Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Jeg var nok ikke så flink i går....

Det var bursdagsbesøk hos min far.

Heldigvis hadde de mat som kom i kategorien "middag" også.

Men - det ble både bolle og noen surmelkslapper.

Var flink og sto over kakene :)

Men nå er jeg snart klar for å gå i 50 årsdag.

Prøvde å føre inn 4 Smirnov Ice - og der forsvant 54 frimerker!!!

Vurderer å kjøre istedet for

 

Ha en fin lørdagskveld ' date=' damer!!! :)[/quote']

 

*Synes du var flink som droppet kakene jeg da, du er da så flink å trimme du, så dette går da bra, ta en ekstra runde når du er ut med hunden i morra da vel :) kos deg i burdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Hallo dere :)

 

Da har jeg veid meg, og vekta viste 75,5 kg, ned 1,1 :) og minus 3 cm rundt magen, og det kjenner jeg, er ikke så oppblåst nå, føles deilig ja :)

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå - så bra!

Det gir jo virkelig inspirasjon til å fortsette :P

Jeg har veiedag i morgen.

Har snikveid i uken - tror at det skal gå bra.

Hvis ikke helgens to bursdagsfeiringer har ødelagt alt....

Er i alle fall klar for å ta fatt på en ny sunn uke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Hei på dere damer

Jeg er ei dame på 42 år og begynte på ned i vekt kurs i januar 2009. Gikk ned 17 kg der 8 har blitt prakket på meg igjen.( Det var jo ikke jeg som ba om å få dem tilbake...) Nå må jeg ta grep før resten er tilbake og føler at dette er møteplassen for meg:-)

I dag er jeg 1.70 høy, 82,8kg og 94 cm rundt livet. Veiedagene mine blir mandager. Tenkte meg ned ca 15 kg. Det er der min trivselsvekt ligger.

Jeg trener til vanlig 4-5 ganger i uken, men i desember uteble treningen av diverse årsaker og da sprakk alt :P

Vel- nytt år og nye muligheter. Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei gryni :P så koselig at du slår følge.....wow 17 kilo er jo kjempemye, kan tenke meg det føltes bra! .....slanket bort 11 kilo på kurs jeg å, men så kom alt tilbake og jeg føler meg ikke bra......men nå skal de bort, JA, dette skal vi klare!! :P

 

Ha en fin dag alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, en ny dag og nye muligheter :P synes dette går bra jeg, det er så godt å være i gang med noe, bare det at jeg har bestemt meg for å ut å gå tur hver dag, føler jeg har mer energi allerede også, lyst å gjøre mer......og at jeg ikke tenker på sjokolade om dagen er et under...hehe....så her er det bare å stå på videre, ha en fin dag da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg også Gryni!

Så flink du har vært da! Imponerende!

Går dere alle på kurs her?

Det er sikkert bare jeg som er gratispassasjer...

Har vært med i vektklubben til VG i et par år, men ser at det er hovedsakelig dagboken jeg trenger for å skjerpe meg. Burde kanskje hive meg på et slikt kurs jeg også.

Hva er forskjellen - bortsett fra at en får en mer detaljert dagbok med bla næringsinnholdene?

Jeg hadde veiing i går - og kunne notere meg ned 1,1 kg siste uken :P

Og 2 cm mindre midje.

Og nå har jeg fått meg en ekstra motivasjon til å skjerpe meg med maten - i går bestilte vi jentetur til London.

Skal reise i slutten av mars sammen med turvenninnen min og døtrene våre på 15 år, som også er venninner. Yessss! :P

 

Ha en strålende dag, damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Merto :P

Så flink du har vært da, tenk at du har klart å gå ned 1,1kg når du har vært i bursdag i helga, det er bra, du er kjempeflink :P

 

Jeg går heller ikke kurs nå, kjekt med kurs, få støtte, oppmuntring og litt konkurranse, men har ikke råd til kurs nå etter jul, så jeg prøver her med dere, og vi skal klarte det å vi, enig? :P

 

ps: har ei datter på 15 år jeg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart - dette skal vi klare!!! :P

Veldig godt å være flere!

Tenker at det skal gå greit uten den betalingsdelen ... dvs jeg vet jo ikke helt hva man får i tillegg...

I VK brukte jeg dagboken + forumet.

Ble kjent med en fin gjeng der inne som jeg har god kontakt med fremdeles <3

 

Da har vi en del mer felles da, mst...

Utenom datteren på 15 (dvs hun fyller 16 i april) har jeg en sønn på 19.

Ja - og så mann og hund :P

Har hatt fri i dag, så jeg og hunden har hatt en god fjelltur. :)

Men så ble det pannekaker og tomatsuppe til middag så nå er jeg helt stinn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Merto :)

Så flink du har vært da, tenk at du har klart å gå ned 1,1kg når du har vært i bursdag i helga, det er bra, du er kjempeflink :P

 

Takk - det samme til deg! :P

Du hadde jo helt samme tallet + 1 cm mer i minus rundt midjen.

Skal vi bare bestemme oss for at vi tar en reprise i neste uke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter røykeslutt (greit å ha noe å skylde på!) har 10 kilo sneket seg på i løpet av det siste halvannet året.

 

Jeg er håpløst glad i søtsaker, og om kveldene går jeg bananas i godteskuffen. Etter endt julefeiring, er det ca. 20% av klærne i skapet som passer (og da snakker jeg strechbukser fra KappAhl med strikk i livet, samt noen gode og vide tunikaer..).

 

Slik kan det ikke fortsette! Nå tar jeg grep, og tenker å gå ned de ti kiloene som stort sett har lagt seg på magen,-vel, det er ikke helt sant, for favorittstøvlettene som jeg kjøpte for et år siden er blitt ubehagelig trange i leggen.

 

Jeg har aldri gått på kurs, men tenkte kanskje at det å skrive litt med andre i samme situasjon kan motivere meg litt. Når søtsuget kommer over meg, går det på humøret løs!

 

Jeg trimmer mye utendørs, med gåturer, litt jogging og masse skiturer nå når vi endelig har fått snø :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en del mer felles da' date=' mst...

Utenom datteren på 15 (dvs hun fyller 16 i april) har jeg en sønn på 19.

Ja - og så mann og hund :P

Har hatt fri i dag, så jeg og hunden har hatt en god fjelltur. :P

Men så ble det pannekaker og tomatsuppe til middag så nå er jeg helt stinn... :P[/quote']

 

hehe...så snedig da, har en sønn på 19 jeg å :) + jenter på 5 og 7 og eldstejenta på 23 år.

Jenta mi blir 16 i august da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei giraffe :)

så koselig, sleng deg på sammen oss du :P dette skal vi klare!!

Er forferdelig glad i sjokolade jeg da, men etter at jeg bestemte meg for dette, så er det ikke i tankene mine en gang...rart... tok en i helga, men synes egentlig ikke at det smakte sååå godt....men til vanlig snoker jeg i skuffer og skap hver kveld *flau* og dermed endte jeg opp med de ekstra kiloene igjen :P ...ikke har jeg gått turer det siste halve året heller....men føler meg så mye bedre allerede, kjenner at energien kommer tilbake.

Tenker også litt på at jeg har passert 40 så da må man vel passe på litt mer, prøve å holde kroppen i form osv....

 

Lykke til hele gjengen, stå på!! håper vi alle kan gå lettkledd og føle oss vel i sommer, det må være målet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Giraffe!

Kjekt å være flere sammen :P

Den røykeslutten ... Den gav meg også 10 - 12 kilo i pluss...

Men det er jo veldig godt å være ferdig med den lasten, da.

Og godtesyke - det vet jeg myyye om :P

 

mst - så artig da - med både jente 15 og gutt 19 :P

5 barn. Det var en solid gjeng du har deg! <3

 

Hvor i landet kommer dere fra?

Jeg bor i Vest. Litt sør for Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomt når kjeks & sjokolader ligger inni skapet og rooper :P

Har kastet en del kaker etter jul - burde sikkert gjort det med sjokoladen også...

Eller pakket de GODT inn og lagt de på øverste hyllen i boden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomt når kjeks & sjokolader ligger inni skapet og rooper :P

Har kastet en del kaker etter jul - burde sikkert gjort det med sjokoladen også...

Eller pakket de GODT inn og lagt de på øverste hyllen i boden :P

 

WOW...har du igjen sjokkis etter jul du :) ....hmm...måtte forte meg å spise opp den før jeg begynte med dette, sist lørdag var første gang på mange år at vi ikke kjøpte sjokolade her i huset( tok en på fredag :P) og vi overlevde faktisk...hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nesten full konfekteske med Sfinx (ble det rett?) og en åpnet stor pose med Nidag favoritter.

De ligger og kikker på meg hver gang jeg åpner kjøleskapet.

Karene i huset er mest glad i salt snadder.

Og datteren min og jeg som er snopegrisene i familien, har avtalt snoperfri periode fremover :P

Må nok gjemme det vekk, ja.

Eller ta det med på jobben. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester ski på beina i dag for å ta en trimtur ut i det fri. Den turen hadde aldri blitt det samme med røykhoste og elendig kondis, så røkeslutten var absolutt verd de ekstra kiloene, tross alt.

 

Jeg jobber turnus, og har derfor glimrende anledning til å trimme litt for meg selv et par formiddager i uka, mens ungene er på skolen. Men siden jeg er en lesehest, hender det dessverre at skjønnlitteraturen roper høyere en joggebuksa :-)

 

Sola skinner her i Østfold. Ha en strålende dag:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickoline

Hei,

 

jeg håper jeg kan slenge meg på her. Jeg er 42 (43 i mai) og begynte på kurs i oktober. Klarte å gå ned 5,5 kg før jul og var strålende fornøyd med det. Men det er flere kilo som skal bort - 20 hadde vært fint, men 15 er akseptabelt. Jeg går på kurs hver mandag, og veide 91,8 denne uken. Det vil si jeg hadde gått opp litt mer enn en kilo i julen. Men det er greit - skal forsøke å ta det bort denne uken.

 

Har vært litt småsyk en ukes tid, men var på en lett aerobic time i går og det gikk helt fint. "Cluet" for meg er å trene - nå hjelper det ikke lenger "bare" å passe på hva jeg spiser.

 

Jeg ønsker alle lykke til - håper dette forumet kan hjelpe på motivasjonen når den eventuelt daler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Hei på deg giraffe og Nickoline:-)

Så kjekt å se at buketten av flotte damer her vokser mens vi minsker i cm. Godt å ha litt drahjelp. Jeg må nemlig draes i flokk til det meste, og derfor liker jeg best trening i sal på treningssenteret her. Kommer opp i 4-5 treninger i uken og det er godt. Var på step mandag og sykkel i går, så nå er jeg igang.

 

Jeg er håpløst sukkeravhengig og har nå kastet all sjokolade og kaker etter julen. Det går greit så lenge jeg holder meg unna, men en minste lille bit og jeg er slave.....

 

Går på hold vekten kurs siden september og var på veiing i går etter en middag med sikkert et kilo grønnsaker og 4 store vannglass. Hadde jo glemt at det var veiedag. Huttetu..... sier ikke mer! Skal ta mine 5 ekstra gratisveiinger på rad nå så da må jeg skjerpe meg ekstra. Jeg er så imponert over dere som greier sånt alene. :-)

 

Bor på vestlandet nord for Bergen ,men er faktisk fra Østfold :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Nickoline, velkommen hit sammen oss :P koselig ja....

Tror nok dette går bedre for alle når vi er en gruppe sammen om dette, bare det å motivere andre, trøste om det trengs osv. hjelper utrolig mye for det er vanskelig å klare dette alene, har prøvd menge ganger, men nei.....

 

Merto: ikke noe snikveiing, det er skummelt ja..... :D

 

STÅ PÅ DERE!!

 

Gleder meg til ny veiedag på søndag jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...