Gå til innhold

kalorier som gravid?


B79

Anbefalte innlegg

Hvor mange kalorier bør man spise når man er gravid? Jeg har i utgangspunktet en BMI på 28 og ut fra kaloriberegningen her inne skal jeg ha 1600 (evt 1900) kalorier daglig. Hvor mye skal jeg øke som gravid siden målet ikke er å gå ned, men å være sunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda10

Grete Roede anbefaler minimum 1900 kalorier pr dag for gravide. Jeg er nå i 3. trimester, og klarer meg ikke på under 2100 kalorier om dagen, og har derfor meny 4 på 2200 kalorier. Det er forskjell på hvor mye du trenger tidlig og sent i svangerskapet, så i 1.trimester og utover i 2. trimester kan du kanskje gå for meny 3 på 1900 kalorier, mens du etterhvert bytter over til en meny 4 hvis du kjenner deg mer sulten mot slutten. Trener du mye i tillegg vil jo det også bety noe for hvor mye du trenger... Gravide i 3. trimester trenger ca 2500 kalorier pr dag for å holde på vekten, så med 2200 kalorier vil man gå littegrann ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lenken til kalorikalkulator:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Jeg er vanligvis 1900kcal om dagen (meny 3) og under slanking går jeg ned en meny til 1600kcal (meny 2). Men som GRAVID skal man gå opp en meny iforhold til SLANKEMENY, dvs. at jeg som gravid holdt meg på 1900kcal. Som AMMENDE skal man opp en meny i forhold til VANLIG og jeg følger dermed meny 4 som er 2200kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amanda10

Ville bare si at jeg er i 3. trimester nå (29+5), og har gått ned 0,5 kg på 2 uker med meny 4 på 2200 kalorier. Da har jeg ikke vært spesielt aktiv heller, så denne lille knerten i mangen krever sine kalorier! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg er i 3. trimester nå (29+5)' date=' og har gått ned 0,5 kg på 2 uker med meny 4 på 2200 kalorier. Da har jeg ikke vært spesielt aktiv heller, så denne lille knerten i mangen krever sine kalorier! Hehe.[/quote']

Hehe, Knerten trenger kalorier ja:) Jeg får følge med og snakke med legen hva han anbefaler, vil selfølgelig være sunnest mulig for den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...