Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Velkommen til Nicoline :P

5, 5 kg - du er flink!

 

Er enig med deg Mst - er nok lettere når vi er flere sammen :D

Den snikveiingen.... De sier det ikke er bra - men jeg klarer ikke å sjekke bare en gang i uken.

 

Gryni - hva er forskjellen - hva får du på kurset utenom det vi "gratispassasjerer" har? Du går på vanlig kurs? Ikke nettkurs? Beklager mange spørsmål - er bare litt nysgjerrig :D

 

Giraffe - det er absolutt verd det, ja. :) Man merker fort at formen blir bedre. Hvor lenge har du vært røykfri? Jeg gav meg for 4 år siden.

 

Har vært ute og gått i dag, jeg også. 2 ganger i skogen med hunden. Hadde ikke ski på beina. Kjøpte meg derimot kjettinger - til å feste på skoene. Har brukt brodder - det er mange glatte partier der jeg pleier å gå. Veldig fornøyd med kjettingene. Har følelsen av å gå trygt på veien.

 

Nå skal jeg snart på klubb. Har "spart" middagen. Pleier å få noe god varmmat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Ble røykfri for ca. 4 år siden jeg også, men erstattet røykesuget med nikotintabletter og nikotintyggis. Sluttet med det for ca. 2 år siden, og jeg har nok kommet i skade for å erstatte den ene avhengigheten med den andre. Så da ble det godteri og annet snadder..

 

Jeg er nok litt sånn "fullt og helt, ikke stykkevis og delt"-type. Så hvis jeg først gjør noe, så gjør jeg det til gagns, og hvis jeg først har tatt en sjokoladebit, spiser jeg like godt opp hele skåla. Så det skal jeg prøve å lære meg etterhvert, at det går an å bare ta en kakebit, men trenger ikke spise hele kaka!

 

Nå erstatter jeg sukkersuget med sukkerfrie pastiller og sukkerfri tyggis. Er det noen som vet om man fritt frem kan bruke kunstige søtstoffer (suketter o.l.) når man prøver å gå ned i vekt?

 

Det er sannelig ikke lett dette her. I kveld har søtsuget gått på humøret løs!

 

Godt å ha noen å klage litt til,- det er jammen fint med en slik tråd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Gryni - hva er forskjellen - hva får du på kurset utenom det vi "gratispassasjerer" har? Du går på vanlig kurs? Ikke nettkurs? Beklager mange spørsmål - er bare litt nysgjerrig :D

 

 

På kurs får vi personlig oppfølging og råd av erfarne kursledere --- men det får vi jo egentlig her inne også:-) Mange erfarne slankere her.

Det viktigste for meg ved å gå på kurs er å vite at vektnedgangen min opplyses i plenum ved hvert møte. Det gir ekstra motivasjon til å holde meg på matta. Vi vet jo hva gode kostvaner er etter flere år med livstilsendring, men jeg må altså dras i flokk som sagt. Så har vi en samtalerunde der alle kursdeltagerne får fortelle litt om uken som har gått.

Våren 2009 gikk jeg på vanlig ned i vekt kurs og går nå på hold vekten kurs der vi veier oss en gang i måneden. Dette varer et år og du har fem ekstra veiinger som du kan droppe innom å få i løpet av året.

Men som sagt - vi får mye av det samme her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Nå erstatter jeg sukkersuget med sukkerfrie pastiller og sukkerfri tyggis. Er det noen som vet om man fritt frem kan bruke kunstige søtstoffer (suketter o.l.) når man prøver å gå ned i vekt?

 

Kurslederen min har sagt at i teorien er det fritt frem med kunstig søtstoff. Men ukritisk bruk ( mye sukkerfri brus, tyggis og pastiller) gir ugunstig opphopning av slaggstoffer i kroppen og i tillegg stimulerer vi kroppen til å tro at det kommer mat og drikke og insulinproduksjonen øker. Dette fører til at vi kan føle økt sult.

Men jeg er helt avhengig av litt kunstig søtsstoff som deg og har vel ikke brydd meg så mye om det. Ned i vekt har jeg iallefall gått:-) Drikker litt ekstra vann jeg da og tror at slaggstoffene blir skyldt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har vi blitt en flott gjeng her som kan motivere andre, men kom gjerne flere om noen har lyst :D

 

giraffe: er sånn som deg jeg å, klarer meg ikke med en bit el. et stykke, må nok lære meg dette jeg å, men det er jammen meg ikke lett.....men er ganske streng mot meg selv når jeg først har bestemt meg, som jeg skrev tidligere, tenker ikke på sjokolade nå, jippi.....kunne ikke innom butikken før uten å kjøpe en å spise i bila :D

 

Merto: så flink du er som går flere ganger om dagen, misunner deg litt som kan gå i skogen og på fjellet, det har jeg sååå lyst til.....

 

gryni: du er jo kjempeflink med treningen du som går step ol. liker aerobic jeg, men det er så dyrt å begynne, så jeg må holde meg til turgåing, har slanka meg 11 kilo tidligere med turgåing, så jeg vet jo at det funker også :P

Har fått i en dvd med Zumba, noen som har prøvd det? har ikke prøvd så mange ganger, men det virker morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere godtegriser her inne :P

Tror nok jeg er avhengig av dette hersens sukkeret.

Var snopefri i flere måneder i fjor høst - og det var første to ukene som var verst.

Det var faktisk snakk om abstinenser!

Må tilstå at jeg har spist brownies og flere småsjokolader i kveld.

Men - har vært på klubb - kan jo ikke være helt fanatisk heller...

Er nok som dere Giraffe og mst - har problemer med å begrense meg.

Prøver å vri denne kvelden til at hvis jeg ikke hadde vært på skjerpings - hadde jeg spist myyye mer :D

 

Oki, Gryni. Da holder jeg meg til den gratise versjonen.

Mener selv at jeg vet hva som skal til.

Treningen går greit - det er maten som er mitt problem.

Så hvis jeg bruker dagboken og dere, så skal det gå :D

På VK lagde vi vektlister som vi oppdaterte hver uke. Blir jo litt press på en da. Kanskje vi kunne gjort det her?

 

Men nå får jeg komme meg i seng.

Nattinatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært på vekta bare 200 gram ned' date=' men 5 cm ble også med:-) er ihvertfall på riktig vei.

klem synøve[/quote']

 

Så bra synøve, det går rett vei da og 5 cm da, veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickoline

Kjempefint:-) Da har du gjort alt riktig, bare kroppen som holder litt igjen. Du vil få resultat på vekten neste uke, så ikke gi opp!

 

Veldig vanskelig å kutte ut alt godteri, men jeg har blitt flinkere. Har kuttet ut Tyrkisk Pepper og nesen all annen lakris. Nå er det kun en bit sjokolade til kaffen. Litt må vi jo ha!!! Ellers klarer vi aldri å gå ned og bli der nede.

 

Stå på jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen å slanke meg med' date=' ikke så lett å klarte dette alene.

Gikk kurs i 2008 og tok av 11 kilo, som nå dessverre har kommet på igjen....

Er 42 år, er gift og har 5 barn :P

Ønsker å bli kvitt 10-12 kilo, MÅ klare det, føler meg IKKE vel med disse ekstra kiloene........ :D

Kommer til å følge Grete Roede-opplegget, vet jo at det funker :D

Flere her som meg?[/quote']

 

Hei du

 

Jeg slanker meg gjerne sammen med deg:) Er 44 år, gift og tre barn og har akkurat begynt på GR kurs for ente gang. Ønsker også å kvitte meg med 10-12 kg. Igjen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm
Ja da er det første helg' date=' litt utfordringer men håper det skal går bra. er veldig motivert nå:-) skal kose meg med ett glass vin el to..det skal jeg bruke frimerkene mine til:-))

klem[/quote']

 

Jeg brukte fruktrasjonen min på vin jeg, i helgene, da jeg gikk på kurs. Kurslederen min lo godt av påfunnet mitt , men måtte jo si seg enig i at det er jo antioksidanter i vin også

200 kalorier som er fruktrasjonen gir 3 dl rødvin. Frimerkene kan jeg jo da bruke på andre ting:)

 

Wow synnøve - 5 cm er jo knasbra. Og angående 200 g ned - muskler veier mer enn fett!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint:-) Da har du gjort alt riktig' date=' bare kroppen som holder litt igjen. Du vil få resultat på vekten neste uke, så ikke gi opp!

 

Veldig vanskelig å kutte ut alt godteri, men jeg har blitt flinkere. Har kuttet ut Tyrkisk Pepper og nesen all annen lakris. Nå er det kun en bit sjokolade til kaffen. Litt må vi jo ha!!! Ellers klarer vi aldri å gå ned og bli der nede.

 

Stå på jenter!!![/quote']

 

ENIG, noe må vi ha, bare vi klarer kutte ut noe av det som har gitt oss disse ekstra kiloene, så må vi huske på å røre oss da, så går det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg slanker meg gjerne sammen med deg:) Er 44 år' date=' gift og tre barn og har akkurat begynt på GR kurs for ente gang. Ønsker også å kvitte meg med 10-12 kg. Igjen...........[/quote']

 

Så bra :D koselig at du blir med, har gått mange GR-kurs selv, men tenker prøve med gjengen her denne gangen, har holdt på neste 2 uker nå, og føler meg så mye bedre :D

Dette skal vi klare damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :P

Hvordan har dere det? ang slankingen mener jeg....

*Må bare si dere at jeg føler meg så mye bedre allerede, i hele jula, og før den tid også, gikk jeg å var oppblåst i magen hele tiden, som en ballong, la meg med halsbrann hver kveld :D .........men nå, ikke oppblåst, ingen halsbrann, tenk det var bare det lille her som skulle til, kjenner jeg har mer energi også :) .....tenk så godt det føles når vekta viser -5 kilo, gleder meg.

 

Ha en fin dag videre damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Enig med deg mst67: føler meg mye bedre i kroppen allerede. Overskuddet har kommet tilbake og ikke minst humøret. Blir så utrolig deppa jeg når klærne truer med å ryke...:-)

Gleder meg virkelig til vi kan notere 5 kg ned. Må finne meg en premiering tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra løpetur i skogen med hunden vår. Inspirerende å lese meldingene fra alle dere. Her i gården var det bare å finne frem en av de (mange) gamle GR bøkene og starte på nytt 01.01.10. Har alt gått ned 2.5 kg siden da og tilsammen syv cm rundt hofter/midje, men blir likevel frustrert når det er de samme kiloene +++ som skal av nok engang. Var inne på en av mine tidligere GR nettsider og så at startvekten på kurs (begynte i går) var 5kg mer enn da jeg startet for fire år siden og 8 kg mer enn da jeg var ferdig i 2006 og det er jo bare til å grine av...men det er vel bare å stå på nok engang og prise seg lykkelig for at bikinisesongen glimter med sitt fravær enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra løpetur i skogen med hunden vår. Inspirerende å lese meldingene fra alle dere. Her i gården var det bare å finne frem en av de (mange) gamle GR bøkene og starte på nytt 01.01.10. Har alt gått ned 2.5 kg siden da og tilsammen syv cm rundt hofter/midje' date=' men blir likevel frustrert når det er de samme kiloene +++ som skal av nok engang. Var inne på en av mine tidligere GR nettsider og så at startvekten på kurs (begynte i går) var 5kg mer enn da jeg startet for fire år siden og 8 kg mer enn da jeg var ferdig i 2006 og det er jo bare til å grine av...men det er vel bare å stå på nok engang og prise seg lykkelig for at bikinisesongen glimter med sitt fravær enn så lenge.[/quote']

 

wow, så flotte tall du har klart allerede, du har virkelig stått på :D lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og velkommen til deg, Majamus!

Flotte resultat du har fått allerede!!

Flott resultat på deg også, Synøve!

Det er godt å se at det minker på oss - spesielt når cm rundt midjen forsvinner :)

Imponerende fantasifullt med å bruke vin på fruktrasjonen, Gryni :D

 

Hei til dere andre også! :D

 

Jeg har vært på fjelltur i dag. Prøvde meg på småløping nedover på glatten - med mine nye "kjettinger" under skoene.

De har samme prinsippet som brodder, men mye mer effektive.

Kvier meg til regnet kommer...

Kommer vel ikke til å være mulig å gå hverken i skogen eller på fjelet på laaang tid da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg gjerne på vektlisteforslaget, og hvis det er noen som ikke ønsker å si hva de i utgangspunktet veier, kan man jo bare skrive opp det man går ned, hvis man vil?

 

Jeg avslører herved min vekt, som ved nyttår var 75 kilo. Magen var da sannsynligvis sprekkeferdig av juleribbe og pepperkaker, for ved første veiing 4. januar, var jeg 73,7 kilo. Jeg er 167 høy, har fått beskjed av legen om å gå ned i vekt, da kolestrolet mitt er for høyt. Er litt arvelig belastet der, men vet at det vil gå ned når jeg endrer kostholdet mitt.

 

Målet mitt er å gå ned ca. en halv kilo pr. uke, men håper på litt mer, selvfølgelig. Jeg håper å gå ned ca. 10 kilo, slik jeg veide da klærne fremdeles passet for halvannet år siden..

 

Slik blir altså vektlista foreløpig, (og jeg er veldig fornøyd, selv om mye sikkert er vann!):

----------------------------------------

04.01. -73,7

11.01. -72,9

15.01. -72,4 (snikveiing!)

 

Jeg ønsker alle lykke til på veien mot ett smalere liv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm

Du er en handlingens dame giraffe :-) Sånt liker vi etternølere...:D

Jeg tar utfordringen jeg også og noterer opp vektlista mi. Har veiedag mandager.

--------------------

170 cm høy og målet er 68 kg innen mai 2010.

 

04.01. - 84,5

11.01. - 82,8 94 cm midje

18.01 - ( venter spent..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, gryni! Jeg er nok ikke alltid like handlingsrettet, men har mine gode dager. Og idag er det tydeligvis en slik dag! Hjemmebakt Ingers rugbrød steker i ovnen, mens jeg trer på meg skiantrekket. Jeg jobber i helga, og har derfor fredagsfri, hurra! :-)

 

Og gratulerer med vekttap, gryni, det er jo nesten 2 kilo!!!!

 

Mitt mål er 64 kilo, innen mai 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hallo*

 

Ser jo ut som alle er veldig motivert for vektnedgang, kjempefine tall i minus her da :D

Nå kommer en ny helg igjen da, kanskje litt mere utfordrende det....skal ut å spise pizza med de største barna i morgenkveld jeg, gleder meg......men må vel være forsiktig med hva jeg spiser tidligere på dagen....

 

Ønsker alle en God Helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille dere er i dag da damer, håper det går bra med dere :D

Nå har jeg gjort unna dagens tur, gikk 35 min, men kjente det var tungt i dag, er vel ikke i samme form hver dag......så da tror jeg det blir sofa og tv resten av kvelden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ønskedrøm
Så stille dere er i dag da damer' date=' håper det går bra med dere :D

Nå har jeg gjort unna dagens tur, gikk 35 min, men kjente det var tungt i dag, er vel ikke i samme form hver dag......så da tror jeg det blir sofa og tv resten av kvelden :D[/quote']

 

Det er fredda`n i dag vet du mst67:-) Ikke rart om damene er opptatt med andre ting..hehe.

 

Har akkurat kommet ut av dusjen etter 60 minutter med step/styrke. God og sliten og klar for å innta Sofaen med korslaget og familiekos.

 

God helg damer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier :D

Vektlister er i gang og flinke trimmere !

 

Jeg har faktisk sagt opp medlemskapet mitt på treningsenteret i dag...

Kanskje ikke lurt, men jeg har betalt på minimalt bruk siden juni. (kom aldri i gang etter sommeren)

Men det betyr ikke at jeg ikke trener, altså :D

Går lange turer nesten hver dag - enkelte dager blir det kun tusletur i skogen. (har hund, så jeg må ut!)

Har vært på halvannen times fjelltur i dag.

I tillegg har jeg vanntrening på jobben - har 3-4 treningsøkter der i uken.

Og får jeg behov for ekstra styrketrening, får jeg heller børste støv av Kari J. trenings dvd`en. :P

 

***************************************************

 

Startvekt 6 januar var 78,3 kg

Veiing 11 januar 77,2 kg

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...