Gå til innhold

... motivasjonsvenninner?


Gjest linns

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide at jeg tar opp kampen med å bli kvitt de resterende 10, helst 15 kiloene.. Jeg er ei jente på 19 år, er 170 cm høy, og veier ca. 80 kilo. Jeg har alltid vært overvektig, og gikk ned 18 kilo høsten 2008. Siden da har vekta stått så og si stille, selvom jeg ikke enda er tilfreds. Motivasjon er mitt store problem, hvor MAT er min verste fiende. Er til tider veldig flink til å trene, men har en tendens til å spise altfor masse. Jeg vet jo at jeg ikke burde, men får mange "svake" øyeblikk, hvor jeg i ettertid blir utrolig trist og sint på meg selv, som igjen fører til at jeg ofte trøstespiser i tillegg. Jeg vet at det hele høres svært absurd ut, men jeg vet ikke hvorfor det skjer, og det har jeg lyst til å finne ut av!

Noen som har opplevd/opplever dette? Eller noen som har noen tips?

 

Jeg vil gjerne bli kjent med andre som er i livsstilsendring, da jeg har troen på at dette vil skape økt motivasjon. Vil du dele din historie/situasjon/følelser med meg og evt. andre lesere? Kom igjen; sammen er vi STERKE :)

 

Jeg bor i Oslo-området, og om noen er interessert i treningsvenninne; ta gjerne kontakt:)

 

Lss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, linns!

 

Jeg startet mitt nye liv i september, og fulgte et par tråder i høst. Men disse har dabbet av, så nå slår jeg gjerne følge med deg!

 

Jeg fikk et barn for et år siden, og gikk opp 20 kg under svangerskapet. 10 av disse kiloene gikk av etter fødselen, men der stoppet det opp. Vekten viste det samme i flere måneder, men jeg ville gjerne bli kvitt resten og gjerne litt ekstra. Derfor bestemte jeg meg for å gjøre noe med det, og endret livsstilen min i september. Meldte meg inn her og begynte med jogging. Senere i høst meldte jeg meg inn på treningssenter.

 

Min startvekt i september var 82 kg, og siste veiing før jul var 73,6 kg, så jeg klarte å kvitte meg med over 8 kg i løpet av høsten, er veldig fornøyd med det. Så kom julen, og jeg tok visst litt "fri" og koste meg med kaker og godterier selv om jeg prøvde å vise måtehold.... Jeg startet for fullt opp igjen etter julens utskeielser forrige uke, med fornuftig spising, trening og lite godteri. Jeg har ikke vært på vekta på flere uker nå, har vært litt redd for å se hvilket tall som står der nå... Men jeg hadde veiedag på onsdager før jul, og har tenkt å fortsette med det, så da skal jeg manne meg opp og gå på vekta førstkommende onsdag! Er veldig spent på hva den viser. Håper ikke julen har satt altfor store spor!

 

Ser at et av dine problemer er at du spiser for mye mat, og det er en av mine utfordringer også... Det er vanskelig å stoppe å spise når man spiser god mat, selv om man vet at man er mett og at man ikke burde spise mer. Dette er noe jeg har blitt flinkere til etter jeg meldte meg inn her, jeg har begynt å tenke mer på hva og hvor mye jeg putter i munnen. Jeg er blant annet med i tråden "sjokoladepoeng", som er en veldig motiverende tråd for å la være å spise sjokolade og annet godt! Vil anbefale deg å bli med der.

 

Gratulerer med flott vektnedgang på 18 kg! Det er jo veldig bra jobbet. Og jeg vet at du kan klare de resterende til du blir fornøyd :P

 

Gleder meg til å følge deg videre! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...