Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Gjest firsttime

Dette er jo egentlig basert på utsagnet til Mai om nasking av pottis men anntar flere kjenner seg igjen:

Har en venninne som gikk ned mye og som var bestemt på å holde seg nede, i tradisjons tro setter vi jo noe på bordet når vi får besøk, det er jo det høflige å gjøre, men hun tok med seg frukt eller kalorifattig snacs selv.. Skar opp og satte på bordet.

I meg har jeg jo en streben etter å være god vertinne så hun har jo omprogramert meg til at når hun skal komme: da er det cherrytomater, vannmelon og ananas som står på bordet. Kanskje snack a jack eller liknende kalorifattig snacks sammenliknet med sjokolade. Og det har jo skjedd helt uten at hun har ytret noe ønske om det høyt...

Og det har blitt en god vane.

Så dersom dette er en god og fast venninne kan du jo prøve noe tilsvarende!

Jeg trenger også å planlegge alt før det skjer.

Skal jeg i bursdag må jeg si til meg selv at i dag er det ingen kaker!! BASTA!

Skal jeg bort gjelder det samme: spis maten, men forsyn deg moderat (gjør det i smug for ikke å virke uhøflig) Men IKKE snacks utover kvelden f.eks...

 

PLANLEGG er vell stikkordet her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Hallo jenter :D

 

Har jobba hardt denne uka for å gå ned det jeg gikk opp i forrige uke. Og på snikveiing i går, var jeg faktisk under der jeg var forrige mandag :) Kjempefornøyd med det!

 

Men så var vi til kaffe og fest i bryllup i går, da. Hadde bestemt meg for å smake litt på 2 kaker- og det klarte jeg. Et lite stykke brownies og ostekake. Men det blei vel noen kcal på øl utover kvelden også, så jeg er nok litt spent på veiing i morra....

 

Har heller ikke blitt noe trim denne hælja!

 

Lykke til med ny start, Mai! Vi må ikke gi oss nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Hvor mange bryllup er man i egentlig i løpet av en sesong? 1-2 max 3??

Nei herre min, en fest får være lov;)

Jeg synes dere er kjempe flinke jeg!!

Hold ut jenter- dere er så nære målet- og når det er nådd blir jo *vips* nesten som magi- ting litt enklere.

Da er det bare å holde de gode vanene, men kose seg ørlitte grann mer siden vi kun skal holde vekten og ikke spise mindre en kroppen trenger fo å gå ned!!

 

Hold ut- dere er SÅ nære målet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am hanging in there:-)

 

Nytt selskap idag, men viste måtehold med hensyn til mat og kaker. To små kakestykker er nesten lov, vet at jeg burde stoppet etter et, men det gjorde jeg ikke..

 

Har ikke trent. Både jeg og mannen har vært helt utkjørte idag. Vi sov på tur fram til vi dro i selskap kl 16. Det er sjelden vi gjør det. Egentlig deilig at det har regnet idag, da har jeg ikke dårlig samvittighet for sløvheten.

 

Jeg har nettopp sett på bilder fra selskapet idag, og jeg ser hvor mye sunnere og bedre jeg ser ut nå enn ifjor. Jeg skal ikke gi meg så nærme målet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle aldri vært så kjepphøy at jeg syntes det var enkelt å slanke seg om sommeren. Veiing idag viste 65,4 kg, altså 1,9 kg opp i forhold til laveste vekt sett i forrige uke.

 

Jeg føler meg helt endelig. Stinn av kaker, is og annen usunn mat, slapp og trøtt, ingen energi eller lyst til å trene, elendig humør, ja føler meg rett og slett for jævlig. For to uker siden var jeg så ovenpå, fikk trent 3-4 ganger i uka, sunn mat, masse frukt, kjøpte litt nye klær (som allerede nå begynner å bli litt trange) og følte meg fresh.

 

Det er 5 uker til jeg starter opp igjen etter permisjonen, og jeg har så lyst til å være ovenpå. Jeg trenger det for å klare å gå ned til målet, og holde meg. Etter de siste dagene, så innser jeg at jeg fremdeles har et problem. Jeg er matholiker. Jeg må lære meg den gylne middelvei som frøken frue sier, hun treffer spikeren på hodet:-)

 

Men en ting er sikkert, jeg har også blitt avhengig av dere jenter her inne. Jeg får så mye inspirasjon av å lese deres opp- og nedturer, deres liv og tanker. Jeg hadde faktisk ikke klart 20 kg uten dere, så tusen takk til alle som leser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen, Mai. Selv klarte jeg akkurat det kunststykke å ese ut 2.5 kg (84.5-> 87) på ei uke, lurer på om kroppen kaster seg over og suger til seg det den får av søppelmat når den endelig får sjansen... Trøsten er at det virkes som de går relativt raskt av igjen, men likevel.

 

Men altså, over 20 kilo ned, for en prestasjon! Fortsett å se på bilder av deg selv, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøsten, SelmaP:-)

 

Dagen idag begynte så bra, den første dagen i mitt nye liv, men så ble vi bedt bort på middag.. Og det var så godt, en liten bit til, bare en liten bit til, bare en stor bit til osv. Tilslutt gav jeg f (begynner imorgen), og spiste is og jordbær med begge hendene. Nå sitter jeg i sofaen, og håper at mannen tar seg en tur ut så jeg kan smugspise brownies som vi har i frysa..

 

Ingen god dag med andre ord. Jeg vet at det går forholdsvis raskt av igjen, men er så forbanna over å bli satt 2-3 uker tilbake. Da er løsningen selvfølgelig en dag til med fråtsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler, men det med å sitte å ruge og håpe at mannen kan komme seg ut av huset så jeg kan løpe ned i fryseren og smugspise brownies var farlig kjent! Det rare er at når man er midt i en sånn periode er det nesten umulig å motivere seg til å komme ut av det igjen, for man vil jo ikke, man vil jo bare ha tak i den browniesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen- og nå skal jeg være flinkere til å skrive her inne!

 

Har hatt det travelt igjen, som vanlig :D

 

I går var jeg ute og jogga igjen etter nesten en ukes opphold. Så der røyk det forsettet om annenhver dag eller i allefall 3 ganger i uka... Men nå er jeg i gang igjen :)

 

Mai- jeg husker så altfor godt det der med å smugspise på den måten. Kanskje vi får følge rådet til Viccy om å aldri spise aleine? For jeg vet at veldig mange av mine kg. har kommet nettopp av det jeg har spist når jeg har vært aleine. Trur det er da man fråtser mest...!

 

Jeg har fortsatt vært flink med maten sjøl om jeg ikke har vært så flink til å trene! Smugveide i dag, og veide akkurat 70,0 kg. Har fortsatt sjans til å klare å se 60- tallet før ferien begynner til mandag :)

 

Sier meg veldig enig med Mai- at det hjelper utrulig masse å være her inne og lese hvordan andre slankere har det! Er så godt at man er flere i samme båt! Og så er det veldig morro og se noen nye her inne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere høre hvordan kvelden endte igår:D. Jeg klarte ikke å få jaget mannen ut, men istedenfor så gav jeg han THE LOOK, dvs uansett hva jeg gjør nå, så må du IKKE kommentere det. Jeg varmet to stykker med 2 kuler is... Og da lukta bredte seg i huset, ble mannen også godtesyk, så da ville han også ha. Og ja, Tinaj, du har helt rett, man skal ikke spise alene.. Så da ble det to stykker varm brownies og 2 kuler til på meg:D. Jeg satt med buksa oppe resten av kvelden.

 

Jeg våknet idag og tenkte at nå har jeg fråtset i 7 dager. Forrige onsdag var siste dagen jeg var flink. Vekte viste 65,3 (opp 1,8 kg) og jeg bestemte meg for at nok var nok. Jeg har brukt 1 måned på å gå ned 1,8 kg og jeg trenger ikke ett gram mer.

 

Idag drar vi på hyttetur med venner, men de er heldigvis veldig sunne og treningsglade. Har handlet bare sunn mat, og trent 30 day idag. Det er ihvertfall en begynnelse:-)

 

Jeg er tilbake på søndag! Ha en strålende GR-helg, jenter:-)

 

PS! Tinaj, så flink du er som går ned så jevnt og trutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord, Mai :) Jeg er faktisk veldig stolt sjøl over det jeg har fått til... For det er veldig hard jobbing som ligger bak- ingen kg. har forsvinne av seg sjøl!!!

 

I går fikk jeg endelig kjøpt meg en pulsklokke :) Det har jeg tenkt på i mange måneder.... Jogga meg en tur til morran for å få prøvd den! Trur nok den kan være til motivasjon, altså :)

 

Nå skal jeg gjøre meg klar til å reise på jobb!

 

God fredagskveld, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynner jeg sommerferie, og vekta viste hyggelige 69,4 kg. :D Første gang under 70 kg. på i allefall 10 år.... En strålende måte og begynne ferien på! Gir meg motivasjon til å holde på de gode vanene også i ferien....

 

Har du hatt en fin hyttetur, Mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Gratulerer så sinsykt masse med nedgangen!!

Det er himmelsk og bikke ned over den 10-er grensa!!

 

Skal si du har vært flink.

Jeg vil også!

Det er motiverende å se når andre får det til!!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye tinaj:-) Så fantastisk bra å nå målet før ferien!! Du har vært kjempeflink!!

 

Vi har hatt en utrolig bra hyttetur, så vi ble litt lenger enn planlagt. Deilig med fri og bare ta dagene som de kommer:D. Nå drar vi imorgen til sørlandet, hjem igjen søndag.

 

Jeg har gått lange turer i ca 2 timer hver dag, men maten har ikke vært bra. Jeg har spist altfor mye godteri og altfor store dessertporsjoner. Jeg var veldig spent når jeg gikk på vekta idag, men den viste 65,3 kg, altså stillstand fra før jeg dro. Det var en gledelig overraskelse, trodde virkelig jeg var langt opp på 66-tallet.. Men selvfølgelig ikke bra nok. Jeg har også målt meg, og jeg er opp der også, over hele kroppen, så dette er fett. Jeg stålsatte meg når jeg målte, for jeg merker faktisk at en bukse som jeg kjøpte for et par uker siden, har blitt trangere.

 

Nok er nok -igjen. Har satt meg et mål om veie 60 kg innen 1.oktober. Da må jeg ned ca 500 gram i uka. Jeg kan ikke få sagt hvor forbanna jeg er på oppgangen, men jeg skal ihvertfall gjøre noe med det før jeg vokser ut av alle klærna mine.

 

Men jeg møtte noen venner jeg ikke har sett siden i høst, og de fikk hakeslapp når de så meg:D. Også deilig å vise seg i bikini uten å være flau!! Nå skal jeg ned de siste 5:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for fine ord firsttime og Mai! Er som sagt veldig fornøyd sjøl også :)

 

Godt dere har hatt det fint på hyttetur, Mai - og bra vekta ikke hadde gått noe opp!

 

Morro når man møter venner man ikke har sett på lenge Mai, og de må jo nødt til og ha fått hakeslepp! 22 kg. er jo bare fantastisk bra- og det må jo nødt til å synes vannvittig godt :D Begynner mer og mer og få kommentarer på at jeg ser godt ut jeg også, og det er jo veldig hyggelig med sånne tilbakemeldinger....

 

Ellers har det ikke blitt noe trening i ferien. Har fått vondt i ryggen, og går og venter på at det skal gi seg. Håper jeg slipper kiropraktor og hele pakka, altså! Veldig typisk at det skulle komme akkurat nå som jeg har begynt ferien- og på toppen av det hele brygger jeg på en forkjølelse og så kom mensen i dag- så her er ferietilværelsen helt på topp :D Må jo nesten bare le....

 

God tur igjen i morra da, Mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen dager er alt bare dritt, Tinaj, -og alt pleier å komme samtidig!!

 

Nå skal jeg straks manne meg opp til å sette igang med frokost, morgenstell av alle, rydding, pakking og innkjøp av mat før vi kan kjøre nedover!! Det er noen detaljer som skal på plass før vi kan dra på tur:-).

 

Jeg skjønner hvorfor jeg ikke klarer å gå ned mer. Jeg gjør ikke en ordentlig jobb lenger. Igår kveld fikk vi uventet besøk av noen venner, og vips, så hadde jeg drukket nesten en vinflaske. Det er ikke slanking på høyt nivå. 5 kg ned siden begynnelsen av desember er ikke imponerende.. Jeg er nok ikke like desperat, desperat som jeg var ifjor sommer/høst, men nå er jeg lei, jeg skal klare det!! Kan ikke gi meg på målstreken denne gangen også..

 

Fortsatt god sommer, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei Jenter!

 

Ser Mai er på ferie, Viccy også(?) , skal du ikke på tur Tina?=)

Fikk du vært på Galeien om helga? Jeg sang av full hals.

 

Her går ikke vekta så bra, jeg har kjøpt meg et par nye plagg,men er litt løsere i slankeopplegget. Jeg spiser knekkebrød på dagtid, med annet til middag.. Vi får se. Jeg gleder meg til rutine igjen til høsten og ser frem til å gå ned i vekt ja :D

 

Nå skal jeg kose meg videre med han San Miguel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig vært på galeien på lørdag, Karamella :) Hadde det kjempemorsomt! Dumt jeg ikke visste at du var der, da! Snakka med søstra di i taxi- kø, og ho sa du hadde vært ute....

 

Vi blir stort sett bare hjemme i ferien, for vi holder på og bygge på huset! Veldig mye styr med to unger som flyr rundt og har ferie :D Men vi tenkte å få til en lavvo- tur med et par overnattinger med ungene da. Må jo føle at vi har litt ferie! Har akkurat kjøpt oss lavvo, og gleder oss til å prøve den....

 

Ryggen min er heldigvis bra igjen, og forkjølelsen nesten borte! Mensen er også på hell, så nå ser ting litt lysere ut :D Prøvde meg på en joggetur til morran, men kjente at formen ikke var helt på topp enda! Men jeg kom meg ut, så da er jeg igang igjen etter en joggefri uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

ja men det rare er at jeg så at Kristin stod der i taxi køen, og så vinka jeg bort der og vurderte å gå bort, men så stod jeg å trøkte i meg en burger fra den der sjappa på stasjonen.. ://

 

Ikveld har jeg vært på galeien igjen, det var så utrolig bra! Jeg satt å kauka ved flygelet der han fyren spilte, han spilte jo baaaare slagere; får virkelig trimma sang-ferdighetene der :D Han skal spille igjen på tirsdag, og jeg har bestemt meg for at jeg SKAL være der på tirsdag å kauke videre :) Makan til artig kar altså.

 

Nå skal jeg se på dårlig nattfilm på tv! Vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake etter en fantastisk hyggelig hyttetur. Vi har kost oss veldig alle sammen, men vi er litt sliten etter at vi har vært 6 voksne og 6 barn under 6 år på en liten hytte!! Det har ikke blitt all verdens med søvn:-)

 

Grunnen til at jeg er sur, er at jeg er så flau over meg selv at jeg nesten ikke tør å skrive hva jeg har gjort, men jeg må, fordi dette må stoppes. Jeg har SPIST og SPIST. På 4 dager har jeg klart å trykke i meg følgende utenom måltidene: 3 pakker med kjeks, 1 pose potetgull, 1 kg sjokolade (ja, 1000 gram), 3 vinflasker, 6 is, 6 stykker brownies og 500 gram med smågodt. Jeg har ikke delt, jeg har stått og smugspist og kastet meg over skålene på kvelden. Jeg blir direkte flau når jeg tenker på hvordan jeg stappet i meg. Jeg hadde konstant munnen åpen og bare gaflet. I tillegg kommer masse mat til alle måltidene.. Vekta idag viste 67,6 kg, altså opp 4,1 kg i sommer og det samme som jeg veide før påske.

 

Jeg har også målt meg, og jeg er opp over hele kroppen. Så dette er ikke bare litt fyll i magen fordi jeg har spist litt mye mat til et måltid. Målene er de samme før påske, så det er egentlig fasinerende at kroppen går opp på de samme stedene. Og jeg som endelig begynte å bli fornøyd med magen min...

 

Når jeg kledde på meg idag, så tok jeg på meg en skjorte som hadde blitt for trang igjen. Jeg har brukt den masse i sommer, men nå måtte jeg ta den av igjen. Det bare klikker i hjernen min, jeg synes jo ikke at det er så supergodt når jeg gafler sånn i vei.

 

Jeg er så lei av å gå 3 steg fram og 4 tilbake. Jeg må bare klare dette, men skulle ønske at jeg begynte å få et nomalt forhold til sukker og fett snart. Det er jo over et år siden jeg begynte med min sunne livsstil.

 

Håper dere andre jenter ikke opplever det samme som meg. Jeg biter ordene om at det er så lett å slanke seg om sommeren i meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på badet med pc'en på fanget mens ungene tar kveldsbadet:D. Herlig å høre dem leke og kose seg!

 

Jeg har spist bra, og trent VELDIG bra. Var ute og syklet i 3,5 timer og 1500 kcal down:D.

 

Nå skal vi straks ha barnevakt, mannen og jeg skal ta en øl på brygga og bare kose oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Satser på at du er på vei til å finne frem den gode veien igjen, Mai! Sommeren er dog en stor uvenn matmessig. Avtaler, venner som skal møtes, "nå skal vi kose oss" etc. Blir fort mye, det kjenner jeg selv... Buksa ble litt strammere etter helga gitt!

 

I går prøvde jeg rosa shorts og rosa bluse (På Cubus, Tina var ikke du også der?), har totalt rosadilla (hvor kommer det så fra?) men klarte å legge det tilbake. Jeg reiser til Seljord på countryfestival idag og jeg har vel med meg minst alkohol av alle som skal. Ble helt skremt av å se på hvor mye folk tar med seg, kjenner en stikk av bekymring. Det er meldt litt regn, men skal grille pølser, kose meg med litt øl, og glede meg til Hellbillies skal spille på lørdag =)

 

Ha noen fine dager, vi snakkes! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at ting går med på track igjen:-)

 

Har nettopp lagt inn dagens måltid (kyllingsalat) og jeg fikk meg et par vekkere. Skal ikke spise så mye pinjekjerner neste gang.. Men salaten var sinnsyk god:D.

 

Har ikke trent idag, tar det med ro etter gårsdagens tur!

 

Kos deg i Seljord, karamella:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med noen dager hjemme alene før hverdagen starter igjen:-)

 

Dette har vært en lat og deilig dag. Vi har vært inne hele dagen, sett på tv, lekt med ungene, badet i boblebadet og kost oss med hjemmelaget pizza. Bruker oppskrift på en grov bunn fra Grete Roede, veldig god:-).

 

Imorgen er det kontroll-veiedag, og snikveiing viser heldigvis nedgang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...