Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Gjest KimPossible

Travel dag for deg også da, ser jeg, Mammo.

Rakk ikke spinningtimen jeg, men jeg gikk en lang tur med staver tidligere i dag, og fikk over 4 tp for det, så da får jeg vel være fornøyd.

Skal prøve å komme meg opp tidlig i morgen og dra på pulsspinn i stedet.

Skal ikke la den siste uka ødelegge humøret mitt!

Har mye husarbeid som venter på meg, så jeg skal nok få kvelden til å gå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Rakk ikke timen jeg skulle på.. Men tok 40 min på ellipsen istedet. Gav 2.6tp, og det får være greit siden det ble som det ble.. Satt over en time på legevakten (med to foran oss når vi kom), og da måtte vi gå, uten at knerten fikk truffet legen. Så da blir det ikke jobb på meg i morgen. Sitte på legekontor og vente og vente på å komme til *gaah*

 

Håper å komme meg på noe trening i morgen også. Får se hvordan det går med knerten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Dagen i dag har vært tung. Helt tom for energi. Sliter en del med helsa, så noen dager er jeg helt maktesløs. Men har en snill og omtenksom samboer som er flink til å hjelpe og støtte meg. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten han.

 

Det var dagens syting. Godt å få det ut av systemet :)

 

Har spist rett i underkant av 1500 kcal i dag (som er mye til å være meg), men har ved flere anledninger kjent sult i dag. Det bruker jeg ikke å føle. Kjenner at det ikke er noe særlig. Føler det er lett for å gå på en sprekk da. Noen andre som har dette problemet?

 

Har som sagt slitt litt med helsa i dag, så det ble ikke trimtur ut med hunden i dag :( men etter å ha lest litt på tråden til Puppola "Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!" (har ikke vært inne på den før) så ble jeg motivert. Mye hjelp å få fra alle dere som er aktiv på forum. :D TAKKER!

 

Fant ut at litt trening er bedre enn ingen ting, så da prøvde jeg så lenge formen holdte. Ble 1,6 TP så er superfornøyd med egen innsats.

 

Mammo: Så kipt å sitte lenge å vente på legevakta, også får man ikke komme inn.

Håper knerten din får hjelp i morgen. Ellers syns jeg du er flink til å få til så pass mye trening med din hektiske hverdag.

 

Nå roper senga på meg. Natta

 

Over og ut fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.7 kg fra sist mandag!! Og det til tross for utskeielsene i helgen!!! Hjelpes!! Men det hjalp veldig på motivasjonen da... Nå skal jeg få i meg litt mat, og forhåpentligvis få tak i en lege så vi får gjort noe fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Oj, det er kjempebra, Mammo! Grattis. :( Veide meg igjen i morges jeg (klarte ikke å la være...), og var 300 gram lettere enn i går! Hah! Får se hva den sier igjen på mandag da. Men det hjalp jo litt på motivasjonen det da.

 

Yanthi:

Jeg hadde det slik i går jeg også. Var sulten veldig ofte selv om jeg spiste. Ble ca 1400 kalorier.

Det er ikke hver dag jeg har det sånn, heldigvis, men et par dager i uka, minst, har jeg sånne dager, der sulten omtrent overvinner fornuften. :-/

Var sånn da jeg sto opp i dag. Hadde mest lyst til å hive i meg potetgull rett fra posen til frokost, var veldig sulten, og har vært i dårlig form de siste dagene. (Men det ble cornflakes i stedet.) Trening har ikke fristet så veldig, for å være ærlig.

 

Er glad jeg fikk til den turen med stavgang i går da, selv om jeg fikk elveblestlignende utslett i hele panna og tinningen av kulda... jaja, det er nesten borte igjen no da. Men tror ikke det blir trening i dag, føler meg ikke bra.

 

Syt og klag... men var godt å få sagt det.

Håper dere får en flott dag alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimPossible: Vi trenger jo ikke trene hver dag, og med en såpass effektiv trimtur i går, kan du fint stå over i dag.

 

Jeg skulle egentlig ha trent nå, men Flaksen er ikke på min side i dag. Var jo til legen med knerten ti over ni. Gikk fra legekontoret litt før halv elleve. Kom ut fra apotek med medisiner kvart på elleve, og litt over elleve ble knerten levert i bhg. Rett hjem og vaska litt klær og spiste litt. Så var det til tannlegen. Ti min etter jeg kom inn døra derfra ringer de fra bhg at knerten har feber og vi må hente ham.. Så her får jeg gjort fint lite, gitt! :( Er SÅ lei av sykt barn nå!! Det har vært helt ekstremt det siste året, så nå kan det godt være nok for en stund! *furte* Håper han er frisk til fredag, for da skal ungene på tur til bestemor...

 

Får finne fram støvsugeren, og tjene meg noen forbrente kalorier der... Har ikke tenkt å skrive de opp som tp, men greit å vite at man har bevegd seg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Joda, fant plutselig grunnen til at jeg har følt meg shabby et par dager... Brøt "endelig" ut i en Helsikes migrene.. :-(

 

Fortsatt god bedring te småen, Mammo, kan ikke være gøy med sykt barn, nei.

Jeg har ingen selv, men jeg og sambo'n anskaffet oss katt i fjor høst, og hun er litt som babyen vår. hehe.. Hun skal kastreres i morgen, så da får jeg på en måte sykt barn jeg og...? Håper bare det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, gratulere mammo med supert vekttap. Det var mye!! Samtidig som at du har kost deg sammens med søskene dine. Det er kjempebra! Skjønner godt at det er kjempemotiverende.

 

Kjente også at jeg hadde lyst til å gå på vekta igjen i dag, liksom bare for å sjekke, men har fått samboern til å gjemme den til neste veiing som blir på lørdagsmorgen.

Får så alvorlige humørsvigninger alt etter hva vekta sier, å slik vil jeg ikke ha det lenger. Blir så veldig lei meg hvis jeg har lavere vekt på en av disse snikveiingene i forhold til det som er den "offisielle veiedagen". Så hos meg ligger det veldig i hodet dette med vekt. Nå er det forandring på det. Skal bare veie meg på veiiedagen, så får resultatet bli som det blir. Fokuset fremover for meg er å prøve så godt jeg kan med å gjøre de rette/sunne valgene for akkurat den dagen som er. Ingen fokus på fortid eller fremtid, så kommer vell resultatet etterhvert. Dette er vell lettere sagt enn gjort, men skal i allefall prøve så godt jeg kan.

 

300g vektreduksjon fra en dag til en annen er jo strålende KimPossible. Spent hva vekten din sier på mandagen. Keep up the good work!!

Ellers synest jeg det er godt å høre at du også hadde en litt tullete dag i går matmessig. Litt deilig at man ikke er alene. I dag her det gått helt flott for min del. Har ikke vært noe sulten, så det vil vell variere litt.

Synd med migrene. Blir jo veldig hemmet av det.

 

Maktesløs for tiden. Huset skulle vært vasket, hunden skulle ha vært på langtur, jeg skulle ha fått trent litt styrke og pilates, men ingen ting er gjort. Veldig tungt å ha slike dager.

 

Men, men snart er det ny dag, å forhåpentlig vis er formen bedre.

Har iallefall hatt fokus på å spise rett. Så der er ikke så galt at det ikke er godt for noe :(

 

Natta folkens, så tastes vi i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Hei Jenter!

 

Jeg er imponert Mammo, minus 1,7, det er kjempe bra!! I tillegg har du ett stykk sykt barn! (du bør virkelig være stolt av deg selv). Noen dager er dårlige og andre er bra, sånn er det bare folkens, men så lenge man holder ut i lengden når man alltid målet!

 

Her går det veldig i ett om dagen skole, trening, lekser, sove! Ikke så mye mer som skjer! Men dagene er perfekte! Men i dag har jeg rett og slett følt meg så "feit" veldig oppblåst, skjønner ikke hva det kan være.. Jeg spiste salat til lunch i dag før jeg gikk på terning, å når jeg kom hjem var det jammen meg salat med kylling vel å merke til middag!

 

Jeg føler meg også veldig forvirret om dagen, fordi vi har en vekt i huset her men den er sånn med viser om dere skjønner, ikke digital! Det er veldig vankselg å se eksakt hvor mye den viser, på treninga har vi digital, men jeg drar jo alltid ditt etter skolen! Noen forslag folkens??

 

Over og ut fra IL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Føler meg SÅ mye bedre i dag. Migrenen er så godt som borte.

Og har for en gangs skyld kommet meg opp før 9! Så nå har jeg levert katten til dyrlegen, sitter og spiser frokost (Mild&Lett blåbæryoghurt og en banan) og tenker jeg skal stikke og trene etterpå. *stolt*

 

Skal i møte i ettermiddag, se om man får noe fart på jobb-fronten.

 

Ha en kjempefin dag alle sammen, stå på, dere er skikkelig flinke alle sammen, syns jeg.

Jeg lover at jeg ikke skal veie meg igjen før på mandag! Ok? hehe.

 

Gleder meg til helga. Da skal vi på Trøndelagskappleiken, da blir det masse masse dansing. Innmari gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så produktiv til nå i dag. Har holdt på med regnskapet til samboerns firma, men det er alt.

 

Har prøvd litt forskjellige klær som ligger i skapet, å er nå motivert til å stå på selv om det går sakte til tider. Har jo ikke målbånd, så da er prøving av klær flott. På mitt største var jeg oppe i uk st 16-18 (46-48). For 14 dager siden handlet jeg meg noen nye klær i uk st 14 (44). Var kjempenervøs da jeg fikk dem, (handlet på nett) da jeg ikke visste om de passet, men alt kunne jeg bruke. To av toppene var jammen meg romslige også :(

 

I dag prøvde jeg en gammel H&M bukse i st 42. Fikk den igjen å den var slettes ikke så ille på. Men jeg har "fobi" får å bruke for trange bukser. Liker ikke "muffin top". Så målet mitt er å kunne ta i bruk denne buksen for fult ved neste 10 dagers uke. Dvs. 11 februar. Er så fornøyd. Har ikke brukt st. 42 i bukse på mange år.

 

Jente1989: Tror det er like greit for deg å bruke den digitale vekta på treninga. Så lenge du veier deg ca samme tid en gang i uka, med de samme klærne, så trur jeg du får et nokså bra bilde på din vektreduksjon.

 

KimPossible: Så fint å høre at du er i bra form i dag. Og at motivasjonen er på topp. Så artig med dans!! Hvilken stilart er det du holder på med? Er samboern din også danser? Litt nyskjerrig. Er nemmelig en gammel danser selv.

 

Mammo: Hvordan går det med ungene? Er formen bedre? Synest i alle fall du er superflink til å stå på.

 

Nå får vi se om den ekstra motivasjonen tar meg og Mila med på en trimtur. Kanskje også pilates senere i kveld. Får se hva det blir til. Rydd og vask av hus har førsteprioritet i dag.

 

Ha en fortsatt flott dag!

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

Knerten har vært bedre i dag. Ikke helt på topp, men ok, så han fikk komme i bhg. Jeg har nå vært på trening, og forbrent ca 500 kalorier på en yogalatestime!! (Hadde pulsklokke på) De første 15 minuttene står vi og trør på en bosu-ball, og er rimelig kokte før vi begynner på tøyingen og styrketreningen. Hater å stå i planke. Er så svak, og klarer ikke å stå i ett minutt. Og iallefall ikke alle de gangene hun vil vi skal stå der.. MEnmen.. Prøver iallefall...

 

Har kjøpt meg ski i dag. Eller, har fått penger av min mor og søster for å kjøpe ski for. Som en tidlig 30-årsgave. Jeg har ikke så mange ønsker for dagen, men har hatt veldig lyst på ski den siste måneden.. Siden jeg har bursdag midt på sommeren, passer det dårlig å få ski da.. hehe.. Så jeg fikk de nå istedet :( Har ikke gått på ski siden jeg var 13 år, så det kan jo bli spennende... Håper å få til en 30 min økt.. -Gubben kaster meg ut i kveld, da han skal ha velforeningsmøte her...

 

Ser dere er flinke til å stå på! Keep up the good work!! Deilig å kjenne og se at klærne blir for store, ikke sant?? Selv har jeg vel ingen som er for store enda, men merker at de er romsligere, og det er også deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Da var den dagen snart over også... har vært bra.

var på Perfect Home party i kveld, så da ble det et par sjokoladebiter, men dagens kaloriinntak gjør at det er ok. :P

Fikk trent i formiddag, siden jeg var oppe så tidlig, og fikk grafset til meg nye 4,2 tp! Så da har jeg 8,4 så langt denne uken. Fornøyd jeg!

 

Enig ned Mammo, Planke er noe dritt... Men nå har jo jeg "ødelagte" armer (nerver i klem og utslitte muskler etter overarbeiding), så jeg klarer ikke planke i det hele tatt, kan klare 2 armhevinger på kne.... men har begynt litt med styrketrening den siste uka, for å prøve å trene opp overkroppen igjen.

Ski er kjempebra trening da... i allefall hvis man ikke har gjort det på noen år, da får man skikkelig kjørt seg... sier ikke det for å være ekkel altså, snakker bare av erfaring. KJøpte ski for en måned siden jeg også, og har ikke stått på et par på 16 år! det var skikkelig tungt de første par gangene, men kjente at det var bra trening.

 

Merker ingen spesiell forskjell på klærne enda, men hvis jeg fortsetter å "miste" 2 -3 cm rundt livet hver uke, så vil det vel merkes snart. :-D Jippi!

 

Hater Muffin-top jeg også, Yanthi. Finnes ikke noe fint i det. Er vel derfor jeg har fått dilla på tights og tunika det siste halvåret. Fint, og behagelig. :P

 

Jeg holder på med folkedans. Pols, reinlender, vals og lignende. Har bare holdt på et år, men jeg er visst lettlært på den fronten, så da er det skikkelig gøy.

 

Nå skal jeg begynne å lete etter senga, så jeg kan lese en halvtime før jeg sovner.

 

God Natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1989

Nå var denne dagen over også, blei ca 2 timer trening i dag, deilig å tenke på nå :P

Blei 30 min på elipse, 30 min på stairsmaster, deretter litt jogging, og masse styrke i dag! Jeg må nok si meg enig med "planken" men fy og effektiv den er! Jeg tar den 5 ganger i uka 3*45 sek.. Jeg merker allerede forskjell..

 

Yanthi; Jeg skjønner godt at det er morro når du får på deg "gamle" klær (forstå meg rett) det er alltid morro, jeg gleder emg delv til å komme hjem etter 9 mnd, og prøve noen gamle klær, jeg veit jeg ikke fikk på meg før jeg dro :D

Den "muffin-toppen" er noe dritt, bokstavelig talt, jeg liker den ikke selv, men den har blitt ekstremt my mindre den sise mnd.

btw. Hva gjør du i London?, og hvor er du egentlig fra?

 

Mammo; Gratulere med nye ski!! Alltid morro å prøve noe man ikke har gjort på lege :)

Jeg veit du kommer til å merka at klærne begynner å bli større etterhvert! Jeg har bare gått ned i vekt, men for ca 3 uker siden, da begynte jeg å merke det drastisk på klærne!

 

Natta from over there :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente1989: Oj! 2 timer trening på en gang! Flinka! Jeg har vel maks hatt halvannen, og da syns jeg at jeg var skikkelig flink! Eller.. Kanskje en tirsdag helt i begynnelsen hadde jeg to timer på rappen.. Skal ha det nå på tirsdag igjen. Men det er først en yogalates time og så en step-stram opp. Skal ha pulsklokke på så jeg ikke sprenger meg helt...

 

I dag har jeg på meg en bukse som jeg kjøpte i sommer. Da var den akkurat passe. Nå siger den... *lykke* Har merka en annen bukse også, at den er veldig løs i livet nå.. -Men ikke i lårene :P Må vel kanskje spinne litt for at lårene skal forsvinne? Har veeeeeeeeldig mye lår, desverre. -Familiesvakhet... Bare søstra mi som har sluppet unna, den sniken! Min mor og bror har de, og samtlige tanter på min mor sin side... Men håper jeg kan bli kvitt litt av de likevel.

 

I dag har jeg karret meg til 0.7 tp. Kanskje jeg rokker litt mer i kveld og får noen poeng ekstra. Får se. Har tenkt å kose oss med litt alkohyl i kveld, og en bedre middag, siden ungene er på vift (enn så lenge.. knerten er ikke i toppform:( ) så i dag kommer kaloriinntaket mitt til å ligge laaaaangt over. Men tror ikke det gjør noe at det skjer en dag. Har ikke vært over en dag siden jeg begynte ca den 11, januar, så kan være veldig fornøyd med det.

 

Ang treningspoeng så har jeg iallefall klart minstekravet her inne om 7 tp i uka.. hehe.. Men målet mitt er nå litt mer enn det, da.. Men sånn alt tatt i betraktning er jeg fornøyd. Skal jobbe hele helga, så får krysse fingrene for at det ikke kommer noen "frimerker" med i veska...

 

Hva skal dere i helga, jenter? Hvordan har dagen vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :P

 

I går ble huset ryddet å vasket. Deilig å slippe det i dag, så helga kom tidlig til oss. Fikk også tatt en runde pilates før jeg tok kveld i går. Det trengtes så sårt da jeg bare hadde 1,6 trimpoeng fra tidliger i uken.

 

Ser at motivasjonen til å trimme i dag har vært stor da jeg har ny veiing imorgen (hver 5. dag). Tok en runde med cardio ball tidligere i dag og har nettopp kommet inn etter en 3,5 timers tur med hunden. Nå skal det sies at jeg har gått rolig, også har det blitt litt sjabbing med andre hundeeiere (vi er en gjeng som brukes å samles). Så har notert ned 2 timer rolig gange i dag. Veldig vanskelig å beregne hvor mye man egentlig forbrenner når man ikke har pulsklokke. Kanskje man bare må skaffe seg det... Men totaltsett til nå denne uken har jeg fått samlet 8,7 TP å er veldig fornøyd tatt i betraktning av den dårlige trim starten på uka.

 

Gruer meg til veiing i morgen. Har ikke snikveid meg (å det er bare på grunn av at jeg ikke vet hvor samboern har gjemt vekta), så er veldig spent på hva dommen blir... Denne uka har jeg bevist prøvd å ligge på 1500 kcal pr dag, som er større inntak enn jeg har hatt tidliger. Så er veldig nervøs for om jeg har gått opp i vekt. Hvor stor kalorimengde ligger dere på i snitt pr dag? Helgekosen blir ikke før i morgenkveld. Her må det bare spares det som spares kan før innveiing :P

 

KimPossible: Dans er gøy! Kos deg masse i helga å dans flettene av deg slik at du får samlet masse TP. Selv danset jeg mest Jive/rock'n'roll, salsa, jump og tango. Har fått danset litt jive og salsa etter at jeg flyttet til London, men er blitt en stund siden nå. Må vel koste støv av danseskoene å hive meg rundt igjen.

 

Jente1989: Gud, du er bare helt rå til å trene! Gled deg til du kommer hjem til Norge igjen å må kaste masse klær som er blitt alt for store :D Er det til sommern du flytter hjem igjen? Jeg flyttet fra nord-norge til London for snart 1,5 år siden. Vi hadde bestandig lyst til å bo i utlandet, så vi bare bestemte oss for å prøve. Jeg har ikke jobbet siden vi flyttet hit da jeg sliter med helsa, men har begynt så smått å avlaste min kjære med regnskapet og litt CSS. Så målet er å komme meg 100% tilbake i jobb før året er omme.

 

Mammo: Så tris at planene til deg og samboern gikk i vasken. Kan tenke meg at slike stunder er dyrebare. Så deilig at du kjenner at buksene er blitt romsligere. Jeg kjenner det også mest i midjen og ikke så godt rundt lårene. Overvekten min sitter godt fordelt fra ankler opp til mellom ørene. Fikk tips for å tone/stramme opp lårene så skulle man ligge på rygg å høre på god musikk og "sykkle" i 10 min, 2 til 3 ganger om dagen. Har ikke prøvd det enda, men håper at det virker. Har også som mål å i komme meg over 7 TP i uken.

 

Ellers så ønsker jeg dere alle en riktig flott helg.

Skal oppdatere dere om resultatet av morgendagens veiing.

 

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var veiinga unnagjort og resultatet falt på 81,1. Dvs verken opp eller ned de siste 5 dagene. :P

 

Er skuffa over resultatet, men også litt letta for at jeg ikke gikk opp i vekt. Har jo lest om at noen kan gå opp litt når kaloriinntaket oppjusteres. Man må gi kroppen litt tid på forandringene.

 

Før forige veiing så økte jeg kaloriinntaket som lå mellom 1150 og 1250 opp til 1400 pr dag. Da gikk jeg ned 300g. Nå de siste 5 dagene har jeg økt ytteligere med 100 kcal slik at jeg får grønn hake ved antall kalorier på matregistreringen. Har jo også vurdert å gå helt opp til 1600 kcal for dag, men har vært redd for det da jeg ikke er i arbeid, å har en stillesittende hverdag. Noterer ned TP som jeg får og er i alle fall over 7 TP i uka. Men synest det går fryktelig treigt med vekta. De 20 siste dagene har jeg bare gått ned fra 81,8 til 81,1. Det er jo musesteg!!!

 

Kanskje dere kan hjelpe meg med hvort stort inntak jeg bør ha per dag?

Jeg har en salter analysevekt som jeg har registret min høyde på 163, alder 29 samt at jeg er dame. I dag kom den ut med følgende resultat:

Vekt 81,1

Fett% 38,1

Vann% 46

Muskelmasse% 32,4

BMI% 30,5

BMR 1596 (kalorier kroppen forbrenner ved hvile) Dette er litt høyere enn greteroedekalkulatoren, den gir en hvilestoffskifte på 1484.

 

Jeg ligger jo innenfor meny 2, men har ikke turt å ligge helt opp mot 1600 da jeg har så stillesittende hverdag. Hva er deres erfaring? Bør jeg øke til 1600, gå ned til 1400 eller skal jeg prøve en uke til på 1500 kcal per dag å ta en ny vurdering da? Fint om noen kan dele litt erfaring med meg.

 

Det er jammen meg vanskelig det her med kosthold og kaloriberegning. Vi er jo alle forskjellig.

 

Jeg skal i alle fall kose meg med frimerkene som er oppsamlet til i dag. Det er jo tross alt helg. Har jo vært veldig flink med kostholdet siden jeg begynte (har vell litt mer å hente angående TP), så det er med god samvittighet når jeg koser meg med dem 1 gang pr uke.

 

Fortsatt god helg fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens trening, og har klort til meg 4,9 tp!! Nesten 1000 kalorier forbrennt, og litt under to timers trening. Kjempefornøyd! 11,9 tp totalt denne uken. Blir ikke mer trening før mandag, for nå skal jeg snart på jobb og skal jobbe nesten hele søndagen også. Har ikke så lyst å jobbe akkurat, men man trenger jo penger også, har jeg hørt... :P

 

Yanthi: Jeg aner ikke hva du bør gjøre. Selv ligger jeg og svaier mellom 1350 og 1700 kalorier. Varierer ganske mye innenfor det spennet, men helst under 1600. Jeg har også en rolig hverdag. Med skritteller ser jeg at jeg har ca 5000 skritt på en vanlig arbeidsdag, uten noe ekstra. Sikkert lavere i helgene. Men de sier jo her inne at det er kjempeviktig at kroppen får nok mat, ellers går den i sparebluss, og da går du ikke ned.

 

Sist jeg prøvde å gå ned i vekt, havna jeg på 85 kg, og der lå jeg i 5 eller 6 uker uten å rikke meg et gram. Da sprakk tålmodigheten og jeg gav blaffen i hele greia...Jeg var ikke så flink til å trene sist, som jeg er nå...

Så jeg råder deg bare til å stå på masse videre, og kjempe til deg noen flere tp i uka så kanskje det skjer noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hjemme igjen etter en dag på Oppdal. Ble ikke kjempemya dansing, men litt ble det jo. Har ikke lagt det inn på trening og sett hvor mye det ble. Kanskje jeg skal gjøre det? hm... får se.

 

Matveien denne helga har jo blitt kronglete da, men tror ikke jeg har overtseget 1600 kalorier. Ikke så mye over i allefall.

Hadde på meg en tunika å går, som jeg kjøpte for 3-4 måneder siden. den er veldig vid , unntatt rundt bysten, og den fortalte meg at jeg har mistet noen cm ja! Den var blitt litt vid rundt bysten også. Jippi! (selv om det ikke er der jeg nødvendigvis der jeg vil krympe :-P ) men så lenge alt er i proporsjon, er jeg fornøyd.

 

Veiedag i morgen, har ikke snikveid meg jeg heller, så er veldig spent.

Skal i bursdag i ettermiddag, så da blir det vel litt kake, men skal prøve å ikke overdrive.

 

Er ikke noen ekspert jeg heller Yanthi, ligger mellom 1200 og 1600 i kalorier jeg også, prøver å få mellom 8 og 12 treningspoeng i uka, og satser på at det skal fungere. Jeg har bare holdt på med dette en måned, så ingenting føles sikkert enda. Skal bare fortsette å stå på.

Tror kanskje det er lurt å prøve å holde seg på 1500 kalorier et par-tre uker til, og se omdet funker. Som Mammo sa, hvis kroppen får for lite kalorier, går den over i sparebluss, og det er jo ikke noe særlig.

Har bare en vanlig digital vekt jeg, men brukte et utregningsprogram på nettet (husker ikke hva den het), der jeg la inn vanlig aktivitetsnivå for meg i gjennomsnitt, alder, kjønn og vekt. Den viste da at jeg bruker ca 1800 kalorier på en dag. Dette var før jeg begynte å trene, så tallet er vel et annet i dag.

 

Trening igjen i morgen. Da blir det spinning igjen. Det er super trening, forbrenner masse kalorier på det. Får opp forbrenningen skikkelig.

 

Ha det gøy, resten av det som er igjen av helga, og hele neste uke også. :P

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da var helga over for denne gang. Har ikke trent verken i går eller i dag. Har vært på to turer med hunden, men var så kort at jeg ikke har notert dem ned.

Så sammenlagt denne uken ble det bare 8,7 TP å 3 hele dager uten trening. Neste uke er det skjerpings!!

 

Lørdag hadde vi kaffe besøk. Måtte sette fram litt kaker, men jeg klarte å styre helt unna. Går egentlig ganske greit å ikke spise disse "fristelsene". Hos meg er det mere èn vane å putte i munnen det som står fremme når man er i godt selskap. Men så lenge man har hodet med, så er det ikke så vanskelig å styre unna. Hadde en stor fruktskål på bordet, så jeg drakk te å spiste noen få druer da de andre spiste kake.

 

På kvelden bestilte vi kinamat hjem. Er fryktelig gla i det :P Etter at jeg hadde bestilt, så lurte jeg veldig på hvordan jeg skulle få notert det ned på matregistreringen. Søkte en del på nettet, å kom over en side med mange gode forslag når man skal spise ute, samt at de hadde kaloriberegningene på flere retter. Både kina, thai, meksikansk og italiensk mat. Fryktelig greit å ha sån noenlunde peiling på hvor mye kalorier man egentlig putter i munnen. Jeg spiste Crispy Aromatic Duck (min favoritt) samt to vårruller. Kom på tilsammen 606 kcal. Synes det er overkommelig når man skal kose seg litt ekstra på en lørdagskveld. Hadde nok kunnet spart meg litt kalorier hvis jeg hadde stoppet når jeg egentlig hadde fått nok, men når det er så godt er det jo så vanskelig å stoppe før det er tomt. har nok litt å lære der ja :P Skippet over lørdagsgodisn siden jeg var så stappe mett.

 

I dag ble det søndagssteik (av svin) Kjempevanskelig å beregne kalorier, så famlende har jeg registret 600 kcal på middag i dag også. Tror jeg har tatt ekstra i, men var så vanskelig å beregne i dag. Lørdagsgodisen ble fortært i dag, å den gjorde godt. Så nå er det en hel uke til neste gang.

 

Ellers har jeg bestemt meg får å prøve å spise rundt 1500 kcal ut hele denne mnd, så kan jeg gjøre en ny vurdering da. Takk for fine tilbakemeldinger. Mammo: jeg kan nok godt bli flinkere med TP, så målet mitt nå er å få i allefall 10 TP i uka.

 

KimPossible: Har du registrert TP for dansinga? Vet at det er masse TP å få får den type aktivitet. Kjempemotivasjon å kjenne på tunikaen at den er blitt romslig, ikke sant?

 

Ellers er jeg veldig spent på resultatene deres i morgen, så dere får oppdatere meg så snart det er registrert :D

 

Jeg har ikke neste veiing før torsdagsmorgen. Men kjenner jeg gruer meg allerede. Men skal ikke snikveie meg denne gangen heller. Hvis man følger opplegget så godt man kan, så er det jo ikke så mye man egentlig kan gjøre med det vekta viser.

 

Lykke til med resultatene i morgen.

 

Nattinatt fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 600 gram ned! :P Man drømmer selvsagt om 1 kg hver uke, men vet jo at det er lite realistisk, så jeg er veldig glad for at det ble såpass som det ble! :P

Ble minus 1 cm ca på magen også. foresten :D

 

Totalt siden 11.01.10 har jeg gått ned 2.8 kg. (Siden like før jul har jeg gått ned 6 kg! -Men har ikke registrert det her inne, siden jeg for alvor begynte å gjøre noe med saken først den 11.jan.)

 

Ha en fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Fikk nesten sjokk da jeg gikk på vekta i morges! På en positiv måte.

jeg har gått ned 1,2 kg siden forrige veiing. Woohoo! hehe, ble skikkelig glad, for det hadde jeg ikke trodd. :P

 

Det gjorde godt å se at klærne begynner å sitte litt løsere (noen av den i allefall).

Ingen cm som er borte fra midja denne gangen, men med så mye vekt av, så gjør det ikke noe.

 

Blir spinning igjen i ettermiddag da. Tror kanskje jeg tar noe mer etterpå, får se hva det blir da. Kanskje romaskin. Kjempefin trening det også.

 

Det at jeg gikk ned så mye denne gangen, virker inn på motivasjonen på å spise riktig også, synes det er vanskelig å holde seg til planen noen ganger.

Kinamat er favoritten min også, kunne sikkert spist det 5 ganger i uka uten å gå lei. La inn dansinga ja, danset vel egentlig bare 25 minutter, det va litt for lite lokale til alt folket, så ble stående mye og bare høre på musikken, og snakke med mange. men fikk nå 0,8 tp for det.

 

Så gjenstår det bare å si; Stå på folkens, synes dere er kjempeflinke, fortsett med det, og ha en kjempefin uke, med masse sunn mat og trening. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, KimPossibe! Det er jo knallbra!! :P Og ja, det hjelper veldig på den videre motivasjonen og se at det faktisk går nedover!

Tror denne uken skal gå bra fram til helgen, men da drar jeg som sagt på tur, og spørs om det er like lett å holde seg i skinnet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...