noen ekstra kilo så jeg får litt større jobb!!

 

Tinaj, selv om det er deppers når man går opp, så går det sannsynligvis raskt av igjen. Kan ikke tenke meg at du har rekket å lagre det som fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, nok en dag er ferdig:-)

 

Jeg begynte strålende med snikveiing og ned fra igår. Var så fornøyd, merket tilmed at shortsen hadde blitt mindre!! Lissom:-) Spist bra idag, og tenkt "nå er jeg på riktig vei, fokus som gjelder, etc". Jeg var på kino og kjøpte en liten sjokolade bare fordi jeg følte jeg måtte. spiste den, men tenkte at denne siste biten trenger jeg ikke... Men klarte selvfølgelig ikke å kaste den.

 

Så går jeg en liten tur til ei vennine, som setter fram potetgull og sjokolade. Og før jeg vet ordet av det, er alt borte i magen min. Hva skjedde??? Hånda mi var som den var fjernstyrt. Der gikk 100 gram sjokolade og sikkert 100 gram potetgull ned, nesten like mye kcal som jeg hadde spist resten av dagen.

 

Hver gang jeg føler at jeg begynner å innarbeide nye vaner/ny livsstil, så skjer dette. Som om kroppen rekker tunge til meg og sier du behøver ikke å tro at du er noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

:/ jeg vet ikke hva jeg skal si jeg Mai! Ang. denne snacks-naskingen din. Får du et veldig sug? Sier du et absolutt NEI til deg selv når du ser det kommer på bordet, eller tenker du" Nå har jeg jo merket at shortsen er mindre, så nå kan jeg ta litt" , eller andre unnskyldninger? Kanskje du bare må innføre forbud i 4-ukers tid for å få det på avstand ?

 

Har eksamen i morra, og pga varmen har det vært umulig å få gjort noe trening. Nå reiser vi snart til Norge, så jeg får nok ikke satt igang noe før etter jeg er tilbake, noe jeg gleder meg skikkelig til. Tror ikke jeg tar meg med pc`n, så blir nok ikke så mye på VK! MEn dere er vel he rnår jeg kommer tilbake ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er her, vettu du:-) Detta tar tid.. Selv om jeg satser på å komme meg til hold-vekten siden i september. Jeg skal være flink og rapportere hver uke her inne. ikke slappe av selv om det er ferie:-)

 

Jeg har ikke peilig på hva som skjer når jeg fråtser, men jeg får trøste meg med at det skjer sjeldnere og varer kortere nå enn før:-)

 

Jeg har spist greit idag, men ingen trening. Vi har besøk for tiden, og hadde håpet å snike meg til litt trening, men har ikke klart det. Man blir litt vertinne, selv om man prøver å unngå det..

 

Lykke til på eksamen, karamella. Og kos deg i Norge på en velfortjent ferie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også prøve å være her inne hver uke, Mai. Har vært inne hver dag denne uka for å registrere mat og trim, men har ikke fått lagt inn noen innlegg. Skal prøve å bli litt mer aktiv på det også. For det er jo veldig morro når det er stor aktivitet her inne, synes jeg :D

 

Har vært litt små- deppa pga. vektoppgangen om mandag. Men jeg blei bare inspirert til å være ekstra flink, og har stått på disse dagene... Har snikveid hver dag nå. Tirsdag var det opp enda 200 g. fra mandag- og kjente jeg blei så frustrert!!! Men i dag var det heldigvis ned 600 g. 200 g. igjen til der jeg var forrige mandag! Også jeg som hadde håpa å se 60- tallet før jeg går i ferie. Må satse knallhardt nå!

 

Karamella- vi kommer til å være her til høsten også :) Forhåpentligvis på hold vekten. Ha en kjempefin ferie i Kragerø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Ja jeg har heller ikke vært her.. ikke vært så flink med maten, jeg har laget meg tosti med ost og skinke 3 ganger om dagen og spist pizza.. jaja..

Det er for varmt å trimme, og advart mot solstikk så jeg holder meg innafor med vifta i trynet og vannflaska på max... og øl da, selvfølgelig ;/

 

Idag skal vi til svigers og der blir det mange folk ikveld i forbindelse med finalen, og nederland er jo i finalen!! Så dette blir spennende. Jeg har kjøpt meg oransje cowboyhatt og habitten er klar. Det blir altså grilling der, så enda en stor dag med tanke på utskeielsene :D

 

Har en examen igjen, på tirsdag morgen, og så reiser vi til schiphol og sover over på hotell der, siden vi flyr tidlig til Torp på onsdag.

 

Jeg antar vi snakkes ettersommeren da, men dere holder vel kanskje til inne på Hold Vekten da, så får ta meg en tur inn der og hilse på! :)

 

Ha en fin sommer jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...