Gå til innhold

nytt år nye muligheter ned 7 kg til sommeren 2010:-)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Minni: jeg ligger også på det samme' date=' og det fungerer kjempefint!

 

Jeg har gått ned 1 kilo denne uka, og veier nå 78.6, så jeg er strålende fornøyd - dette går riktig vei.

 

Men jeg har lært nå at jeg går fortere ned av å spise mer, så det er jo noe jeg kan dele med dere andre. Når jeg ligger på 1400-1600 kcalorier går jeg saktere ned enn nå som jeg ligger på 1600-1900. det kommer naturligvis an på hvor mye jeg rekker å trene, men når jeg trener spiser jeg 300 flere kcal (som jo nesten er et ekstra måltid og det kan jo føles ganske mye...). Hvis jeg har trent en lang økt, spiser jeg kanskje over 2000 - og går ned i vekt.

 

Kanskje det er flere som har det sånn (og kanskje uten å vite det? det var i hvert fall nytt for meg at jeg måtte spise såpass mye mer)[/quote']Inspirasjon

Takk for påminnelsen,jeg går heller ikke ned dersom jeg spiser for lite.Har fått "kjeft" hos kursholder titt og ofte.De ukene jeg lå for lavt for å gå fort ned,stoppet forbrenningen opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

vekt idag er 77.4kg opp 100 gram. men nå er det full skjerpings.vil ned minst 3 kg til påske.

 

 

 

ikke blitt noe trim i helgen,men skal trene idag. aerobic eller trimsykkel. begynner pent så blir nok kun en 15 min trim men er da bedre enn ingenting. litt vond nakke idag men skal prøve å få trent!!!

 

spiste kjempegod salat til lunsj idag med bla grønnsaker og skinke namnam.

 

fint vær idag men litt kaldt.

 

sisee: skrev ikke opp hva jeg spiste i helgen jeg heller,da har jeg skrive pause..hehe.:-) ble mye god mat så ikke noe rart at vekten ikke har gått nedover.

 

håper at du fant deg en bra badevekt snegla:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit eg burde drevet meir med styrketrening og, men tilbudet her er litt dårleg for tida. Planen var jo at eg skulle få gjort litt heima då, men eg er nok alt for glad i kondisjonstrening.

Men når eg gjekk turen min i kveld, kan eg ikkje akkurat sei at eg savna å stå inne i eit rom og svetta sammen med mange ukjente. Ikkje når det er heilt stille rundt meg, kun litt lys frå dei spredte husa rundt og ein kolosal stor stjernehimmel over meg....

 

Einaste er at eg er ein smule lei av snø og is. Kjenner det godt i lår og legger etter ein tur på glatta.

I måro er vegedagen min.... Krysser fingrane og drikker masse vatn.

 

Minni: 100 gr er nesten 0 det. :( Neste veka er det minus. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god tirsdag.:-) sol idag også,men kaldt.brrr.

 

kanskje ut på tur litt senere idag. sola må varme litt først.

 

sisee: det er hyggeligere å gå tur enn å lukte svette på et treningsstudio,synes jeg da;-) men man trenger jo styrketrening også..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går 1569 kcal 2 trimpoeng på treningssentret twister og styrke,intervall x3

i dag regnet kcal ferdig 1578,trening gå tur og styrke hjemme 1 t 1,8 trimpoeng,har drukket to flasker vann,laget matpakke og er klar for go og mager kjøttkaker så blir det jobb.Har bytta lunsj og mellommåltid for å få nok mat i kveld.

Ha en fin aften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegedag i dag, og det blei +300 gr. Kjenner det på kroppen og, så da var ingen overraskelse akkurat. Blei for mykje mat i helga + mandag. Sliter fremdeles med forkjølelse, og eg er utrulig flink til å trøstespisa når eg er sjuk. Kom meg ut ein tur i går kveld, ca. 20 min, og satser på ein tur i kveld og. Håper eg klarer å gå av meg forkjølelsen.

I måro må eg på butikken og handla inn litt sunt snacks, men i dag orker eg ikkje. Eg trøster meg med eit par glas saft, så får eg ikkje lyst på noko å spisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøsteklem til sisee.. 300 gram er ikke mye, det er jeg sikker på at du går nedover igjen.:-)

 

lov å trøstespise litt mens du er syk da. har du prøvd snack a jack? det er sunn og god snack!

 

idag har jeg bakt ingers fiberbrød,og brødet ble kjempegodt,nesten bedre enn ingers rugbrød,namnam.

 

snør nå ,ikke mye da.men kaldt brrr.

 

skrevet brev og brodert idag.to av mine hobbyer.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

Søren. Jeg har også gått litt opp (400 gram!). Jeg har vært så sulten at jeg ikke har klart å stå imot suget i helgen... Jeg lurer på om det har med mensen å gjøre - er det noen av dere andre som blir litt tyngre i kroppen da? Det gikk så fint de første ukene, men så plutselig kapitulerte jeg helt. Skal ut å løpe en time i ettermiddag som "straff"...

 

men men, i helgen som kommer har jeg meldt meg på skimaraton! Så da bør jeg vel få noen kalorier å gå på...

 

minni: Jeg mente ikke å korrigere deg på at man må spise mye... Jeg har bare vært så overrasket selv over hvor mye man faktisk skal spise når man trener en del; 1900 kalorier føles liksom ikke som slanking!

 

Lykke til denne uka alle sammen! vi skal jo klare det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjon: Der seier du noko: Eg pleier å gå opp i vekt i forbindelse med mensen, og den kom på søndag. Muligens derfor eg veger meir, for eg snikvegde meg på fredag og då hadde eg gått ned nesten 1 kg. Blir nesten spanande å sjå neste veging då, om det har noko innverknad.

 

Det var ingen tur på meg i går, eg konkluderte med at bihulene nok ikkje hadde godt av kald, fuktig luft. Så det vart 30 min med Zumba i staden. Henger fremdeles ikkje heilt med i tempoet deiras, men det kjem seg. Og for kvar gong blir eg berre endå meir hekta. Og det får verkeleg i gang pulsen hos meg.

I kveld skal eg prøva å få til litt styrketrening, og muligens litt kondisjonstrening.

 

Kjenner eg er fysen på noko godt om kvelden, men heldigvis er huset tomt for slikt no. Prøver å spara opp litt kcal på dagen, så eg kan kosa meg med nøtter om kvelden. Skal ein tur på butikken og handla inn sunt snacks til i kveld.

 

Minni: Trur eg spiste meg lei på snack-a-jack i sommer. Var så greit å ha med på stranda. :(

 

Pulsklokka mi har visst blitt øydelagd, så no må eg få tak i ny. Fram til dess prøver eg så godt eg kan å registrera med dei øvelsane som står her inne, men det vert jo ikkje så nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inspirasjon: ja,jeg pleier også å bli litt ekstra sulten når jeg skal ha mensen og har mensen,går alltid opp 1 kg da..:-(

 

idag ble det også trim er kjempefornøyd med 20 mingåtur. er jo såå fint vær ute sol og ikke så kaldt heller. 0.4 poeng idag.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skimaraton høres spennende men slitsomt ut.:(

 

Sendte nettopp gullet mitt til på skihelg til Hovden.De skal overnatte underveis og er i Oslo i morgen.Så skal de bli kjent med løypene.

 

Mye pakking og klesvask.Har fått mye trim, opp og ned trapper med utstyr.Det ble så stilt når han dro.

 

Den andre godklompen er hjemme,kose oss i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirasjon

...Særlig når vekta plutselig går feil vei...

 

Mannen min er også med på dette og jammen tror jeg ikke menn har det litt lettere, som ikke må slite med månedlige sug - grete Roede i 1 måned og svisj, 5 kilo borte på fyren. Selv sitter jeg og bare har lyst til å ligge under pleddet og kaste i meg sjokolade.

 

Men jeg trente og fikk 4 trimpoeng i går for å bøte på dårlig samvittighet, særlig siden jeg ikke klarte å motstå fristelsen og tok imot en liten bounty av en kollega...

 

jaja, er vel bare å ta seg sammen igjen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott vær her idag også sol!! men litt kaldt.

 

har nå meldt meg på grete roede kurs,begynner på mandag.:-)vil ned mine 7 kg til sommeren og ikke gå opp og ned:-/. har en kursleder som jeg er fornøyd med,og har henne som kursleder denne gangen også.

 

skjønner så godt hvordan du har det inspirasjon trøsteklem.håper at søtsuget gir seg.

 

nikkoline: er sikker på at gullet ditt får en flott helg,men kan tenke meg at det ble litt stille ja..

 

idag blir det noe husarbeid på planen.skal jobbe imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag!

 

VEKTNEDGANGEN

 

Utgangspunktet: 27/7-09: 78,4 kg (mål 1: 74 kg, mål 2: 72 kg, mål 3: 70 kg)

 

1. 7/1: 75,9 kg (1,9 kg fra mål 1)

2. 14/1: 74,3 kg (Ned 1,6 denne uken, 0,2 fra mål 1)

3. 21/1: 74,0 kg (ned 0,3 denne uken, i MÅL med mål 1 , 2 kg fra mål 2)

4. 28/1: 73,5 kg (ned 0,5 denne uken, 1,5 kg fra mål 2)

5 4/2: 73,8 kg (OPP 0,3 kg, 1,8 kg fra mål 2)

6. 11/2: 73,2 kg (ned 0,6 kg, 1,2 kg fra mål 2)

7. 18/2:

8. 25/2: 72, 5 kg

 

Må jo si meg fornøyd med det! Har egentlig ikke vært kjempeflink, men har gått ned 0,6 kg likevel... Kan faktisk se ut som om jeg når målet mitt 25/2, og da er jeg bare 0,5 kg fra mål 2.

 

Vet dere hva jeg har gjort etter jul? (og delvis før jul) Jeg spiser bare "svart" brød og knekkebrød, og svært lite ris, poteter og pasta. Havregrøt til frokost to ganger i uken, og salat med mye kylling til lunsj ca to ganger i uken. Dvs et Fedon Lindberginspirert kosthold... Føler at det hjelper! Er langt fra fanatisk, men går litt ned likevel...

 

Begynner faktisk å få tro på at jeg kan klare 70 kg før 1. juni!! Det vil jo være fantastisk. Det har jeg ikke vært på evigheter. Nå når jeg er 73,3 føler jeg meg ganske vel - har bare litt igjen!!

 

Dere er flinke dere andre... Å, ja, jeg tror at menn har en fordel - jeg får også kjempesug etter "noe" når mensen nærmer seg...

 

Stå på, alle sammen! Jeg er inne og leser hver dag - selv om jeg ikke alltid skriver...

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minni: fikk meg badevekt ja;) Men den viser 68 kg, i forhold til at den som er hjemme hos foreldrene mine viste 69,9 for to uker siden, men.. Det er jo forskjellig merke på dem, så får bare ta utgangspunkt i 68 kg! Jeg har ikke skrevet inn hva jeg har spist denne uken, da jeg nettopp har begynt i ny jobb/praksis, og er helt ferdig når jeg kommer hjem! Har spist sunt da, det teller vel det og..

 

Får ta meg i sammen og skrive inn hva jeg putter i meg på mandag igjen..:D Mistenker det blir for mye pasta, så får gjøre som deg Kaika; mer salat og kylling! :)

 

Keep up the good work folkens! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla:gratulere med ny vekt,håper den gir deg mange gledesstunder.

Minni,viktig med kursleder en føler gir noe.Dialogen og følelsen av at en får noe mer tilbake enn bare fokus på gram og kilo gir mye for pengene.Kursholder jeg hadde var utrolig inspirerende og" tilstede".Men vil forsøke og gå ned sammen med min lille bli ny gjeng i nabolaget.Funker ikke det blir det tilbake på kurs.

Inspirasjon:Håper suget har gitt seg.

 

Ble utfordret av to ungdommer på jobb i går.De ville ha meg med på spinning med instruktør.Det ble en times spinning og halv time styrketrening.ÅÅ jeg fikk merke at jeg har hatt slappere holdning til trening den siste tiden.Melkesyra tok meg raskt,men da roet jeg ned så det gikk bra.Meldt meg på spinning i morgen og.Men allerhelst vil jeg på ski.

 

Veiedag og 1,1 kilo ned.79,1 kilo.koffer legge på et kilo må skrekkslagen inn å redigere,78,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny vekt, Snegla :( 68 kg er ikke så mye... (hvor høy er du?). Skjønner godt at du ikke orker å registrere alt - det gjør ikke jeg. spiser noenlunde fast frokost og lunsj, og middagen setter jeg sammen av et stykke kjøtt/fisk ca 150 g, grønnsaker og noen ganger litt ris, pasta eller poteter, (dropper ganske ofte karbohydratene).

 

Lykke til på nytt kurs, Minni :D Sikkert inspirerende.

 

Kos deg i helgen med godklumpen din, Nikkoline, og grattis med vektnedgang! Superbra jobbet!

 

Jeg var også på spinning i uken - får virkelig tatt seg ut, da! Har egentlig vært litt treningslei i det siste - trøtt og uopplagt, men var i går på styrketrening i sal, og kommer hjem igjen i kjempegodt humør. Jeg har funnet ut at trening hjelper mot ALT. Spesielt mot dårlig humør... Vi sliter en del med den eldste datteren vår for tiden, så jeg er litt lei meg. Utrolig hva en treningsøkt gjør, får nye krefter og får frigjort negative tanker.

 

Ha en fin helg :)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er bare tull å lete etter motforestillinger for treningen.

 

Ja de barna,de trykker liksom alltid på brystet,når de er små er det fanget, men trykket etter de blir ikke borte det bare forflytter seg.Positive tanker sendes til kaika med ønske om at det løser seg.Bedre å trene enn å trøstespise hvis situasjonen tillater det og en klarer å motivere seg.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikkoline: så flink du var som var på spinning da.:-)

 

gratulerer med flott nedgang så flink du er!!

 

gratulerer med vekt,snegla.

 

Nå er det endelig helg.

 

takk kaika,gleder meg til kursstart og kamp mot kgene.

 

vært på jobb idag,og gikk til og fra jobb. Må innrømme at det var litt kaldt på morgenen,men gikk fort.Ikke så mange å se kl halv åtte nei.(ikke på gåtur iallefall).

 

Er jo så fint vær idag sol og blå himmel.skal bli slik i helgen også så må ut på trim da også.

 

Fikk kursbok idag og det er mye å nytt å sette seg inn i..kommer til å ta hele helgen hehe.;-)

 

tilsammen 0.5 poeng idag.

 

skal ha kyllingfilet til middag men vet ikke hva jeg skal ha til blir nok enten stekte poteter eller ris. lets see.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter som trener.Det blir resultater av det vet dere.

 

Her er jeg nesten overrasket over meg selv.Tenk ny spinningtime i dag.Nå gjelder det å holde apetitten (rart ord skrives det slik?)under kontroll,mer sulten når jeg trener.Måtte spise mer i går,tro om det da går opp i opp.Kanskje jeg heller kunne ha sittet i go stolen med en god bok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha en fin valentines dag/kveld.

 

er jo 3 i 1 idag med fastelavn morsdag og valentine. Blitt fastelavnsboller med krem og kakao til,og det var kjempegodt. Har hatt en fin og avslappende helg.

 

ikke blitt trim men vært ute da. sola varmer godt nå. og lyst til 1800!!

 

kursstart imorgen da,og håper å gå ned de kg jeg skal . Mulig ta et hold vekten kurs etterpå for er jo så lett å gå opp igjen:-(

 

nikkoline: håper du fant en god bok å lese igår. er jo nesten bare sport på tvn jo..eneste jeg ser er hopprenn da. men går ikke så bra med gutta våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg,vil ned7-8kg før sommerferien!

 

vekt idag er 78.4kg. ikke målt meg enda men skal måle meg senere.

 

Skal spise rundt 1400 kcal da jeg har 3-4 trimpoeng i uken.men kan nok hende at det blir flere trimpoeng etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til med kurset, Minni!

 

Nei, Nikkoline, selv om det kanskje går opp i opp kalorimessig, så svarer det seg alltid å trene. Tenk på forbrenningen, tenk på hvor deilig det er, tenk på kondisen du får ;):) Selv kom jeg meg ikke på trening i helgen - det ble for travelt. Men, jeg var ute og danset på lørdag - det var god trim og kjempegøy! Herlig med gode venninner :)

 

I kveld blir det spinning på meg. Global race med activio - kjempegod time!

 

Ha en fin mandag. Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skulle vera så flink i dag, og for ein gang skyld bruka mål og vekt når eg lagde middag. Slik at eg skulle kunna rekna ut kcal i maten. Men kva hjelper det når eg glemmer å vega porsjonen min..... Jaja, godt var det lell. ;)

 

Skeia ut i kveld med eit par biter heimelaga brownies. Siden ungane var hos far i går, kosa me oss litt i kveld i staden. Men klarte å begrensa meg. Merker tydeleg at godteri og knask ikkje fristar på same måten lenger. Eg har ikkje problem med å begrensa det til helga, men prøver å ikkje ha det i hus i vekene likavel. Stoler ikkje heilt på meg sjølv.

 

Trening vart så som så i sist veka siden eg sleit med bihuler etc. Men det vart nokre runder med dans, zumba og litt styrke, så eg trur det har gått bra. Krysser fingrane for veging i måro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...