Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

hei.

 

nå er jeg på plass igjen.etter sykdom i julen/nyttår,hatt lungebetennelse og var på sykehus i 14 dager.er hjemme igjen nå.

 

ikke begynt på slanking enda men satser på 7 kg til sommeren.

 

gikk ned 4-5kg mens jeg var syk.:-( formen er bedre nå og bruker medisiner.godt å være i nesten normal gjenge igjen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Næmmen. stakkars deg,da! Har du vært så syk, da? Fint at du er på bedringens vei!

 

Jeg sååå glad for at du er "tilbake" i forumet. Ingen av de andre har gitt lyd fra seg etter jul, så jeg har vært ganske ensom her. Hadde en kjempefin julefeiring, og koste meg masse. Gikk på vekten på torsdag og fant ut at jeg hadde lagt på meg 2,1 kg i desember¨(i motsetning til deg som har tatt av pga sykdom...).

 

Har bestemt meg for å ha veiedag om torsdagen (som før), og at jeg skal ta av seks kilo i vår. Skal vi si innen 1. mai? Ja, det er et bra mål! Har vært flink hele uken, men spiste både chips og godteri i går...

 

Ha en fin helg! Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kaika:-)

 

lykke til med nedgangen er sikker på at du klarer det.

 

ja jeg har vært veldig syk.men er på bedringens vei nå,matlysten er tilbake.har lyst på alt..hehe:-)

 

fint å høre at du har hatt en fin jule og nyttårsfeiring.:-)

god helg til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

 

Flott Minni at du er tilbake,trist å bli syk.

 

Kaika ensom her på nettet men kanskje har du hatt mer fokus på vekta enn meg. bare med det å titte inne her...Jeg klarte ikke mye mat i desember men har fortsatt i januar helt til nå.Har liksom hatt 11 jan som start dato for ny giv,måtte bare holde det for å klare å fokusere igjen.Lagt på meg 3 kilo.

 

Har tenkt å begynne å trene,min siste treningsøkt var lenge før jul,men da klarte jeg å løpe opp noen fjellknauser som jeg tidligere så vidt klarte å spasere opp.

 

Regner med at formen kommer sigende når jeg begynner å røre på meg.

 

Da er vi vel igang igjen? Hva er min motivasjon fremover.Jo jeg føler mye mer velvære som tynn.Er det verd å streve litt for? Jo absolutt.

 

Hva med trening hvorfor skal jeg komme igang med det? Kanskje bli smidigere,sterkere?

 

Enn hvorfor skal jeg gi opp kake sjokoladelivet?Jeg vil i allfall ha flatere mage det får være første motivasjon.

Så nå er jeg sulten igjen,søtsugen og alt det der.Fram med drikkeflaska og små porsjoner mat.I morgen har jeg bilen hjemme,da skal jeg handle inn salat,frukt og grønnsaker.

I ettermiddag skal jeg ut å gå en rask tur.

 

Gleder meg til minus 7 kg ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du også er i gang igjen, Nikkoline :-) Da har vi omtrent samme mål utover våren - og det skal vi klare!

 

Hadde et alvorlig tilbakefall i helgen. Kroppen min trodde at det forsatt var juleferie, så jeg trøkket innpå rester av julekaker og alt mulig annet. Blir helt forbauset over meg selv...

 

Men, er på banen igjen i dag! Har vært på trening, og tatt meg skikkelig ut. herlig følelse å sitte her, nydusjet og god og trøtt i kroppen etter en hard treningsøkt. Kjenner at kondisen ikke er på topp...

 

Ha en fin uke! Veiedag på torsdag - spennnde. Skal satse på å holde meg på den smale sti denne uken :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god tirsdag...har enda ikke begynt slankingen. vekt idag er 75.6kg. så opp 300 gram. blir ikke trim denne uken pga ikke iform.

 

nikkoline og kaika er sikker på at dere går ned i vekt denne uken stå på! trener dere mye?

 

nikkoline. ja det var trist å bli syk,men formen blir bedre og bedre. ikke så hardt å gå oppover trappene nå. :-)

 

litt kaldt idag også -14 grader.kattene går ikke ut lenge av gangen.vil helst være inne. sover mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå er det bare å stå på så svetten siler så kommer resultatene av seg selv,i allfall kaika og meg som kan trene.

 

Minni, du er jo godt igang.

 

Turen i går ble virkelighet kun fordi jeg hadde lovet her inne.Så løp og gikk i halv time men det var tungt.

 

Min lille nabolagvektklubb hadde sitt første møte i går.Alle var gått opp, jeg hadde allerede foregrepet begivenheten ved å trå på den her hjemme.Det er min vekt vi bruker.

 

Har gjort det andre jeg planla her inne og.Har handlet grønnsaker,frukt kylling og laks.Fant kylling og svinkjøttdeig rimelig på prix.Kjøpte en karbonadedeig og.På rema hadde de grete roede bok til 99 kr med masse oppskrifter,men jeg har så mange bøker fra før skal bruke dem først.

 

Da jeg var i findland i november så kjøpte jeg alpen bar,de som er light innholder bare 59 kcal tok en i går når søtsuget overmannet meg.

 

Men det går faktisk veldig bra,hva med dere?

 

Nå blir det middag og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener en del. Forrige uke hadde jeg fire økter i treningsstudio. Styrke, step og tredemølle. Mannen min er ekstremt motivert for tiden og drar meg med... Kjekt å gå sammen.

 

Kjenner at jeg har "spist meg opp" i julen, og har lyst på "noe" hele tiden. Må bare være flink hele uken slik at jeg blir kvitt søtsuget. Det er rett og slett en jobb jeg må gjøre - bryte sukkervanene... Pleier å gå bra for meg, men litt vanskelig denne gangen kjenner jeg.

 

Ha det fint!

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare få tråden vår opp!! Det er nå ti "Minnitråder" - kan bli litt forvirrende.. Jeg så at Nikkoline hadde skrevet på den "gamle" tråden - 2009-tråden... Nå er vi jo i 2010 :-)

 

Håper at alle har en fin helg! Jeg koser meg og slapper av. Leverte 1. utkast til oppgave i går - herlig følelse. Ellers så ble det to glass rødvin og taco i går, men det er jo ok...?

 

Ha en fin helg :-)

 

Ps I morgen tar jeg meg en tur i treningsstudioet...

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp:-)

 

har prøvd å slette de gamle trådene kaika men går ikke.tror jeg må kontakte redaksjonen da;-)

 

har hatt en fin helg,hadde besøk fra fredag til lørdag.Idag skal vi også få besøk,det blir koselig.

 

formen blir bedre og bedre,lyst til å ordne i huset igjen,så kan nok snart begynne å vaske igjen om 2-3 uker. blir godt å komme igang igjen.

 

all julepynten er ryddet bort.godt:-)

 

har bestemt meg for å prøve å gå ned noen kg eller holde vekten der den er nå,veier nå 76.2kg. vil ikke opp til 80 kg igjen.

 

gratulerer med nedgangen kaika kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da har sikkert vært inne på feil tråd alt går i full fart,er aktiv og alltid på tur til ett eller annet ...

 

Ja nå er jeg i allfall "hjemme"her inne.Vi ble ikke å dra på skirenn for gutten vår fikk vondt i halsen,og da står han straks over et renn.

 

Jeg fikk dermed litt ekstra tid.Har vasket litt mer i huset,ryddet og kastet.Komfyren har fått seg en omgang med steamerprogrammet og klut.Tok trekk av sofa og i vaskemaskinen med den.Hunden har fått seg en omgang i dusjen og etterpå har jeg kranglet med han om tannpuss.

 

Jeg skal nå ut å gå en lang tur,så flott når en får melding fra nabo om trimtur.

 

I kveld får jeg en gutt til her i ei uke.Han skal ta kjøretimer for bil.Syntes det er flott at guttene mine får bygget ut nettverket,venner og bekjente får en aldri nok av.

Han eldste som går på ski reiser land og strand rundt og får mange nye venner.Den yngste har mer sin lille gjeng med data og sånt.Men tror jeg skal klare og arrangere en alpintur for han sammen med et gjeng som har slike interesser.

Når det gjelder slankefronten sliter jeg litt mer.Spiser ikke usunn mat,sukkersuget er foreløbig under kontroll.Men jeg spiser for mye mat,sliter med å komme ned i porsjoner som er små nok.

Det vil vel vise seg på vekta i morgen,tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. Jeg har gått ned 1' date='6 kg og 1 cm i midjen! Det er jeg kjempefornøyd med! Måtte det bare forsette sånn...

 

Hvordan går det med dere andre, da?

 

Kaika :)[/quote']

Super flott motivasjon for meg.Vet jeg klarer å komme tilbake der jeg var før jul.Men så mye ned,hv a har du gjort kaika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, Nikkoline! Var ikke spesielt superflink i forrige uke, så jeg ble skikkelig overrasket. Kanskje det var treningen? Hadde meg mange, gode økter i treningsstudioet i forrige uke. Men, tror vel egentlig at jeg hadde litt vann i kroppen da jeg veide meg "inn", så da ble det svært godt resultat... Hvem vet? Jeg VET i alle fall at vekten min varierer en del alt etter hvor jeg er i syklusen.

 

Blir VELDIG spennende om jeg går litt mer ned på torsdag, eller om det står stille. Vi får se! Satser på en flink uke.

 

Nikkoline - du har jo vært kjempeflink til å svinge opp i huset, med hunden og med familien. Stå på! De små porsjonene kommer etter hvert...

 

Kjekt at du blir bedre, Minni! Kreftene kommer nok etter hvert. Klart du klarer å holde deg der du er nå, stå på!! så klarer du kankje litt til ned? Tror kankje du må la kroppen etablere seg på den nye vekten...

 

Nå skal jeg på tur med gode venninner. Vi snakkes :)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står stille,men nå skal de små porsjonene inn:Kaika du har rett det er flott å ta det sånn litt etter litt når motivasjonen er der men ikke helt våken;)

 

Nå er det bare å stå på ikke gi etter for litt sult.

 

Er kjempeglad over at søtsuget er over.Nå har jeg vært på min andre tur på treningssentret.Klarte å løpe på twistern i 30 min + styrketrening.Gøy og inspirerende å se på så mange mennesker i sving.

 

I morgen er det registrering av sunn mat, tur ut, vann masse vann.Godt humør,glede seg over å være underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Hvordan går det med dere?kaika som vel ennå gleder seg over resultatet på vekta, og minni som blir friskere og sprekere.

 

Kaika, jeg liker best min nye livsstil,gir det aldri opp til fordel for sofasitting og usunn kost.Takk for oppmuntringen,det varmer og driver en videre.Viktig å åpne opp for andres hjelp;)

 

 

 

Jeg føler at jeg har opparbeidet meg ny stå på vilje.Vil trene,vil ha kontroll, viljen til å klare det er blitt større enn kortvarig nytelse.

 

Våknet opplagt fordi jeg ikke sovnet med masse mat i magen,kroppen kan bli sliten av å jobbe med å få unna mat om natten.

 

Har satt meg høyt mål når det gjelder vekta.Frem til neste mandag vil jeg ned mellom et og to kilo.Vil ha litt å strekke meg etter.

 

I går hadde vi veiedag,vekta sto stille.Men det var kanskje bra for det vekket fighteren i meg.Så med egne øyne at her trengs forandring.

 

Nå skal jeg kose meg, nyte en kopp kaffe,deretter er det på med treningstøy og ut og trene i nydelig vintervær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Hei! Dere har samme mål som meg - får jeg være med? Jeg er 34 år og veier 79 kilo. Og NÅ vil jeg bli kvitt de siste 5-6-7 kiloene. Men det er vanskelig alene... Men sammen er det så mye lettere å holde inspirasjonen oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei inspirasjon så klart du kan få bli med på tråden vår:-)

 

flott nikkoline at du har masse stå på vilje,er sikker på at du vil nå målet ditt!!

 

 

lykke til på veiedagen kaika.:-)

 

 

neste uke tenkte jeg å prøve å begynne å trene litt igjen ,tenkte begynne med trimsykkel. ikke vært så flink idag med maten men prøve på skjerpings imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... Føler at jeg "hvilt på laurbærene" siden sist, så jeg har ikke vært så veldig flink... Vi får nå se på torsdag :)

 

I kveld har jeg sikkert sanket maaange trimpoeng på husarbeid!! Ufattelig mye skittentøy, støv, oppvask og ROT i huset vårt!!! Føler av og til at jeg går som en slave her i familien. De andre legger knapt merke til alt det arbeidet jeg gjør. GRRRRRRRR!! :D Det var dagens hjertesukk.... Ble derfor ikke trening på meg i dag. Men, jeg var heldigvis på step/ styrke i går og det var kjekt.

 

Å, det er så kjekt å lese det dere skriver! Synes at dere er en fin gjeng, og koser meg med hvert eneste innlegg! Veldig inspirerende å lese her :-)

Lykke til videre, alle sammen og god bedring videre Minni.

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dere har samme mål som meg - får jeg være med? Jeg er 34 år og veier 79 kilo. Og NÅ vil jeg bli kvitt de siste 5-6-7 kiloene. Men det er vanskelig alene... Men sammen er det så mye lettere å holde inspirasjonen oppe!

kjempeflott nicknavn og velkommen hit;)

 

Ja ikke sant vanskeligere å gjøre det alene,gøy å dele sorger og gleder med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg surre dag,det er en dag som jeg planlegger men ingenting blir satt ut i livet.Sukk, ja da gror det ned rundt en.

 

Har kun sett på gardiner og tepper på nett og i kataloger.Orker ikke bruke så mange penger på slikt når jeg finner det rimelig hos ellos.Det ble hvite gardiner og hvite tepper.Så skal jeg ha farger på utstyr og puter.Kanskje jeg skal tillate meg å være moderne og kjøpe i knall rosa eller gul,ser at det er in i år.

Men jeg elsker og blått

 

Har hatt de samme gardinene oppe lenge,vil ha noe annet enn panelgardiner så endte opp med disse hvite.

 

Jeg spiser mye proteiner og er mett og god.Når jeg orker å skjære opp gulrøtter å ha som snacks, bruker det å bety at sukssen er nær.Orker kun ekstra sunn trøkk på innputten når jeg er motivert, så det er et bra tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy med noe nytt i huset nikkoline.høres fint ut med hvitt på gardiner og tepper.er jo mye fint hos ellos da.pleier å handle der jeg også.

 

idag har jeg handlet jeg på sparkjøp sammen med ei vennine,det var koselig.ble et par nye gensere.

 

snør masse nå,håper at det gir seg snart. :-)

 

nei,nå er det hotel cæsar og kaffe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var den treningsøkten over! Har vært 30 minutter på tredemøllen (løper og går. løper og går...) og 30 minutter styrketrening. Fornøyd med det! Mannen min løp i en time på tredemøllen - så sprek at det går nesten ikke an...

 

I morgen er det veiedag! Tviler på at det blir noen nedgang på meg, denne gangen. Men, spennende er det uansett :-)

 

Kjekt at andre hiver seg på tråden her - jo flere jo bedre, men kjekt at folk er stabile - da blir vi litt bedre kjent!

 

Sååå kjekt med noe nytt i huset, Nikkoline! Fint med hvitt - det har jeg, he, he... Har sandfarget sofa, kremfargete vegger og gardiner og nøytrale tepper. Så når jeg kjøper noen nye puter, løpere og lys, så vips! er det ny stue :-) Nå har jeg lyst å male litt. Har bodd i nybygget hus i 11 år, så det trengs oppussing både her og der... Får vel vente til det våres mer, tenker jeg!

 

Er så lei av denne vinteren. Vi i bergensområdet er ikke vant til snø mer enn i noen dager av gangen, og nå har vi hatt snø en hel MÅNED! Gleder meg til mildvær og regn :D

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...