Gå til innhold

2010: ny start!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Hei medslankere!

 

Har vært her før med masse pågangsmot og optimisme og det har gått kjempebra til tider, men så har jeg gått på en smell igjen og igjen. Nå SKAL og MÅ jeg få det til!

 

Alder: 31

Høyde: 1,70

Startdato: 04.01.2010

Startvekt: 88,7

Endelig mål: ønsker en vekt på 68-70 kg innen utgangen av 2010

Veiedag mandag morgen

Delmål I: minus 5 kg innen 15.mars

 

Resultater:

04.01.2010: 88,7

11.01.2010: 87,5 (-1,2)

18.01.2010: 87,5 (stillstand...)

 

Jeg gir meg rett og slett et års tid og håper jeg klarer å endre vanene på en måte jeg kan leve bra med. Kjenner GR-opplegget godt etter flere kurs og planlegger en dagsmeny på gjennomsnittlig 1500 - 1600 kcal. Har også kjøpt treningskort og skal igang f.o.m uke 2!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Serene! Herlig å se gamle kjenninger :)! Det er ikke så rart vi går på en smell i blant, men da handler det om å klare å finne den gamle inspirasjonen (eller en ny??) og hente fokuset igjen. For egen delhar det gått på noen ekstrakilo i løpet av det siste halvåret, så jeg er på straffeleir om dagen :). Men jeg vil tilbake der jeg var og da er det ingen vei utenom. Og denne gangen skal jeg klare å holde meg på målvekta også, hadde jeg tenkt!

 

Ønsker deg ei fortsatt sunn og herlig uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Skrulle, håper jeg kommer inn i et godt mønster igjen som for et år siden. Falt av trening rett før sommeren og da var det gjort....

 

Nå er det fredag, uka har gått bra til å være det første uka i "opplegget". Merker at jeg er veldig sulten, tror det henger igjen fra all julematen! Har lagt på over 1700 de fleste dagene, men det er ihvertfall en start. Har også begynt å drikke masse vann igjen, det kjennes godt :-) Har tatt med matpakke, frukt og mellommåltider på jobb alle dagene - det tar litt ekstra tid å planlegge innkjøpene og sørge for at jeg har alt jeg trenger i hus, men det er absolutt verdt det!

Helgen er som alltid en utfordring, skal på middag til ei venninne i dag og vet ikke hva som står på menyen :-)

 

God helg folkens!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du var inne på tråden min! Er der ikke så mye om dagen siden jeg jobber med å få av noen kilo igjen, men satser på at jeg er der fullt og helt igjen om noen måneder!

 

Herlig å se at du har kommet i gang med lure innkjøp og planlegging av dagene med matpakker. Planlegging er pinadø, ja om ikke halve jobben, så i alle fall helt nødvendig! Og så huske det at selv om noen dager kanskje ikke blir som du tenkte, så er ikke løpet kjørt! Tror det er viktig å holde fokus på, spesielt i oppstartsfasen. Jaja, du er jo erfaren, Serene, og vet hva som skal til. Det er hardest de første ukene og så går det seg liksom mer til.

 

Ha en fortsatt herlig helg! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! 87,5 - altså minus 1,2 kg. Er veldig fornøyd! :-)

Vet av erfaring at det ofte er slik den første uka, men det gir absolutt inspirasjon til å møte denne uka! Jeg har ikke lidd noen nød med maten, men kjenner at sulten og godtesuget etter en jul med masse mat og godis sitter igjen.

 

Plan for uka:

 

- ta med matpakke, mellommåltid og en frukt på jobb hver dag

- planlegge middagen FØR jeg står sulten i butikken :-)

- masse masse vann

- starte trening igjen (skrekk og gru, 9-10 mndr siden sist!)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Skrulle - så bra resultat for deg også! :-) Tenker på den dagen utfordringen ikke lenger er å gå ned, men å holde seg stabil. Det må være en litt av en overgang, ikke minst mentalt etter å ha vært i slankemodus så lenge!

 

Innen utgangen av året er jeg der jeg også! :-D

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede! I dag har jeg vært konstant sulten hele dagen og konsekvensen er nå at jeg ikke har flere kcal å gå på..... og klokka er bare seks! Må nok snike meg til et eple om et par timer :-)

 

Det går veldig fint å holde seg til opplegget i hverdagene, men nå nærmer det seg helg igjen - det er min store utfordring siden jeg fremdeles går en del ut på byen...Blir vanskelig å holde seg unna øl og vin :-(

 

Ellers:

- MÅ slutte å gå på vekta hver dag!! Makan.

- Skulket unna treningstimen i dag, fysj! Ikke bra, må prøve å få tatt det igjen i løpet av helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur! Har vært flink hele uka, men det har ikke skjedd noe - står helt stille på 87,5 slik som sist :-( Ganske skuffende for jeg skjønner ikke hvorfor - nå skal jeg ihverfall gå på vekta i morgen igjen for å se om det har skjedd noe!

 

Uansett, det er bare å fortsette - føles heldigvis godt å følge opplegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...